Eindelijk heb je het geld bij elkaar voor een nieuwe auto. Of dit nu een Toyota Corolla uit het jaar kruik is, of een supercar van een paar ton, behoedzaam neem je plaats achter het stuur. Wat er vervolgens met de auto gebeurt ligt in jouw handen. Een grote verantwoordelijkheid, want hij is nog van de dealer. Hoe ga jij hiermee om?
Hopelijk niet zoals deze chauffeur. Hij eindigde zijn testrit in een witte Lamborghini Gallardo Spyder tegen de muur van een huis. Het was een regenachtige dag, en zelfs voor de ervaren chauffeur kan zo’n wildebras nog wel eens onvoorspelbare dingen doen (olievlek, ESP uitgeschakeld). Echter, aan de ravage te zien wil ik zeggen dat deze klant nog niet eerder een flinke dosis pee-kaas onder zijn rechtervoet heeft gehad. Is dit een gefaalde driftactie? Of gewoon een stomme vergissing? Die boom stak zeker over. Daar zal de dealer vast wel begrip voor hebben. (Via Wrecked Exotics)
Ik zie wat wat er fout ging, hij hield de auto niet op de weg maar probeerde op de muur te rijden
@rsvbf1: Net als in rollcage! Nostalgie.
@rsvbf1: de verkoper had hem ook beloofd dat het ding meer downforce kon creëren dan dat zijn gewicht was. Dus dan zou je in theorie zo langs een muur kunnen rijden.
Waarom zet je dan ook de esp uit bij het testrijden van die auto
Er zijn een paar mensen die niet blij zullen zijn, en een enkele wel, diegene die boom nu niet meer hoeft te snoeien.
Wat zeg ik, bomen!
Hij ging vast chinees afhalen.
@jweelden:
Of niet…
@jweelden: ba dum tss
Het ergste wat mij ooit tijdens een testrit overkomen is , is dat ik met een Land Cruiser een konijn heb doodgereden, dit ziet er precies veel ernstiger uit…
Deed zijn fourmotion het niet?
Ik denk een uit de hand gelopen discussie met z’n vrouw over of dit nu een Gallardo LP570, 550, 573, 640, 641, 672.11, een SV, 570SV, 911GT3, 308, 740D was…
Zag een stijgerend paard rijden, daar wordt de stier wel wispelturig van…
Nou ja kan gebeuren, het mooie van grenzen opzoeken is dat je er soms overheen gaat. Maar who cares, is toch verzekerd.
@alcantara: Het artikel zegt dat het ESP uit stond. De grootste afdeling bij verzekeringsmaatschappijen is altijd de afdeling “redenen verzinnen om niet uit te hoeven keren” dus is het aannemelijk dat ze dat als reden zullen opvoeren bij hun besluit om Nee, Non, Njet, Haha, Nein te zeggen. En dan hebben ze nog gelijk ook, wie op de openbare weg z’n ESP uitzet heeft het al niet gesnapt, wie dat doet tijdens een testrit in een Lamborghini is gewoon een idioot.
@mashell: Dat ESP uitstond is niet te bewijzen. En natuurlijk mag ESP uit, die knop zit er niet voor niks in.
@mashell:
Er staat volgens mij niet in dat hij daadwerkelijk esp uit had staan, er staat alleen in dat er met dat soort dingen, dus de esp uit of een olievlek, de lambo rare dingen kan gaan doen..
En nu maar hopen dat ie total loss is!
Ik denk dat de ‘hij’ gewoon een ‘zij’ was.
@Tommy2: en waarom denken we dat?
Dat krijg je met de optie all wheel drive…
Dealer,ik heb een krasje op je auto gemaakt,haha.
Snelle auto hebben/rijden en daadwerkelijk kunnen rijden zijn twee hele verschillende dingen… Met RWD had ie waarschijnlijk paar kilometer eerder al op een boom gezeten.
“Daar zal de dealer vast wel begrip voor hebben.” Gewoonlijk zit die bij je in de auto als je gaat testen dus die zal wel de juiste dosis begrip hebben. Moest die boom inderdaad ineens hebben overgestoken zal hij er wel mee kunnen leven. De verzekeringsmaatschappij die is in zulke gevallen de echte boosdoener.