• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini Jarama, zinloos Italiaans geweld [gallery]

Auteur: Alwood, gepost 24 februari 2013 om 22:51 – 25 Reacties

Afbeelding Lamborghini Jarama, zinloos Italiaans geweld [gallery]Afbeelding Lamborghini Jarama, zinloos Italiaans geweld [gallery]Afbeelding Lamborghini Jarama, zinloos Italiaans geweld [gallery]Afbeelding Lamborghini Jarama, zinloos Italiaans geweld [gallery]Afbeelding Lamborghini Jarama, zinloos Italiaans geweld [gallery]Afbeelding Lamborghini Jarama, zinloos Italiaans geweld [gallery]Afbeelding Lamborghini Jarama, zinloos Italiaans geweld [gallery]Afbeelding Lamborghini Jarama, zinloos Italiaans geweld [gallery]

All Hail The Jarama!
Iedereen kent de Miura, Espada, Countach en de meesten ook de 350GT en 400GT wel. Jarama? Een brute maar onbekende stier. Overschaduwd door al die andere seventies supercars.

Vlak voordat Marcello Ghandini de Countach schetste kwam dit woeste apparaat zijn pen uit. Een beul met een 350-365 pk 4 liter V12 voorin. Geen compromisloze supercar maar een brute GT. Als iets er qua styling een beetje in de buurt komt is het misschien de Alfa Romeo Montreal. Eveneens een Ghandini ontwerp en geproduceerd tijdens dezelfde periode. De Lamborghini Jarama had zijn introductie in 1970, in 1976 rolde de laatste van de band.

Om indruk te maken is de productieperiode van de Lamborghini Jarama de moeilijkste denkbaar. Tijdens de introductie heeft iedereen het nog over de Miura en Espada. Voor het einde van de productie steelt de Lamborghini Countach de show.

Dan kan je nog zoveel Ferrari 365 de stuipen op het lijf jagen. Doorbreken terwijl je naaste familieleden alle aandacht krijgen is eigenlijk niet te doen. Als Lamborghini was de Jamara maar ‘heel gewoontjes’. Uiteindelijk zijn er slechts 328 Jarama’s geproduceerd.

Ook interessant!

  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • onderzoek coronasteunpakket
    Onderzoek coronasteunpakket voor Lamborghini-koper
  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

jarama, Klassiekers, Lamborghini

Vorig bericht: « Video: een kijkje in de Audi R8-fabriek
Volgend bericht: Aston Martin Rapide Bertone Jet 2+2 is fraaie shooting brake »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    24 februari 2013 om 22:54

    “Overschaduwd door al die andere seventies supercars.”
    En dan vergeet je de Silhouette te noemen! Gemiste kans.

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      24 februari 2013 om 23:36

      @alcantara:
      Allemensen! Je hebt gelijk! Dat ziet er ook echt gaaf uit. Beetje een kruising tussen een DeTomaso Pantera en een Ferrari 288GTO en een Countach achterkant.
      Het beste van deze 3 maakt de Silhouette…

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        25 februari 2013 om 09:17

        @Original_Arnoud: voorkant 328 GTB ipv 288 ?

        Login om te reageren
    • Alwood zegt

      25 februari 2013 om 10:12

      @alcantara: laat die nou net na de Jarama komen en best een eigen artikeltje verdienen ;) maar bedankt voor de tip.

      Login om te reageren
    • Dizono zegt

      25 februari 2013 om 18:29

      @alcantara: Die auto valt in een andere klasse. Dat is de opvolger van de Urraco, ook al zo’n vergeten Lambo trouwens.

      Login om te reageren
  2. undifined1 zegt

    24 februari 2013 om 22:56

    Prachtbak, ik vind hem mooier dan de countach eigenlijk

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      24 februari 2013 om 23:12

      @undifined1: Great minds think alike!

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        24 februari 2013 om 23:24

        @toyotafortuner: Great minds posten niet dergelijke claims op een autoblog, dus …

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        25 februari 2013 om 09:18

        @toyotafortuner: not genius…or even brilliant minded…

        Login om te reageren
  3. yoragaljaard zegt

    24 februari 2013 om 23:00

    Wat een beauty! Vooral van voren en dat interieur! Zou ook zo als Bond-car doorkunnen!

    Login om te reageren
  4. integralechubasco zegt

    24 februari 2013 om 23:00

    Jarama Lijkt veel meer op de ISO Lele.. Als je het toch over de pennevrucht van Gandini hebt kijkt dan eens naar de gelijkenissen van je aangehaalde Montreal en de Lamborghini Miura.. Val je echt van je stoel..

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      25 februari 2013 om 17:09

      @integralechubasco: Van de twee zou ik overigens voor de Lele kiezen, met lekkere burbelende V8

      Login om te reageren
  5. NiNja zegt

    24 februari 2013 om 23:08

    Lelijk (interieur is wel netjes overigens). Was het een Opel of VW dan vond iedereen hem gelijk ook lelijk, maar omdat het een Lamborghini is vinden mensen hem wel mooi. lol

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      24 februari 2013 om 23:15

      ^Wat deze man zegt hierboven.^

      Login om te reageren
      • r32turbo zegt

        24 februari 2013 om 23:52

        @alcantara: “dat weet niemand”

        Login om te reageren
    • Rob zegt

      25 februari 2013 om 15:52

      @NiNja:
      Achja, zo werkt dat nu eenmaal. En dat is precies de reden waarom zelfs de lelijkste misbaksels van Ferrari nog steeds goed verkopen..

      Login om te reageren
  6. Osca zegt

    24 februari 2013 om 23:15

    Nou doe mij de Miura maar vele malen mooier!

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    24 februari 2013 om 23:19

    Profiel is prachtig, jammer genoeg is de voorkant een misser .Dan is de montreal mooier gebekt.

    Login om te reageren
  8. Arnoud zegt

    24 februari 2013 om 23:22

    Ik zou graag wat interessants zeggen. Maar eigenlijk is alles al gezegd. Onbekend, maar wel een gave auto! Hij straalt ook echt het ‘super GT’ zijn uit.

    Login om te reageren
  9. TimoBac zegt

    24 februari 2013 om 23:25

    Nog nooit gezien dit model; wat een prachtbak!

    Login om te reageren
  10. lemans96 zegt

    24 februari 2013 om 23:37

    Stoere kar maar doe mij De Espada maar…

    Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    24 februari 2013 om 23:44

    Doet een beetje denken aan een Lancia HPE.

    Login om te reageren
  12. chuck12 zegt

    25 februari 2013 om 07:48

    Toen ik het plaatje bovenaan het artikel zag dacht ik even dat het muscle car was…….

    Login om te reageren
  13. st33fie zegt

    25 februari 2013 om 12:34

    Wow echt dik hiermee gaan deuren voor je open mensen klappen en champagne regent uit de hemel als je met dit ding de straat in rijd heb nooit van het bestaan geweten thanx AB

    Login om te reageren
  14. Dizono zegt

    25 februari 2013 om 18:35

    Misschien wel mijn favorite car ever, zo’n gaaf apparaat. Breed, hoekig en laag. Wielbasis is zelfs nog korter dan die van een kever. Oranje is sowieso de kleur-to-go, maar de versie die Lambo-ingenieur Bob Wallace voor zichzelf bouwde is domweg de dikste Lambo ooit gemaakt:

    http://www.lambocars.com/archive/highres/jarabob2.jpg

    Zijn kijk op de Urraco is overigens ook niet mis:

    http://www.lotusespritturbo.com/Bob_Wallace_Urraco.jpg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North