• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini LP570-4 en LP590-2 in de maak

Auteur: Alwood, gepost 27 december 2009 om 16:51 – 33 Reacties

Lamborghini LP570-4 SV


Je kan er haast de klok op gelijk zetten, er komt een snellere versie van de Lamborghini LP560-4. De geruchtenkraan staat weer wagenwijd open. Er schijnen twee snelle modellen gepland te staan voor 2010 en 2011.

Het blijft eeuwig zonde van de vleugeldeuren, maar de Gallardo lijkt toch de goede snaar te raken met haar achterwielaandrijving. Dit is dan ook meteen het lekkerste nieuwtje. In Lamborghini’s (denkbeeldige) productontwikkelplan staat een bloedjesnelle LP590-2. Dit wordt het finale-model van de Gallardo-reeks en moet in 2011 en 2012 geproduceerd en afgeleverd gaan worden. Ik zeg: 2012 + buitenaardse Gallardo = So long and thanks for all the fish! En weg is ‘ie.

De ultieme tweewielaandrijver laat echter nog even op zich wachten. Eerst komt Sant’Agatha Bolognese met een LP570-4 SV. Een klein beetje meer vermogen, een klein beetje meer spoiler en flink minder gewicht. In maart moet deze zijn opwachting maken in Geneve. (bron: teamspeed.com)

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Durf jij: de goedkoopste Lamborghini van Marktplaats
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

gallardo, geneve-2010, Lamborghini, lp560-4, lp570-4, superveloce

Vorig bericht: « Belgische autoproductie is niet meer?
Volgend bericht: Wat heb jij voor stickers op je auto? »

Lees Interacties

Reacties

  1. QRN zegt

    27 december 2009 om 16:54

    +1 voor de Hitchhikers Guide to the Galaxy quote. En voor veel PKs met achterwielaandrijving

    Login om te reageren
  2. Rowan zegt

    27 december 2009 om 16:57

    Ik zeg: Doen! prachtig… :)

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      27 december 2009 om 17:58

      @Rowan: wat is prachtig ? dat de gallardo weg gaat :roll: ik vind het echt zonde en volgens mij is dat het einde van een tijdperk, vergeet het maar dat de opvolger een v10 krijgt een v6 of max v8 het is een van de laatste in zn soort, let op mijn woorden …

      Login om te reageren
  3. bozewolf zegt

    27 december 2009 om 16:59

    Het begint wel het uitmelkcircus te worden, hoor…

    Als je nu een 560-4 hebt staan voel je je toch ook gepiepeld?

    Login om te reageren
  4. RenesisHP zegt

    27 december 2009 om 17:00

    Vanaf 2012 een nieuwe reeks gecrashte Lambo´s. We wachten af.. :P

    Login om te reageren
  5. Tombnolz zegt

    27 december 2009 om 17:03

    Moest mijn auto 100 ipv 90 pk hebben, je zou er misschien iéts van voelen. Maar 10 pk erbij als je er al 560 hebt… waarover zijn we bezig?

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      27 december 2009 om 17:08

      @Tombnolz:

      Realistisch=>Cijferneuken.

      Verzonnen=>Extra aircopower. ;)

      Login om te reageren
  6. Vincenzo zegt

    27 december 2009 om 17:06

    duitse strategie he…zelfde model uitbrengen met een ander naampje en voila…een nieuw model.
    Kijk maar naar porsche, audi, vw…en nu dus het voormalig italiaanse lambo.

    Login om te reageren
  7. RenesisHP zegt

    27 december 2009 om 17:06

    Je moet toch wat als Aldi voor minder geld een vergelijkbaar presterende auto verkoopt.

    Login om te reageren
  8. Tom zegt

    27 december 2009 om 17:09

    4 wiel en 2 wiel aandrijving … 42 iemand?

    Login om te reageren
  9. Buyck zegt

    27 december 2009 om 17:11

    Marginale verbeteringen per model “pfffff”. Was het niet juist “underground tuning” die er 1500pk in lepelde uitgerekend met dit model in de picture??? Ik wil maar zeggen ze houden de mensen met opzet zoet met hier en daar een kilootje eraf en een pekaatje erbij.

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    27 december 2009 om 17:11

    Het zal me een worst wezen welk naampje aan de auto zit, Gallardo’s zijn altijd leuk (om naar te kijken).

    Login om te reageren
  11. vla zegt

    27 december 2009 om 17:12

    Niet gewoon een Superleggera genaamd?

    Login om te reageren
  12. vla zegt

    27 december 2009 om 17:13

    LOL @ Tom!!! :mrgreen:
    You caught me off guard man. :lol:

    Login om te reageren
  13. NiNja zegt

    27 december 2009 om 17:23

    Lamborghini is zo te zien goed in uitmelken, dit is al de zoveelste versie van de Gallardo en over de Murciélago moet al ik helemaal niks zeggen.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      27 december 2009 om 17:29

      @NiNja: Om nog maar te zwijgen over de Reventon! Dat is echt de ultieme melkkoe mobiel, hoor. Exlusief ja, dat wel, maar ik ben benieuwd hoeveel ze hebben verdiend op die 20 gebodykitte Murcie’s.

      Login om te reageren
  14. VolvoXCseries zegt

    27 december 2009 om 17:47

    Het is gewoon weer wachten tot de volgende crash

    Login om te reageren
  15. CS zegt

    27 december 2009 om 17:49

    Zal een gokje wagen: De boring gaat van de huidige 84.5mm naar de 85.5mm van de huidige Audi V6 (zelfde architectuur). Als gevolg hiervan gaat, in combinatie met de bekende slag van 92.8mm, de cilinderinhoud van 5.204cc naar 5.328cc.

    Ik moet zeggen als het klopt over die LP590-2 dan ben ik daar wel erg over te spreken. Eindelijk kan het chassis zijn ware capaciteiten laten zien en daarbij een auto in de echte Lamborghini traditie (zoals de LP550-2).

    Login om te reageren
  16. GTRSPEED zegt

    27 december 2009 om 18:02

    Tja het is en blijft een VAG product … vandaar ook de minieme verbeteringen. Kijk eens naar Ferrari 458 Italia. Wat is Lamborghini’s antwoord daarop?

    Login om te reageren
  17. Megakix zegt

    27 december 2009 om 18:08

    Lambo heeft nu tijdloze modellen…de motoren blijven slechts mondjesmaat betere performance leveren; idd VAG-geneuzel…

    Ferrari heeft met de 458 een ‘spaceship’ gebouwd, waarvan niemand een poster boven z’n bed wil zien hangen, hoe goed dat ding ook rijdt / is…

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      27 december 2009 om 18:18

      @Megakix: Meningen verschillen? Ik vind hem prachtig en futuristisch en clean en gelikt en helemaal beregeil.

      Het is dat ik geen 14 meer ben en geen posters meer heb, anders….

      Login om te reageren
  18. CouchCowboy zegt

    27 december 2009 om 18:21

    Tsja..de zoveelste Lambo LP,word mischien is tijd dat die duitsers een nieuwe vorm bedenken of zal die de komende 50 jaar zo blijven net zoals het tijdloze uit 1963 stammende porsche 911 parade plaatje uit stuttgart.

    Login om te reageren
  19. Ahura zegt

    27 december 2009 om 18:34

    Tja ik volg het zo toch al niet meer. Laat ze maar komen met een fatsoenlijke naam ipv die afkortingen

    Login om te reageren
  20. Timmie zegt

    27 december 2009 om 19:18

    Is er een reden om deze geruchten (jaja!) te geloven. Waarschijnlijk komt het meeste geld nu van geruchten…

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      27 december 2009 om 19:21

      @Timmie:

      ja, dit is gewoon de algemene tactiek van VAG, telkens zulke kleine wijzigingen brengen in de modellen;)

      Login om te reageren
  21. Neluz zegt

    27 december 2009 om 19:39

    Gaap weer dezelfde auto met wat andere tupperware troep erop met 10 pk meer…

    Login om te reageren
  22. Ralph zegt

    27 december 2009 om 19:54

    @Neluz.: doel je op die 458 Italia? LOL

    Super Veloce ftw! ! !

    Login om te reageren
  23. HDM zegt

    27 december 2009 om 20:08

    Ik kijk nu al weer uit naar de opvolger van de Gallardo. Je kan lekker exclusief doen, maar als je 500 limited editions eruit pompt is het toch weer ietsie minder limited….

    Login om te reageren
  24. Cantago zegt

    27 december 2009 om 20:25

    Maakt niet uit wat ze er mee doen, lichter en meer vermogen is altijd goed! En een Gallardo blijft natuurlijk prachtig…

    Login om te reageren
  25. Joske zegt

    27 december 2009 om 22:55

    Wat een hoop Lambo haters… Is er 1 Gallardo is het niet goed, zijn er wat meer is het ook niet goed. Ben blij dat er nog iemand is die fatsoenlijke auto’s maakt..

    Login om te reageren
  26. Eric zegt

    28 december 2009 om 08:56

    @Joske,
    We haten Lambo niet, maar geef toe dat ze weinig origineel zijn. Na de Balboni hadden ze met een compleet nieuw model moeten komen. Bij Ferrari heb je de 360/430 met de Scud als afsluiter en nu de 458. Bij Lambo moeten ze hetzelfde doen! Gallardo/LP-560 met de Balboni als hekkesluiter en nu een nieuw model met nieuwe naam.

    Login om te reageren
  27. BananaFlip zegt

    28 december 2009 om 09:59

    Heel erg interessant, Lambo zal zo het succes van de Gallardo-reeks op een hele mooie manier compleet maken. Ik vind het ook erg mooi dat Lamborghini met die LP590-2 nét weer even een heel klein stukje verder klimt in performance dan de nieuwe 458 Italia. Dat is ook de reden waarom ik zo’n Lambo-fan ben, vooral omdat het merk altijd een klein stukje sneller en beter moet zijn dan Ferrari. Zo heeft Ferruccio het gewild :P .

    Login om te reageren
  28. Rowan zegt

    28 december 2009 om 20:19

    @bpc:
    Ik refereerde naar de lp590-4 en de lp590-2sv
    Ik hoop dat deze twee laatste gallardo’s er nog bij komen…
    Zolang het nog kan:P
    Ik hoop dat er wel v10/v12 auto’s bijkomen anders zal ik het prachtige geluid erg missen :cry:.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North