Het hoge woord is eruit bij Lamborghini, CEO Stephan Winkelmann heeft toegegeven dat de huidige modellen van Lamborghini volledig ongeschikt zijn voor dagelijks gebruik. En dus heeft het merk met de stier besloten om over een jaartje of vier met een model op de markt te komen waarmee je wel gewoon boodschappen kan doen en je schoonouders in kan vervoeren. Vriendelijke vriend Stephan wil alleen nog niet verklappen wat hij dan precies bedoelt met een “everyday car”. Suggesties?
Het is te hopen dat hij het heeft over een productieversie van de Estoque, want daar zitten we immers sinds 2008(!) al op te wachten. Het is niet te hopen dat Winkelmann stiekem aan het hinten is op een SUV, want daar zit ik nou niet echt op te wachten. Een lage, snelle sedan (uiteraard met AWD) lijkt mij wel een goed idee. Of anders een soort van moderne Espada?
Maar wat het ook gaat worden, het gaat in elk geval nog zo’n 4 jaar duren voordat deze everyday Lamborghini op de markt komt. Ook verklapt Winkelmann alvast dat Lamborghini uitgebreid zal gaan shoppen in de VAG magazijnen. Reken er dus maar op dat (grote) delen van het onderstel gedeeld zullen worden met bijvoorbeeld modellen van Bentley, Audi en/of Bugatti. Aangezien Lamborghini zegt dat ze nog niet exact weten wat ze willen heb je nu nog te kans om jouw wensen duidelijk te maken. Hoe ziet jouw everyday Lambo eruit? (via: autonews.com)
Ik zeg laat die bloedgeile estoque alsjeblieft komen!!!!
@ferrari2011: zegt uitgesproken: Ferrari (klopt niet hè, sinds wanneer gaan die merken samen..???)
@bigcar: Zei ik dat ze samen gaan?
@bigcar: Dat was vroeger misschien zo! Tegenwoordig mag je gewoon van beide merken houden. Dat de merken elkaar niet zo leuk vinden is een verhaal apart. Maar als autoliefhebber kunnen dat dus alle merken en typen zijn.
OT: Doe maar een mooie en goede hedendaagse interpretatie van de LM002, de Estoque hoeft nu al niet meer, die kans is verkeken en zeer zeker gemist.
Ik las ergens anders, dat het gaat om in de periode van 2013 tot 2015 weer de top sales te halen van 2007. Dus dat zou betekenen, dat de auto eerder gaat komen. Eerder 2012, of 2013, om zo de doelstelling te halen, 35.000 auto’s, tegen de nu verkochten 26.000 auto’s.
@Orichy: Danku, iemand die het begrijpt
“heeft toegegeven dat de huidige modellen van Lamborghini volledig ongeschikt zijn voor dagelijks gebruik”
Zo hoort het! En zo houden we het ook graag, Stephano!
“Hoe ziet jouw everyday Lambo eruit?”
Zo:
@rotarypowah: Mijn everyday Lambo ziet er zo uit:
@GOD: iets meer opbergvakken aan de buitenkant, handig!
@rotarypowah: LOL!! :lol:
Doe mij maar gewoon de Estoque, alleen dan moet de achterkant een beetje worden aangepast zodat ie meer op de aventador lijkt (beetje uitsteken hier en daar dus)
Nou Herr Winkelmann, ik wil het tegendeel wel bewijzen. Kost je alleen een Lambo en een tankpasje…
@Gideon: haha +1!
Concurrent van de FF, dus vierwielaangedreven GT met veel bagageruimte op het onderstel van de CGT…? Met een Lambo blok en styling. Aventador achtig. Of toch een echte SUVert.
als die estoque nou eindelijk komt…ben ik al ruim tevereden…
awahoe?
Het wordt vast een Cygnet-achtig ding, zoiets: :P
De alledaagse Lamborghini ziet er in mijn ogen zo uit:
)
(, en
Zit de wereld hier op te wachten? Zit VAG hier op te wachten? Hoeveel hinder krijgen Porsche en Bentley hiervan? Laat Lamborghini nou mooi een merk dat totaal nutteloze maar erg indrukwekkende zondagmiddag auto’s bouwt.
@tjorque: *Grin*
@tjorque: LOL
fuck die files… :)
mijn everyday lamborghini? geen doe mij maar een ferrari :D
Een ‘sleeping cop’ proof Lambo zou top zijn. Aan de toegelaten snelheid, 50km, over een verkeersdrempel zonder broken, noch buil op de kruin.
@tjorque
+1
En een trekhaak achter je gewone lambo om de melkbussen aan de weg te zetten!
Je hebt toch geen 4 jaar nodig om een Lambo logo op een RS6 te plakken?
En VW vind trouwens ook dat Veyron een everyday car is.
Maargoed een goede GT wagen van Lambo zou welkom zijn maar ik ben heel bang dat de eerste stap gezet is naar een Lambo met diesel motor…
Ongeschikt voor dagelijks gebruik vanwege een slechte bouwkwaliteit ? Of ongeschikt voor dagelijks gebruik vanuit praktisch oogpunt ?
Hup en de duitsers gaan Ferrari weer achterna. Toch niet zo raar he die FF?
@vincenzo: hahahahahahahahahahahahaha want Ferrari kwam zelf met dat idee???
Lamborghini en praktisch. Dat klinkt als een SM-meesteres die goed kan koken. Daar zit toch niemand op te wachten???
@Klassiekerrally: Dat iemand goed kan meppen met een stokje, wil nog niet zeggen dat ze niet goed kan roeren met een stokje.
@Klassiekerrally: Mwoah, waarom niet? Hahahahaha!
@Klassiekerrally: Haha, geniaal!
Dit is m.i. perfect als daily driver:
deze is ook uitstekend geschikt voor dagelijks gebruik toch?
Ze bedoelen natuurlijk dat je er dan wel mee over drempels kunt in nieuwbouwwijken, want er zijn serieus nu zat plekken met drempels waar je bij een gewone auto met >10 km/h je onderkant al kapot rijdt…
Oh, en dan zonder knopje met ‘omhoogpompsysteem’… wat je vervolgens stukrijdt omdat je te hard over de drempel gaat en je auto ineens remvloeistof gaat lekker…
Of gaat ‘everyday car’ erover dat je géén drommen mensen aantreft (met name autojunk.nl-bewoners) die overal foto’s van maken? (inclusief ’s nachts terwijl je aan het rijden bent *flits*)
Ik hoop op een Quattroporte/FF/Rapide/Panamera-killer!
‘CEO Stephan Winkelmann heeft toegegeven dat de huidige modellen van Lamborghini volledig ongeschikt zijn voor dagelijks gebruik.”
Geweldig, en daar komen ze nu achter? Dat is juist de charme van het merk. Die compleet over the top supercars,daar staan ze om bekend.
Nou, dat wordt dus helemaal niks. Praktisch mag, maar er mogen geen compromissen gesloten worden qua vermogen, handling, uitstraling en bruutheid! alleen als ze flink bij VAG gaan shoppen dan kan het eigenlijk al niet goed gaan… Dan krijg je straks een soort Skoda-Lambo? Bah!
Hm….. Auborghini Q 12 ?
Die lamborghini bestaat intussen al hoor. Kijk maar naar de lp670-4 van Jon Olsson ;-).
http://www.google.be/imgres?imgurl=http://www.auto-power-girl.com/news_images/pro-skier-jon-olsson-dives-lamborghini-lp-670-4sv-winter-editon/pro-skier-jon-olsson-dives-lamborghini-lp-670-4sv-winter-editon-1.jpg&imgrefurl=http://www.auto-power-girl.com/images-info/pro_skier_jon_olsson_dives_a_new_lamborghini_lp_6704_sv_winter_editon-4190-10893&usg=__o7Olx22Dl–Zcpd4l-sv5ejWbHg=&h=466&w=700&sz=47&hl=nl&start=0&sig2=OTAAo7CJjRWHF5pWHqTNGQ&zoom=1&tbnid=LTjdZfeWN7AxeM:&tbnh=128&tbnw=169&ei=89vbTbfPOceBOo6otfwO&prev=/search%3Fq%3Dlamborghini%2Bsv%2Bolsson%26hl%3Dnl%26biw%3D1280%26bih%3D709%26gbv%3D2%26tbm%3Disch0%2C399&itbs=1&iact=hc&vpx=964&vpy=124&dur=283&hovh=183&hovw=275&tx=174&ty=151&sqi=2&page=1&ndsp=24&ved=1t:429,r:23,s:0&biw=1280&bih=709
Dejavu. De Lagonda werd immers ook een paar jaar uitgeteld.
Ik heb in ieder geval nog alle vertrouwen in de Estoque.
Een Lambo moet onpraktisch zijn, ruig, compromisloos.
De ziel is lang geleden al verkocht.
een RS6 is toch everyday lambo? v10
Als sportief wil blijven rijden en tegelijkertijd ruimte wil hebben koop dan een Panamera. Kwalitatief en technisch uitstekend beter heb je niet en daarnaast subjectief maar ik vind de Panamera ook mooi en als laatste hij is veel goedkoper dan de lambo. De achterkant van de Estoque heeft wel wat weg van de A7. De estoque een veel te dure A7.
Ik zou gaan voor een Panamera en met het overgebleven geld een 911 Turbo kopen voor in het weekend
@agera:
Zo een antwoord was te verwachten aangezien je profielfoto.