• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini ziet productie van hybride Asterion wel zitten

Auteur: Author, gepost 15 december 2014 om 21:01 – 20 Reacties

Afbeelding Lamborghini ziet productie van hybride Asterion wel zittenAfbeelding Lamborghini ziet productie van hybride Asterion wel zittenAfbeelding Lamborghini ziet productie van hybride Asterion wel zittenAfbeelding Lamborghini ziet productie van hybride Asterion wel zittenAfbeelding Lamborghini ziet productie van hybride Asterion wel zittenAfbeelding Lamborghini ziet productie van hybride Asterion wel zittenAfbeelding Lamborghini ziet productie van hybride Asterion wel zittenAfbeelding Lamborghini ziet productie van hybride Asterion wel zitten

Lamborghini Asterion
De Asterion LPI 910-4 begon als een rijdend proefballonnetje voor de R&D-afdeling, maar wie weet komen we hem binnen een jaar of wat op de weg tegen.

Zoals bekend doet de laatste generatie hypercars het niet voor minder dan 850 pk uit een hybride aandrijflijn in combinatie met een supersportieve koets en een trackproof chassis. Lamborghini (of Audi, zo u wilt) gooide het met hun conceptcar over een andere boeg en zette juist meer in op een luxe GT, die tegelijkertijd wél is voorzien van 910 pk’s.

Qua uiterlijk lijkt de Asterion dan ook niet op een Le Mans-racer die straatlegaal is gemaakt, maar juist meer op bijvoorbeeld de Urraco, die in een grijs verleden paradoxaal genoeg de rol van “baby-Lambo” vervulde. Afijn, Lamborghini’s hoofd R&D heeft een boekje opengedaan over het hoe en waarom achter hun half-elektrische conceptcar, maar het zou zomaar kunnen dat-ie binnenkort inderdaad in productie gaat.

In eerste instantie was het project namelijk alleen bedoeld om te onderzoeken welke lay-out (qua plaatsing van accupakketten en elektromotoren) het beste werkte. Kennelijk werkt de in de Asterion gebruikte setup met twee elektromotoren op de vooras en de bekende 5.2-liter V10 uit de Huracan achterin dusdanig goed, dat men naar verluidt serieus overweegt of het ding niet gewoon ASAP in Sant’Agata Bolognese van de band moet rollen.

Autocar gaat zelfs al een paar stapjes verder en schrijft dat de eventuele prijs aanzienlijk onder die van bijvoorbeeld de 918 Spyder komt te liggen. We zouden ongeveer moeten denken die van de Aventador (ruim vier ton) plus de kosten van het hybridepakket. Goed, dat maakt ‘m er niet bereikbaarder op, maar mede gezien het gehannes met die Estoque heeft de wereld na al die concept-zoethoudertjes wel een vernieuwende Lambo verdiend.

Slecht nieuws trouwens voor de lease-rijder. De komende vijf jaar hoeven we namelijk niet te rekenen op een plug-in versie van de Aventador, dus we kunnen voorzichtig concluderen dat Lamborghini zich wat betreft hybride-spulletjes louter richt op de V10 en dat de V12 (al dan niet voorzien van bijvoorbeeld turbo’s) zich in z’n eentje zal moeten redden.

Ook interessant!

  • Deze is al een beetje elektrisch
    Alle Lamborghini's worden komende jaren elektrisch
  • de eerste EV van Lamborghini
    Eerste EV van Lamborghini eindelijk bevestigd
  • Lamborghini komt met moderne (en hybride) Countach!
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

asterion, concept, Hybride, Lamborghini, plug-in, V10

Vorig bericht: « Video: zo parkeer je 1360pk in een showroom
Volgend bericht: Recordvideo: hoe hard zou jij durven in een Monster Truck? »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkhupelschoten zegt

    15 december 2014 om 21:23

    het zat eraan te komen. ben er ook geen tegenstander van.

    Login om te reageren
  2. sirmustang zegt

    15 december 2014 om 21:25

    Toen deze auto net was gepresenteerd, vond ik die voorkant echt drie keer niks. Maar ik begin er geloof ik aan te wennen. Durf hem nu zelfs mooi te noemen.

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      15 december 2014 om 21:29

      @sirmustang: hier nog een

      Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    15 december 2014 om 21:27

    Ze gaan hun gang maar..
    Als dit de opvolger van de Sirocco had ik het ook geloofd..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      15 december 2014 om 21:30

      @jrk68:
      +was..ergens….

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        15 december 2014 om 22:57

        @jrk68: Zou wel een stunt zijn, van een 2.0 TDI naar een 5.2.
        De nieuwe Lamborghini Asterion TDI.

        Login om te reageren
  4. xiran zegt

    15 december 2014 om 21:27

    Ik weet nog goed dat Lamborghini zij absoluut geen hybride te maken. Zie hier een hybride van Lamborghini.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      15 december 2014 om 22:37

      @xiran: Alle (sportwagen)merken ontkennen de komst van hybride/diesel/EV/downsizing tot slechts zes maand voor de officiële lancering. Aangezien ze makkelijk twee jaar bezig zijn aan de ontwikkeling, zitten ze dus vaak te liegen.

      Misschien kunnen we ze een proces aandoen voor consumentenbedrog…

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        16 december 2014 om 11:10

        @Esprit_de_Flandre: geen consument bedrog maar gewoon geen ruggengraat.

        Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      16 december 2014 om 20:06

      @xiran: niks mis mee toch? Lekker elektrisch de stad uit rollen om vervolgens lekker je volle 900pk op de open weg los te laten. Ik juich de hybride systemen juist toe, beste van beide werelden.

      Login om te reageren
  5. veyronbentleyrollsbmw zegt

    15 december 2014 om 21:39

    De styling is helemaal gelukt naar mijn mening de missie van de design afdeling is geslaagd. Het heeft weg van een luxe GT maar lijkt tegelijkertijd ook op een supercar dat vind ik mooi.

    Login om te reageren
  6. FlighTom zegt

    15 december 2014 om 21:46

    Mooie bak, jammer van het achter-ruitje. Deze valt een beetje buiten de rest van de styling.

    Login om te reageren
  7. piquet1986 zegt

    15 december 2014 om 22:04

    Hoog miura gehalte, top

    Login om te reageren
    • suzikubelona zegt

      16 december 2014 om 16:50

      @piquet1986: zo is het. En dan ombouwen naar de looks van de moderne Miura concept. Ubergeil!

      Login om te reageren
  8. jorden zegt

    15 december 2014 om 22:08

    Eindelijk een mooie lambo na de murcielago. Dat hybride hoeft voor mij niet. Meer iets voor SUV’s

    Login om te reageren
  9. axel968 zegt

    15 december 2014 om 22:32

    Lijkt veel op de Miura! Mooi!

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    15 december 2014 om 22:36

    Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier op zitten te wachten. Het design klopt gewoon niet met dat hoge front en de achterdeuren die dat niet zijn. Ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat dit ontwerp al in 1977 in de doos “afgekeurd” is gegooid.

    Login om te reageren
  11. maseratizzzzzzzz zegt

    15 december 2014 om 23:00

    Geen turbo asjeblieft, lamborghini is nog het enige merk die nog trouw is aan haar atmosferische motoren!

    Login om te reageren
  12. bernardoo zegt

    15 december 2014 om 23:21

    Als het een GT moet zijn, waarom niet die 4,0 TT uit de Conti-GT voorin? Lekker veel koppel en ruimte achterin voor kids/golfclubs

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    15 december 2014 om 23:31

    Maar mooi vind ik hem niet. Apart dan weer wel. Eens wat anders dan het Lambo-design van nu.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North