• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini Miura concept!

Auteur: autoblogger, gepost 5 januari 2006 om 18:55 – 24 Reacties

Lamborghini Miura concept voorkant


We schreven vorige week al over de komst van een nieuwe Lamborghini Miura, op de autoshow in Detroit zal nu eerder dan verwacht het model worden onthuld! Erg, erg strak mag ik wel zeggen! En vele malen beter dan de eerdere impressie van autobild, dit is wat mij betreft met recht een opvolger van de Miura uit 1966.

Lamborghini Miura concept zijkant
De nieuwe Miura is ontworpen vanwege het 40-jarige jubileum van het model. We verwachten nog deze week meer images (en specs) zodra de wagen echt onthuld wordt. Beter hadden ze trouwens nog even kunnen wachten want in 1966 was de Miura voor het eerst te zien op de Genève autoshow, en niet in Detroit;)

Ook interessant!

  • Gespot - Bloedgave Lamborghini Miura, gewoon in Nederland
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Lamborghini, miura

Vorig bericht: « Joepie! Dodge Challenger
Volgend bericht: 2006 Los Angeles Auto Show »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jan zegt

    5 januari 2006 om 20:52

    Hier ook hetzelfde als de post hieronder van de challenger. Al die retro. Dat is is goed voor eventjes maar wordt wel afgezaagd op de duur. Hebben ze dan geen inspiratie meer in auto’s. Net zoals films, daar maken ze tegewoordig ook overal een remake van.

    Login om te reageren
  2. JPM zegt

    5 januari 2006 om 21:05

    Wel mooi maar goed dat kwam omdat de miura ook mooi was. Ze moeten eigenlijk gewoon een nieuwe auto ontwerpen en dan wat eigenschappen van de miura erin stoppen,niet gewoon kopieren.

    Login om te reageren
  3. r e al m e n r a c e zegt

    5 januari 2006 om 21:21

    ik vind de autobild versie veel gaver

    Login om te reageren
  4. Powerslide zegt

    5 januari 2006 om 22:02

    Van voren vind ik ‘m erg cool, van de zijkant en met name achter vrij steriel….doet me niet zoveel. Ik sluit me aan bij JPM; Enkele eigenschappen van de Miura meenemen, niet a la Ford GT met carbonpapier een kopietje trekken.
    Daarbij slaat hij nergens op vergeleken het huidige design van de Lamborghini’s.

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    5 januari 2006 om 22:08

    Hmm, dit noem ik geen kopieren. De wagen heeft een eigentijdse look gekregen en krijgt waarschijnlijk ook een aardige power-upgrade. En dat de wagen niet lijkt op het huidige design van Lamborghini is wat dat betreft alleen maar origineler.

    Login om te reageren
  6. Ejay zegt

    5 januari 2006 om 22:19

    Hij heeft wel degelijk stijlelementen van huidige lambo’s, maar die zijn goed verstopt. Erg mooi istie, gelukkog zijn de eyelashes niet vergeten.

    Login om te reageren
  7. stiggie zegt

    5 januari 2006 om 22:48

    vind iets vand e ford gt hebben de voor kant dan he!

    Login om te reageren
  8. ~stiggie zegt

    5 januari 2006 om 22:49

    sorry bedoel eigelijk de achterkant

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    6 januari 2006 om 01:02

    ik hoop voor stiggie dat ie bij de dames wel voor en achter in één keer goed heeft.

    Sorry kon het niet laten een grapje te maken.

    Login om te reageren
  10. heidekonijn zegt

    6 januari 2006 om 10:01

    Je zou idd van iemand als Da Silva meer verwachten.
    Maar daar is iets vreemd mee aan de hand. De wagens die aan hem toegeschreven zijn tijdens zijn positie bij Alfa zijn achteraf allemaal door anderen geclaimd na zijn vertrek (147;Zapatinas/GTV;Pininfarina/Nuvolari en 156;Egger). Ook van deze Miura revival was sprake voordat Da Silva bij Lambo kwam.
    Alleszins vraag ik me af waarom Ghandini – retros als Stratos en Miura telkens weer in dat gruwelijke groen moeten opgevoerd worden.

    Login om te reageren
  11. autoliefhebber zegt

    6 januari 2006 om 10:30

    Geheel met Jan en JPM eens. Slap aftreksel van schitterend origineel.

    Login om te reageren
  12. ruben zegt

    6 januari 2006 om 11:01

    Mooie auto… Maar wat ik dus niet snap is waarom de oude Miura door velen als mooiste auto ter wereld wordt genoemd…. Ik vind de auto Miura echt totaal niet mooi… Wie kent dta gevoel ook?

    Login om te reageren
  13. autoliefhebber zegt

    6 januari 2006 om 11:21

    De Miura was een van de allereerste ‘supercars’ met middenmotor die in een specifieke uitvoering +300km/u kon halen (theoretisch want de motor werd veel te heet). Daarmee nam Lamborghini een duidelijke voorsprong op Ferrari. Daar ontleent het model zijn faam aan.

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    6 januari 2006 om 13:05

    Je moet je wel realiseren dat de originele Miura in 1966 is ontworpen, toen was het echt een ongelofelijk ontwerp. Als je wat langer naar het origineel kijkt dan zie je (waarschijnlijk) de subtiele details, de goed gekozen proporties. Hij was (is?) ook extreem laag, dat maakt een mooi ontwerp ook wat moeilijker (alle onderdelen moeten er wel in/onder passen natuurlijk), dus je kunt niet zomaar hele spectaculaire lijnen gebruiken. Juist als je rekening houdt met al deze zaken kijk je anders naar zo’n ontwerp. Toch? Ik vind het in ieder geval een prachtige auto die qua uitstraling bijna net zo prachtig is als een 250GTO

    Login om te reageren
  15. heidekonijn zegt

    6 januari 2006 om 14:42

    @ ruben; vond ik dus ook tot ik hem in het echt zag. Vanop ooghoogte is het plaatje bijna perfect, proporties zijn beter als van pakweg een Ferrari 250 LeMans.
    Maar een 250GTO…daar kan je uren naar staren, daar verdrink je in.

    Login om te reageren
  16. Jori zegt

    6 januari 2006 om 16:08

    Mooie wagen……….. in productie ermee!
    Echt een retro model… perfect

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    6 januari 2006 om 16:31

    voor de liefhebbers…. het origineel is 105cm hoog :-o
    http://www.lamborghiniregistry.com/Miura/index.html

    Login om te reageren
  18. Powerslide zegt

    6 januari 2006 om 18:40

    Ik ben enkele foto’s tegengekomen van de Miura. Tevens las ik een verhaal van een vent die wat inside-information heeft. Ik heb het gecopy-paste voor degene die het leuk vind te lezen. Ik kan het niet goed op waarde inschatten.

    _The engine will be transversely mounted in the Miura, just like the original Miura. My source told me he has seen the mold of the finished car in person and said that the car is not ready for production yet…there are alot of problems with it, BUT the car will continue to be worked on._

    _The car is still gonna be a mutation of Gallardo and Murcielago parts, however the way the engine will be mounted and the styling will be done is exactly like the Miura._

    _From what I know, alot of the internal corporate people aren’t too positive about this “Miura” from the outset. It wasn’t even supposed to be a Miura! It was supposed to be a modification of the Gallardo, but it sort of mutated into a “Miura” due to hype being put on it from the press and people…some people in Lamborghini seem to be pretty negative towards this car……..especially since both the Gallardo and Murcielago were such forward looking cars (nothing retro about them at all!)_

    http://img275.imageshack.us/my.php?image=mjan060129zd.jpg
    http://img270.imageshack.us/my.php?image=mjan060650of.jpg

    Login om te reageren
  19. Powerslide zegt

    6 januari 2006 om 19:59

    Dikke pijpen!

    http://img472.imageshack.us/my.php?image=mk0106041lp.jpg

    Login om te reageren
  20. remy zegt

    7 januari 2006 om 09:22

    ik vind de achterkant het mooist van de hele wagen. Maar ik vind toch dat het ontwerp wel wat orgineler kan, zo had, bij wijze van spreke, ik hem ook nog wel kunnen ontwerpen

    Login om te reageren
  21. Sander zegt

    9 januari 2006 om 21:17

    Niet meer over lullen gewoon bouwen. Wat een super auto !!

    Login om te reageren
  22. Lennert zegt

    10 januari 2006 om 00:42

    de oude lijkt op een breedbekkikker

    nieuwe moeten ze meteen in productie nemen

    Login om te reageren
  23. nitrox zegt

    20 februari 2006 om 17:20

    maffe bak gewoon bouwen

    krijg zon auto wel voor mijn 18de:-)

    Login om te reageren
  24. Bernhard zegt

    17 mei 2007 om 11:59

    Voor een Lamborghini vind ik dit ondermaats, ik hou niet van een lambo met ronde lichten, geef mij maar de Gallardo!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North