• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lammertink Vintage is het Nederlandse Singer

Auteur: machielvdd, gepost 4 juni 2021 om 19:01 – 22 Reacties

Voor een Porsche 911 restomod kun je aankloppen bij Singer, maar er is nu ook een alternatief ‘Oet Twente’.

Het idee van een 911 restomod is niet nieuw. Sterker nog: dat hebben we al vrij vaak voorbij zien komen. Maar er is klaarblijkelijk genoeg vraag naar. Nu is er weer een nieuwe speler in deze nichemarkt. Deze komt niet uit Californië maar uit een minder exotisch oord: Overijssel.

Edwin Lammertink

De man achter deze Nederlandse 911 restomod is Edwin Lammertink. Dit project mag dan nieuw zijn, Lammertink is geen nieuwkomer. Zijn bedrijf houdt zich al sinds jaar en dag bezig met het repareren opknappen van oude en nieuwe Porsches.

Lammertink Vintage

Edwin Lammertink vindt het nu tijd voor de volgende stap: het bouwen van restomods. Dit doet hij onder de noemer Lammertink Vintage. Hij gebruikt daarbij dezelfde basis als Singer: een Porsche 964. Als die nog niet door een andere toko omgebouwd is.

4,0 liter

Voordat het een Lammertink Vintage is, wordt een 964 wordt heel grondig onderhanden genomen. “Elk detail wat je aanraakt is behandeld,” vertelt Edwin Lammertink in de Nationale Autoshow. Ook de motor is ingrijpend veranderd. De cilinderinhoud die standaard niet verder kwam dan 3,6 liter wordt vergroot naar 4,0 liter. Wat voor specificaties dit oplevert vertelt Edwin er helaas nog niet bij.

  • Lammertink Vintage
  • Lammertink Vintage
  • Lammertink Vintage
  • Lammertink Vintage

Oog voor detail

Wel hebben we alvast plaatjes van de Lammertink Vintage Porsche. Die zien er in ieder geval heel fraai uit. In Overijssel zijn ze duidelijk met veel vakmanschap en oog voor detail te werk gegaan. Edwin Lammertink durft zelfs te beweren dat de kwaliteit niet onderdoet voor Singer. Uiteraard zijn de auto’s ook geheel naar eigen smaak samen te stellen. Waar Singer elke auto de naam van een stad meegeeft, krijgt iedere Lammertink Vintage de naam van een circuit.

Prijs

Aan dit alles hangt uiteraard een prijskaartje. Tegenover Wouter en Meindert geeft Edwin alvast een kleine indicatie. De prijzen beginnen ergens bij €333.000. Dan heb je een exemplaar met een standaard motor en een standaard versnellingsbak, maar je kunt het dus nog een stuk duurder maken. Alsnog zal een Lammertink Vintage een stuk goedkoper zijn dan een Singer. Die zijn namelijk pas echt stervensduur.

Waterstof

Lammertink is overigens ook met een ander bijzonder project bezig. Hij is namelijk aan het experimenteren met waterstof. Nee, er komt geen 911 met een brandstofcel, maar Lammertink wil wel directe waterstofinjectie toepassen op de luchtgekoelde motor. Klinkt interessant.

Het hele gesprek met Edwin Lammertink is te horen in de laatste aflevering van de Nationale Autoshow. Daarnaast waren ook Joyce Donat en Martijn Duivenbode te gast om te praten over het ex-BTW probleem.

Foto’s: Jorn Veerbeek, Fotostudio Smit

Ook interessant!

  • Porsche gaat Singer motoren
    Porsche gaat Singer motoren bouwen
  • Singer Southampton
    Singer Southampton is uiteraard de ideale 911
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Koop deze Nederlandse politie Porsche in Duitsland

Nieuwste artikelen

  • Is deze peperdure Tesla-SW mooier dan ‘de Nederlandse’?
  • Keileuke Kever-buggy is tof, maar maakt veel voorkomende fout
  • Gespot – De gloednieuwe Vantage Roadster in het wild
  • Ineos-CEO: “EV’s door de strot duwen van mensen werkt niet”
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 964, bnr-autoshow, Porsche, restomod

Vorig bericht: « Man in Rimac Nevera doet 232 km/u op 90-weg
Volgend bericht: Britse EV bouwer krijgt geldimpuls van bekende voetballer »

Lees Interacties

Reacties

  1. atrak zegt

    4 juni 2021 om 19:16

    Fuchs wielen zijn niet mooi als ze te groot zijn. Heel de verhouding is direct weg.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      4 juni 2021 om 19:24

      Ik vind bovenstaande nog wel mooi in verhouding.

      Login om te reageren
  2. vbarchetta zegt

    4 juni 2021 om 19:33

    Pff het zoveelste bedrijf die een 964 verbouwd, origineel zeg…. denk dat een originele 964 straks nog goud waard is, met al die exemplaren die ten prooi vallen aan dit soort projectjes.

    Login om te reageren
    • eddy912 zegt

      4 juni 2021 om 22:09

      Gelukkig zijn er nog plenty 964’s En dit soort restomods worden maar in beperkte oplages gemaakt.

      Login om te reageren
  3. rijnounsdoor zegt

    4 juni 2021 om 19:59

    Weer zo’n ex BTW bedrijf…

    Login om te reageren
    • zweed zegt

      5 juni 2021 om 21:16

      Haha dezelfde grap werd al gemaakt tijdens de BNR radioshow

      Login om te reageren
  4. mundus zegt

    4 juni 2021 om 20:00

    Van al die bedrijven die singer hebben geprobeerd te kopiëren vind ik deze veruit het mooist. Als ik het geld had wist ik het wel…

    Login om te reageren
  5. escort77 zegt

    4 juni 2021 om 20:57

    @machielvdd: Waarom vermelden jullie in de tekst nou een prijs ex btw? Een artikel verder zijn we het er allemaal zo over eens dat dit irritant, misleidend en vaak zelfs verboden is.

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      4 juni 2021 om 21:09

      Lammertink noemde de prijs ex BTW, maar je hebt volledig gelijk. Ik heb het even aangepast.

      Login om te reageren
  6. lithiumion zegt

    4 juni 2021 om 21:06

    Persoonlijk vind ik deze restomods veel leuker en gaver dan elke nieuwe Porsche die nu de band af rolt

    Login om te reageren
    • atrak zegt

      5 juni 2021 om 15:25

      @lithiumion: Nog leuker is een 964 origineel restaureren. Een klassieker hoort als een klassieker te rijden vind ik.

      Login om te reageren
  7. lluq zegt

    4 juni 2021 om 21:21

    Wielen zijn te groot voor de auto. En waarom een prijs zonder motorische upgrade, dan kan je net zo goed een gewoon goede oude 911 kopen. Beetje vaag, sluikreclame… 🤔

    Login om te reageren
  8. E550 zegt

    4 juni 2021 om 22:53

    De prijs begint bij €333k en bij Stinger 911 bij €356k. Daarnaast heeft Stinger een naam en worden de Stinger 911 meer waard. Er zit alleen een wachtrij op van 3 jaar.

    Login om te reageren
    • Jetlag zegt

      5 juni 2021 om 11:59

      @E550: Ik heb ook een STINGER gehad en hoewel ‘ie in die tijd idd best duur was, heeft ‘ie me ook veel geld bespaard. Toen ik ergens las dat ze verboden werden, heb ik ‘m weggegooid, maar als ik had geweten dat ze tegenwoordig minimaal €356K opleveren, had ik dat nooit gedaan…

      Login om te reageren
  9. mpgc zegt

    4 juni 2021 om 22:57

    Ik vind deze er erg fraai uitzien. Maar zo veel geld zou ik er niet voor over hebben.

    Login om te reageren
  10. MaartenD zegt

    4 juni 2021 om 23:16

    Waarom moeten al die restomods allemaal zo belachelijk duur zijn? Kunnen ze niet een keer een restomod maken die want minder tierelantijntjes heeft en daardoor bereikbaarder wordt.

    Login om te reageren
  11. figo460 zegt

    5 juni 2021 om 06:11

    We hebben toch al jaren Von Schmidt Porsche uit Oss? In weze exact hetzelfde.

    Login om te reageren
    • wmdegroot zegt

      5 juni 2021 om 09:13

      Yes, dat dacht ik dus ook

      Login om te reageren
  12. davelepeef zegt

    6 juni 2021 om 09:39

    Pakken ze ook de body aan? En Singer is voor ’n flink deel uit koolstofvezel getrokken ; doet dit bedrijf dat ook?

    Login om te reageren
  13. MarcoM zegt

    6 juni 2021 om 10:43

    Mooi gedaan, bouwen tot in uiterste perfectie, genieten van ieder schroefje die op dezelfde wijze gemonteerd zit, ik zou rustig met een sigaar en glas whiskey op een luie stoel bij zoiets kunnen gaan zitten en er naar gaan kijken.

    Login om te reageren
  14. rsporsche zegt

    29 augustus 2021 om 22:18

    Het is een polyester uitbouw van Van Thull Engineering.
    De man heeft overigens een dubieuze reputatie gezien het aantal conflicten met ontevreden klanten.

    Login om te reageren
  15. Eduardo Cuvelier zegt

    31 mei 2024 om 12:00

    Lammertink Vintage Porsche 964 Backing Black – Score :
    – Mondaze : ‘Frequently’
    – https://www.youtube.com/watch?v=wB-97-fpcDo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North