• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Leasetopper? Lexus CT200h met 14% bijtelling

Auteur: ricardo, gepost 13 september 2010 om 13:07 – 123 Reacties

" title=

Leaserijdend Nederland even opgelet. Lexus vraagt jullie aandacht met de nieuwe CT200h. Een hybride die in het vaarwater van de 1 Serie en A3 komt en waarvan nu ook de verbruik- en CO2-cijfertjes van bekend zijn. Saai? Wellicht een beetje. Maar met een bijtelling van 14% zullen veel leaserijders dat niet erg vinden.

De CT200h heeft ongeveer dezelfde aandrijflijn als de Toyota Prius aan boord. Een 1.8L viercilinder gekoppeld aan een elektromotor en goed voor een gecombineerd vermogen van 100kW/136 pk. Meer dan genoeg voor de doorsnee kilometervreter in een vertegenwoordigersfunctie.

Lexus heeft vandaag bekend gemaakt wat de CO2-uitstoot van dit beestje is: 89g/km. Oftewel; energielabel A, geen BPM, geen MRB en 14% bijtelling. Eat that, BMW & Audi. Lexus beweert dat het verbruik uitkomt op 3,8 l/100 km, in het meest gunstige geval. Daarnaast beloven ze plechtig dat ‘ie superieure rijeigenschappen heeft en qua comfort een nieuwe norm stelt. We zijn benieuwd.

Even een korte Kies Maar voor potentiële lease-kandidaten: De BMW 1 Serie (20% bijtelling), de Audi A3 (20% bijtelling) of toch maar deze Lexus CT200h?

Met dank aan W0o0dy voor de tip!

Ook interessant!

  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt
  • Lexus ES rijtest
    Lexus ES (2022) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

ct-200h, Hybride, Lexus

Vorig bericht: « Mazda schetst een pickup – dit is de BT-50
Volgend bericht: Dit is de Hyundai iX20 »

Lees Interacties

Reacties

  1. ZilverenTip zegt

    13 september 2010 om 13:10

    Liever deze dan een 1-serie of A3… Ook als ze dezelfde bijtelling hadden.

    Login om te reageren
  2. armand Kesarsing zegt

    13 september 2010 om 13:11

    Ik wil wel een bestellen! jazeker.

    Login om te reageren
  3. Lustigson zegt

    13 september 2010 om 13:12

    Nou, die Lexus gaat er bij mij wel in. Misschien wel júist omdat het geen BMW of Audi is.

    Login om te reageren
  4. Bullet zegt

    13 september 2010 om 13:16

    In mijn ogen ook niets mis mee, een keer iets nieuws naast de zoveelste 1-serie of A3…

    Login om te reageren
  5. TinQ zegt

    13 september 2010 om 13:16

    Wat een geweldig merk is het toch. Dit wordt een hit!

    Ik kreeg afgelopen week een uitnodiging voor de preview. Daarin stond o.a. het volgende vermeld:

    “De Europese homologatie is momenteel nog in volle gang zodat er momenteel nog geen exacte cijfers naar buiten mogen worden gebracht. De verwachting is echter dat het vermogen rond de 150 pk zal liggen ( sport modus ), het verbruik circa 1 op 20 zal zijn en de vanaf prijs rond de € 30.000,- zal liggen. Naast de basisuitrusting zullen er diverse line up’s komen zodat u uw CT200h geheel aan kunt passen aan uw wensen. Denk hierbij aan een lederen interieur, Mark Levinson Multi Media systeem, Schuif-kanteldak en het bijzondere pre crash system met adaptieve cruise controle.”

    Login om te reageren
  6. dotternetta zegt

    13 september 2010 om 13:20

    Ook mooi in het zwart:

    Login om te reageren
  7. rikkon zegt

    13 september 2010 om 13:20

    En dan van de uitgespaarde centjes een paar grotere wieltjes kopen. Mensch, het lijkt zo wel een Hyundai Accent daar zaten ook altijd van die kruiwagenwieltjes onder.

    Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      13 september 2010 om 13:37

      @rikkon: Tja, niet iedereen wil van die 17″ of grotere pauperwielen.. Deze maat is prima subtiel, past prima bij het merk Lexus.

      Login om te reageren
  8. rsh zegt

    13 september 2010 om 13:22

    BMW 1 wordt vernieuwd binnenkort. En met die rijkwaliteiten zit het wel goed. Jammer dat opties bij BMW de prijs al snel opdrijven richting de 34k.
    Audi valt sowieso af. Niet betrouwbaar genoeg.
    De Lexus lijkt wel op de Auris in sommige opzichten. Alleen denk ik wel dat Lexus genoeg eigen identiteit heeft gegeven aan deze kleinste. Alleen een vraag

    Login om te reageren
  9. Freewarefreak zegt

    13 september 2010 om 13:23

    En voor het dash hoef je deze ook niet te laten staan t.o.v. de Bimmer, da’s ook krek hetzelfde.. goed gekeken naar BMW.

    Login om te reageren
  10. Joop zegt

    13 september 2010 om 13:23

    hebben! in het zwart of bruin(ERG MOOI)

    Login om te reageren
  11. Joop zegt

    13 september 2010 om 13:24

    binnenkort sneak preview bij Lexus dealer in ……! alleen op uitnodiging !

    Login om te reageren
  12. raul8711 zegt

    13 september 2010 om 13:39

    Breaking News! Lexus belooft dat de CT200h de lelijkste auto in zijn klasse zal worden. Lexus is het namelijk zat om te horen dat hun beweringen nooit worden waargemaakt…

    Login om te reageren
  13. kel zegt

    13 september 2010 om 13:40

    in het klein was in enthousiast. Bij het opklikken van de foto’s…. vind het helemaal nix eigenlijk….
    Interieur ziet er netjes uit. Maar exterieur… de achterdeur bijvoorbeeld. Zoals eerder gezegd.

    Liever 1 serie of A3 dan maar…

    Login om te reageren
  14. Scarbir zegt

    13 september 2010 om 13:40

    Ik vind ‘m vreselijk. Die auto heeft gewoon teveel gegeten – moet je die veel te dikke achterkant zien!

    Login om te reageren
  15. vitorio zegt

    13 september 2010 om 13:45

    nee, mijn ding is het niet, deze ‘lexus’ lijkt ook iets te veel op een toyota..

    doe mij dan maar gewoon een alfa giulietta, 170pk, 20%… stukken leuker dan zo’n hybride bromtol

    Login om te reageren
    • G-Ammo zegt

      13 september 2010 om 16:24

      @vitorio: ”nee, mijn ding is het niet, deze ‘lexus’ lijkt ook iets te veel op een toyota..”

      Lexus = Toyota…

      Login om te reageren
  16. Autogek zegt

    13 september 2010 om 13:48

    Ben benieuwd wat hij gaat kosten en spec. ;)

    Login om te reageren
  17. KaCh1ng zegt

    13 september 2010 om 13:52

    geen slechte auto… kwil em wel eerst int echt zien

    Login om te reageren
  18. BaySideBlueBoy zegt

    13 september 2010 om 13:55

    Shit, dit is voor mij wel heel erg aantrekkelijk. Betaal me helemaal scheel aan mijn auto. Misschien toch maar een tweede auto en de huidige even een half jaartje uit de wegenbelasting halen. Nooit gedacht dat ik me aan hybride zou wagen maar het is een japanner met een mooi design dus wie weet.

    Login om te reageren
  19. Benjamin1 zegt

    13 september 2010 om 14:02

    Lexus pwnt Audi A1, nice.

    Login om te reageren
    • Msport zegt

      13 september 2010 om 14:06

      @Benjamin1: deze auto heeft helemaal niets te maken met de A1, wel met de A3.

      OT: Ik ben niet overtuigd van het ontwerp. Momenteel rijd ik een 1-serie en weliswaar is dat niet moeders mooiste, maar zijn rij-eigenschappen maken alles goed. Zowel de A3 als de 1-serie staan op de lijst voor vernieuwing, dus als ik aan een andere auto toe zou zijn zou ik altijd proberen te wachten tot ik die gezien had!

      Login om te reageren
      • Benjamin1 zegt

        17 september 2010 om 10:00

        @Msport:

        Jups, ik was ff confused door Audi. Kan gebeuren he met al die vergelijkbare modellen…

        Login om te reageren
  20. paulusrx7 zegt

    13 september 2010 om 14:07

    ipv zo’n oer saaie A3 of een oer lelijke 1-serie ja doe maar.
    maar liever voor dat geld iets totaal anders.

    Login om te reageren
  21. dotternetta zegt

    13 september 2010 om 14:10

    Lexus’ wegligging is in het algemeen heel goed, heb ik gelezen…

    Login om te reageren
  22. Mbaas zegt

    13 september 2010 om 14:16

    ziet er ooki geweldig uit of niet dan

    Login om te reageren
  23. Bisazza zegt

    13 september 2010 om 14:17

    Voor de mensen die eens iets anders willen dan de 1-serie of Audi A3 een mooi alternatief.
    Maar om nu te gaan reageren dat de 1-serie en A3 niets meer voorstellen gaat mij te ver. Deze worden beiden op korte termijn vervangen en hebben hun sporen qua kwaliteit en verkoop aantallen al ruimschoots bewezen.
    Iets wat de Lexus nog moet gaan trachtten te realiseren. Iets wat uiteindelijk met de IS ook niet echt is gelukt.

    Neemt niets weg van het feit dat dit een leuke en welkome toevoeging is in het ***mium segment

    Login om te reageren
  24. Mark zegt

    13 september 2010 om 14:25

    Is dit niet gewoon een Prius met een Lexus logo?

    Login om te reageren
  25. majinstar zegt

    13 september 2010 om 14:25

    Ik wacht wel op de nieuwe 1 serie over een klein half jaar.

    Login om te reageren
  26. Beetje Verward zegt

    13 september 2010 om 14:29

    Zal vast wel aardig verkopen.
    Want: een heel lekkere aandrijving en een Giga prijs/kwaliteitverhouding.

    Nadeel voor sommigen: waarschijnlijk niet met een veel hoger vermogen leverbaar. En dat is het voordeel van een A3 of BMW 1 serie: je rijdt in een 20% leasebakje, maar “de buren” (of vul maar in op wie of waar je indruk op wil maken) denken misschien wel dat je 200pk onder de kap hebt.

    Login om te reageren
  27. Laus zegt

    13 september 2010 om 14:36

    Ik ben niet zo’n fan van die CVT’s. Is allemaal zo indirect enzo. Verder een prima ding lijkt me. Audi/BMW moet ik sowieso niet.

    Login om te reageren
  28. Jipp zegt

    13 september 2010 om 14:45

    ik hoop dat het geen leasetopper word, van mij mag het een flop worden. Hij ziet er niet uit, en het is een veredelde toyota auris.

    Login om te reageren
  29. Jipp zegt

    13 september 2010 om 14:46

    de a3 ziet er daarbij veel sportiever uit, en de 1 serie die ook niet moeders mooiste is, is zelfs nog mooier! daarbij ziet een golf 6 bleumotion er frisser uit.

    Login om te reageren
    • Henk zegt

      13 september 2010 om 15:10

      @Jipp: ga je nou een bmw, audi of vw vergelijken met de kwaliteit van toyota of lexus?? Hahahahaha!!!!! Na 5 jaar vallen die duitsers uit elkaar, maar de japanners niet. Nog nooit zo hard gelachen, dank je!

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        13 september 2010 om 15:13

        @Henk: och heb je niet gezien hoeveel keer de nieuwe prius is teruggeroepen met problemen (remmen neemt af na een tijd)! dus begin niet met die zever aub!!

        Login om te reageren
      • Jurrian zegt

        13 september 2010 om 15:29

        Op zich een erg mooi ding die lexus. In de autovisie stond dat ze er mee de sportieve kant op willen, wat dus ook heel wat belooft, alleen zal hij pas in maart volgend jaar ongeveer hier op de markt komen. ik zie het gerust gebeuren dat audi of bmw tegen die tijd ook een hybride variant hebben.

        Login om te reageren
      • Jipp zegt

        13 september 2010 om 18:46

        @Henk: wat zeg je, na 5 jaar valt een duitser uit elkaar, nou ik heb toen ik jong was aardig wat duitstertjes gereden en die vallen echt niet uit elkaar hoor, maar vrienden van me met hun toyota hebben meer te klagen dus ik zou eens kijken waar je het over hebt voordat je zulke onzin uit kraamt. Als je eens goed kijkt zie je dat er meer oude duitsters rond rijden dan lelijke oude aziaten. Totale onzin dus. Ik blijf lekker A3 rijden. En lach jou met je goedkope flut aziaat van plastic uit.

        Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          13 september 2010 om 21:41

          @Jipp:

          Ben best benieuwd uit wat voor materiaal jouw bumpers bestaan?
          Ik hoop voor je dat ’t geen plastic/kunststof is want dan heb je dus volgens eigen zeggen ’n flut duitser :)
          Rijd maar zielig verder in je a3 want dan val je minder op.

          Login om te reageren
          • Jipp zegt

            14 september 2010 om 10:05

            @speedlimit: Ik heb hetover interieur ed daarbij is de opmerking niet eens grappig te noemen. En ik rij lekker verder met een witte s line, valt toch echt wel op.

            Login om te reageren
            • Henk zegt

              14 september 2010 om 11:30

              @Jipp: blijft een seat met vier nullen…. in het sprankelende wit…. ja, jij zult opvallen (vier feest).

              Login om te reageren
              • Jipp zegt

                14 september 2010 om 15:03

                @Henk:grappig dat jij het een seat noemt, m’n vriendin heeft een leon van 1 jaar oud, niets is er het zelfde aan. Hou je onzin voor je en ga in een toyota rijden.

              • Henk zegt

                14 september 2010 om 15:25

                @Jipp: ten eerste: ALLES is er hetzelfde aan, staat alleen een andere naam op, blijft troep (dat noemen ze auto emocion whoehaha). Ten tweede: doe ik al, pure klasse. Niet premium qua uitstraling, wel wat kwaliteit betreft. En nu terug in je VAG hoek.

              • Jipp zegt

                14 september 2010 om 17:16

                @Henk: nou, kom kijken zou ik zeggen, misschien vallen je ogen dan open van de verschillen, om te beginnen heb ik al 2 deuren minder, ander dashboard etc. dus hou je onzin voor je.

                Toyota pure klasse, in saaiheid vooral, geen een toyota rijd door, misschien omdat ze bang zijn dat hij daarna niet meer remt of niet meer stopt met gas geven… Premium kun je het niet noemen, je ziet overal aygo’s rijden en plastic interieur is niet echt premium vooral de handling niet.

                Hou je onzin voor je, toyota gaat binnenkort toch wel weer een val maken en dan zijn ze in eens niet meer het betrouwbaarste merk op aarde, wat ze nooit zijn geweest imo.

        • Msport zegt

          13 september 2010 om 21:52

          @Jipp: Jouw geroep over Aziaten slaat nergens op. Merken zoals Toyota en Mazda zijn van uitstekende kwaliteit en behoren nog steeds tot de meest betrouwbare op de markt. Overigens rij ik zelf ook duitser, dus daar gaat het niet om. (Dat is trouwens gewoon een echte BMW, en niet zo’n Golfje als waar jij het mee moet doen)

          Get your facts straight en roep eens iets minder onzin zou ik zeggen!

          Login om te reageren
        • Henk zegt

          14 september 2010 om 09:13

          @Jipp: allereerst: of je een auto mooi of lelijk vind, dat is een kwestie van smaak, daar kun je niet over twisten. Jij vind VAG mooi, ik vind het saaie shir, elk z’n mening. En dat geldt ook voor zogenaamde vrienden van je die problemen hebben met hun Toyota (heb jij vrienden met Toyota’s?), zal best! Maar statistisch gezien, en dan heb ik het over feiten, zijn japanners vele malen betrouwbaarder en dus degelijker dan VAG, bmw, mercedes etc etc. dan kun je wel mooi verwijzen naar jouw ervaringen, of je vader en de zus van de poetsvrouw, maar dat is irrelevant beste vriend.

          Login om te reageren
  30. ALI-G zegt

    13 september 2010 om 14:54

    mooie auto

    Login om te reageren
  31. Kvgorp zegt

    13 september 2010 om 14:55

    Wie kan er 2 foto’s onder elkaar zetten van een zijaanzicht? dan graag deze CT200h en dat Auris gebakje van Toyota dat nu ook die Prius aandrijflijn heeft waar onze vicky nu mee natgespoten wordt op tv

    Login om te reageren
  32. J0riz0s zegt

    13 september 2010 om 15:05

    Heerlijke wagen! Veel mooier dan die A3’tjes, BMW1tjes en Golfjes die je op elke straathoek ziet! ! !

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 september 2010 om 15:12

      @J0riz0s: welke auto rij jij dan?
      @rest : wat overdrijven jullie toch , jullie praten alsof iedereen een BMW 1 of een A3 heeft… miss kijken jullie alleen naar de 1/A3 omdat jullie één willen, de rest vd auto’s schelen je niet!

      Login om te reageren
  33. w0o0dy zegt

    13 september 2010 om 15:08

    Moet wel lachen om de mensen die roepen dat ze voor de 20% bijtelling gaan bij de concurrent…. Denk persoonlijk dat ieder jaar 800 euro minder inkomstenbelasting betalen toch best handig uitpakt voor de meeste mensen… maar goed iedereen hier is natuurlijk grootverdiener en kijkt niet op dat soort bedragen…..

    Login om te reageren
  34. Svenska Aeroplan AB zegt

    13 september 2010 om 15:13

    @ rikkon: ja, maar die 17 of 18 inch wielen niet af-fabriek nemen he!! Dan zit je zo weer op 20% bijtelling…

    Login om te reageren
  35. Beetje Verward zegt

    13 september 2010 om 15:23

    @Kaching
    Even niet proberen onzin in de wereld te helpen svp.
    Ik ga ook niet roepen dat ik heb gehoord dat Mercedes weer een roestprobleem heeft.

    De prius heeft geen afnemende remwerking ” na een tijd”.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 september 2010 om 16:15

      @Beetje Verward: heb het verkeerd beschreven maar het had wel problemen met de remmen!
      http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/04/toyota-geeft-toe-probleem-met-remmen-prius
      http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/05/toyota-terugroepactie-ook-de-prius-doet-mee
      http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/05/toyota-terugroepactie-ook-de-prius-doet-mee

      Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      13 september 2010 om 16:22

      @Beetje Verward: en het was bedoeld tegen henk.. “Na 5 jaar vallen die duitsers uit elkaar, maar de japanners niet. Nog nooit zo hard gelachen, dank je!” dat is toch dikke zever!!!

      Login om te reageren
      • G-Ammo zegt

        13 september 2010 om 16:28

        @KaCh1ng: “Na 5 jaar vallen die duitsers uit elkaar, maar de japanners niet. Nog nooit zo hard gelachen, dank je!” dat is toch dikke zever!!!”

        Nee dat is geen zever. Een vriend van m’n broertje heeft een BMW die al een paar jaartjes oud is (figuurlijk)
        1. deurklink heeft losgelaten
        2. dashboard komt los
        3. speakers van de deur zijn er al uitgevallen met het dicht doen van een deur
        4. nieuwe koppelingsplaat, omdat de oude al versleten was

        Klapper op de vuurpijl: z’n BMW is nu kapot! :)

        En dit soort dingen heb je nou niet bij een Jap :D

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          13 september 2010 om 16:46

          @G-Ammo: kan toch gebeuren, gebeurt bij ELK merk! de bmw die mn vader had, was 8 jaar oud, geen enkel probleem !

          Login om te reageren
        • Jipp zegt

          13 september 2010 om 18:47

          @G-Ammo: wat voor bmw heeft hij, een opgereden 3 serie uit 1993 waar geen onderdeel meer origineel is?

          Login om te reageren
  36. Tvr1974 zegt

    13 september 2010 om 15:23

    Als je m gewoon privé koopt dan heb je en geen 14% bijtelling en betaal je geen wegenbelasting.. dus dat scheelt 2 x een berg. Als je m niet kan betalen kan je dus beter een lening nemen en m in termijnen betalen..Dan ben je goedkoper uit dan lease en heb je ook geen 14% bijtelling.. Bovendien verdien je 19 cent/per km als je m zakelijk gebruikt. Dus dat is snel terug verdienen…

    Login om te reageren
    • Kees de Wit zegt

      29 december 2010 om 18:32

      @Tvr1974: Onzin! Je houdt geen rekening met de afschrijving van de auto zelf. met 52% loonbelasting kost deze auto +/- 180 euro netto per maand.

      Login om te reageren
  37. Ramshoek zegt

    13 september 2010 om 15:40

    Ik durf het bijna niet te zeggen, maar … ik vind de Prius eigenlijk mooier. Dus Prius met full options ipv een instap CT200h ?

    Login om te reageren
  38. CSL zegt

    13 september 2010 om 16:01

    De aandrijving ziet toch hoop ik wel op de achterwielen?!

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      13 september 2010 om 17:24

      @CSL: Nope, FWD. Gemiste kans dus.

      Login om te reageren
  39. KaCh1ng zegt

    13 september 2010 om 16:15

    http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/09/its-official-prius-iii-krijgt-abs-software-update *

    Login om te reageren
  40. janklaassen zegt

    13 september 2010 om 16:37

    Erg fraai, heel goed gedaan
    ben alleen tegen hybrides.
    sommige benzine/diesel versies zijn nog zuiniger.
    maarja, als ik vind deze lexus mooier dan de A3.

    Login om te reageren
  41. janklaassen zegt

    13 september 2010 om 16:46

    ik vind deze Lexus als enige mooier dan de A3 in het C-segment

    Login om te reageren
  42. Lan_Evo zegt

    13 september 2010 om 17:00

    Vind deze Lexus relatief in ieder geval een stuk mooier dan de A3 en 1-serie, vind ze allemaal een beetje boring, maar goed dat moet ook in deze markt.

    Zou toch zonder twijfelen voor deze kiezen, lekker probleemloos zo’n Lexus (en dat wil je toch van zo’n leasebak).

    Login om te reageren
  43. Dennis21 zegt

    13 september 2010 om 17:46

    @G-ammo…da kan, maar miss zegt het iets over de bestuurder?? er kan altijd wel iets kapot bij ieder merk

    Login om te reageren
  44. Pier zegt

    13 september 2010 om 17:46

    De binnenkant is wel fraai, maar van buiten kan ik het nou niet echt spectaculair noemen. Het is ‘iets anders’ dan de gevestigde Duitsers, maar mooier…

    Login om te reageren
  45. Prinz Pilz zegt

    13 september 2010 om 18:12

    Ik zou voor een aangeklede Auris gaan, scoor je ongeveer even veel (weinig) chickies mee.

    Login om te reageren
  46. mashell zegt

    13 september 2010 om 18:31

    Het interieur is nog niet af, de middenconsole bestaat uit veel kleine vakjes (veel naadjes = niet premium) en je kunt zo duidelijk zien waar de versnellings pook eigenlijk hoort te staan.

    Login om te reageren
  47. Bisazza zegt

    13 september 2010 om 18:50

    @ G-Ammo, Had hij er ook een G-Unit kentekenplaat op?

    Login om te reageren
  48. Ronald zegt

    13 september 2010 om 19:25

    Ik Lexus GS 450h nou nooit meer alles kraakt en is na een paar jaar en 65.000 KM aan vervanging toe. Heb hem gelukkig weer ingeruild voor mijn merk waar ik nooit problemen mee heb gekregen en dat is Bmw 535d.

    Login om te reageren
  49. Laurens zegt

    13 september 2010 om 20:17

    Tja… Consumentenbond/ADAC rankt Prius en BMW 320D hetzelfde qua uitstoot en verbruik. Stel: die BMW verdient ook alle belastingvoordelen (en waarom niet), kiest ook maar iemand dan nog deze Lexus, laat staan een nog veel mindere Prius?

    Wat een farce, dat Nederlandse milieubeleid.

    Login om te reageren
  50. meneersander zegt

    13 september 2010 om 20:29

    Dit wordt een hit in Nederland, maar voor de rest moet niemand hier iets van weten. Volgens mij worden er in grote landen zoals Duitsland nog minder Priussen verkocht dan hier.

    Login om te reageren
  51. AudiQuatro zegt

    13 september 2010 om 20:53

    Deze is echt wel mooi! Alleen snap ik niet waarom die hybrides gebruik maken van relatief oude 1,8 liter motoren. Ik bedoel je ziet dat andere merken uit een veel kleinere motor inhoud, door gebruik van turbo`s en dergelijke veel meer vermogen halen! Daardoor zouden hybrides nog zuiniger worden! Niet dat dat mij wat interesseert, maar het lease bedrijf vast wel!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      14 september 2010 om 21:54

      @AudiQuatro: de motor in deze Lexus en die in de Prius en de Auris is juist een extreem moderne motor… Het ding maakt gebruik van de Atkinson cycle itt een conventionele verbrandingsmotor. De 1,8 liter is juist bewust groter dan voorheen omdat de motor zo veel meer koppel levert bij lagere toerentallen. Dat is zuiniger en rijdt fijner… vergelijken met motoren met turbo’s is onzinnig. Die zijn lang niet zo schoon en zuinig als deze, maar leveren meer koppel en meer pk’s (bij een hoger verbruik).

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        14 september 2010 om 22:12

        Voor wie meer wil lezen over de Toyota’s Atkinson Cycle (die een moderne interpretatie van het concept van de eigenlijke uitvindig van Atkinson is)
        http://pressroom.toyota.com/pr/tms/atkinson-meets-otto–why-the-prius-is-so-efficient.aspx

        Login om te reageren
      • AudiQuatro zegt

        14 september 2010 om 23:05

        @w0o0dy: Neem de 1.2 TSI van VAG, is zuinig (zolang je normaal rijd natuurlijk en niet de turbo uitzuigt)en juist dankzij turbo technologie veel koppel bij lage toeren. De CVT bak van Toyota is inderdaad wel een technisch hoogstandje.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          15 september 2010 om 10:44

          @AudiQuatro: Een 1.2 turbo is verhoudingsgewijs een dure en niet erg efficiënte oplossing. Een 1.8 die niet loopt verbruikt niets, een 1.2 die niet loopt ook niets, kortom weinig voordeel van je kleinere inhoud bij hybrides. De 1.8 met Atkinson cycle zal minder verbruiken dan de 1.2 als de turbo loeit door het hoge rendement van dat soort motoren. Nadeel is het beperkte toerenbereik, maar dat wordt ondervangen door de hulp van de electromotor. Verder moet je voor een turbo wel de ruimte hebben en de koeling goed regelen… en is het eigenlijk best duur en storingsgevoelig ivt een motor zonder turbo…

          @jipp: weer roepen dat de motoren van Toyota niet goed trekken… zonder bewijzen. Weer roepen dat VAG betrouwbaarder is dan Toyota… zonder bewijzen. Enfin..je bent toch jurist? Zonder bewijs heb je NIETS! Zaak geseponeerd, tot ziens en bedankt voor het verdoen van de tijd van de rechter.

          Login om te reageren
          • AudiQuatro zegt

            15 september 2010 om 19:20

            @w0o0dy

            Het loeien van de turbo staat los van het brandstof verbruik! De 1.2 heeft een relatief kleine turbo die dus al bij lage toeren werkt. Deze motor is juist er efficiënt! En dat de techniek van de 1.8 simpeler is, wil nog niet zeggen dat die ook betrouwbaarder is!. Natuurlijk is die betrouwbaar want het is een Toyota, en daar kan je alles van zeggen behalve dat ze niet betrouwbaar zijn! Maar Een feit is wel dat Toyota al hun ontwikkelingen enkel in elektro techniek doen. De fossiele brandstof motor wordt vergeten. Ook vindt ik het vreemd dat de prius geen diesel heeft. Die zijn over het algemeen zuiniger dan hun benzine broers en de moderne varianten stoten ook weinig C02 uit. De turbo koeling die jij aanstipt lijkt mij met een intercooler gewoon te regelen.

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              15 september 2010 om 21:58

              @AudiQuatro: Die turbo stuurt extra lucht naar de verbrandingsruimte om zo vrij veel benzine-inspuiting toch mogelijk te maken en veel vermogen uit een kleine motor te halen. In die zin is de motor best efficiënt… maar daar gaat het niet om. Vreemd? Nee, let op:

              Hoeveel benzine is er nodig om 95 pk te leveren, bij beide motoren? Dat is waar het om draait in dit verhaal! Waarom is de Toyota 1,8 efficiënter? Omdat (net als bij de Fiat Multiair) de verliezen door het remmen van de luchtstromen (door een gasklep) wordt geminimaliseerd en er minder warmte via het uitlaatsysteem verloren gaat, daarom is de 1,8 efficiënter. Minder verbruik voor hetzelfde aantal pk’s door een betere verbranding met minder warmteproductie.

              Een turbo wordt heet door uitlaatgas, maar te heet levert problemen op. Dat moet je dus managen. Een turbo moet op toeren komen EN moet de snelheid ook weer kwijt (bijvoorbeeld bij opschakelen) anders krijg je teveel lucht ivt de hoeveelheid brandstof of wordt de motor erg bokkig. Dan is er nog de ruimtekwestie. Een turbo met pijpen en intercooler enzovoort kost ruimte onder de motorkap en door de warmte kun je er ook niet zomaar vanalles bij in de buurt hebben zitten. En als laatste gaan meer onderdelen over de hele levensduur ALTIJD meer problemen geven dan minder onderdelen… alle stukjes kunnen stuk nietwaar?

              Login om te reageren
  52. kowalsk zegt

    13 september 2010 om 21:33

    Lexus heeft imo altijd van die net-niet-ontwerpen… Deze is geen uitzondering

    Login om te reageren
  53. peter zegt

    13 september 2010 om 21:35

    moest de aandrijving nu aan de juiste kant geweest zijn…

    Login om te reageren
  54. peter zegt

    13 september 2010 om 21:55

    @Msport -> dat was maar een reactie op de ronduit idiote post s van o.a. g-ammo, dat soort posts kan je toch niet serieus nemen

    Login om te reageren
    • Msport zegt

      13 september 2010 om 21:58

      @peter: dat verhaal van g-ammo is zulke grote bullsh.., dat ik daar sowieso maar niet op gereageerd heb :)

      Login om te reageren
    • G-Ammo zegt

      13 september 2010 om 22:32

      @peter
      @Msport

      Maar ik moest hem wel naar huis brengen, in een Toyota natuurlijk :).

      @Jipp

      Ja, volgens mij 1996… maar dat maakt niet uit, want ze worden Premium Merk genoemd… en als-ie het dan nog niet uithoudt, zegt genoeg. Premium merk m’n lul.

      Login om te reageren
      • Msport zegt

        13 september 2010 om 22:45

        @G-Ammo: Kijk, elk merk heeft zijn maandagmorgen exemplaren, ook BMW, en ook Toyota/Lexus. De punten die jij noemt aan 1 auto zijn zodanig hoogst onwaarschijnlijk dat ik er geen bal van geloof.

        Dat BMW (net als Lexus) zich kwalitatief tot de topmerken mag rekenen hoef ik hier niet uit te leggen, dat is een feit, algemeen bekend en wordt door alle statistieken ondersteund.

        Login om te reageren
        • G-Ammo zegt

          14 september 2010 om 00:01

          @Msport:
          Ja het is moeilijk te geloven, maar het is echt waar. Ik geloofde het zelf eerst ook niet, maar toen ik hem naar huis bracht liet hij het wel fijn zien. Én m’n broertje rijdt vaak genoeg met hem mee, als ze ergens naar toe gaan, hij komt wel vaker met zulke verhalen thuis.
          En natuurlijk hoort BMW bij de topmerken, het zijn ook goeie auto’s -imo wel saai, want alle BMW’s zien er hetzelfde uit. Maar maandagmorgen exemplaren hebben wij in al die jaren dat we Toyota rijden, noooooit gehad!

          Login om te reageren
          • Msport zegt

            14 september 2010 om 08:37

            @G-Ammo: Alle BMW’s zien er hetzelfde uit, ja natuurlijk een 1-serie lijkt enorm veel op een 3 serie, en een 5 serie ziet er natuurlijk precies hetzelfde uit als een 6 serie. *kuch* Gelukkig wordt jouw favoriete merk Toyota wel altijd geprezen om zijn spannende designs!

            De verhalen van jouw broertje zijn natuurlijk de maatstaf waarmee we kunnen bepalen of BMW een goed merk is of niet. Het feit dat ik al sinds 2001 onafgebroken in 3 verschillende BMW’s heb gereden zonder ook maar enig probleem, zonder enig kraakje en met slechts standaard onderhoud (accu, olie, banden), en dat ons halve bedrijf BMW rijdt en ik helemaal niemand hoor schelden zal ik niet meerekenen, want jouw broertje weet het ongetwijfeld beter.

            Login om te reageren
      • Jipp zegt

        14 september 2010 om 10:03

        @G-Ammo: daar heb je het al, waarschijnlijk id die bmw al door veschillende petjes verkloot.

        Login om te reageren
  55. Flatfour zegt

    14 september 2010 om 07:23

    Smoelt iig beter dan die Prius.

    Login om te reageren
  56. peter zegt

    14 september 2010 om 09:17

    weet niet of ik dit goed lees:

    http://www1.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/Pannenstatistik_2009/Mittelklasse_und_obere_Mittelklasse/M_O_Mittelklasse.asp?ComponentID=288974&SourcePageID=288970

    Maar ik trek die oude clichés toch in twijfel – ook in mijn omgeving bleken toyotas onbetrouwbaar (corolla van 15j terug , carina E & landcruiser van vorige gen) geen rampen, maar ook niet wat het moet zijn. Dat zijn geen statistieken natuurlijk, de url hierboven wel.

    Login om te reageren
  57. Atenza zegt

    14 september 2010 om 09:50

    Leuk die bijtelling maar wat een afschuwelijk hok! Rare en onderwetse neus en zijkanten kloppen voor geen meter (wilde ze er soms een station van maken??). Hoe kan je dit in godsnaam een geslaagde auto noemen?

    Login om te reageren
  58. CSL zegt

    14 september 2010 om 09:57

    Als die geen achterwielaandrijiving heeft dan is het meer een A3 concurent.
    Plus dat A3 opgefokte golf is en deze een opgefokte Auris.

    Login om te reageren
  59. Corolla G6 zegt

    14 september 2010 om 11:55

    Het is toch heel simpel?

    Een BMW koop je voor het imago en omdat hij goed rijdt. Maar niet voor het uiterlijk, de 1-serie is gewoon niet mooi, bijna lelijk zelfs.

    Een A3 koop je voor het imago en omdat hij erg mooi is. Maar niet omdat hij goed rijdt.

    Een Lexus koop je omdat je geen 1-serie of A3 wilt en omdat je veel waar voor je geld krijgt. Maar niet omdat hij goed rijdt of mooi is.

    :-)

    Login om te reageren
  60. Lelijk eendje zegt

    14 september 2010 om 12:15

    Liever een mooie auto die meer verbruikt en dus meer kost, dan een lelijke en saaie wagen die groen is.

    Login om te reageren
  61. primramessar zegt

    14 september 2010 om 16:15

    http://www.greencarcongress.com/2010/09/more-details-on-the-lexus-ct-200h-hybrid-powertrain-42-mpg-us-combinedct200h-20100913.html

    Login om te reageren
  62. Jipp zegt

    14 september 2010 om 17:18

    en daarbij, troep, in de 10 jaar dat ik vag rij heb ik nooit problemen gehad, dus troep, nee niet echt. Op de zaak van me ouders hadden we 8 volkswagen t3, later t4 en nu t5 rijden, nooit problemen, bleven altijd rijden. zelf rijden wij met de hele familie zo’n beetje vag, nooit problemen, op opa na, maar die is nog een t1 gewend.

    Login om te reageren
  63. besaram zegt

    14 september 2010 om 17:52

    Ok de duitse groep op autoblog voelt zich zwaar aangevallen. Waarom zou je dit willen vergelijken met een a3 of een 1. Doe het niet. Blijf maar in je vag auto’s rijden en laat deze net als andere lexus exclusief!

    @jipp

    Ik weet niet waar jij het lef vandaan haalt om te zeggen dat geen een toyota doorrijdt. Maar waar zij met hun techniek van 15 jaar terug uit een 1.6 N/A 165 pk eruit weten te halen. Waar audi met de 1.6 er een zielige 101 uit weet te persen.

    En dan begon je nog over handling. Ga is ff je huiswerk doen. grappemaker

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      14 september 2010 om 18:33

      @besaram: een duitster rijd fijner en beter dan een toyota, daarbij had ik het over door rijden, 70 waar je 80 mag etc.Niet heel gek als je alleen maar ouderen in toyota’s rond ziet banjeren en sophie hilbrand dan toevallig in een prius. Audi trekt 160 pk uit een 1,8 tfsi moter uit me hoofd, een 1,6 tfsi was 140 men ik, dus 101 is onzin. Daarbij raad ik je aan die vergelijking is te doen met een caravan er achter door de bergen bijvoorbeeld, de audi wint glansrijk, weet ik uit ervaring van een vroeger bijbaantje van me.

      Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        14 september 2010 om 20:58

        @Jipp:

        Zoals besaram al zei…ga eens je huiswerk doen en dat begint met goed/begrijpend lezen.
        Besaram heeft ’t over ’n toyota motor 1.6 N/A 165 pk…wat dus wil zeggen dat ie zonder turbo werkt van daar de N/A erachter ;)
        Dan kom jij met de tfsi motoren van vag waar ’n turbo + compressor op zit.
        Kom jij dan uit ’n ei of snap je niet dat non-turbo en turbo niet hetzelfde is?
        Komt nog eens bij dat ’n 1.8 tfsi minder vermogen heeft dan de 1.8 VVTL-I…koppel is ’n ander verhaal ;)
        Oh ja…het zal niet lang meer duren voordat de tfsi’s terug geroepen worden en dan vooral de 1.4 tfsi.
        VAG ontkent ’t nog steeds keihard maar de waterpompen gaan wel heel snel naar de klote van die tfsi’s.

        Login om te reageren
  64. besaram zegt

    14 september 2010 om 18:46

    @ jipp

    Leuk dat jij dat vind! Ik en een beetje liefhebber weet wat toyota heeft en kan! Ze zijn niet voor niets nog steeds de grootste! hahah 1.8 tfsi motoren zijn niet van 15 jaar terug!ff goed lezen! Toyota haalt anders uit zijn 1,8 vvti 192 pk eruit Zonder turbo. Daar hebben ze ook een supercharged versie van met 220 pk. Dus tja zijn we ook snel uitgepraat over dat. Audi wint Niets glansrijk en zeker niet van Toyota. Bmw doet en probeert en nog wat aan te doen. Auditjes zijn tegenwoordig allemaal opgeleukte golfjes.Met 1000 verschillende motoren erin. En ja de meeste zijn gewoon bagger 1.9tditjes of een 1.6je.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      14 september 2010 om 20:44

      @besaram: het is maar wat je bagger noemt, toen ik omdat mijn vorige auto total los was door brandschade noodgedwongen 2 maanden toyota moest rijden was ik blij dat ik weer audi kon rijden, is toch meer auto, rijd beter, reageert feller etc. en tsja je kunt dat denken, dat audi een opgeleukte volkswagen is, maar mensen die beide hebben gereden weten wel beter, kwestie van ervaring.

      en nee niets moet, maar het bevorderd wel de veiligheid, op een 80 weg in een grote sliert rijden omdat de voorste 70 rijd bij een doorgetrokken streep is niet veilig nee, of priussen die op hol slaan etc.

      Login om te reageren
  65. besaram zegt

    14 september 2010 om 18:54

    @jipp

    “70 waar je 80 mag ”

    Alles mag niets moet mijn vriend.

    Login om te reageren
  66. Jipp zegt

    14 september 2010 om 20:45

    en daarbij, als je een toyota een zware caravan laat trekken bergop, zul je zien wat baggermotoren zijn, dan piep je wel anders, kwestie van ervaring, maar daar zul je nog wel achter komen.

    Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      14 september 2010 om 21:02

      @Jipp:

      Met baggermotoren bedoel je al die audi’s zeker die langs de kant met pech staan…om uiteindelijk weggesleept te worden door ’n Landcruiser :)

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        14 september 2010 om 21:17

        @speedlimit: Met bagger bedoel ik dus die toyota meuk, en een audi met pech zal never nooit niet door ene landcruiser worden afgesleept, daarvoor heb je audi assistance en standaard een ambulance. Daarbij heeft me moeder een 1,4tfsi, exact de zelfde als me tante, 120 en 90 duizend km en niets waterpomp. En idd ik had het over koppel, heb een heel weekend door gewerkt aan een zaak dus ben er ff niet zo bij.

        Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          14 september 2010 om 21:30

          @Jipp:

          http://www.autoblog.nl/archive/2009/07/26/x-ongeschikt-audi-s8-kan-geen-terreinrijden

          Ga maar in ’n hoekje uithuilen want dit is gewoon ’n feit!

          Login om te reageren
      • G-Ammo zegt

        14 september 2010 om 21:18

        @speedlimit: Landcruiser!!!! Beste 4×4 ever made (vooral de 80 series) Wij hebben de 90 gehad… machtig ding op de weg!

        Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          14 september 2010 om 21:32

          @G-Ammo:

          Mee eens…Landcruiser the best :)
          Vind de 90/100 de mooiste modellen.

          Login om te reageren
  67. Lan_Evo zegt

    14 september 2010 om 21:33

    @Jipp
    Ga lekker caravans trekken dan i.p.v. kansloze discussie’s starten die je toch nooit kan winnen.
    In mijn toyo ligt een 1.3 turbo blok (waarvan design al stamt uit 1989) met zo’n 145 pk en een 0-100 tijd van 6.9 sec (lichtgewicht), goed genoeg om de meeste Audi bestuuders bij het 2de stoplicht geirriteerd voor zich uit te laten staren.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      14 september 2010 om 22:03

      @Lan_Evo: doe ik ook, in de zomer met de auto, maar niet meer als bijbaantje. daarbij kan ik dat beter met een duitser doen dan met een toyota, en ik heb t zelfde met toyota best leuk af en toe. Daarbij had ik geen woord gezegt over de 3 waternoten, dat merk vind ik juist leuke auto’s bouwen met een eigen lijn. En deze discussie gaat over mensen die punten aanhalen nav cijfertjes op papieren maar niet op eigen ervaringen waardoor ze altijd gelijk zullen hebben, in de praktijk is het anders.

      Login om te reageren
      • Msport zegt

        14 september 2010 om 23:18

        @Jipp: dat artikel van speedlimit over de 1.4 motoren is behoorlijk confronterend. Wat heb je daarop te zeggen? Het zou je sieren als je naast de goede punten ook de verbeterpunten van je favoriete merk eerlijk zou erkennen.

        Voor alle duidelijkheid, Toyota/Lexus is absoluut mijn favoriete merk niet; hun modellen doen mij de broek niet bollen. 1 feit staat wel vast: ze bouwen steengoeie auto’s en je maakt jezelf nogal belachelijk door zo’n topmerk af te kraken.

        En zolang jouw A3 de aandrijving nog steeds aan de verkeerde kant heeft zitten, hoef je niet zo hoog van de toren te blazen over de rijkwaliteiten. Ik reed een klein stukje in een A3 1.4Tfsi met S-tronic van een collega, en bij de eerste bocht gaf ik ietsje teveel gas en het ding gleed gelijk een stukje weg over de voorwielen. Vervolgens staan we stil bij een stoplicht, voel ik de motor heel licht trillen alsof ie bijna afslaat. Beetje vreemd met een automaat die in D staat? Maar ach, je hebt er vast wel weer een fantastische VAG-verheerlijkende verklaring voor. Overigens rijdt dat ding geen centimeter anders dan de Golf 1.4 TSI DSG. Ik heb er niet ver in gereden, maar ik kon geen verschillen ontdekken hoor. De Audi is wel mooier, maarja das alleen uiterlijk vertoon.

        Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          15 september 2010 om 00:05

          @Msport:

          Haha geweldige opmerking over de aandrijving die aan de verkeerde kant zit bij z’n A3…rwd rules ;)

          Login om te reageren
        • Jipp zegt

          15 september 2010 om 09:52

          @Msport: beetje veel onzin in je reactie maar kan je wel zeggen dat ik in de winter geen probelemen heb met de sneeuw enzo, dus de aandrijving zit gewoon aan de goede kant, de voorkant. de enige bmw die overigens goed rijd is een z4, verder is het niet veel soeps. geen wonder dat de vag stal dan in eens raar rijd als je slecht gewend bent.

          Login om te reageren
          • Msport zegt

            15 september 2010 om 13:19

            @Jipp: Je reageert totaal niet op wat ik schrijf, dus daarmee heb jij deze discussie afgesloten en trek ik de conclusie dat je het eens bent met de argumenten waarop je niet heb gereageerd. (want anders had je dat wel gedaan). Heel hard “onzin!” roepen zoals jij doet, is natuurlijk kansloos, en zeiken over andere automerken zoals BMW en Toyota doe jij nooit met argumenten, omdat die er niet zijn.

            Wat betreft RWD: Ik erken direct dat je met een BMW best hard je winterbanden nodig heb wanneer er sneeuw in beeld komt. Tsja, in Duitsland en Oostenrijk zijn die toch al verplicht onder alle auto’s, in Nederland is dat een kwestie van tijd, dus waar hebben we het over. Met winterbanden heb je met een BMW geen centje last. Totaal ondergesneeuwde parkeerterreinen, besneeuwde heuvels op, de sneeuw in Nederland afgelopen winter, ik heb nog absoluut nergens vastgestaan en dat terwijl ik al meer dan 300.000 kilometer in dit merk rij. Maar: De overige 350 dagen per jaar rijdt achterwielaandrijving helemaal fantastisch en dat weet elke autoliefhebber. Dus laat me gerust nog een keer lachen: ontken het nog maar een keer!

            Dit topic gaat over Toyota, en dat jij dat merk afzeikt om niks (want wederom zonder argumentatie zoals anderen ook al opmerken), is belachelijk. Dus bemoei je er niet langer mee, en nu snel terug je FWD VAG aftreksel in.

            Login om te reageren
  68. speedlimit zegt

    14 september 2010 om 21:47

    @Jipp

    Lees dit bericht er maar eens op na over die 1.4 tfsi:
    http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=15927

    @Lan_Evo

    Machtig en betrouwbaar blok die 4-EFTE ;)

    Login om te reageren
  69. Lan_Evo zegt

    14 september 2010 om 22:37

    @speedlimit
    Yup, had hem vorig jaar nog op de dyno, compleet stock (alleen luchtfilter) met meer dan 150.000 km op de klok en resultaat was 134.5 pk (fabrieksopgave origineel was 133 pk). Dat zegt wel al genoeg denk ik. ;)

    Login om te reageren
  70. besaram zegt

    14 september 2010 om 22:47

    @Speedlimit

    Mooi filmpje daar kan een q7 niet tegenop!

    @jipp
    “heb een heel weekend door gewerkt aan een zaak dus ben er ff niet zo bij.”
    Als je dus al weet dat je onzin vertelt, hou dan gauw ff op! bedankt

    Login om te reageren
  71. peter zegt

    15 september 2010 om 10:02

    man, door hier is op te reageren krijg ik hier mail na mail van. Wat een idiote reacties zeg.

    besaram & jipp, jullie maken jezelf en je favoriete merk gewoon belachelijk. Stop ermee !

    Login om te reageren
  72. peter zegt

    15 september 2010 om 19:55

    @AudiQuattro

    Een intercooler niet om een turbo af te koelen maar om de lucht af te koelen voordat die de turbo binnenkomt, belangrijke nuance.

    Of het zo natuurlijk is dat toyota betrouwbaar is weet ik niet, volgens ADAC valt dat bijvoorbeeld tegen, maar dat een turbo motor altijd meer miserie zal hebben dan een atmosferische lijkt me evident. De prius is volgens mij benzine omdat diesel op zen minst controversieel is als het over groen gaat (denk aan bvb fijnstof) en dat je in de vs niet veel diesel hebt. Daarnaast is benzine & elektromotor gewoon een betere match naar curves toe.

    Login om te reageren
  73. AudiQuatro zegt

    16 september 2010 om 21:54

    @w0ody

    Een turbo wordt niet heet, die blaast hete lucht weg, en zuigt koele lucht aan. Als een turbo heet wordt komt dat door onnodig veel trappen. En warmte verloren?? De warmte wordt juist omgezet door de turbo die aangesloten zit op de uitlaat in energie! Een turbo moet inderdaad op toeren komen, daarom is er bij turbo motoren sprake van een zogenaamd turbo gat. Maar omdat de turbo van de 1.2 variabel is, kan deze heel klein gemaakt worden. dan is deze bij lage toeren al op gang te brengen en dus een heel klein turbo gat. Hoe meer toeren, hoe groter de turbo wordt en omdat een grote turbo bij veel toeren weer erg veel vermogen bied, heb je zo over het hele toeren bereik veel vermogen en veel koppel. En een brede koppel kromme zorgt weer voor een laag brandstof verbruik! Dat een turbo stuk kan is zeker waar, maar een elektro motor ook he! ;). Wat ik me ook af vraag is of de prius ook rem energie terug wint. Want dat is natuurlijk weer wel erg ingenieus!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      16 september 2010 om 22:47

      @AudiQuatro: een turbo wordt aangedreven door snoeihete uitlaatgassen… dus ja die wordt heet.
      http://www.youtube.com/watch?v=6RpGKP_FsTc

      Bij normale atmosferische motoren gaat veel warmte verloren, bij turbo’s minder, bij Atkinson nog minder.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North