• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda schetst een pickup – dit is de BT-50

Auteur: ricardo, gepost 13 september 2010 om 12:03 – 14 Reacties

Mazda BT-50

Pickups en Europa lijkt geen geslaagde combinatie. Simpelweg omdat men hier de voorkeur geeft andere carrosserievormen. Een enkele uitzondering heeft wel graag een open laadbak achterkant. (Handig indien men een shotgun wil opbergen bijvoorbeeld.) Mazda denkt met de BT50 -die zij liefkozend ‘active lifestyle vehicle’ noemen- ook in Europa mensen aan de pickup te krijgen.

Op de autoshow van Parijs komen we ‘m in iedergeval niet tegen. Nee, de introductie is gepland voor de Australian International Motor Show die halverwege oktober van start gaat. Daar zal het doek van deze pickup-achtige getrokken worden en kunnen we allemaal zien hoe de typische nieuwe Mazda-voorkant in het echt uit de verf komt. Vraagje aan hippe gezinnen met een actieve levensstijl: loopt u hier warm voor?

Veel meer heeft Mazda nog niet te vertellen over de BT-50. Ook hebben ze nog maar één schetsje losgelaten. Die staat HIER in groter formaat.

Ook interessant!

  • Mazda CX-50 is de ruige broer van de CX-5
  • Compacte mazda crossover
    Er komt nóg een compacte Mazda crossover aan
  • Oude Suzuki Jimny wordt koddige pickup
  • Video: een onaangename verrassing
    Video: een onaangename verrassing

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Mazda, pickup

Vorig bericht: « Elektrische Mitsubishi i-MiEV kost € 27.588 (ex BTW)
Volgend bericht: Leasetopper? Lexus CT200h met 14% bijtelling »

Lees Interacties

Reacties

  1. rotorhead zegt

    13 september 2010 om 12:10

    Het zou leuk zijn als er later ook een wankel in komt. Een moderne Repu mag van mij! En met deze looks kan ’t prima :)

    Login om te reageren
    • MarkieS zegt

      13 september 2010 om 12:56

      @rotorhead: een wankel is voor pakezels en 4×4’s nou juist net niet geschikt.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        13 september 2010 om 14:01

        @MarkieS: Mazda heeft ooit een pickup met Wankel motor gebouwd, maar het was niet echt een succes:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Rotary_Pickup

        Hoewel dat meer lag aan het te hoge verbruik volgens mij.

        Login om te reageren
  2. T-Mon zegt

    13 september 2010 om 12:52

    eigenlijk is het ook wel logisch. 99% van de markt voor pickups gebruikt hem niet waarvoor hij bedoelt is, dus dan is een kleine laadruimte minder belangrijk dan de vormgeving.

    Login om te reageren
  3. 8C_Competizione zegt

    13 september 2010 om 13:10

    Haha wat een grap, “Mazda denkt… ook in Europa mensen aan de pickup te krijgen.” Er wordt hier in Europa steeds meer gedownsized en dan denkt Mazda dat er wel markt zal zijn voor een trendy pick-up?

    Login om te reageren
  4. Barryyy zegt

    13 september 2010 om 13:15

    Lachwekkend dat ze dit nog willen proberen.
    Hou het nou gewoon bij de normale modellen die het goed doen.
    Focus op het streven naar betere motoren bij Mazda en kijk dan pas verder. (ik bedoel hier niet mee dat mazda slechte motoren heeft, maar ik bedoel qua uitstoot, verbruik en dergelijke)

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    13 september 2010 om 13:44

    Ik ben wel benieuwd hoe het strakke design van Mazda op een pickup staat. Zo’n vreemde combinatie kan erg leuk uitpakken.

    Login om te reageren
  6. Kvgorp zegt

    13 september 2010 om 14:46

    Heey.. een Mitsubishi L200..

    Login om te reageren
  7. J vd B zegt

    13 september 2010 om 18:38

    opel astra/corsa voorkant iemand

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      14 september 2010 om 09:53

      @J vd B: wat een domme opmerking. Alles is Mazda aan deze BT-50. Opel heeft juist bij Mazda afgekeken

      En weer lekker kortzichtige reacties hier. Hij komt toch niet naar NL omdat hier geen markt voor is. Europa is meer dan alleen NL hoor

      Login om te reageren
  8. Rotary1 zegt

    13 september 2010 om 19:29

    Mazda REPU v2 :D

    Login om te reageren
  9. handrem trekken is fijn! zegt

    13 september 2010 om 19:45

    Ik vind het een gewaagde stap van Mazda en dat bedoel ik in de positieve zin. Sinds dat ‘Van den Acker’ weg is bij Mazda lijkt er weer flink leven in de brouwerij te komen bij Mazda.

    Onderschat de Japanners niet! Het is niet de eerste keer dat ze de autominded wereld versteld hebben doen staan met hun techniek.

    Login om te reageren
  10. TheS zegt

    13 september 2010 om 23:28

    Moe je nie doen Mazda

    Login om te reageren
    • duckje zegt

      7 oktober 2010 om 13:11

      @TheS:
      toch wel, hij is mooi

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North