• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Leclerc: “Les van Verstappen hielp me Hamilton verslaan”

Auteur: jaapiyo, gepost 8 september 2019 om 19:04 – 25 Reacties

LEC


De Monegask is in zijn nopjes met zijn zege.

Charles Leclerc won vandaag voor de tweede keer in evenzoveel weekends een Formule 1 race (verslag). Daarmee stoomde hij op tot de vierde plaats in het kampioenschap en staat hij nog maar drie puntjes achter Verstappen, die eerder dit jaar al twee keer won. De Hollander werd voor de zomerstop nog een kleine kans op het kampioenschap toegedicht, maar die hoop kan na een buit van vier punten uit twee wedstrijden definitief worden afgeschreven. Ondanks zijn twee zeges geldt voor LEC eigenlijk hetzelfde, vooral omdat er ook nog een paar circuits aankomen waar de Ferrari normaal gesproken niet goed zal zijn, zoals de volgende in Singapore. Vanuit hetzelfde schuitje moeten de twee jonge twintigers zodoende toezien hoe Lewis Hamilton in een speedboat richting zijn zesde titel cruiset.

Maar er zijn nog meer overeenkomsten tussen de twee gedoodverfde titelpretendenten van de toekomst. We schreven het vanmiddag al in het raceverslag: Leclerc lijkt zich een Verstappenesque rijstijl te hebben aangemeten. Met een beetje bruut geweld vocht hij de Mercedes van het lijf. Naar nu blijkt was dat een bewuste keuze van de Monegask, ingegeven door eerdere ervaringen dit jaar in Oostenrijk. Bij die race leek LEC ook af te stevenen op de zege, totdat hij in de slotfase hardhandig aan de kant gezet werd door…Max Verstappen. Leclerc heeft daarvan geleerd, zo zei hij vandaag na de race:

Since Austria it’s clear we can go a bit further in the way we defend and overtake and just the aggressiveness of us drivers. I believe that Austria helped me changed the approach and today it’s also thanks to this that I managed to win. It was obviously very on the limit but I’m happy to race like this.

Bij het incident in ronde 23 was Charles zich er naar eigen zeggen wel degelijk van bewust dat Hamilton vlak naast hem zat. Maar dat boeit hem niks:

I was aware on the radio I took a black/white flag for moving under braking. To be completely honest, I knew he was on the right, he braked a little bit early. It was probably on purpose because he didn’t want to try to go around the outside. I felt I left a car width. I haven’t seen the images but I’m pretty sure I left a car width. It’s good if we can race harder.

In het verleden hebben veel coureurs na een smadelijke nederlaag gezworen dat ze in de toekomst extra hard zullen knokken, maar slechts weinigen maken het waar. Of als ze het dan doen, dan is het vaak meteen potsierlijk en over-the-top. Het heeft toch een beetje te maken met de aard van het beestje. Leclerc echter lijkt dus echt een aan- en uitknop te hebben voor zijn innerlijke beest. We kijken er vast naar uit er meer van te zien. Of ben jij het eens met Mercedes dat Leclercs acties van vandaag er ‘net over’ waren?

Ook interessant!

  • Video: Hamilton pakt Verstappen
  • Hamilton heeft nekklachten
    Hamilton heeft nekklachten door Verstappen
  • Video: Leclerc doet Verstappen na
  • Video: Verstappen pakt Hamilton

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Charles Leclerc, Ferrari, Formule 1, italie, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Mercedes, monza, Racing

Vorig bericht: « Mercedes is zoutig omdat Leclerc geen straf kreeg
Volgend bericht: Porsche 935: een extreme 911 op een kletsnat Circuit Zandvoort »

Lees Interacties

Reacties

  1. hamerhaai zegt

    8 september 2019 om 19:07

    Grote verschil met VES-BOT vorig jaar was dat er toen contact was. LeClerc raakte Hamilton niet :)

    Wel mooi dat racen weer een beetje mag. Al is die ‘waarschuwings’-vlag nogal suf.

    Login om te reageren
    • sollie1984 zegt

      9 september 2019 om 05:11

      @hamerhaai: eindelijk iemand die het begrijpt.

      Login om te reageren
      • boriske zegt

        9 september 2019 om 09:56

        @sollie1984: Tot het misgaat, dan scherpen ze de regels nog wat aan. Zie je zo aankomen.

        Login om te reageren
    • luckyluck zegt

      9 september 2019 om 08:34

      @hamerhaai: ik vind die vlag juist een hele goede zet: een waarschuwing zonder meteen de wedstrijd lam te leggen …

      Login om te reageren
    • doncorleone zegt

      9 september 2019 om 08:53

      @hamerhaai: Daarbij, als er een grindbak was geweest ipv een uitloopstrook, dan had HAM zijn auto er niet zo naast gezet. Ik vind dat grindbakken weer terug moeten komen, dan nemen coureurs misschien wat minder risico ipv de auto laten staan in de wetenschap dat ze toch door kunnen rijden.

      Login om te reageren
  2. rickthestig zegt

    8 september 2019 om 19:20

    Was op het randje maar dat zie ik ook graag zo. Aan de andere kant begrijp ik Hamilton ook met zijn verwijzing naar Max en Bottas vorig jaar. Moet er wel bij zeggen dat zij elkaar raakten en dat deden HAM en LEC niet.

    Login om te reageren
    • wif1 zegt

      8 september 2019 om 22:02

      @rickthestig: Als het Max was geweest die de chicane had afgesneden en Hamilton daarna op deze wijze van de baan had gedrukt, had hij wel degelijk even een extra tripje door de pitsstraat mogen maken. Ik hou ook van wat harder racen, maar als je moet winnen door chicanes af te snijden ben je verkeerd bezig.

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        8 september 2019 om 22:45

        @wif1: dat is echt niet de reden geweest dat die gewonnen heeft.

        Login om te reageren
        • wif1 zegt

          8 september 2019 om 23:06

          @pa045: Het is de reden geweest dat ie em niet verloren heeft. Leaving the track and gaining and advantage, in dit geval dus de overwinning. Je weet toch waar F.I.A. voor staat

          Login om te reageren
          • sollie1984 zegt

            9 september 2019 om 05:13

            @wif1: als je de regels kent dan weet dat de coureurs de chicane 1 keer mogen afsnijden bij het verremmen. Altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Was in het verleden niet anders. Dus nee…Leclerc heeft de race niet gewonnen door af te snijden maar gewoon keihard te knokken.

            Login om te reageren
            • wif1 zegt

              9 september 2019 om 10:39

              @sollie1984: Als je de regels kent dan weet je dat je een chicane mag afsnijden zonder daar een positie mee te winnen of te verdedigen. Want dan wordt het leaving the track and gaining an advantage. Het is heel simpel, als ze niet in Italië waren geweest had Leclerc deze race op dit circuit niet gewonnen met dergelijke acties.

              Login om te reageren
      • boriske zegt

        9 september 2019 om 09:57

        @wif1: Zet je oranje bril eens af…. want als we jouw logica moeten volgen dan had Max al paar races mogen brommen.

        Login om te reageren
        • wif1 zegt

          9 september 2019 om 10:35

          @boriske: Nee sorry, oranje staat me goed… Er zijn simpelweg coureurs voor minder bestraft, het is niet 1 moment geweest dat Leclerc over het randje ging maar meerdere.

          Login om te reageren
          • boriske zegt

            9 september 2019 om 10:41

            @wif1: Euh. Max doet niet anders. Vorige week nog Kimi geramd.
            Misschien heb je de discussie niet goed begrepen. Charles deed het zo omdat Max het ook doet en mag.

            Login om te reageren
            • wif1 zegt

              9 september 2019 om 15:26

              @boriske: Het incident waar Kimi Max ramde heeft niks te maken met leaving the track and gaining an advantage…

              Login om te reageren
  3. bernoulli zegt

    8 september 2019 om 19:27

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. bischero zegt

    8 september 2019 om 19:49

    Ik vond het een heerlijke wheel-wheel actie, zoals het hoort in racen. Het is toch juist de bedoeling dat er minder optochten plaatsvinden en de mannen zich van de jongens onderscheiden?

    Anders krijg je hetzelfde in voetbal: vallende ziekte zodra de tegenstander maar in de buurt dreigt te komen. En iedereen weet dat een dubbelbenige tackel niet ok is.

    En dan ook graag niet bakkesen met de leiding, net als in het hockey of basketbal: commentaar leveren is straf. En dat kan omdat er niet om iedere haar-tegen-haar aanraking wordt gefloten.

    Goede call van de wedstrijdleiding vandaag, het maakte de race tot wat hij is geworden. ?

    Login om te reageren
  5. sjonniedeluxe zegt

    8 september 2019 om 22:02

    Leclerc had de bocht wel kunnen halen denk ik, maar dan was Hamilton er voorbij. Dus sneed hij af. Ik had een straf terecht gevonden.

    Login om te reageren
  6. azuli zegt

    8 september 2019 om 22:37

    De enige manier om het racebeest Lewis Hamilton te verslaan is door zelf beest te zijn. LeClerq heeft dit vandaag duidelijk laten zien. LeClerq heeft vandaag twee Mercedessen verslaan die met open drs op hem aan het jagen. Zonder DRS had Mercedes geen schijn van kans gehad vandaag.

    Login om te reageren
  7. mcshine zegt

    8 september 2019 om 22:54

    Max een Hollander? Hoogstens een Nederlander, maar als je nog specifieker wil zijn vooral een Limburger.

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      9 september 2019 om 07:20

      @mcshine: Geboren in Hasselt, België.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 september 2019 om 11:32

      @mcshine: helaas is Holland niet alleen de naam van de twee overbevolkte provincies in het land maar ook een synoniem voor heel het land. Ik heb het in Duitsland maar opgegeven bezwaar te maken tegen deze versimplicering van hoe we ons Koninkrijk der Nederlanden noemen.

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        9 september 2019 om 20:08

        @mashell: voordeel is wel dat als de associatie Holland is, het bij een bezoek aan de andere delen van het land er altijd een betere beleving is ?

        Login om te reageren
  8. lambowambo zegt

    9 september 2019 om 10:31

    Ik was eigenlijk wel verbaasd dat die actie van LEC geen echte consequenties kreeg. Had verwacht dat er wat strenger gekeken zou worden naar het op de limiet rijden na het ongeluk op Spa. Naar mijn mening ook terecht dat het getolereerd werd maar er wil nog wel eens wat krampachtig gedaan worden over de grens opzoeken.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    9 september 2019 om 12:46

    Hij heeft puike wedstrijd gereden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North