• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

LED-koplamp nu leverbaar voor de Audi R8

Auteur: Wouter, gepost 30 mei 2008 om 11:37 – 58 Reacties

Audi R8 LED
Het was even wachten op goedkeuring van de EU, maar dat is er nu door. En daarmee wordt de Audi R8 een van de eerste auto’s die officieel leverbaar is met een koplamp die volledig gebruik maakt van LED technologie.

Na LED daytime running lights en LED achterlichten worden de traditionele gloeilampen en de al weer achterhaalde Xenox pitjes nu echt vervangen door LEDjes. Voor een lousy €3590 kan de R8 voortaan worden uitgerust met de LED koplamp, hoe wel de Nederlandse Audi koper nog rekening moet houden met een kleine BPM bonus.

De voordelen van LED’s zijn het lage energieverbruik en de veel helderdere witte lichtkleur die bijzonder dicht tegen daglicht aan zit. Bovendien slijten LED lampen niet en zouden dus een leven lang mee moeten gaan. Datzelfde verhaal hebben we ook ooit eens over Xenon gehoord en die lampen blijken toch echt wel kapot te kunnen.

The finest in lighting technology:
First full-LED headlamp for the Audi R8

* 54 high-performance LEDs provide all lighting functions
* Color similar to daylight offers advantages at night
* Innovative lighting technology as option

Ingolstadt – Effective immediately, the range of equipment available for the Audi R8 sports car now also includes the first full-LED headlamp. In addition to the daytime running light which now features 24 LEDs per headlamp, light-emitting diodes are also used for the turn signals, the low-beam and the high-beam headlights. The €3,590 option rounds out the list of equipment available for the high-tech, mid-engine sports car.

The earlier launch of LED technology at the front of the car required a waiver by the European Union. The prominent advantages are lower energy consumption and a color that more closely resembles daylight, provides greater contrast and is easier on the human eye. LEDs are also non-wearing, require a lower voltage, are compact and offer greater design freedom.

The new full-LED headlamp represents the pinnacle of Audi’s lighting strategy. The use of LEDs already enjoys a long tradition. This innovative technology has previously been used in production vehicles for tail light functions, brake lights and daytime running lights. Since early 2003, Audi has also used the semiconductor technology in a number of concept cars to implement some or all of the lighting functions at the front of the car.

The brand with the four rings first introduced a strip-shaped fog lamp at the Detroit Auto Show in 2003. That same year, the Audi Nuvolari quattro showing the first full-LED headlamp was a highlight of the Geneva Auto Show. And the Le Mans quattro – a legitimate predecessor to the Audi R8 – illuminated the Frankfurt night with LEDs on the eve of the 2003 Frankfurt Auto Show.

Additional concept cars and many refinements to the light source and headlamp geometry followed. This technological highlight is now available as an option for the Audi R8, where it joins other very well-known high-tech components such as the aluminum Audi Space Frame, ceramic brakes and the mid-mounted V8 engine with FSI technology.

Audi R8 LED

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, lampen, R8, Techniek

Vorig bericht: « VW Caddy Carrera Cup Edition 2.0TDI R
Volgend bericht: Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, Turkse Tuning [bekend] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pannekoek zegt

    30 mei 2008 om 11:39

    Bovendien slijten LED lampen en zouden dus een leven lang mee moeten gaan.

    :roll:

    Login om te reageren
  2. JH zegt

    30 mei 2008 om 11:40

    Leuke optie voor €3,590!

    Login om te reageren
  3. JP West zegt

    30 mei 2008 om 11:42

    Tsja zo’n lichtslang doen sommige mensen om hun huis met de kerst. Maar die Audi ballen denken dat je het hele jaar je Audi moet versieren. Sorry, ik vind de R8 prachtig maar ik raak een beetje uitgekeken op die LED gimmicks. Maakt de Audi’s net een beetje een overdesignede speeltjes.

    Login om te reageren
  4. Shadow_Breaker zegt

    30 mei 2008 om 11:44

    idd daar is hij een niet vergeten.

    Login om te reageren
  5. bleegh zegt

    30 mei 2008 om 11:45

    @ jp west

    volgens mij snap je het niet helemaal…

    Login om te reageren
  6. Shadow_Breaker zegt

    30 mei 2008 om 11:45

    rofl, is al aangepast ;-)
    btw ik vin het wel een leuke optie :-p
    alleen de prijs begrijp ik idd nog ni goe, LED’s zijn goedkoop, vanwaar die prijs dan?

    Login om te reageren
  7. Pim zegt

    30 mei 2008 om 11:50

    @ Shadow Breaker

    1) Marketing/nieuwigheid
    2) Lichtbundelsturing en voldoende opbrengst vergt meer ontwikkeling dan je denkt
    3) Wat de gek ervoor geeft (beetje (1)-verhaal ook)

    Wat kosten lampjes tegenwoordig? Afgezien van het veiligheidsaspect (hence Xenon) lijkt een dergelijke investering me economisch niet rendabel. Of kopen we voor 3 mille lampjes tegenwoordig?

    Login om te reageren
  8. Stephaan zegt

    30 mei 2008 om 11:51

    @ Shadow_Breaker

    Euh Audi staat nu eenmaal bekent om zijn peperdure optielijst… hoeft toch geen verdere uitleg denk ik zo ;-)

    Login om te reageren
  9. Chrisjuh C70 zegt

    30 mei 2008 om 12:16

    als je 150.000 kunt ophoesten en zelfs 190.000 wat de gemiddelde R8 kost, kan die 3500euro er ook nog wel af of niet?

    Login om te reageren
  10. Heinz zegt

    30 mei 2008 om 12:18

    Vreselijk, zo maak je van je Audi definitief een kampsjakenbak!!

    Login om te reageren
  11. Tim zegt

    30 mei 2008 om 12:20

    Plus het feit dat het eigenlijk een beetje exclusief behoort te blijven..

    Login om te reageren
  12. clijde zegt

    30 mei 2008 om 12:22

    Led’s en led’s zijn niet het zelfde. Dus een ledje op de afstandbedieding en een koplamp die snachts licht in de duister moet brengen is een groot verschil. De ontwikkelings kosten zijn toren hoog als zo’n perocuct op de markt komt. De R8 is dus nog exclusiever als een 911, dus de prijs wat je betaald voor deze led’s vind ik nog al logisch.

    Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    30 mei 2008 om 12:23

    Nu ja, een leven lang. Een autoleven lang lijkt er meer op.

    Login om te reageren
  14. mbvt zegt

    30 mei 2008 om 12:27

    De eerste? De Lexus LS600h heeft het toch al een tijdje?

    Login om te reageren
  15. Esprit_de_Flandre zegt

    30 mei 2008 om 12:27

    @JP West

    LED-koplampen zijn nu eenmaal de toekomst. Dat heeft niets met overdesign te maken. Ze zijn gewoon de eerste die het toepassen. Maar ieder merk werkt er aan. Vroeger hadden auto’s gele lampen, dan witte, dan xenon, en die laatste is nog niet helemaal doorgebroken maar de volgende, LED, staat al klaar.

    Login om te reageren
  16. JesperF zegt

    30 mei 2008 om 12:32

    @mbvt:

    Nee, de Lexus LS heeft LED daglicht, wat de R8 ook al had. Nu wordt de LED ook gebruikt als koplamp. Daar zijn ze als eerste mee.

    Login om te reageren
  17. Pelezinho zegt

    30 mei 2008 om 12:34

    idd, het is gwn de volgende logische stap
    het verbuik vn de lampen is minder, geeft zuiverder licht, gaat langer mee, de lampen worden niet warm

    dusja….

    Login om te reageren
  18. Frank deH zegt

    30 mei 2008 om 12:41

    Ik mis die Audi-reclame op Autoblog… Was er net zo gewend aan geraakt.

    Login om te reageren
  19. Jelle_B zegt

    30 mei 2008 om 12:47

    Volgens mij heeft de Lexus LS 600h allang led koplampen

    Login om te reageren
  20. Romano zegt

    30 mei 2008 om 12:49

    Na LED daytime running lights en LED achterlichten worden de traditionele gloeilampen en de al weer achterhaalde Xenox pitjes nu echt vervangen door LEDjes.

    Xenox…is dat niet die cheap-ass winkelketen
    volgens mij bedoel je Xenon ;)

    Login om te reageren
  21. Kzary zegt

    30 mei 2008 om 13:14

    Ik hoop alleen dat die LED-lichten niet zo hinderlijk zijn als die xenon lampen soms, als je een tegenligger hebt

    Login om te reageren
  22. RScosworth zegt

    30 mei 2008 om 13:19

    Is het groot licht nu dan ook via LED, of net als bij de Xenon lamp dat de conventionele lamp het grootlicht voert?

    Login om te reageren
  23. Jan C. zegt

    30 mei 2008 om 13:25

    Interessant. Dat LED-licht kan goed fel zijn, zo zijn er ook verkeerslichten meer uitgerust…

    Login om te reageren
  24. Eelco zegt

    30 mei 2008 om 13:35

    Ahum, rechtstreeks van de Lexus site:

    GEAVANCEERDE KOPLAMPTECHNOLOGIEVoor de LS-serie heeft Lexus innovatieve koplamptechnologie toegepast. Zo beschikt de LS 460 standaard over bi-xenon koplampen, terwijl voor de LS 600h is uitgerust met LED-technologie voor het dimlicht.

    Als eerste automobiel ter wereld beschikt de nieuwe LS 600h over LED-technologie voor het dimlicht. Deze innovatieve koplampunits ogen niet alleen fraai, maar geven ook uitstekend licht en gaan bovendien aanzienlijk langer mee. De weg voor u wordt over de volle breedte verlicht, zonder dat u daarmee tegenliggers hindert.

    Login om te reageren
  25. frits zegt

    30 mei 2008 om 13:41

    @ eelco

    Dimlicht ja geen normale verlichting. Of je het mooi vindt of niet het is wel ” vorspung durch technik” oid

    Login om te reageren
  26. Eelco zegt

    30 mei 2008 om 13:44

    @frits

    Dimlicht is naar mijn weten het licht wat je normaalgesproken voert.
    Je hebt Stadslicht/parkeerlicht, dimlicht en grootlicht…

    Login om te reageren
  27. Joost zegt

    30 mei 2008 om 14:01

    Doen ze toch maar weer.
    Want volgens mij was Audi ook de eerste die de (bi-)xenon in een productiemodel toepaste. De eerste RS4 (avant) maakte als eerste gebruik van deze techniek.

    Login om te reageren
  28. Galmesus zegt

    30 mei 2008 om 14:05

    ff een verduidelijking:

    De Lexus LS600h had idd als eerste LED-dimlichten.

    Wat Audi beweert is dit: “the first full-LED headlamp”. De R8 heeft dus niet alleen LED-dimlichten, maar ook: light-emitting diodes are also used for the turn signals, the low-beam and the high-beam headlights. Bij de LS 600h zijn dit ‘klassieke’ lampjes.

    Dus ja, beiden hebben gelijk als ze beweren dat ze het ‘eerste’ waren.

    Login om te reageren
  29. Jarno zegt

    30 mei 2008 om 14:15

    Blijft een feit dat de implementatie van de dagrijverlichting zoals Audi die heeft (die lelijke golfjes in de koplampen) heel snel in de tuninghandel een vervolg zullen krijgen, waardoor de meest waardeloze gebakjes binnenkort versierd zullen zijn.

    Login om te reageren
  30. JP West zegt

    30 mei 2008 om 14:21

    @beelgh & Esprit de Flandre

    Ik denk juist dat ik het heel goed snap. Dit is zo’n imago product dat ‘voorsprong door techniek’ moet suggereren. Natuurlijk heeft LED de toekomst, maar waarom de lichtunits nou weer allemaal zo’n golf vormpje met pitjes erin moeten hebben? Da’s natuurlijk omdat het kan en de vormgever de vrijheid pakt om er mee te spelen. Maar ik vind het gezocht en daarom een vorm van overdesign. Geloof me, over een paar jaar zijn de meeste mensen erop uit gekeken en is er een volgende trendy lampjes vormgeving na de blanke Lexus glaasjes en de Audi lichtslangen. In de tussentijd mogen de liefhebbers er van mijn part van genieten. Maar ik vind het jammer van een auto als de R8 die voor het overige tijdloze schoonheid in zich heeft maar door die LED units wat mij betreft teveel gimmicky wordt. Ieder zijn smaak zullen we maar zeggen.

    Login om te reageren
  31. Mairsil zegt

    30 mei 2008 om 14:28

    @Shadow_Breaker

    Kleine 50mW ledjes zijn een paar cent, maar bijv 1W huiskamer-ledlampen zijn al een stuk prijziger (10-20 euro). Dus als je een 150W xenon-lamp wil vervangen door een led-oplossing, heb je het niet meer over goedkope lampjes.

    Login om te reageren
  32. C70T5 zegt

    30 mei 2008 om 14:30

    cool…

    Login om te reageren
  33. Gardo zegt

    30 mei 2008 om 14:30

    Dit is inderdaad een onjuist bericht, de Lexus LS 600h is de eerste auto ooit die met LED koplampen is uitgebracht.

    Dus lijkt mij even een kwestie van het bericht aanpassen, Lexus heeft dit inmiddels al bijna een jaar!

    Login om te reageren
  34. Mairsil zegt

    30 mei 2008 om 14:41

    @Esgher

    Eerst lezen dan posten? Die lexus heeft alleen LED-dimlichten, er zitten ook nog gewone lampen in voor o.a. groot licht.

    Login om te reageren
  35. Bernd zegt

    30 mei 2008 om 14:43

    “Bovendien slijten LED lampen niet en zouden dus een leven lang mee moeten gaan.”

    Jaja, hoe vaak zie je geen auto’s met LEDjes voor het 3e remlicht, waarvan de helft van die LEDjes het niet meer doen? Juist, ongeveer net zo vaak als je een auto ziet waarvan de gewone remlichten het niet meer doen. Dan zal de reparateur wel zeggen dat het LEDje nog heel is maar de printplaat erachter niet meer, maar het resultaat is toch dat-ie geen licht meer geeft.

    Login om te reageren
  36. DeSoto zegt

    30 mei 2008 om 15:01

    En dan nu heel gauw die kerstslingers uit de units verwijderen. En laat ze die geitensikgril ook even onder handen nemen. Nog even en Audi’s zijn nog fouter dan BMW’s.

    Login om te reageren
  37. Kelthas zegt

    30 mei 2008 om 15:15

    Had wel graag eens een vergelijking gezien tussen xenon. Eveneens ten opzichte van tegenliggers want de LED strip (daylight) is nu al soms verblindend fel.

    Login om te reageren
  38. SimonMc zegt

    30 mei 2008 om 15:55

    Wat een onzin lees ik hier???LED’s levenslang meegaan?LED’s hebben een MAX leefduur van 50.000 uur.Misschien dat je ze nooit moet vervangen in je R8, maar levenslang meegaan is sterk overdreven.

    Login om te reageren
  39. CSL zegt

    30 mei 2008 om 16:10

    Een stuk beter dan die kerst verlichting.

    Login om te reageren
  40. Sjefke zegt

    30 mei 2008 om 16:22

    Kelthas die LED strip verblindend fel? Volgens mij heb jij dan gewoon overgevoelige ogen hoor want ik heb er nog nooit last van gehad. Wel van die irritante Xenon verlichting die verkeerd gemonteerd/afgesteld is…

    Login om te reageren
  41. Mairsil zegt

    30 mei 2008 om 16:26

    @SimonMc

    Nou ja, als ze de 50.000 uur halen is dat effectief wel levenslang. Misschien niet het leven van de eigenaar, maar wel van de R8. Zelfs als je bijna alleen file rijdt met je R8, en gemiddeld 20 km/u haalt, heb je er na 50.000 uur al een miljoen kilometers opzitten. Ik denk niet dat we snel een R8 zullen zien die dat heeft.

    Wordt het eigenlijk een led-cluster of 1 losse super-high-power led? In dat eerste geval is het natuurlijk wel heel prettig dat, als er een ledje stuk gaat, je niet meteen de helft van je licht kwijt bent.

    Login om te reageren
  42. Mikeee zegt

    30 mei 2008 om 16:43

    ik heb er vandaag voor het eerst 1 gespot en aleen dat lijntje led lampen onder de gewone lampe is al er mooi p.s heb een filmpje

    Login om te reageren
  43. Wouter zegt

    30 mei 2008 om 17:13

    ‘k Vind die led’s juist prachtig…

    Login om te reageren
  44. X043 zegt

    30 mei 2008 om 17:59

    is het niet dat als er 1 ledje kapot is dat de rest ook nietmeer gaat ?
    ( had dit voor bij de “eerste” lampen om auto’s te onderzoeken enzo )

    Login om te reageren
  45. Tommy zegt

    30 mei 2008 om 18:01

    LED’s krijg je niet zomaar stuk hoor, naar mijn weten kunnen ze niet stuk, behalve als je ze opzettelijk stuk maakt (tikje met een honkbalknuppel bijvoorbeeld). Nadeel is als je een nieuwe koplamp moet dat je dat mooi wat zal gaan kosten.

    Persoonlijk vindt ik LED’s echt supermooi staan, zie ’s morgens veel nieuwe A4’s en A5’s rijden en die zien er best mooi agresief uit! De achterlichten van een A6 Avant zijn ook nice. :P

    Login om te reageren
  46. Randyer zegt

    30 mei 2008 om 18:09

    @X043; Dat licht eraan of ze in serie of parallel geschakeld zijn. Zal dan best wel parallel zijn, dus dan valt er een lichtje uit.

    Login om te reageren
  47. super zegt

    30 mei 2008 om 19:49

    vind het helemaal niks, telkens als ik zo’n audi met leds zie rijden verwacht ik elk moment dat die leds a-la knight-rider heen en weer gaan knipperen…

    Login om te reageren
  48. Dennis zegt

    30 mei 2008 om 21:13

    graag foto van die lichten in actie?

    Login om te reageren
  49. speedlimit zegt

    30 mei 2008 om 22:10

    @ Mairsil

    Eerst lezen dan posten…doe jij dat dan wel?

    Dit is wat Esgher schrijft: “de Lexus LS 600h is de eerste auto ooit die met LED koplampen is uitgebracht”

    Lexus had daarmee dus de primeur…er staat verder niet bij dat ’t om ’n koplamp gaat die volledig in LED is uitgevoerd zoals dat bij de audi wel is.
    Dat ’t alleen dimlicht is bij de lexus doet er verder niet toe…feit is dat ie LED’s gebruikt in de koplamp.

    Login om te reageren
  50. DVK zegt

    30 mei 2008 om 23:23

    Niet verder vertellen:
    de lichten hebben veel vertraging opgelopen wegens het feit van een engineeringfout!
    Het is namelijk zo dat de sneeuw niet smelt op deze koplampen (zeker niet in de meer noordelijk gelegen landen…)! Gevolg; gevaarlijke situaties en onmogelijke goedkeuring, dus een re-engineering en ze toevoeging van een soortgelijk systeem als op je achterruit!

    Login om te reageren
  51. Sorcerer zegt

    31 mei 2008 om 00:25

    Wanneer krijgen we de foto’s? :o

    Login om te reageren
  52. Skyline zegt

    31 mei 2008 om 09:44

    Amai wat een vindingrijk en origineel idee van Audi….

    Tip gekregen van Lexus en idee verder ontwikkelt, niet zo vindingrijk dus ;-)

    Login om te reageren
  53. Rick dos zegt

    31 mei 2008 om 10:14

    Nou, voor onze jongens in Eindhoven…sorry Amsterdam…..is de toekomst voor de komende jaren wel verzekerd….

    Login om te reageren
  54. Nemus zegt

    31 mei 2008 om 10:18

    Ik denk dat sommigen hier nog niet goed beseffen hoeveel voordelen LED’s hebben.

    1. Ze verbruiken véél minder dan gewone gloeilampen. Laten we zeggen: nog net iets zuiniger dan spaarlampen
    2. Led’s hebben géén warmteverlies, want ze produceren geen warmte.
    3. Het licht heeft een uitstekende Celvinwaarde die voor realistische kleurweergave zorgt
    4. Effectief 50.000 tot 100.000 branduren.
    5 Led’s werken als halogeenspotjes: ze geven hun licht in een rechte straal af. Dat zie je dan ook mooi bij de Audi A6 avant met de led achterlichten: van opzij zie je amper dat ie hard remt, maar als je er recht achter zit (en dus moet weten wanneer ie wel, en wanneer ie niet remt) zie je die Led’s juist hel goed. Dat zorgt allemaal voor meer afleiding.
    Het enige nadeel daaraan is dat ze vooraan met spiegels moeten blijven werken om het licht te verspreiden voor een duidelijker zicht.

    Dit alles maakt dat een auto zuiniger is, de lichtblokken onderhoudsvriendelijker en het licht waarmee we moeten zien in het donker van uitstekende kwaliteit is.

    Ik snap niet dat ìemand hier tégen kan zijn? En die verhalen van een derde remlicht met Led’jes die kapot zijn: Klopt misschien wel, maar dat ligt 100% zeker àltijd aan de printplaat. Die aftermarket remlichten zijn trouwens van een inferieure kwaliteit. Daar zal je Audi niet van kunnen beschuldigen.

    Nòg een aspect: Led’s kunnen in een kleiner design bedacht worden. Misschien kunnen we hopen dat Peugeot dan ooit kleinere lichtblokken maakt? :)

    Login om te reageren
  55. Nemus zegt

    31 mei 2008 om 10:20

    “5. Led’s werken als halogeenspotjes: ze geven hun licht in een rechte straal af. Dat zie je dan ook mooi bij de Audi A6 avant met de led achterlichten: van opzij zie je amper dat ie hard remt, maar als je er recht achter zit (en dus moet weten wanneer ie wel, en wanneer ie niet remt) zie je die Led’s juist hel goed. Dat zorgt allemaal voor meer afleiding.”

    correctie:

    ik bedoelde: Dat zorgt allemaal voor MINDER afleiding

    Login om te reageren
  56. Mairsil zegt

    31 mei 2008 om 12:43

    @speedlimit

    Ja, ik heb het prima gelezen. Ik heb dan ook gezien dat
    – Het artikel gaat over de eerste koplampen die VOLLEDIG uit LEDs bestaan
    – Dat een aantal mensen dit niet goed leest en over Lexus beginnen
    – Meerdere mensen nog een keer uitleggen dat de Lexus maar deels LEDs gebruikt, en het artikel dus gewoon klopt
    – Daarna Esgher, kennelijk zonder het artikel of de comments goed te lezen, toch weer over die Lexus begint, en nog even bijdehand roept dat dat artikel wel even snel aangepast moet worden.
    – Meneer speedlimit het daarna kennelijk nog steeds niet doorheeft

    Login om te reageren
  57. arie zegt

    31 mei 2008 om 20:06

    ik wou ook ff zeggen Lexus LS600h.

    Login om te reageren
  58. speedlimit zegt

    10 juni 2008 om 23:09

    @ Mairsil

    Moeilijk he begrijpend lezen ;)
    Lexus = 1e koplamp deels met Led’s
    Audi = 1e koplamp volledig uit Led’s…als je begrijpend kan lezen kun je uit mijn tekst dit dus ook opmaken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North