• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lekker: Alfa Romeo 2uettottanta by Pininfarina

Auteur: robbie, gepost 2 maart 2010 om 12:36 – 69 Reacties

Alfa Romeo 2uettottanta Pininfarina concept Geneve


De naam is onuitspeekbaar, maar wat een lekker ding is deze 2uettottanta die Pininfarina voor Alfa Romeo heeft ontworpen. Laten we hopen dat de toekomstige Spider enigszins deze vormen aan gaat nemen! De naam verwijst in elk geval naar de legendarische Duetto

Om het 80-jarig bestaan van Pininfarina te vieren hebben ze deze 4,2 meter lange Alfa Romeo 2uettottanta ontworpen. Onder de motorkap ligt de bekende 1.750 cc grote viercilinder turbo motor die we kennen uit de 159. En het is wel aardig om te melden dat die in de lengterichting is geplaatst.

Over het in productie nemen van deze auto is niks bekend en reken er ook maar niet op dat het in deze vorm zal gebeuren. Maar wellicht zien we wel enkele elementen terugkomen in de nieuwe generatie Spider die Alfa over enkele jaren zal presenteren. Fingers crossed!

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Cabrio, concept, geneve-2010, pininfarina, spider

Vorig bericht: « Michael Schumacher neemt een kijkje bij Mercedes
Volgend bericht: In levende lijve: Koenigsegg Agera (910 pk) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Philip zegt

    2 maart 2010 om 12:38

    Niets in vergelijking met de 8C, maar als ze hier de nieuwe Spider op bazeren ben heel blij. :)

    Login om te reageren
  2. TKoote zegt

    2 maart 2010 om 12:39

    Hmm wel strak maar komt een beetje ouderwets over. Die knotsgekke Bertone misschien toch wel mooier…

    Login om te reageren
  3. KoenvanD zegt

    2 maart 2010 om 12:39

    is het niet gewoon duettotantta?
    zo staat het ook op autoedizione.nl

    Login om te reageren
  4. papa zegt

    2 maart 2010 om 12:44

    kicken ding zeg!

    Login om te reageren
  5. florisw zegt

    2 maart 2010 om 12:46

    Duettotantta! Hopelijk noemen ze hem in productie gewoon Spyder!

    Login om te reageren
  6. Specht zegt

    2 maart 2010 om 12:48

    Naam is volgens mij ook gewoon Duettotantta.

    Leuk ding verder.

    Login om te reageren
  7. Vincenzo zegt

    2 maart 2010 om 12:52

    so lutsers..daar is Alfa Romeo weer! En hoe!
    Wanneer komt de Jet nou?

    Login om te reageren
  8. Richard zegt

    2 maart 2010 om 12:53

    Prachtig design, mag van mij zo in produktie gaan! Vooral de voorkant met die smalle koplampen, heel mooi!

    Login om te reageren
  9. dekster zegt

    2 maart 2010 om 12:56

    Chassis van eeen pontiac solstice genomen?

    Login om te reageren
  10. Granturissimo zegt

    2 maart 2010 om 12:56

    Zie ik daar een heuse schakelpook?

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    2 maart 2010 om 12:59

    Duetto is welgekend. Maar wat betekend die ’ttanto’? Zijn er Italiaanskundigen in het publiek?

    Login om te reageren
  12. Henkie zegt

    2 maart 2010 om 13:03

    @autoblog
    Het is niet 2ettotanta, maar gewoon Duettottanta. Het is de manier van schrijven van de “D”, die ze bijv ook bij de Lancia Delta gebruiken.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      2 maart 2010 om 13:09

      @Henkie: nee hoor, pak het persbericht er maar eens bij!

      Login om te reageren
  13. Henkie zegt

    2 maart 2010 om 13:04

    Oja, en waar blijft de Giulietta in levende lijve? :D

    Login om te reageren
  14. waverider zegt

    2 maart 2010 om 13:06

    Volgens mij betekent het gewoon iets van “2e duetto”.

    Login om te reageren
  15. waverider zegt

    2 maart 2010 om 13:06

    @dekster
    NEE

    Login om te reageren
  16. ferry832 zegt

    2 maart 2010 om 13:09

    Prachtige auto en met een motor in lengte richting geplaatst betekend dit achterwiel aandrijving. Precies wat Alfa nodig heeft om weer het oude sportieve merk van vroeger te worden.

    Login om te reageren
  17. waverider zegt

    2 maart 2010 om 13:11

    Waarblijft nou die GIULIETTA REPORTAGE?

    Deze duettotanta vind ik trouwens echt GEWELDIG mooi, ik ga vast sparen!!

    Login om te reageren
  18. Tommaso zegt

    2 maart 2010 om 13:11

    Naam moet je eigenlijk lezen als Duetto Ottanto.
    Dus Duetto , de historische naam, en dan op zijn italiaans 80 erachter naar aanleiding van het jubileum.

    Vormgeving is dan ook op de bekende duetto gebaseerd en niet supernieuw.

    Login om te reageren
  19. Mr. V8 zegt

    2 maart 2010 om 13:14

    vergelijkingsmogool aan:

    Zo, dit is de Italiaanse interpretatie van de Efficient Dynamics van BMW

    Vergelijkingsmongool uit:

    Mooie bak! Veel beter (lees aggressiever) dan de 8C!

    Login om te reageren
  20. San Sebastiano zegt

    2 maart 2010 om 13:18

    Ottanta = Italiaans voor 80.. Duetto is oude Spider benaming.

    Login om te reageren
  21. San Sebastiano zegt

    2 maart 2010 om 13:18

    @ mezelf: beter lezen.. Zie dat Tommaso me net voor was!

    Login om te reageren
  22. San Sebastiano zegt

    2 maart 2010 om 13:20

    Maar voor de 2 ipv D in 2uettottanta. Due is twee. ZO, ook dat weer opgehelderd ;-)

    Login om te reageren
  23. waverider zegt

    2 maart 2010 om 13:21

    @Tommasso en San Sebastiano.

    Wat heeft 80 met het jubileum te maken terwijl het jubileum 100 jaar alfa is en de eerste duetto ongeveer 40 jaar oud is?

    Login om te reageren
  24. Hupke zegt

    2 maart 2010 om 13:23

    Word er ook iets gezegd van prijs en positionering?
    Want die wil ik wel.

    Login om te reageren
  25. waverider zegt

    2 maart 2010 om 13:23

    @mezelf sorry pininfarina bestaat 80 jaar.

    Login om te reageren
  26. San Sebastiano zegt

    2 maart 2010 om 13:23

    @ Waverider: uhm, 80 gedeeld door 2 = 40..? Hahaha ;-)

    Login om te reageren
  27. San Sebastiano zegt

    2 maart 2010 om 13:26

    Nu ik de foto’s beter bekijk vind ik de voorkant best iets van de SZ (‘Sport Zagato’/’ES30’/’Il Monstro’) van concullega Zagato weghebben!

    Login om te reageren
  28. de sjonnies zegt

    2 maart 2010 om 13:27

    I am kwijing all over my toetsenboard,
    Alfa + Pininfarina = Stijl, simpel stijl geen frutsels of fratsels maar een auto voor mensen van 18 tot 88….

    Login om te reageren
  29. waverider zegt

    2 maart 2010 om 13:30

    @San Sebastiano, idd! een soort smooth versie van de sz neus.

    Login om te reageren
  30. KoFFiE zegt

    2 maart 2010 om 13:30

    Maken die handel! Met RWD, niet te zwaarlijvig en dat 1750TBI motortje graag!

    Login om te reageren
  31. integralechubasco zegt

    2 maart 2010 om 13:30

    80 jarige samenwerking met pinin farina.

    Login om te reageren
  32. MDA zegt

    2 maart 2010 om 13:36

    Mooie snoet… en mooie koplampen.

    Oh. En die auto is ook wel aardig.

    Login om te reageren
  33. Saab_Spyker_Automobiles zegt

    2 maart 2010 om 13:37

    Nice doe maar, niet zo mooi als de 8C maar de prijs zal dan ook wel anders zijn…

    Login om te reageren
  34. San Sebastiano zegt

    2 maart 2010 om 13:38

    Vind hem bijzonder geslaagd! Ik zeg: doen! Helemaal eens met KoFFiE vwb de configuratie. Maar er mag ook best wel weer een mooie V6 met RVS uitlaatspruitstukken……. *Droomt weg*

    Login om te reageren
  35. Lustigson zegt

    2 maart 2010 om 13:40

    Werkelijk prachtig!

    Enneh: ‘duetto tantta’ betekent ‘groot(s) duet’, als ik Google Translate mag geloven.

    Login om te reageren
  36. integralechubasco zegt

    2 maart 2010 om 13:43

    echt een schoonheid. 235 pk is zat als ie onder de 1300 kg weegt. alleen 1 kleine maar…
    wat doen die keramische remschijven onder de auto? hebben ze de maserati onderstel gebruikt?

    Login om te reageren
  37. integralechubasco zegt

    2 maart 2010 om 13:47

    btw: als ze deze gaan uitbrengen dan wordt het een instant classic ala giulia bertone coupe en de spider/duetto. het maakt de 8c overbodig.

    Login om te reageren
  38. San Sebastiano zegt

    2 maart 2010 om 13:59

    @lustigsson: Google is wel creatief, dat moet ik ze nageven! ’tante/a’ betekent ‘veel’ maar dan wel met één ’t’.. Bijvoorbeeld: tante grazie= veel dank.

    Login om te reageren
  39. waverider zegt

    2 maart 2010 om 14:03

    @KoFFiE motortje? grapjas. In sommige toerengebieden sneller als de Gallardo noem ik geen motortje meer.

    Quote:
    “het Italiaanse magazine Quattroruote heet tijdens een test met de 159 1750 TBi voor de tussensprint van 70 tot 120 km/u in de zesde versnelling een tijd van 11 sec had gemeten. Dat is 0,8 sec minder dan bij een Lamborghini Gallardo SE…”

    Login om te reageren
  40. Tommaso zegt

    2 maart 2010 om 14:08

    Grappig die opmerking sneller dan een Gallardo in sommige toerengebieden.
    Als je een atmosferische motor die op toeren moet komen gaat vergelijken met een turbo die sneller power opbouwt komt je altijd wel zo’n snijpunt tegen.

    Had tijdens mijn wintersport vakantie mijn 155 Q4 even getest met bagage en medepassagier die deed de 80-120 in hoogste vijfde versnelling in vier seconden.
    Schijnt ook anderhalve seconde sneller te zijn dan een Porsche GT3 RSR.

    Kortom turbo’s zijn lekkerrrr

    Login om te reageren
  41. Ikke_ferrari zegt

    2 maart 2010 om 14:13

    Waarom hebben ze niet het lef om dit ding gewoon rechtstreeks in productie te nemen?!

    Dit is toch prachtig, wie zou hier nou niet in gezien willen worden? Als ik centen zat had wist ik het wel hoor!

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      20 maart 2010 om 14:10

      @Ikke_ferrari: Het lef hebben ze wel, het is technisch het probleem. De Fiat groep heeft geen klein achterwiel aangedreven platform in huis waar ze die op kunnen bouwen.

      OT: Wat een waanzinnig mooi ding zeg… als die zo te koop komt.. dan ga ik er meteen een bestellen.

      Login om te reageren
  42. Robert zegt

    2 maart 2010 om 14:29

    Best fraai! Mooi clean dashboard, daar hou ik wel van.

    Login om te reageren
  43. waverider zegt

    2 maart 2010 om 14:45

    @Ikke ferrari
    1: Lef ja
    2: Budget nee
    3: Productierijp nee

    Ergo, helaas…

    Ik denk dat nagenoeg de hele wereld dit wenst.

    Login om te reageren
  44. silly zegt

    2 maart 2010 om 14:55

    Het is zoals Tommaso het zegt !!

    Duetto ottanta,waarbij maar 1 “o” wordt gebruikt voor beide woorden duett(o)ttanta.

    “ottanta” staat voor “tachtig”

    Ik(misschien Tommaso ook) als Italiaan kan het weten.

    Ciao

    Login om te reageren
  45. silly zegt

    2 maart 2010 om 14:59

    @ lustigon

    veel schrijf je overigens met 1 “t” tanto

    maakt allemaal niet uit,…….het is een mooi karretje.

    Login om te reageren
  46. W1ck3D78 zegt

    2 maart 2010 om 15:16

    absoluut niet mijn ding.

    Login om te reageren
  47. Chris zegt

    2 maart 2010 om 16:07

    Camaro meets BMW Z8? Ik vind het wel wat hebben eigenlijk…

    Login om te reageren
  48. BakPouwww zegt

    2 maart 2010 om 16:39

    ik vind het qwa vorm een beetje op een z4 lijken ,maar
    dat bedoel ik niet negative

    Login om te reageren
  49. mclarenf1lm zegt

    2 maart 2010 om 16:53

    ik vind hem wel erg mooi.

    Login om te reageren
  50. AlfaGTV zegt

    2 maart 2010 om 17:12

    Hij heeft wel iets weg van de Citroen GT gemixt met de oude Duetto. Maar hij mist toch wat agessiviteit, vooral de voorkant, lampen zijn te klein en niet agressief genoeg.

    Login om te reageren
  51. Jippie zegt

    2 maart 2010 om 17:15

    Nu nog een opvolger voor Dustin Hoffman en dan kan de remake van The Graduate van start gaan :)

    Login om te reageren
  52. heidekonijn zegt

    2 maart 2010 om 18:32

    Ziet er best wel uitgewerkt uit voor een proto. Hopelijk geen chassis van een Punto of Amerikaan dit keer, maar het MX-5 recept.
    Ben benieuwd.

    Login om te reageren
  53. BananaFlip zegt

    2 maart 2010 om 18:47

    Schijnt een erg mooie motor te zijn, en dit is een erg mooie Spider. Inclusief achterwielaandrijving moet dat een heerlijke combinatie zijn.

    Login om te reageren
  54. GOD zegt

    2 maart 2010 om 19:04

    Prachtige auto totdat er nummerplaten op komen.
    Wetswijziging aub. Alleen plaat achter.

    Login om te reageren
  55. GOD zegt

    2 maart 2010 om 19:08

    Het had trouwens zomaar een concept uit eind ’80 begin ’90 kunnen zijn.

    Login om te reageren
  56. Lustigson zegt

    2 maart 2010 om 19:54

    Ah, dus het is ’n Alfa Duetto Ottanta… dat klinkt logischer. :-)

    Login om te reageren
  57. Lustigson zegt

    2 maart 2010 om 19:57

    Ben trouwens wel benieuwd hoe ie er dicht uit zou zien. Bij voorkeur met canvas dak, trouwens.

    Login om te reageren
  58. Dimglor zegt

    2 maart 2010 om 21:48

    Mja die 8c spyder is toch wel een stuk mooier hoor, maar deze is ook niet mis

    Login om te reageren
  59. Guust Flater zegt

    2 maart 2010 om 21:49

    Met achterwielaandrijving, een laag gewicht, goede bouwkwaliteit en aantrekkelijke prijs (niveau mx-5), gegarandeerd een succes.

    Login om te reageren
  60. SummerSky zegt

    2 maart 2010 om 23:03

    Sja, bij dit soort auto’s (roadsters) is het makkelijk scoren met het ontwerp. Ik vergelijk het met lingerie ontwerpen. Bijna altijd is het lekker.

    Login om te reageren
  61. Spiderman zegt

    3 maart 2010 om 00:11

    Echt prachtig, deze Spider Duetto 80! Kom maar door met dat ding, hup produceren, we kunnen wel weer een echte Duetto gebruiken van Alfa Romeo. Graag voor een betaalbaar prijsje als het kan…
    Mooi kadootje voor de verjaardag van Alfa in ieder geval!

    Login om te reageren
  62. troublesome88 zegt

    3 maart 2010 om 00:51

    Jammer dat wanneer je nummerplaten op deze auto plakt die gelijk verpest is..

    Login om te reageren
  63. Cantago zegt

    3 maart 2010 om 14:28

    Hij is leuk, maar niet echt heel spectaculair ofzo…

    Login om te reageren
  64. 1NteNSe zegt

    3 maart 2010 om 17:48

    Mooi wagentje. Niet echt bijzonder, ben beter gewend van Alfa, maar hij is leuk genoeg. ;)

    Login om te reageren
  65. LPJ zegt

    5 maart 2010 om 12:54

    De Duetto, de oude, zag er ook niet spectaculair of agressief uit of zo. Ik vind deze dan wel geslaagd als opvolger. Ziet er goed uit, neem maar in productie :)

    Login om te reageren
  66. floryn zegt

    6 maart 2010 om 18:09

    less is more jongens. Hou m licht, simpel goedkoop en je hebt een kaskraker!

    Login om te reageren
  67. Bo1972 zegt

    16 mei 2010 om 22:37

    Doe mij die vrouw maar, die kleuze is niet moeilijk!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North