• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In levende lijve: Koenigsegg Agera (910 pk)

Auteur: robbie, gepost 2 maart 2010 om 12:52 – 32 Reacties

Koenigsegg Agera Geneve


In levende lijve nog indrukwekkender dan op die saaie persfoto’s! Koenigsegg nieuwste speeltje (910 pk, 1.100 Nm).

En kan het echt iemand een worst schelen dat het ‘eigenlijk’ niet meer is dan een sterk gefacelifte CCX? Mij niet in elk geval! Het ziet er gewoon lekker uit. Zeker als je weet dat je in slechts 8,9 seconden naar de 200 km/u kan knallen!

Ook interessant!

  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • De voormalige snelste productieauto krijgt een make-over
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

agera, geneve-2010, koenigsegg, Supercars

Vorig bericht: « Lekker: Alfa Romeo 2uettottanta by Pininfarina
Volgend bericht: Super saai en zuinig: nieuwe Nissan Micra »

Lees Interacties

Reacties

  1. sacha zegt

    2 maart 2010 om 12:54

    Doe eens meer details over de motor! (inhoud, cilinders, turbo)

    Login om te reageren
    • John zegt

      2 maart 2010 om 12:55

      @sacha: een klikje op de link kan geen kwaad denk ik ;)
      OT:Geyl, vooral het dasboard/snelheidsmeter etc.

      Login om te reageren
  2. Rolando zegt

    2 maart 2010 om 12:55

    In één woord, gruwelijk

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      2 maart 2010 om 21:49

      @Rolando: Gruwelijk mooi that is ;)
      Deze is gewoon prachtig!

      Login om te reageren
  3. sacha zegt

    2 maart 2010 om 12:56

    Oh ja… http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/27/gallery-specs-koenigsegg-agera

    Laten we beginnen met de motor die achterin ligt. Dit is nog steeds een twinturbo 4.7 liter V8 (oorspronkelijk van Ford) die dankzij geoptimaliseerde ademhaling en andere finetuning er nu 910 pk en 1.100 Nm uitperst. Overigens is er vanaf 2.680 tpm tot 6.100 altijd minimaal 1.000 Nm beschikbaar, bizar! Het zal je hopelijk niet verbazen dat de 1290 kilo lichte Agera daardoor retesnel is. Zo duurt het sprintje van 0 naar 100 slechts 3,1 seconden en in 8,9 seconden tik je al de 200 km/u aan. De topsnelheid ligt volgens Koenigsegg op 390+ km/u.

    Login om te reageren
  4. Something zegt

    2 maart 2010 om 12:57

    Hebbbennnnnn! :| wat een supermooie auto is het toch, en daar hangt zeker een prijskaartje aan van rond de 750.000?

    Login om te reageren
  5. Laue zegt

    2 maart 2010 om 12:59

    die deuren vind ik zo gaaf, ik wil ze op mijn burgerbak…

    Login om te reageren
  6. Stefaan zegt

    2 maart 2010 om 12:59

    Is dat een bekerhouder in het midden? Oh jeee…

    Login om te reageren
  7. Teerdz zegt

    2 maart 2010 om 13:00

    Leuk detail dat spookje, maar waar staat dat voor??:p

    Login om te reageren
    • Hostyle zegt

      2 maart 2010 om 13:11

      @Teerdz: Dat spookje komt van het luchtmacht squadron dat of eerst de hangars in gebruik had of ze zijn/waren de buren van de fabriek. Iets in die geest (lol) in ieder geval.
      Maar mijn loterijlijstje heeft weer een nieuwe nummer 1… o zo lekker!

      Login om te reageren
  8. sjoerdmini zegt

    2 maart 2010 om 13:00

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  9. Treff zegt

    2 maart 2010 om 13:12

    hmmm … wat een wagen! prestaties en design zijn in een woord te omschrijven, GEWELDIG!

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    2 maart 2010 om 13:21

    kwijl kwijl kwijl

    Dat die maar snel op terlaemen rijden komt.

    Login om te reageren
  11. San Sebastiano zegt

    2 maart 2010 om 13:30

    @Teerdz: “The phantom insignia on the Koenigsegg’s rear window is a tribute to a squadron from the Swedish air force wing F 10 Ängelholm, which had the ghost as its emblem.” Wikipedia heerst ;-)

    Login om te reageren
  12. vibe zegt

    2 maart 2010 om 13:37

    Ik ben verliefd, ik wil niks anders meer dan de Agera. Wat een beest van een auto, AB rijtest? ;)

    Login om te reageren
  13. frarissimo zegt

    2 maart 2010 om 14:05

    Leuk die volvo middenconsole, geeft een echt IKEA gevoel.
    Afgezien van dat een mooi projectiel.

    Login om te reageren
  14. jathe5th zegt

    2 maart 2010 om 14:44

    8.9 sec? dan doet de cinque het toch beter? iemand die wil uitleggen hoe dat komt?

    Login om te reageren
  15. W1ck3D78 zegt

    2 maart 2010 om 15:18

    Koenigsegg, de enige supercar die ik nog niet in levende lijve gezien heb. Wat een kar.

    Login om te reageren
  16. turbovu zegt

    2 maart 2010 om 15:19

    doet de cinque er geen 9.8 sec over?

    Login om te reageren
  17. sjazz zegt

    2 maart 2010 om 15:39

    yes yes yes yes yes yes yes yes.

    Login om te reageren
  18. BakPouwww zegt

    2 maart 2010 om 16:36

    een supergaaf ding

    Login om te reageren
  19. GHV zegt

    2 maart 2010 om 16:45

    mmm wel ok ;-) maar…. dat kleurtje in de rand van velgen is zowwww after-sales….

    Login om te reageren
  20. mclarenf1lm zegt

    2 maart 2010 om 16:55

    Die snelheidsmeter past ook in een vliegtuig
    Lijkt me ziet er wel vet uit

    Login om te reageren
  21. NovaStar zegt

    2 maart 2010 om 17:08

    it’s a beauty i’m not able to buy.

    Login om te reageren
  22. BananaFlip zegt

    2 maart 2010 om 18:48

    Koenigseggs zijn altijd lekker. Ook al lijken ze op elkaar, ze blijven even indrukwekkend. Verbeterde versies kunnen altijd beter.

    Login om te reageren
  23. Buyck zegt

    3 maart 2010 om 09:25

    De snelheidsmeter staat tot 420km/h alleen al daarvan kom je helemaal gek van enthousiasme.

    Login om te reageren
  24. Doekse zegt

    3 maart 2010 om 10:12

    Heel gaaf, en vooral mooie looks en veel power, ben alleen een beetje bang of dit wel betrouwbaar is…

    De vorige generatie Egg’s hadden hier en daar ook nogal wat mankementjes!!!

    Maar wat een bloedgeil apparaat….zou der zo mn chick voor inruilen (pats tegen mn hoofd;))

    Login om te reageren
  25. Davidov zegt

    3 maart 2010 om 12:32

    Wow, prachtige wielen :)

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    3 maart 2010 om 14:31

    Facelift wat? Boeie! Zeker een van de vetste auto’s van dit moment! Prachtig uiterlijk, gruwelijk vermogen, achterwiel aandrijving… Alleen waar is de versnellingspook?

    Login om te reageren
  27. vale46 zegt

    3 maart 2010 om 15:00

    Het spookje op de motorkap zegt alles!
    Je ziet een schim aankomen, je ziet plots heel kort iets wazig voor je ogen en dan verdwijnt de schim terug en het enige wat je nog kan waarnemen is een angstaanjagend geluid…

    *kwijl*

    Login om te reageren
  28. Jules zegt

    7 maart 2010 om 10:54

    He allemaal,

    Eerst was mijn lievelingsauto een Koenigsegg Ccxr Edition, maar nu is dat denk ik wel de Koenigsegg Agera. Maar ik wil wel weten hoe hard die gaat en op wat die rijd. Want de Koenigsegg Ccxr Edition rijd op bio benzine en dat hebben we hier niet in nederland.

    Login om te reageren
  29. george zegt

    10 oktober 2010 om 18:51

    De Bugatti Veyron SS is veel sneller, mooier, veiliger, betrouwbaarder dan dit eitje.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North