
Onlangs wisten we je al te melden dat er vanaf het volgende modeljaar een behoorlijk potente 5.0 V8 in de Mustang ligt. Ford zag haar kans schoon om er meteen maar even een special edition raceuitvoering tegenaan te gooien: dit is de Boss 302R.
Bij de echte kenners gaan er nu natuurlijk allerlei bellen rinkelen. De Boss 302R was de bolide waarmee Parnelli Jones veertig jaar geleden de legendarische Trans Am-race op zijn naam schreef. Deze nieuwe Boss 302R is dan ook niet bedoeld voor de straat, maar voldoet specifiek aan de eisen voor verschillende wegraces. Hij volgt hiermee de succesvolle FR500C op.
De Boss is uitgerust met dezelfde 32-klepper V8 van vijf liter (302 kubieke inch) als de normale GT, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Daarnaast vinden we een raceonderstel, rolkooi, Brembo’s rondom en racestoelen aan boord. Er is ook een speciaal homologatiepakket verkrijgbaar waarmee de Boss in aanmerking komt om mee te doen aan de Grand-Am-serie (voorheen de Koni Challenge), genaamd de 302R1. Deze versie is o.a. voorzien van een high-output motor met verbeterd koelsysteem, raceuitlaat, een speciale aandrijfas uit één stuk, een doorgelaste carrosserie en een close-ratio versnellingsbak.
Je kunt de Boss 302R in de VS gewoon bij Ford-dealers bestellen voor een prijs van $79.000. Er worden er slechts 50 geproduceerd en ze zullen in het derde kwartaal van 2010 worden afgeleverd. Van de 302R1 zijn er op dit moment vijf besteld voor een prijs van $129.000 per stuk. Deze auto’s zullen op tijd geleverd worden om deel te nemen aan de openingsrace van de Grand-Am, op 29 januari 2010 in Daytona.








Ja, doe mij die maar! Alleen nog even wachten op mijn bonus van dit jaar….
gaafe bak echt mooi !!! :)
Specs??
@Keaven: Nog niet vrijgegeven.
Ik neem wel genoegen met de straatversie.
Word door het 2010 model en deze nieuwe 5L V8 motor weer echt een concurrent van de Camaro…blijft dromen en twijfelen. Niks leukers als de voorpret en dan is het verlangen des te groter. :)
Goed zo Ruben! Meer VS minder VAG!
OT: Die striping is echt bruut!
wat een lelijk hok
Dat merk ken ik niet, Ford.
Ik dacht dat er alleen in Duitsland auto’s werden gebouwd?
Wat een beest.
Erg gaaf
P0rn00 :D Echt een zeer lekkere Mustang :)
@Fubar..
Beargumenteer je stelling eens..
Ontopic: Wat een bruute bak!
Leuke reïncarnatie van het origineel, maar die snelsluiters op de kofferklep kunnen echt niet hoor! Dat werd gebruikt om de motorkap van een 50’er jaren tractor te sluiten…
Dat is zeker niet mis :)
Had hem al een week eerder gezien op een USA site, maar de nieuwe Mustang is toch echt stukken mooier dan het model hiervoor.
ach een 302 is wel schattig maar hij kan nooit tippen aan een Boss 429 8)oke genoeg gestoefd, wel een mooie auto een cirquit monster is altijd wel leuk :P
Ziet er heel goed uit!
doe mij maar de 3.7 V6 ..
lijkt me meer dan genoeg ..
Erg goeie circuitauto voor een prikje.
@Zwerverroodbaard: Ik vind de voorkant wel veel mooier maar de achterkant vind ik veeel minder als de vorige.
Maar met de 302 motor is wel veeel lekkerder, met een paar mods zit je zo op de 450 PK . :)
@Lincoln:3.7 V6 heeft genoeg pk’s idd maar als USAcarlover moet je altijd een V8 pakken. Leg dan maar een klinker onder je gaspedaal !
@Rob USA: De V6 superchargen! Leuke combo is dat dan.
Aan de andere kant “moet” er eigenlijk wel een V8 in.
@Bozewolf: Zo weer netjes opgedroogd ? Was trouwens je beste post ever. :)
V6 superchargen zal best genoeg power opleveren (word al geregeld gedaan) maar zal helaas nooit de bijbehoorende sound geven die ik nodig heb om te kunnen leven.
Waarom gaan de GT4 jongens deze niet heeel gauw bestellen!!
Ziet er gaaf uit! Hoewel die oorring aan de voorkant wel een beetje afbreuk doet aan de auto… Maar ach, geel met zwart staat hem goed en de naam Boss is ook nooit verkeerd;)
Of’ie nou echt een “Boss” is zal dadelijk blijken op het circuit..
Spannend.. nieuwe motorblok levert wel nieuwe mogelijkheden op denk ik, zelfs op het circuit is het een voordeel dat een auto zuiniger is..;) Verder staat zo’n felle kleur ‘m goed!