• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lekkerrr: Ford Mustang Boss 302R

Auteur: RubenBaeten, gepost 29 december 2009 om 10:18 – 23 Reacties

Afbeelding Lekkerrr: Ford Mustang Boss 302RAfbeelding Lekkerrr: Ford Mustang Boss 302RAfbeelding Lekkerrr: Ford Mustang Boss 302RAfbeelding Lekkerrr: Ford Mustang Boss 302R

Ford Mustang Boss 302R

Onlangs wisten we je al te melden dat er vanaf het volgende modeljaar een behoorlijk potente 5.0 V8 in de Mustang ligt. Ford zag haar kans schoon om er meteen maar even een special edition raceuitvoering tegenaan te gooien: dit is de Boss 302R.

Bij de echte kenners gaan er nu natuurlijk allerlei bellen rinkelen. De Boss 302R was de bolide waarmee Parnelli Jones veertig jaar geleden de legendarische Trans Am-race op zijn naam schreef. Deze nieuwe Boss 302R is dan ook niet bedoeld voor de straat, maar voldoet specifiek aan de eisen voor verschillende wegraces. Hij volgt hiermee de succesvolle FR500C op.

De Boss is uitgerust met dezelfde 32-klepper V8 van vijf liter (302 kubieke inch) als de normale GT, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Daarnaast vinden we een raceonderstel, rolkooi, Brembo’s rondom en racestoelen aan boord. Er is ook een speciaal homologatiepakket verkrijgbaar waarmee de Boss in aanmerking komt om mee te doen aan de Grand-Am-serie (voorheen de Koni Challenge), genaamd de 302R1. Deze versie is o.a. voorzien van een high-output motor met verbeterd koelsysteem, raceuitlaat, een speciale aandrijfas uit één stuk, een doorgelaste carrosserie en een close-ratio versnellingsbak.

Je kunt de Boss 302R in de VS gewoon bij Ford-dealers bestellen voor een prijs van $79.000. Er worden er slechts 50 geproduceerd en ze zullen in het derde kwartaal van 2010 worden afgeleverd. Van de 302R1 zijn er op dit moment vijf besteld voor een prijs van $129.000 per stuk. Deze auto’s zullen op tijd geleverd worden om deel te nemen aan de openingsrace van de Grand-Am, op 29 januari 2010 in Daytona.

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Boss, Ford, geel, mustang, Racing

Vorig bericht: « Audi bevestigt komst hybride Q5 in 2011
Volgend bericht: Krijgt de Saab 9-5 een nieuw leven? »

Lees Interacties

Reacties

  1. JohnA zegt

    29 december 2009 om 10:28

    Ja, doe mij die maar! Alleen nog even wachten op mijn bonus van dit jaar….

    Login om te reageren
  2. KD-Producties zegt

    29 december 2009 om 10:45

    gaafe bak echt mooi !!! :)

    Login om te reageren
  3. Keaven zegt

    29 december 2009 om 10:52

    Specs??

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      29 december 2009 om 11:00

      @Keaven: Nog niet vrijgegeven.

      Login om te reageren
  4. Rob USA zegt

    29 december 2009 om 11:07

    Ik neem wel genoegen met de straatversie.
    Word door het 2010 model en deze nieuwe 5L V8 motor weer echt een concurrent van de Camaro…blijft dromen en twijfelen. Niks leukers als de voorpret en dan is het verlangen des te groter. :)

    Login om te reageren
  5. cardesigner@USA zegt

    29 december 2009 om 11:17

    Goed zo Ruben! Meer VS minder VAG!

    OT: Die striping is echt bruut!

    Login om te reageren
  6. fubar zegt

    29 december 2009 om 11:19

    wat een lelijk hok

    Login om te reageren
  7. Benjamin1 zegt

    29 december 2009 om 11:20

    Dat merk ken ik niet, Ford.

    Ik dacht dat er alleen in Duitsland auto’s werden gebouwd?

    Login om te reageren
  8. cgvdwerf zegt

    29 december 2009 om 11:45

    Wat een beest.
    Erg gaaf

    Login om te reageren
  9. Yeelen zegt

    29 december 2009 om 12:14

    P0rn00 :D Echt een zeer lekkere Mustang :)

    Login om te reageren
  10. Jordi zegt

    29 december 2009 om 12:33

    @Fubar..

    Beargumenteer je stelling eens..

    Ontopic: Wat een bruute bak!

    Login om te reageren
  11. Willem_vd_Velde zegt

    29 december 2009 om 13:50

    Leuke reïncarnatie van het origineel, maar die snelsluiters op de kofferklep kunnen echt niet hoor! Dat werd gebruikt om de motorkap van een 50’er jaren tractor te sluiten…

    Login om te reageren
  12. ZwerverRoodbaard zegt

    29 december 2009 om 15:22

    Dat is zeker niet mis :)

    Had hem al een week eerder gezien op een USA site, maar de nieuwe Mustang is toch echt stukken mooier dan het model hiervoor.

    Login om te reageren
  13. six-trey zegt

    29 december 2009 om 16:18

    ach een 302 is wel schattig maar hij kan nooit tippen aan een Boss 429 8)oke genoeg gestoefd, wel een mooie auto een cirquit monster is altijd wel leuk :P

    Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    29 december 2009 om 16:42

    Ziet er heel goed uit!

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    29 december 2009 om 17:05

    doe mij maar de 3.7 V6 ..
    lijkt me meer dan genoeg ..

    Login om te reageren
  16. vla zegt

    29 december 2009 om 17:06

    Erg goeie circuitauto voor een prikje.

    Login om te reageren
  17. Rob USA zegt

    29 december 2009 om 18:33

    @Zwerverroodbaard: Ik vind de voorkant wel veel mooier maar de achterkant vind ik veeel minder als de vorige.
    Maar met de 302 motor is wel veeel lekkerder, met een paar mods zit je zo op de 450 PK . :)

    @Lincoln:3.7 V6 heeft genoeg pk’s idd maar als USAcarlover moet je altijd een V8 pakken. Leg dan maar een klinker onder je gaspedaal !

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      29 december 2009 om 18:51

      @Rob USA: De V6 superchargen! Leuke combo is dat dan.

      Aan de andere kant “moet” er eigenlijk wel een V8 in.

      Login om te reageren
  18. Rob USA zegt

    29 december 2009 om 19:02

    @Bozewolf: Zo weer netjes opgedroogd ? Was trouwens je beste post ever. :)
    V6 superchargen zal best genoeg power opleveren (word al geregeld gedaan) maar zal helaas nooit de bijbehoorende sound geven die ik nodig heb om te kunnen leven.

    Waarom gaan de GT4 jongens deze niet heeel gauw bestellen!!

    Login om te reageren
  19. Cantago zegt

    29 december 2009 om 19:45

    Ziet er gaaf uit! Hoewel die oorring aan de voorkant wel een beetje afbreuk doet aan de auto… Maar ach, geel met zwart staat hem goed en de naam Boss is ook nooit verkeerd;)

    Login om te reageren
  20. Benz.. zegt

    29 december 2009 om 20:07

    Of’ie nou echt een “Boss” is zal dadelijk blijken op het circuit..

    Login om te reageren
  21. EJS zegt

    29 december 2009 om 21:45

    Spannend.. nieuwe motorblok levert wel nieuwe mogelijkheden op denk ik, zelfs op het circuit is het een voordeel dat een auto zuiniger is..;) Verder staat zo’n felle kleur ‘m goed!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North