
Het design is wellicht een tikkeltje té retro, maar heel slecht ziet deze Leopard Roadster er niet uit. Als je dan ook nog te horen krijgt dat onder de lange motorkap een 6 liter V8 (GM) ligt met 430 pk/575 Nm die de achterwielen aandrijft dan weet je dat je iets leuks hebt.
Uiteraard moet je in deze auto gewoon met de hand schakelen. Dat doet je met een bak van Tremec die beschikt over zes versnellingen. Het gewicht ligt op 1.170 kilo (kerb weight) en het sprintje van 0 naar 100 km/u neemt volgens Leopard 4 seconden in beslag. De topsnelheid is gelimiteerd tot 250 km/u.
Als je weer tot stilstand wil komen dan kan je rekenen op remmerij van Brembo. Zbysław Szwaj is de drijvende kracht achter de auto waar in 1996 mee werd begonnen. In 2005 werd de Leopard Roadster eindelijk onthuld en voor 2013 is hij fijngeslepen en bijgepunt. Voorheen had deze auto namelijk 410 pk/542 Nm, maar dat is anno 2013 dus iets meer geworden.
Op termijn wil Leopard ook met een Coupe versie komen, maar wanneer die moet verschijnen is nog niet bekend.
Nieuwste artikelen
-
Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
-
Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
-
Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
-
Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na










Ding heet nog net niet Leopard Plus 8…
@dizono: Er zijn genoeg verschillen hoor. Je ziet ze gewoon niet goed omdat het zo’n karakteristiek retro-ding is, en je bent dat niet gewend. Zet ze naast elkaar en je ziet veel verschillende details…
nog nooit van gehoord, nog nooit gezien.
vind het design inderdaad te retro..
het concept is ook word ook te vaak gebruikt.
neem een Amerikaanse V8 en bouw er een body omheen.
@thomcarspotter: tja, zulke GM blokken zijn zowat in alle auto’s te lepelen. Vandaar. Daarnaast zijn ze betrouwbaar en makkelijk in onderhoud. (Allemaal van horen zeggen ;))
Een Leopard hoort in camouflagekleuren vind ik…
1170 kilo?! Dat verklaar wel de naam Leopard.
Vind hem niet zo mooi, sowieso er komen wel erg veel van die retero-roadsters met een Amerikaanse V8.
@reistje: maar dat is kerb weight. In Europa schijnt dat, naast een volle tank (80 liter in dit geval), ook een persoon van 75 kg te omvatten.
Nog steeds geen lichtgewicht natuurlijk.
Geinig ding maar liever een Morgan
Mooie auto, loopt zeker op wodka!
Gaaf, met een “gewone” voorruit zeker een hebbeding. Ja, ik vind Morgans ook leuk..
Ik vind hem best wel leuk eigenlijk. En ergens ziet het er beter uit dan een vergelijkbare Morgan.
Pools = oost-blok = zwaar KUT!
@heidi: Zwaar lekker dus?
Dat ding schijnt op alcohol te lopen ;)
Mooi apparaat! Ik hou wel van die retro look.