• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Leuk: Porsche RS groen op een Audi TTS coupe

Auteur: Alwood, gepost 18 juli 2010 om 20:05 – 53 Reacties

Audi mini-911 TT


Had dan meteen een Porsche gekocht! Of is dat een heel gek idee?

Het gevoel bekruipt mij een beetje dat Audi-rijders toch wel heel erg wannabe-Porsche-rijders zijn. Een TT is naast een auto voor kappers ook heel erg een auto voor mensen die nog net niet aan een 911 toe zijn. Of ze kunnen nog net niet goed genoeg sturen, of ze hebben nog net niet genoeg verdiend. Een Porsche RS-groene Audi is dan natuurlijk de laatste stap voor de 911.

Met een vanaf-prijs van een kleine €70k is een Audi TTS nog wel een pak goedkoper dan de Porsche 911 Carrera met een vanafje van €114.000,-. Porsche’s eigen tussenstap, de Cayman, wordt toch vaak niet als volwaardige Porsche gezien. Mensen die een goed sturende auto zoeken zullen er graag in rijden, maar mensen die een Porsche willen zullen doorgaans sparen voor een 911.

Een tweedehands dan? Ach, die kan je weer niet in RS-groen krijgen voor een schappelijke prijs. Misschien is een Audi als tussen-auto dan toch te verantwoorden. Veel geld voor niet-zo-veel auto, maar het gaat wel lekker hard en de vorm klopt. De eerste eigenaar rijdt inmiddels een auto uit Zuffenhausen, de TT staat voor €40k te koop. (bron: VWVortex)

Audi mini-911 TT

Audi mini-911 TT

Ook interessant!

  • Audi R-modellen
    Alle Audi R-modellen worden geheel elektrisch
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Audi e-tron GT vs Porsche Taycan rijtest video
  • Audi RS Nogaro Editions
    Audi RS Nogaro Editions geven hoedtik aan RS2

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, autoverkoop, Coupe, groen, Porsche, tt-s

Vorig bericht: « Bugatti Veyron Sang Noir gespot in Londen
Volgend bericht: Kies-maar-dan-anders: Volvo 740 of Ferrari 550 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gnermo zegt

    18 juli 2010 om 20:06

    Koopie!

    Login om te reageren
  2. DD zegt

    18 juli 2010 om 20:09

    waarom staat het bij een porsche veel beter?

    Login om te reageren
  3. hallo zegt

    18 juli 2010 om 20:10

    ik zeg: Doen!

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    18 juli 2010 om 20:16

    “Porsche’s eigen tussenstap, de Cayman, wordt toch vaak niet als volwaardige Porsche gezien”
    Dat is het probleem bij Porsche, elk model anders dan de 911 (en 356) wordt niet voor vol aangezien.

    De Audi TT2 is de de opvolger van de TT1 die op de technische en design basis van de New Beetle gemaakt is. De 911 is de opvolger van de 356 die op basis van de oorspronkelijke Käfer gemaakt is. Dus er is wel een bepaalde verwantschap. Dat maakt dit jaren 70 groen natuurlijk nog steeds niet mooi ;)

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      18 juli 2010 om 20:23

      @mashell: dan denk ik dat je zelf de 911 als Uber ervaart . De Cayman heeft in de kern nog meer in zijn mars als de 911 . Het motorconcept …..

      Login om te reageren
    • Pallas zegt

      19 juli 2010 om 01:31

      @mashell: Dus met andere woorden, is de 911 een platgeslagen kever, en de TT een platgeslagen New Beetle.
      Toch maar doorsparen voor een echte auto.

      Login om te reageren
  5. mb man zegt

    18 juli 2010 om 20:16

    Valt in ieder geval wel op.

    Login om te reageren
  6. alfamannetje zegt

    18 juli 2010 om 20:22

    De Peugeot RCZ maakt nu al gehakt van een TT volgens de AV . Dat is lekker vlot zeg maar…..

    Login om te reageren
    • supasweet zegt

      18 juli 2010 om 20:28

      @alfamannetje:
      liever audie dan zon frans merk onder men gat (vertrouw ik net iets meer)

      Login om te reageren
      • alfamannetje zegt

        18 juli 2010 om 20:29

        @supasweet: dat is jouw probleem in casu emotionele afweging . Doet niets af aan het gegegeven hetgeen een feit is.

        Login om te reageren
  7. integralechubasco zegt

    18 juli 2010 om 20:30

    @supasweet
    inderdaad ik zou ook voor de audi kiezen als ik janmodaal was…

    Login om te reageren
  8. alfamannetje zegt

    18 juli 2010 om 20:44

    nou , voor jan modaal : de een kost € 39.700 en de andere € 31.600 . Zeg maar het inkomen van heer modaal :)

    Login om te reageren
  9. mb man zegt

    18 juli 2010 om 20:45

    Ik denk dat het wel snor zit met die peugeot.Ik zeg dat niet zo snel over een frans product.Maar hij straalt als het ware degelijkheid uit.

    Login om te reageren
  10. integralechubasco zegt

    18 juli 2010 om 20:49

    @alfamannetje
    vervang janmodaal door agrorafobisch…

    Login om te reageren
  11. alfamannetje zegt

    18 juli 2010 om 20:50

    ok

    Login om te reageren
  12. marc zegt

    18 juli 2010 om 20:58

    vervang dan alfa mannetje voor jan lul want modaal is te hoog gegrepen.

    Login om te reageren
  13. integralechubasco zegt

    18 juli 2010 om 21:01

    @marc
    ? en waar vervangen we jou voor, marc? voor lucht…

    Login om te reageren
  14. marc zegt

    18 juli 2010 om 21:03

    Dat is een goeie heb je die zelf verzonnen ?

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    18 juli 2010 om 21:40

    oei oei oei .. met recht een gif-kikker ..
    staat em grappig ..

    Login om te reageren
  16. Lars170 zegt

    18 juli 2010 om 22:19

    40K voor een TTS, daas een koopie!

    Login om te reageren
  17. Flatfour zegt

    18 juli 2010 om 22:37

    ken net

    Login om te reageren
  18. Coubie74 zegt

    18 juli 2010 om 22:45

    Heb ik liever een Audi-kleur op een Porsche RS :-P

    Login om te reageren
  19. pizzakoerier zegt

    19 juli 2010 om 00:12

    Als het nou nog een TT-RS was…

    Login om te reageren
  20. kowalsk zegt

    19 juli 2010 om 02:03

    Die kleur is op elke auto schreeuwend lelijk…

    Login om te reageren
  21. Dimglor zegt

    19 juli 2010 om 08:52

    Ik kan er niets aan doen, maar ik vind deze wagen echt prachtig… Origineel kleur en dan met die zwarte velgen er bij…. deze wagen is gewoon af :)

    Login om te reageren
  22. TSI-tje zegt

    19 juli 2010 om 09:04

    @alfamannetje: Welke Pug RCZ maakt gehakt van -DEZE- TTS dan? Volgens mij is er (nog) geen RCZ op de markt die qua motorisering deze “S” aan kan. De doorsnee ‘instap’2.0TSI TT misschien, maar deze TTS gaat de RCZ echt niet lukken.
    Nog met de 200Pk 1.6THP nog met de 163Pk 2.0HDI diesel.
    Maargoed, je heb je kans weer schoon gezien om je haat richting VAG te ventileren dus, goed gedaan.
    (Trouwens de laatste editie van TG-magazine nog gelezen ? met de mega-hot-hatch-test… de Mito QV was het traagst van allemaal op het -bochtige-test circuit)

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      19 juli 2010 om 09:52

      @TSI-tje: eerst een informeren welke modellen er te koop zijn als je met grote mensen wilt meepraten….ergo eens volwassen worden.

      Login om te reageren
    • 2good4you zegt

      3 augustus 2010 om 13:44

      @TSI-tje: misschien maakt de rcz qwa motorizering niet zo veel kans tegen de tt (alhoewel)maar het uiterlijk van een rcz is veel mooier dan een tt hoor ;)

      Login om te reageren
  23. jeff zegt

    19 juli 2010 om 09:21

    alleszins liever een tussenstap van Porsche dan dit “gelikt” coupeetje,vond de eerste Audi coupe veel mooier ,minder jap

    Login om te reageren
  24. janklaassen zegt

    19 juli 2010 om 09:37

    wat wordt hier dan weer gezegd dat als je een Audi rijdt niet goed kan rijden ipv een Porsche.

    ik hou niet van die kleur trouwens vind de TT rs wel wonderschoon. gewoon in het wit met zwarte velgen.

    Login om te reageren
  25. TSI-tje zegt

    19 juli 2010 om 11:59

    @alfamannetje…. grote mensen? inderdaad jouw reactie getuigd van grote volwassenheid. Volgens de site van Peugeot zijn er op dit moment een drietal motoren te koop (hier in Nederland) De 200Pk 1.6HPI, De 156 Pk 1.6 HPI en als laatste de 2.0HDI diesel met 163Pk. Dus ik weet niet welke exotische RCZ jij gezien heb, maar die is hier (nog) niet op de markt. Geen concurentie dus voor deze TTS. Maar als jij het beter weet als de mensen van Peugoet Nederland, ook best… jij heb gelijk grote, volwassen man.

    Login om te reageren
  26. TSI-tje zegt

    19 juli 2010 om 12:00

    =Peugeot (typo, sorry)

    Login om te reageren
  27. TSI-tje zegt

    19 juli 2010 om 12:01

    Check het zelf:
    http://www.peugeot.nl/showroom/rcz/coupe/
    Good luck !

    Login om te reageren
  28. StijnB zegt

    19 juli 2010 om 12:03

    @ mashell
    De eerste TT stond op basis van de Golf IV (net als de New Beetle), en qua design heeft hij al helemaal niet gemeen met de New Beetle.

    @ alfamannetje
    De TT slechter dan de RCZ? Zelfs als 2 liter laar hij de RCZ 1.6 THP 200pk met zijn magere 240 Nm achter. 245 km/u tegenover 231km/u en over acceleratie zullen we het zelfs maar niet hebben. Zelfs qua onderstel speelt de TT in een andere categorie…

    Over de 911 ben je ook grondig mis. Zou eens plaats nemen achter het stuur van een 911. Als je kan rijden is uit dit concept zoveel meer te halen. Vergelijk de rondetijden maar eens van de Carrera GT met die van een 911 met ongeveer dezelfde pk’s…

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      19 juli 2010 om 13:41

      @StijnB: laat die pk’s nu eens weg. DE TT , elke Audi heeft een stuurinrichting die niet deugt , afijn lees de autovisie en oordeel zelf .
      De 911 , een model die echt aan het eind van zijn ontwikkeling is ( met een in wezen verkeerd motorconcept ), er komt een totaal nieuwe.
      De Caymann , middenmotor, laat eigenlijk zien waar het naar toe moet en is eigenlijk de 911 al voorbij , want nog veel ontwikkelingspotentieel.
      Let maar eens op de toekomst.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 juli 2010 om 23:01

      @StijnB: “en qua design heeft hij al helemaal niet gemeen met de New Beetle.”
      De deurklinken tussen TT en new Beetle zijn zelfs uitwisselbaar! De ronde vormen over het dak en de wielkasten zijn krek hetzelfde. Dat geeft niet. De TT is leuk en de New Beetle, nou ja sommige mensen zullen die ook wel leuk vinden.

      Login om te reageren
  29. TSI-tje zegt

    19 juli 2010 om 12:40

    Stijn, compleet met je eens, maar als je terug kijkt zal je zien dat ons ‘mannetje’ geen kans onbenut laat om een VAG product, tot op de grond, proberen af te branden.
    Zelfs als dat inhoud om onwaarheden te ventileren.

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      19 juli 2010 om 13:37

      @TSI-tje: tuttututu, het alfamannetje ( zoek eens bij google wat dat betekent) , ook wel het feiten mannetje.
      Zie de AV :
      De tt is synomiem met een zwabberbak, wie herinnert zich de eerste nog ? Nu , 15 jaar later de TT-RS er is is ie op niveau ….me dunkt.
      Peugeot laat zien dat het ook anders kan en wel gelijk.

      Login om te reageren
  30. TSI-tje zegt

    19 juli 2010 om 14:06

    Alfa: Ik ontken niet dat jij de feiten verzint, maar ook jij spits je op slechts één medium in deze (Autovisie)
    Daarnaast gaat het in DIT stukje over een Audi TT-S….
    Maar gelukkig probeer je het weer te draaien zodat jij gelijk LIJKT te hebben. Niets is minder waar. De auto waar het in DEZE post over gaat heeft geen gelijke binnen het Peugeot RCZ gamma. Toch schijnt dit jouw niet te remmen in een afbrandreactie richting het VAG gebeuren. En dat typeert het alfamannetje welke actief is op DIT Blog.
    Ik geloof dat jij al diverse keren beticht ben van ‘selectief-lezen’ en ook hier is blijkt je dat toe te passen. Lees nu eens gewoon over welke auto DIT stukje tekst gaat ipv direct als ‘een bok op de haverkist’ te springen met commentaar wat kant nog wal raakt.
    (Tip: Er staan een “S” bij in het stukje.)
    Geef ons die link eens waar een standaard Pug RCZ gehakt maakt van een standaard TT-S (niet een TT maar een TT-SSSSSS waar deze tekst over gaat)

    Login om te reageren
  31. StijnB zegt

    19 juli 2010 om 14:09

    @ alfamannetje
    De oude TT was verschikkelijk, stond op Golf IV-basis (slechtste Golf-onderstel ooit). De nieuwe (al van in 2006 !) is compleet anders. Met zijn voorste frame in aluminium en achterste in staal (goede gewichtsverdeling) vond ik hem net erg leuk sturen, héél anders dan meeste Audi’s. Met de RCZ heb ik nog niet kunnen rijden, maar wat ik kan afleiden van de technische specificaties (en andere tests die ik al gelezen heb) is deze wagen zeker niet revolutionair. Als Belg lees ik Autovisie niet…

    De 911 is levendiger dan ooit. De motor in de achteroverhang zorgt nog steeds voor tractie bij acceleratie, keurige remafstanden, speelsheid in korte bochten en in lange snelle bochten wordt de stabiliteit steeds beter…
    De toekomst ziet er nog steeds zéér 911 uit, de komende generatie (991) gaat nog steeds van dezelfde kernprincipes uitgaan.

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      19 juli 2010 om 14:53

      @StijnB: De kern is dat de TT in wezen vanaf de TT-Rs pas op niveau is , en dat is geen compliment .
      Alleen , waarom willen we een TT ? , juist .

      De nuance over de 911 is bevredigend want hoelang heeft Porsche gedaan om , het in wezen , verkeerde concept daar te krijgen waar het hoort ? Enige vorm van lift op hoge snelheid is nog aanwezig .. ze zijn extreem goed , daar niet om. In ook mijn omgeving hoor ik dat het concept het wel steeds moeilijker gaat krijgen .
      De Boxter spyder en de Cayman S heeft op dat gebied al eea bloot gelegd. Alleen de naam 911 kan zich wel eens keren tegen het merk zelf, een dilemma.

      Login om te reageren
  32. Marc (c) zegt

    19 juli 2010 om 15:55

    Feiten welke feiten een mening van een journalist is niet meer dan een mening. Zeker bij gebrek aan ander leesvoer krijg je een wereld met tunnelvisie.

    Login om te reageren
  33. TSI-tje zegt

    19 juli 2010 om 15:57

    @alfamannetje :
    Linkje ?

    Login om te reageren
  34. Marc (c) zegt

    19 juli 2010 om 16:00

    Linkje krijg je vast naar oude duurtesten. Langspeelplaat met hetzelfde liedje. En dan maar brullen dat VAG saai is.

    Login om te reageren
  35. StijnB zegt

    19 juli 2010 om 16:07

    @ alfamannetje
    Zoals ik al zei vond ik de TT 2.0 TFSI best wel leuk rijden. Zou zelf niet investeren in een S of RS, voor dat geld ga ik wel elders shoppen.

    Ik vergelijk (krachtige) 911’s met de Carrera GT, toch wel de über-middenmotor. Het concept van de 911 heeft nadelen maar Porsche weet die mooi in te perken, en dat zal naar de toekomst niet anders zijn. Vergeet vooral de voordelen ook niet!

    Login om te reageren
  36. TSI-tje zegt

    19 juli 2010 om 16:09

    Ja, Marc, zo gaat het altijd… brullen over hoe slecht VAG wel is en dan bij de vraag naar meer informatie, reageert hij niet of valt over nuances. Vooral hard brullen dat HIJ de feiten kent en ‘wij’ allemaal lutsers zijn. Kreeg ook geen reactie op de 11-dubbel test in TG-magazine waar zijn geliefde Mito QV geheel door de mand viel op een bochtig circuit,en zowel de Golf GTI-R als de Scirocco R de Renault Mégane RS-cup de ‘oren waste’ etc.
    Maar zo zit ons ‘mannetje’in elkaar… (Het credo van het alfamannetje ála Louis v.Gaal : Zijn jullie nou zo stom óf ben ik ik nou zo slim?)

    Login om te reageren
  37. StijnB zegt

    19 juli 2010 om 16:10

    Trouwens, de 356 en 911 was meteen op niveau. Zet de 2.7 RS bijvoorbeeld eens tegen een Miura SV of Daytona en dan ga je merken dat niet enkel de 911 moeilijk in de hand te houden was. Alleen ging een 911 altijd wel hard…

    Login om te reageren
    • alfamannetje zegt

      20 juli 2010 om 09:56

      @StijnB: daar heb je wellicht gelijk in , de tijd anno 2010 heeft alleen autos die uitblinken in agiliteit opgelevert die het concept met de motor achterin ruimschoots hebben ingehaald.
      Ik denk we moeten weemoed en realiteit niet met elkaat verwarren. Het concept van de nieuwe 911 zal uitkomst bieden.

      Login om te reageren
  38. StijnB zegt

    20 juli 2010 om 10:35

    @ mashell
    De deurklinken zijn hetzelfde?!? Ja dan gaan het wel identieke wagens zijn. Deze werden door héél de VAG-groep gebruikt. En dat ze beide ronde vormen hebben is ook niet doorslaggevend.

    @ alfamannetje
    De motor van de volgende generatie 911 gaat nog steeds zitten waar hij nu zit. Heb je onlangs Pikes Peak gekeken? Of eens een race in FIA GT2 gezien. 911 GT3 RSR vs F430 (die nog zelfs een hogere cilinderinhoud heeft), ik zie geen duidelijke overwinning voor het middenmotorconcept…

    Login om te reageren
  39. TSI-tje zegt

    20 juli 2010 om 11:52

    @alfamannetje: Linkje ???

    Login om te reageren
  40. TSI-tje zegt

    20 juli 2010 om 14:54

    Kortom, na twee dagen nog geen linkje met waar deze man zijn bevindingen tussen de TT-S en de Peugeot RCZ op baseert. Kortom het is een alfamannetje-hetze tegen VAG, zoals gewoonlijk op NIETS gebaseerd…

    Login om te reageren
  41. Jochempie zegt

    21 juli 2010 om 16:01

    Dit heb je ook op een TT-RS:

    http://www.youtube.com/watch#!v=Tn06nyQQ7Fc&feature=related

    Login om te reageren
  42. phill zegt

    13 augustus 2010 om 15:03

    @ alfamannetje . de audi tt is zowizo al niet mooi en geef mij dan toch maar een echte porsche of de peugeot rcz zoals je zegt want de tt verliest op elk vlak van de rcz ( BV Afwerking) . een mensen die zeggen dat ze de franse merken liever niet onder hun gat hebben die rijden waarscheinlijk rond met een AUDI !!!!! want ze denken als ze in een audi zitten dat ze met een porsche of ferrari weg zijn .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North