
Het is nog helemaal niet klip en klaar of Lewis Hamilton volgend jaar wel in de Formule 1 rijdt. Hij stelt namelijk keiharde eisen aan de FIA betreffende zijn terugkeer…
Het was al een tijdje stil rond Lewis Hamilton. Hier op Autoblog hebben we het al een paar dagen niet over hem gehad, maar dat is peanuts vergeleken met zijn eigen stilte. Hij heeft sinds die (glorieuze) 12e december 2021 niets meer van zich laten horen. Ok, hij kwam nog 1 keer in het openbaar toen hij door die ándere Britse nummer 2 tot ridder werd geslagen, maar dat was het dan ook wel.
En natuurlijk speelt ook nog het verhaal dat hij wellicht niet meer terug zou keren in de Formule 1. Blabla manipulated man, blablabla dangerous driving man blablabla that guy is crazy man. Kortom, het oude riedeltje, dat kennen we nu wel.
Maar er is iets nieuws te melden over Lewis Hamilton en zijn eventuele terugkeer komend seizoen.
Hamilton stelt keiharde eisen aan de FIA
Of de gedeeld recordkampioen volgend jaar opnieuw in de Formule 1 rijdt, hangt heel erg samen met de uitkomsten van het onderzoek dat de FIA doet naar de race in Abu Dhabi. Ze willen eens goed gaan kijken of er daar iets mis ging en wat er dan precies mis ging.
Lewis zou keiharde resultaten willen zien en daar zou zijn eventuele terugkeer grotendeels van af hangen, zeggen bronnen rondom de milieuactivist Formule 1-coureur in het bezit van een eigen jacht, tientallen snelle auto’s en een privé-jet.
Die bronnen zeggen vrij vertaald:
“Wat ik kan vertellen over Lewis Hamilton en zijn terugkeer is het volgende: hoe hij over die teleurstelling heen komt, ligt aan de FIA en haar plicht om de gebeurtenissen tijdens die laatste ronden te onderzoeken. Ze moeten met resultaten komen, hij wil iets tastbaars zien dat voortkomt uit het onderzoek, en wel zo snel mogelijk.
Lewis heeft nog even om te beslissen
Goed, Lewis wil dus resultaten zien en stelt dus keiharde eisen aan de FIA. Maar welke resultaten wil hij zien, dat is natuurlijk de vraag. Want als de FIA zegt:”Wij van de FIA hebben niks fout gedaan” is dat wel een resultaat, maar wellicht niet het gewenste.
Hoe het ook zij, Lewis heeft nog 68 dagen om te beslissen of hij op zondag 20 maart aan de start van de eerste race van het seizoen verschijnt. Resultaat, of geen resultaat. Wij hier op ABHQ kunnen hem alleen maar het volgende adviseren;
Kom op zeg, wees eens een vent, accepteer dat het je dit jaar niet is komen aanwaaien en neem volgend jaar keihard wraak op de baan. Dán ben je pas een grote. En nou niet meer boos zijn.
Tot over 68 dagen dus.
Via racingnews365.nl
Lieve Lewis, ik ben een groot fan van je maar het zijn je team (foute banden strategie) en die puberjongen uit België die je onrecht hebben aangedaan, niet de FIA.
De FIA heeft alleen vrij racen in de laatste ronde gecreëerd, zoals het ook hoort in de laatste race van het seizoen, het spannendste seizoen ooit, zo spannend vooral dankzij jouw fantastische inhaalrace. Het is dat die nare brutale respectloze puber je gewoon voorbij ging en jij er met je slechte banden niets aan kon wat je de wereldtitel gekost heeft. Dus kop op, gewoon weer trainen en in maart fris aan de start verschijnen en die nare puberjongen dit keer genadeloos inmaken, zo je 8e wereldtitel pakken en daarna met pensioen om de koning van de catwalks te worden!
@mashell: Ik zal je brief doorsturen aan de ondergedoken aandachtsgeile huilebalk. Wordt 20 maart vervolgd…
@mashell: Aah lig je nu nog steeds in foetus houding met je duim in je mond, Het is racen en die jankende puber heeft verloren van Max Verstappen!
Die nu F1 kampioen is blijft toch heerlijk om te kunnen zeggen.
@mashell: ik heb die laatste ronde nu 100 keer teruggezien en sta er nog steeds van te kijken dat Max er in bocht 5 al voorbij stak. Hij had daar toch ook aggressief kunnen verdedigen? Vraag is of Max er later voorbij zou komen natuurlijk, maar hier ging het heel makkelijk. Dat en de pit strategie hebben hem de das omgedaan. Rode vlag wordt geroepen, maar waarom in godsnaam? Na vier rondes was de boel vrij, ik heb langere safetycar situaties gezien. Wel had masi de auto’s eerder kunnen unlappen, maar weet niet goed wat de regels omtrent dat zijn.
Het kampioenschap achter een safetycar finishen, dat zou een sof geweest zijn in ieder geval. Pakt voor Max fans geweldig uit natuurlijk, en voor de neutrale fans ook. Kamp lewis heeft al genoeg geluk gehad durende het seizoen…
Ik zit duidelijk in kamp Lewis maar zie het net zo als jou. Verstappen heeft hem op de baan ingehaald, dat is waar de sport om draait en hij is daarmee de terechte kampioen. Verstappen staat bekend om zijn do-or-die handelingen en hier werkte het gewoon.
Ik snap niet waarom de auto’s zich moeten ontdubbelen door de eerste voorbij te steken. We zijn 2022, software (die ik op een dag kan schrijven) kan toch gewoon bepalen dat welke auto hoeveel plaatsjes naar achter moet om op zijn juiste plek te komen. Zo hoef je nooit de safetycar voorbij en na max 2 ronden zit iedereen op zijn juiste plaats.
Het inhalen&unlappen komt uit Amerika; meer kans voor iedereen. Zo heeft Villeneuve ooit de Indy 500 gewonnen (meerder keren zichzelf zo te unlappen).
Je zou ook kunnen zeggen: als je ze weer in dezelfde ronde wil hebben, laat ze dan dus een paar plaatsen terugvallen; maar dan hebben ze wel 1 ronde in het echt minder gereden (ok, marginaal).
Maar het hele punt is: ze staan een ronde achter. Dat is een hoop. Dus ja, gewoon terug laten vallen en die ronde achterstand houden.
@mashell: ga weg man, hahahaha
@mashell: allemaal doorgestoken kaart. Kijk hoeveel aandacht de F1 nu al krijgt. Uiteraard gaat hij gewoon racen.
@mashell: dit klopt niet helemaal hè. De FIA heeft wel degelijk een dubieuze rol in dit alles. Ik vind het zelf na al die tijd ook aanstelleritis eersteklas van onze Lewis, maar eerlijk is eerlijk: Max heeft in de laatste race een beetje hulp gehad van de FIA. En dan is ook best te begrijpen dat Lewis d’r even de pest in heeft, dat zouden wij ook hebben wanneer er wordt geklooid met de regels in de laatste, allesbepalende(!), GP van het kampioenschap. Alleen de manier waarop onze Britse vriend dat uit (of niet uit liever gezegd) is op z’n zachtst gezegd ongebruikelijk, en naar mijn mening ook een tikkeltje puberaal.
Max heeft geen hulp gehad van de FIA, Max heeft geluk gehad dat Latifi crashte en dat Mercedes de foute keuze maakte door niet binnen te komen. Het enige wat je de FIA (Massi) kan verwijten is dat ze te lang gewacht hebben om de auto’s te ontdubbelen.
Huilie huilie
Lewis komt gewoon terug. Die hele mediastilte van zijn kant, evenals het bewust vaag doen over zijn toekomst zijn niks meer of minder dan pressiemiddelen van Mercedes richting de FIA om ook daadwerkelijk iets te doen en het gevalletje Abu Dhabi niet in de doofpot te stoppen.
Overigens werd vandaag ook gemeld dat Mercedes in december twee keiharde eisen heeft gesteld aan het niet doorzetten van dat protest. 1: Michael Masi moet opsodemieteren. 2. Nikolas Tombazis moet opsodemieteren. Dat Mercedes van Masi af wil is logisch, hij is immers de grote boeman die “hun” kampioenschap van hun Lewis heeft afgepakt een aan Max heeft “gegeven”. Tombazis is hoofd van de FIA Single Seater Commission en had een zeer dikke vinger in de pap bij het bepalen van de regelveranderingen tussen 2020 en 2021. Met andere woorden: Mercedes zijn slechte verliezers en willen nu ook de boeman kwijt die ervoor zorgde dat het afgelopen jaar een beetje spannend was.
Man man man wat een ellende. Verwacht je niet van zo’n merk. Als het nou VAG was, oké, maar dit is niet premium.
Moet hun hoofd strategie dan ook opsodemieteren?
Mercedes en Lewis, hoewel ik de reactie soort van begrijp snap ik dan weer niet dat ze zolang zo vervelend lopen te doen….. Alsof ze zelf nooit gelukjes gehad hebben.
Get over IT en sla volgend jaar terug…..
Over die laatste alinea kan ik alleen maar zeggen: amen
Iedereen is tegen ze en niemand gunt ze ooit eens een titel. Piep piep hallo.
Men laatste respect is hij echt wel volledig kwijt, wat een kleuter is het toch.
Tastbaar gebaar zou zijn door deze engnek zijn super licentie in te trekken!
Even los van dit, volgens mij zit ie gewoon even niet op de socials (wat volgens mij volgens de reaguurders toch al vaak moet, van FB e.d. af) om lekker van zijn vakantie te genieten.
Nee, echt niet. Lewis heeft sinds de kwalificatie in Abu Dhabi niks meer gepost. Daar zit echt wel meer achter dan alleen “even weg van de socials”. Hij heeft niet één foto of tweet geplaatst over de achtste contstructeurstitel, niet één foto van de afscheidsdag van zijn trouwe hulphond Bottas bij Mercedes (waar hij gewoon aanwezig was, getuige de foto’s op de socials van Mercedes), niet één foto of tweet over wat voor een eer het is om nu dan echt officieel geridderd te worden. Dat zijn dingen die Hamilton normaal zelfs in zijn ‘vakantiemodus’ niet ongemerkt voorbij zou laten gaan.
Bij die harde eisen dacht ik aan een callsheet. Dat hij alleen verse lelies in zijn motorhome wil, linksgedraaide yoghurt (gedraaid in de anus van ene Max V), en camillethee. Zennnnnnn.
OT Die man wil gewoon aandacht. Slechte verliezer, Mercedes idem.
De nuchtere attitude van de persoon waar de yoghurt in de kakker gedraaid moet worden is dan toch echt wel zeer aangenaam.
In willekeurige volgorde:
Wie zijn die bronnen?
Wat een raar verhaal.
Ik geloof er niets van.
Hamilton heeft zijn jet al verkocht.
ehm 11 Jul 2019 was er al het bericht dat die Jet weg was…ofwel toen was hij slechts een 5x WDC…..
Maar verder wel eens hoor, volgens mij praten er een boel mensen voor hun beurt en zegt ie zelf gewoon niks.
Echter als het wel zo is, dan vind ik het ook wel veel drama…dan wekt hij ook bij mij het gevoel dat hij denkt dat ze tegen hem persoonlijk zijn…en ja er zijn vast mensen echt tegen hem of zelfs racistisch tegen hem en dat is niet ok…maar de FIA, Liberty, F1 en het grote publiek zijn dat echt niet…Max had door het hele jaar pech en bij Lewis is het allemaal opgespaard tot de laatste ronde in Abu Dhabi….uithuilen en opnieuw toeslaan.
@pomoek: BBC meld het ook en heeft over bronnen binnen de F1. https://www.bbc.com/sport/formula1/59951382?at_medium=RSS&at_campaign=KARANGA
Nee nu huurt hij er een in de plaats oh en een voor zijn veganistische hond…
Angst voor Max, angst voor Russel, angst voor een niet dominante auto, angst voor de onvermijdelijke aftakeling en een Vettel scenario.
Het is ook geen gemakkelijke beslissing voor die arme knul.
Scenario was dit jaar ff die 8e binnenkoppen, geridderd worden en met pensioen.
Maar Bono zat te slapen.
Nou Toto ook hoor, die had natuurlijk Bottas keihard stil moeten laten vallen op de baan…was die SC nooit binnen gekomen…
@maarteno: dat bedacht ik me ook nog, maar dan had je de poppen (Christian Horner), echt aan het dansen…
Alles wordt gelogd in de wagens, je kan niet zomaar stilvallen zonder een geldige reden.
Moet altijd een beetje lachen om die kleinerende reacties van mensen hier naar het adres van Lewis.
Hoe zielig en ‘huilie huilie’ is het om dat de hele tijd te roepen… kijk jezelf eens in de ogen en weet je dan echt zeker dat als het Max had geweest je niet ook moord en brand had geschreeuwd dat het oneerlijk was? Zoals je waarschijnlijk al heel het seizoen zat te vloeken tegen de door Mercedes betaalde wedstrijdleiding? ;)
Ik vind het niet meer dan logisch dat dit geëist wordt. Als je een wedstrijd speelt bepalen de regels hoe je kunt winnen. Als je daar niet op kan gaan wat heeft spelen dan voor zin.
Dus zeker goed als hier een duidelijke conclusie uitgehaald wordt.
Het WK is een marathon, geen sprint zei hij zelf ooit eens.
En over het hele seizoen gezien zijn de regels en de scheidsrechter ze aardig gunstig gestemd geweest.
Waardoor ze uberhaupt nog een kans hadden in de laatste race.
Die ze vervolgens zelf tactisch hebben verkloot.
Dus ja, iets meer zelfreflectie en minder huilie huilie zou wel passend zijn.
Ik ben het met je eens dat ze hiervoor het geluk wel aan hun zijde hadden, maar dat boeit niet. Het is een marathon, maar het gaat erom wie als eerst over de finish komt.
Ik vind het een teleurstelling dat het zo geëindigd is. De uitslag van de race en daarmee het seizoen is puur en alleen bepaald door de call vanuit de wedstrijd leiding.
Tactisch was er helemaal geen mogelijkheid om het anders te doen, met een stop hadden ze ook verloren.
Als het andersom had geweest en ze wel met de Safety Car over de finish hadden gegaan was het net zo klote geweest vind ik. Dan had Lewis ook geen echte winst gehad.
Het lijkt mij goed om de situatie goed te onderzoeken. Hoewel dit eind goed bij dit seizoen past,, zou het een deceptie zijn als zoiets nog eens gebeurd.
@reactief: Daar heb je een punt… 3 dagen na de race. Maar niet na een maand nog lopen zeuren.
Huiliehuilie dat er een safety car kwam en hij oude banden had en we niet achter de SC onder de vlag doorreden. Duwt zelf Perez ongeveer van de baan af, Max ook, en krijgt NOOIT een straf. Geen fan van hem, altijd klagen, ik snap huiliehuilie wel hoor ook al klinkt het kinderachtig.
Oude koeien, maar Max met 51G van de baan af beuken en eerder een extra motor nodig had, terwijl LH doodleuk met 10 seconden penalty (poeh poeh) als 1e finishte en feest vierde met Max in het ziekhuis, erg sjiek. Qua rekensom zonder beuk: Max +25 en LH +18 ofwel -7 in Silverstone. Met beuk Max +0 en LH +25 ofwel een beuk die 32 punten waard was en een motorwissel extra. Mogen we daar dan ook nog eens over babbelen met dhr. Masi?
Mijn ‘respect’ is enkel voor de enorm sterkte Mercedes, als LH er niet was geweest had Rosberg/Russel/Ricc/Lando het waarschijnlijk ook meerdere keren kunnen doen in die grijze pijlen, enorm snel en betrouwbaar.
@reactief: als het Max had hij ook beroep aangetekend. Maar daarna was het voor hem ook klaar geweest denk ik en was hij gewoon verschenen op het fia gala. Lewis reageerde groots toen hij verloren had op de dag zelf. Of het allemaal waar is… tja.. ik hoop dat lewis en mercedes de handschoen weer oppakken!
Er valt niets te EISEN.
Mercedes moet eens leren niet zo hoog van de toren te blazen en EISEN op tafel te gooien.
Volgens de regels dienen de nummer 1, 2 en 3 aanwezig te zijn op het F1 gala. Had FIA dat ook moeten EISEN dan?
Mercedes moet niet denken dat ze boven andere teams komen, iets wat ze al jaren wel doen.
Altijd gezeur van Toto, Lewis en weet ik wie als het even niet in hun straatje past.
Niemand heeft het over de ECHTE reden dat Lewis niet kampioen is geworden.
Zijn eigen team heeft de keuze gemaakt de constructeurs titel boven een persoonlijke titel te stellen. Ze zeggen letterlijk dat track position belangrijk was. Dat Perez achteraf uitvalt, is extra sneu want dan was een 8e titel voor Lewis én constructeurs titel wel mogelijk geweest.
Echter de track positie van Mercedes en Red Bull ten tijde van de safety-car gaf onduidelijkheid hierin.
Ik sluit af: Als Max in die positie had gezeten en verse banden had gewild, was hij gewoon naar binnen gekomen en zijn team GEDWONGEN nieuw rubber te plaatsen.
DAT is het verschil met Max en Lewis, Max MAAKT keuzes, Lewis wil iedere keuze tot 5x toe bevestigd / ontkracht hebben.
Hier wordt je toch misselijk van.
@jaribombarie: van een artikel dat bronnen quote met 1x ” en zonder de bronnen werkelijk te noemen (omdat die ws niet bekend zijn) ? Idd misselijkmakend!
Gewoon niks doen vanuit die FIA maar wel zeggen dat hij welkom is. Verschijnt toch wel aan de start, mb heeft gewoon een heel sterk pakket volgend jaar
Sir Lewis eist van de FIA dat hij al voordat seizoen 2022 is begonnen wordt uitgeroepen tot wereldkampioen 2022. O, en ook van 2023, en van 2024. Dan heeft hij 10 WK’s op zijn naam en is hij de GOAT. En ook eist hij dat de FIA wordt opgeheven, en ook het Formule 1 racen. En Toto Wolff moet benoemd worden als curator om de boel op te ruimen. Want dat kan hij net zo goed als een koptelefoon stukslaan.
Ik vind Hamilton echt een geweldige coureur. Misschien wel een van de drie beste coureurs ooit. Maar als mens vind ik m een enorme zeikerd.
Zo’n groot coureur ben je niet als je steeds in een nagenoeg gespreid race-bedje mag stappen om zo over-dominant met marge, die kampioenschappen aan elkaar te rijgen. Net als Nigel Mansell die in een totaal dominante Williams in ’92 op zijn sloffen kampioen kon worden. Dat had niets te maken met ‘beste coureur’ maar met ‘beste auto’… Dáárvoor moet ik ze bij MB zeker wel credit geven, HAM kon zijn wagen op 90% rijden en dan nog had hij surplus vermogen tov de rest. En anders schroefden ze ‘m gewoon nog een beetje op. Eigenlijk gênant dat een Nico Rosberg ‘m nog een seizoen afpakte… zegt wel genoeg volgens mij 🤷🏻♂️
Heel wat anders dan bijv een Schumacher (wat een vervelend mannetje ik hem ook vond) die een complete, al vele jaren in vormcrisis verkerende legendarische renstal op sleeptouw neemt en er vervolgens nog een paar kampioenschappen uit sleept. Of een Senna, Prost… en ja, Max Verstappen, die puur met karakter en vechtlust de hele F1-minnende wereld eindelijk weer ècht heeft laten genieten van racen in de hoogste klasse. Ipv braaf in de gevestigde orde rondjes achter elkaar aan rijden en je overdadig excuseren als je iets te dichtbij de ander kwam in een bocht.
HAM is echt wel een goede coureur, begrijp me niet verkeerd, maar hij komt qua pure rauwe race-kwaliteiten totaal niet bij een Verstappen in de buurt…
Hij zit gewoon weer een geweldig toneelstuk op te voeren, waarbij arme HAMmie het slachtoffer van de héle boze wereld en de FIA is… (snik…) …en als een slappeling doet hij komend seizoen gewoon weer mee en dan mag iedereen hem prijzen, steunen in de underdog-rol waarin hij zich zonder enige twijfel zal gaan wentelen…
Fuq… ik moet echt bijna huilen…
Zo’n groot coureur is hij dus wel. Want hij heeft dat gespreide bedje zelf getimmerd. De grote Schumacher kreeg het Mercedes team niet snel, Hamilton wel! Er zijn maar weinig coureurs die echt bijdragen aan de opbouw van een team maar Schumacher en Hamilton zijn wel van dat soort.
Kan je eens uitleggen hoe Hamilton die Mercedes zo snel gekregen heeft? Hoe Hamilton de beste hybride motor ooit ontwikkeld heeft? Het beste chassis gemaakt heeft?
Einstein is er niets tegen !
@boriske: Als je zo’n vraag serieus stelt, snap je werkelijk niet wat voor invloed een (formule 1) coureur op de ontwikkeling heeft…
De ingenieurs kunnen van alles ontwerpen, wat theoretisch de auto snel(ler) zou moeten maken, maar het is aan de hand van de coureur z’n inputs uit de praktijk (test / wedstrijdronden, ideeën) dat de auto’s gefine-tuned worden.
Dan kan een coureur nog zo’n snelle rijder zijn en grote ballen hebben, maar als hij (M/V/X) geen goede feedback geeft (van wat er tijdens het rijden gebeurt), geen ideeën aanlevert, of geen aanpassingsvermogen heeft, dan kan de constructeur die “snelste auto” nooit bouwen.
En dát maakt het grote verschil tussen ‘gewoon’ een snelle coureur (a la Button, Rosberg) en een wereldkampioen (zoals Schumacher, Alonso en Hamilton).
En dan komt ie niet terug… de race gaat gewoon beginnen, er rijden vast 2 mercedessen mee, wie daar in zit, is niet ons probleem en mag intern worden opgelost. Veel plezier ermee
Echt een erg verwend ventje, heeft 7 wereldtitels gewonnen dankzij zijn superieure auto en loopt nu te huilen omdat het niet lukte om zijn 8e binnen te halen dankzij een jongere meer getalenteerde coureur die meer wedstrijden won dan hij in 2021, ondanks dat die 2x van de baan werd gereden door deze onsportieve zeurpiet en zijn teammaat.
Ook moesten alle F1 rijders van hem meedoen aan zijn moraalriddergedoe (BLM) , dat vond ik ook ontzettend genant, er zijn zoveel dingen in de wereld waar je voor of tegen kunt zijn (buiten de F1), maar ga die niet opdringen aan jouw collega’s, ook al ben je wereldkampioen, en doe dat maar privé.
“The gloves are off.”
Ik snap Lewis wel hoor, het leek vanuit zijn cockpit toch echt wel een manipulatie om de winst naar Max te krijgen. Aan de andere kant is whatever statement de FIA gaat uitbrengen natuurlijk geen garantie dat zoiets niet nog eens gebeurt.
Als coureur heb je je maar meer te leggen bij rare beslissingen van de wedstrijdleiding. Als je daar niet tegen kunt wordt het leven niet heel makkelijk. En laten we eerlijk zijn: voor het geld hoeft-ie het niet meer te doen.
Lewis heeft ook wel eens aan de goede kant van ‘WK gestolen’ gezeten en zoveel FIA beslissingen in z’n voordeel gehad, dat ie echt wel weet dat ie niet moet zeuren; dit is pure MB tactiek en PR. Maar partijen die met ‘chantage’ hun zin proberen af te dwingen, moeten gewoon optyfen; zeker daar Masi het naar omstandigheden het prima gedaan heeft tijdens de finale – de minst slechte oplossing gekozen.
Dat de reglementen aan een update toe zijn en er over het seizoen genomen grove fouten gemaakt zijn, wil ik niet ontkennen, maar dat ligt niet aan het functioneren van Masi. Sowieso zit niemand zit op de terugkeer van de MB parade-en-iedereen-moet-wijken mentaliteit te wachten van een paar jaar terug; dus als MB en Lulu die kaart spelen –> opgerot staat netjes !
FIA doet onderzoek.
Komt met tastbare resultaten.
“Max heeft rechtmatig gewonnen. Besluiten Masi waren conform de regels.”
En dan? Nóg een Trumpje doen?
Man, man.. gedraag je toch als een volwassen man en niet als een klein kleuter die zijn zin niet heeft gekregen. Het draait niet altijd om jou. Een echte vent zou zeggen: Max dit jaar had je geluk, komend seizoen zal ik je verslaan. Ben je dat niet, dan vertrek. De FIA en de F1 kunnen ook zonder jou verder, je bent niet onmisbaar
Ik begrijp hier niets van. Dit Calimero gedrag staat zo los van de man die hij is en wat hij heeft gepresteerd. Zo lopen mekkeren omdat er één race is in het seizoen waarin je bent geflest? Waardoor je net geen kampioen bent geworden? Want ja, die laatste race had je moeten winnen. Net als dat Verstappen in Baku had moeten winnen en punten had moeten halen in Hongarije en Engeland. En Norris had moeten winnen in Rusland. Maar ja. Pech. En als die pech niet was voorgevallen was Verstappen na de GP in Saudi Arabië al kampioen geweest. Door hele dikke mazzel was hij tot op het laatste moment in de race voor het kampioenschap. En 3 ronden voor het einde kreeg hij een fractie van de pech die Verstappen al het hele seizoen, en eigenlijk al meerdere seizoenen heeft gehad. Ik heb ongetwijfeld een roze oranje zonnebril op, maar hij kan toch niet echt vinden dat het kampioenschap hem is ontnomen? Want zo was het echt niet. En je zou mogen verwachten van een kampioen van het kaliber Hamilton dat hij dat na een maandje nadenken ook wel zou moeten beseffen.
Met je conclusie ben ik het eens maar dat Verstappen veel pech gehad heeft? Die heeft ook veel geluk gehad en is met veel dingen weggekomen waarvan ik dacht, moet dat nou zo? Maar het is een sport waarin er van alles kan gebeuren en het meestal ook doet (dank Murray Walker) dus het is goed zo.
Goed bezig Lewis.. de FIA gelijk een ultimatum stellen! Man, man.. kan hij nog steeds niet slapen dat hij die 8e titel niet heeft gepakt!? Hij verwacht dat ze Masi ontslaan en volgend jaar (nog) meer in zijn voordeel gaan beslissen misschien? Mja als de roddels kloppen rond de Red Bull motor heeft Lewis het volgend jaar wel een stuk gemakkelijker. Mja, dan maar hopen dat Russel het hem lastig maakt zodat hij snel z’n andere droom (fashion) gaat verwezenlijken!
Het is dit jaar of dit seizoen…
Wat een zeurwebsite is Autoblog eigenlijk toch geworden na de titel van Max. Er verschijnen sindsdien voortdurend negatieve artikels over Hamilton waarin halve waarheden of geruchten komende van ‘bronnen dichtbij de piloot’ aangenomen worden als effectieve nieuwsfeiten.
Max is WK, al dan niet terecht, Hamilton werd tweede na een discutable beslissing, einde.
Het lijkt er wel op dat jullie meer plezier halen uit het verlies en de hetze dan uit de effectieve wereldtitel van Max.
Back to the core business zou ik zeggen, het aanleveren van autonieuws en nieuwsFEITEN an sich.
Dankjewel
Ach, dat was ervoor ook al zo. Sowieso zijn de Nederlandse Verstappen ‘fans’ onsportieve winnaars dus begrijpelijk dat Autoblog daar aan mee doet want dan scoor je makkelijk bij het grote publiek.
Jullie praten in het artikel over 2023, rijd hij dit jaar helemaal niet is dat al zeker?👀 Puntje bij paaltje, Nick moet hard trainen, zodat hij klaar is om 18 maart in de 44 auto te stappen.
Laat de FIA aub eisen stellen aan zijn terugkeer.
-Niet zeiken over de radio
-Geen BLM nonsense meer in het openbaar
-Je concurrent niet meer opzettelijk de baan afduwen
-Mannen geen jurken aan in de paddock
Toch echt wel goede PR zo’n mediastilte creëren. Had hij gewoon z’n jetset leventje blijven posten op de socials kraaide nu geen haar meer naar ‘de tweede in het kampioenschap’. Maar door die hele stilte te creëren en af toe via via wat geruchten te verspreiden als zou hij nog niet weten wat hij volgens seizoen gaat doen heeft hij Max als wereldkampioen volledig overschaduwd. Want waar praat de hele wereld over? In ieder geval niet over Verstappen. Tel hier op AB maar eens de artikels over MV en dan die over LH van de laatste weken.
Oh neem van me aan: bij de eerstvolgende race staat die huilebalk weer gewoon op de startgrid…
Met andere woorden.
Deze jankert kon het niet winnen en daarom moeten de spelregels worden aangepast.
Prima coureur, maar slechte verliezer.
Haha… mooi gesproken
Blijf thuis Lewis en laat je stoeltje aan een jonge piloot. Ook Alonso mag stoppen. Heeft goed gereden dit jaar maar geef de kans aan iemand die in de wachtkamer zit.
Beide zijn toch binnen voor de regen!
Alle die gasten die rijden in de F1 zijn al binnen. Of dacht je dat Jelle de supermarktmedewerker ook een kans maakte om ooit in de F1 terecht te komen?
Maar van mij mag Lewis lekker op de Noordpool gaan wonen, Alonso zie ik nog graag rijden in de F1.
Als Lewis nou gewoon zijn excuses had aangeboden na Silverstone en zich niet had gedragen als een Diva die niets fout kan doen. Dan had Max niet zo getergd geweest en was Lewis waarschijnlijk gewoon kampioen geworden.
Maar ja, toegeven dat je fout zit is heel lastig voor omhooggevallen multimiljonairs het is beter om het klootjesvolk te laten denken dat je een milieu activist bent en het zo goed voor heeft met de aarde en haar bewoners.
Nou Lewis, als jij nou wanneer je ergens moet racen alleen maar nog met de roei/zeil boot gaat en op land met de fiets. Dan geloof ik je en zou ik respect voor je kunnen opbrengen.
Dat je denkt dat je respect verdient omdat je toevallig goed kan sturen is zo misplaatst. Net als de bandenstrategie van je werkgever.
Welk excuus, waarvoor? Omdat hij blij was met een overwinning? Hij tikte Verstappen lichtjes aan, die kon de wagen niet houden. Lewis heeft straf daarvoor gehad daarmee klaar. Het is vreemd dat kamp Verstappen daar steeds op terug blijft komen. Omdat Verstappen zelf uit de auto klom was er ook al geen reden tot een mindere feeststemming.
@mashell Alsjeblieft, Stop deze onzin en emigreer zoals al eerder gevraagd.
Jij kraamt zoveel onzin uit dat je wel het IQ moet hebben van een pak Yoghurt.
Dutchi,lees eens verder ,dan lees je wat een onzin en verzinsels hier de maaeste anti Lewis uitkramen .Dat zijn degene die denken dat Maxgod geen fouten maakt en Lewis altijd schuldig is wat er ook gebeurd .
En ik maar hopen op een snelle Alpine en gevechten tussen Alonso, Max en Lewis…. HEERLIJK!
Max was verslagen tot die laatste ronden en bij aanvang van de laatste ronde zijn de kansen gelijkgesteld. Daarna heeft Lewis verloren en dat trekt zijn ego niet. En hulde in het stuk voor de irritante frictie tussen enerzijds jankend woke zijn vwb oa het milieu en ondertussen misselijkmakende groot-consument zijn. Die kerel moet gewoon ff een jaartje met zn poten de klei in en weer landen. Dan is het vast een best ventje.
Tjonge , wat een gefrustreerde F1 {max} zgn supporters . Zelfs erbij halen dat Lewis is verslagen door een Blanke?? Sorry ,maar ik vond sommmige uitspraken erg kinderlijk .Waar was Max voor de uitreiking van Sportman ?? Altijd maar uitspraken doen over dingen waar ze niet precies van weten of her waar is . En dan steeds hetzelfde verhaal over bandenwissel ,inhalen op de baan 51 G ,Max in het ziekenhuis gereden . Word zielig om op deze manier je frustratie te uiten /
Een tastbaar resultaat willen zien van een onderzoek en keiharde eisen stellen zijn toch echt twee verschillende dingen. Welke keiharde eisen stelt hij dan volgens jullie?
AB verlaagt zich een beetje door op de man te spelen. De reacties volgen dit voorbeeld naadloos. Zelf weten.
Die ‘harde eis’ of dat ’tastbare resultaat’ zal wel het vertrek van Michael Masi zijn. Misschien is dat wel nodig, maar dat hebben Hamilton, Wolff en Mercedes niet te bepalen.
Zou ontzettend jammer zijn voor de sport als hij echt stopt! Zolang als ik Formule 1 kijk heb ik eigenlijk altijd met plezier naar zowel de rijstijl als de off the grid drama van Hamilton gekeken. Voor mij maakt hij de sport en is hij de laatste coureur die echt internationale allure heeft.
Zo mooi om te zien dat Lewis zelf nog geen woord heeft uitgesproken, maar dat alle volwassen diva’s op allerlei blogs klaar staan met hun oordeel. 😄
Bij Mercedes zijn ze ook al goed weggekomen met,,vleugelgate,,.dit is gewoon een reactie van de F1 leiding.want die ineens supersnelle Mercedes was wel heel verdacht
Als formule 1 fan en Max fan wil ik reageren op dit subjectieve stukje: ik geloof niet dat je Hamilton hoeft te vertellen dat hij zich moet vermannen. Hij bepaald zelf wel wat ie doet. Bovendien vraag ik mij af of de auteur hetzelfde aantal overwinningen, wereldkampioenschappen en vermogen bij elkaar heeft vergaard om LH van repliek te zijn. Komt LH niet terug, jammer dan de F1 draait ook zonder gewoon door. Komt ie wel terug dan hoop ik dat ook andere talenten en niet alleen LH gaan rivaliseren met Verstappen en de laatste race beslissend.
Als het waar is wat er wordt geschreven over Lewis over z’n terugkeer wat hij eis.. dan vindt ik hem wel heeel erg onsportief betekent dat hij niet tegen z’n verlies kan en juist hij wil een voorbeeld geven dan mag hij zich diep gaan schamen met wat ie nu mee bezig is en die die titel van ,SIR dat verdient hij dan ook niet .vond hem en max de beste coureurs maar ben nu teleurgesteld in lewis
Sorry, maar iedereen die hier zegt dat Lewis gelijk heeft om dit te doen, kan beter stoppen met enige vorm van sport kijken.
Er is toch gewoon een wedstrijdleiding om bepaalde situaties te controleren en te verbeteren.
Dat zou dus hetzelfde zijn als psv zegt dat ze niet meer komen voetballen als ze voor hun idee een foutieve gele of rode kaart hebben gekregen.
Of een basketballen die vind dat hij 8 vrije worpen moet krijgen.. naja je begrijpt wel wat ik bedoel.
Lewis als je het er niet mee eens bent kun je 2 dingen doen. Stoppen of accepteren dat er leiding is die niet altijd in jouw voordeel beslist en gewoon racen.