De wereldkampioen omschrijft acties zoals die van de Nederlander als silly.
Max Verstappen moet hard aan de bak om het publiek weer aan zijn zijde te krijgen. De fans zullen de Nederlander altijd blijven steunen, maar de objectieve kijker is inmiddels behoorlijk kritisch geworden over de acties van de coureur.
De rijstijl van Verstappen kwamen gister nog even ter sprake tijdens de persconferentie na afloop van de Grand Prix van Mexico. Lewis Hamilton en Sebastian Vettel gaven aan voorzichtiger te zijn als ze in een duel komen met Max Verstappen. Op z’n zachtst gezegd is de Nederlander zelf niet heel voorzichtig, wat de kans op een touché met een andere coureur en dus schade grootmaakt. Eventuele opgelopen schade is natuurlijk ongewenst en kan het resultaat van een race sterk beïnvloeden.
De F1-coureurs zullen dus extra in de spiegels en om zich heen kijken. Met name in de eerste bocht van een race als Verstappen weer naar voren komt. Het is voor nu afwachten of Verstappen inderdaad een rustigere rijstijl gaat ondernemen. Volgende week gaan we het zien of de Nederlander zich ook maar iets zal aantrekken van de kritiek. Dan is namelijk de Grand Prix van Amerika!
Sebastian Vettel & Lewis Hamilton were asked in the press conference whether Verstappen has to be treated differently to other drivers… 😆#MexicoGP 🇲🇽 #Seb5 #F1 pic.twitter.com/CFPb9rIui8
— Sebastian Vettel #5 (@sebvettelnews) October 27, 2019
78 reacties
Misschien net wel verstandig. Doet me persoonlijk denken aan hoe Schumi zich in zijn begindagen positioneerde ten opzichte van Senna en co. Dergelijke agressiviteit zorgt er inderdaad voor dat je concurrenten weten dat ze de deur niet mogen dichtgooien want dat je geen gas zal terugnemen. Initieel zorgt dit inderdaad voor wat aanrijdingen, maar dat is geen erg aangezien je in die beginperiode toch niet mee kan spelen voor de titel. Wanneer je dan uiteindelijk toch een uiterst competitieve wagen onder je bips hebt kan je vervolgens de vruchten plukken van die angst bij de concurrentie…
Wat Verstappen ook doet, het is nooit goed.
Dus maar weer doen wat we al jaren doen… hopen op volgend seizoen.
Met Hamilton was er weinig aan de hand.
Met Bottas was dat zijn enige mogelijkheid om in te halen dus logisch dat hij die pakt.
Rest van de wedstrijd heel sterk gereden.
Vergeet anders vooral zijn zeer lange rij met races achtereen zonder incidenten voor de zomerstop gein voor het gemak…
Misschien is het bij Max de gretigheid die parten speelt, geen idee of dit ook echt zo is. Ik vermoed van wel.
Misschien ook dat Hamilton en Vettel niet zo nodig meer hoeven, van zichzelf, zij hebben zich in hun ogen al bewezen en zijn ook een stukje ouder. Is dat het dan?
Albon echter rijdt alleen om een zitje voor het volgende jaar. Hij moet laten zien dat hij elke ronde stabiel rijdt, goed omgaat met de banden en steeds harder kan met minder benzine.
Hij heeft laten zien dat hij in het begin van de race voldoende snelheid had om Hamilton achter zich te houden. Leuk voor hem. Vervolgens haalt RB hem een ronde te vroeg naar binnen waardoor hij achter Sainz (toch?) de baan op kwam en hij kwam er vervolgens niet langs totdat Sainz zelf naar binnen ging (niet goed voor zn sollicitatie). Daarna kon hij het tempo van Ferrari en MB weer eens niet bijbenen.
Het zou een betere sollicitatie zijn als hij elke race laat zien dat hij net zo snel is als Verstappen, goed kan vechten en dan eventueel ook eens een tikkie kan krijgen. RB is geen MB: ze hebben geen 2e rijder nodig die punten sprokkelt; RB de langzaamste van de 3 is.
Dat ze bang voor hem zijn is de grootste onzin, hij is een vijand van zichzelf ,weten ze.
Echt ben fan van Max , kijk bij nacht en ontij alle trainingen, kwali’s en races, maar heb liever dat hij in zijn hoofd voor de tweede plekken gaat. Genoeg om dan kampioen te worden.
Helaas zie ik nu eerder Leclerc de komende 3 jaar kampioen worden ipv Max.
Ik kijk trouwens al de F1 sinds Zandvoort, Jos , Patrese & de Crasheres (Alfa) , niet net een Max groupie.
Hoop ,dat ik er weer eens naast zit en hij alsnog 3e wordt. Heeft ie wel geknoei bij Ferrari voor nodig.
Voor VER blijft het wel belangrijk om punten te blijven pakken. De eerste helft van het seizoen was hij beter in iets defensiever rijden. Nu gaat het een aantall keren weer fout. Ik vind VER goed genoeg om iemand in de eerste paar bochten voor te laten gaan om ze daarna alsnog in te halen met een mooie remactie o.i.d.
Ik ben een Lewis fan en vind hem de beste coureur van zijn generatie, maar jouw stelling vind ik iets te kort door de bocht. Ik had Lewis willen zien als hij niet in de meest dominante auto had gezeten. Durf te wedden dat hij precies hetzelfde had gedaan als wat Verstappen doet.
Denk niet dat Mercedes en Ferrari zitten te wachten op een brokken piloot.
Die lekke band heeft hij ook zich zelf te danken.
Lijkt mij niets raars aan wat Max deed. Bocht 4 was het volgens mij dat Vettel de achterband van Leclerc aantikte maar gelukkig geen schade of lekke band.
Actie op Bottas was ook clean maar Bottas stuurde te snel naar binnen.
Pakt Max die kans niet dan zit hij 22 ronden achter Bottas en verliest hij 0.6 seconden per ronde en oververhit van alles achter de Mercedes. Dan is zijn race om de overwinning ook voorbij. Pakt hij Bottas dan rijdt hij naar Hamilton en strijdt hij om de 1e plek.
Hij schijnt niet te leren dat je in de eerste bochten de race niet kan winnen, en toch is het elke race weer het zelfde liedje.
Probeer eens een keer zonder andere auto’s te raken door de eerste ronden heen te komen.
Lewis maakt het niet uit of hij geblinddoekt, met gebonden handen eerste wordt met een op afstand bestuurde auto, als hij maar in de spotlight staat.
Verstappen heeft voor z’n gevoel pas gewonnen als hij er wat voor heeft moeten doen. Hij zou zich stierlijk vervelen bij Mercedes.
Vergelijk de podium ceremonies van HAM en VER maar eens: Lewis maakt er één grote show van, alsof hij een popster is en haalt allerlei maniertjes uit de kast voor de personal branding. Max staat de kick en de adrenaline uit z’n lijf te feesten met z’n teammaten.
De mooiboy vs. de streetfighter.