• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus bouwt niet meer dan 50 Nurburgring LF-A’s

Auteur: Alwood, gepost 26 maart 2010 om 21:37 – 16 Reacties

Met hip carbon...


Over kleine oplages gesproken. De Lexus LF-A is al een bijzonder beestje, maar slechts 10% zal als Nurburgring-editie door het leven gaan. De kans om er een tegen te komen wordt zo wel heel erg klein, tenzij ze natuurlijk alleen maar hele coole kopers uitkiezen.

Kopers die wekelijks braaf hun rondjes rijden op het circuit bijvoorbeeld. De 570pk V10 doet immers niets liever dan heel erg veel toeren draaien. Het blok is zelfs zo enthousiast dat absoluut vermogen niet meer lijkt te tellen. Acceleratie-potentieel van het blok zelf is velen malen belangrijker.

Lexus is verder ook erg zuinig op de 50 Nurburgring Editions. Om overhaaste rondjes ring te voorkomen krijgt iedere koper een individuele circuit-training op de Nordschleife én een pas om er onbeperkt rondjes te mogen rijden.

De LF-A Nurburgring Edition is te bestellen in matzwart, zwart, oranje of wit. Dit kan gecombineerd worden met een zwart-rood, zwart-paars of volledig zwart interieur. Het aangescherpte 4.8 liter blok (kan dat?!) produceert nu dus 570pk en werkt samen met een transmissie die in 0,15 in plaats van 0,20 seconden schakelt. Ik ben vooral benieuwd hoe dit zich uiteindelijk vertaald naar rondetijden. Voor een leuk vergelijk mogen ze hem dan naast een 599 GTO laten rijden.

Ook interessant!

  • Lexus LF-Z Electrified met 545 pk is hier
  • Zeldzame Lexus LFA Nürburgring Package goed voor 1 miljoen euro?
    Zeldzame Lexus LFA Nürburgring Package goed voor 1 miljoen euro?
  • Lexus RZ
    Lexus RZ is productieversie van LF-Z Electrified
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Lexus, lf-a, nurburgring, nurburgring-package

Vorig bericht: « Kicherer E50 Coupe: meer looks en oempf
Volgend bericht: Video: Ford teased Focus RS500 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Doewap zegt

    26 maart 2010 om 21:38

    Lekker snel!

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    26 maart 2010 om 21:40

    Matzwart met zwart-rood interieur aub! Dit oranje ziet er trouwens afgrijzelijk uit op de LF-A.

    Login om te reageren
  3. jp zegt

    26 maart 2010 om 21:43

    Het zal een ongelooflijke bak zijn, en ook zeker een markt voor zijn. Maar het design is toch wel erg “apart” (om het beleefd uit te drukken).

    Login om te reageren
  4. BaySideBlueBoy zegt

    26 maart 2010 om 21:54

    Waarom eigenlijk BMW M3 GTS oranje?! Is het de bedoeling dat de hardcore Nordschleife ringrockets worden voorzien van een exclusief met groene hell sterk contrasterend oranje?

    Liever eentje in GULF oil kleurenschema! :D

    Login om te reageren
  5. Yeelen zegt

    26 maart 2010 om 22:01

    0.15 milliseconden? Zal wel 150 zijn ;)
    -edit: check, bedankt!-

    Login om te reageren
  6. Jochempie zegt

    26 maart 2010 om 22:12

    Who cares? Het is gewoon een duur ingewikkeld en betrekkelijk snel strijkijzer, zeker voor een strijkijzer.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      26 maart 2010 om 22:20

      @Jochempie: gefeliciteerd, jij snapt echt totaal niets van deze auto. Prestatie op zich.

      Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    26 maart 2010 om 22:47

    Check de handling in een aantal bochten in deze video… ligt erg stabiel.
    http://www.youtube.com/watch?v=vJrO3_y1fmI

    Login om te reageren
  8. spykerboy zegt

    26 maart 2010 om 23:56

    matte zwart met rood interieur thanks very much :)

    Login om te reageren
  9. JPM zegt

    27 maart 2010 om 00:07

    Ik snap de LFA nu eindelijk. Het zit em in de details. Kijk eens naar het eerste plaatje, daar kan je toch uren naar kijken. Als geheel is het misschien niet het meest lekkere om naar te kijken maar het geheim zit hem in de details. Knap!

    Login om te reageren
  10. lambo4all zegt

    27 maart 2010 om 10:18

    je bent al gek als je er een koopt, maar als je dan ook nog deze gaat kopen moet je echt een keer naar italie, want dan mis je wat in je leven.

    Login om te reageren
  11. EJS zegt

    27 maart 2010 om 11:00

    Vind ik nog vrij veel van een gelimiteerde editie van een gelimiteerde editie.. Wel míjn droomsupercar van ’t moment iig!

    Login om te reageren
  12. Megakix zegt

    27 maart 2010 om 11:46

    Mooi ! En houd ze daar dan ook lekker, voor op de Ring. Bedrijven die ééns in hun bestaan iets denken te hebben gepresteerd, en er dan direkt een beperkte oplage van maken….dat zijn ‘van hun kruk gekletterde sukkels’ !

    Login om te reageren
  13. Dimglor zegt

    27 maart 2010 om 13:33

    Mja je zal er weinig zien van deze, maar van de gewone versie zal je er ook niet echt veel zien rondrijden ;)
    Wel jammer eigenlijk, want deze vind ik net iets mooier (enkel die spoiler is niet echt geslaagd…)

    Login om te reageren
  14. Cantago zegt

    27 maart 2010 om 14:47

    Volgens mij gaat dat best hard! Wel leuk dat je er onbeperkt mee op de ring kan, dat is ook eigenlijk een vereiste bij zo’n editie!

    Login om te reageren
  15. Supreem zegt

    27 maart 2010 om 18:17

    Wat een prachtig geluid maakt die LF-A zeg! Kan iemand me trouwens uitleggen waarom een V10 dat specifieke, ‘duotonale’ geluid produceert?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North