• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus GS450h is nog steeds koning hybride

Auteur: Alwood, gepost 15 september 2011 om 20:17 – 49 Reacties

New Lexus GS450h in Frankfurt


Dus jullie gaan nog steeds voor Duits? Zeker weten liever een A6 of A8 tweeliter-turbo hybride dan op de achterwielen aangedreven 3,5 liter V6 met hetzelfde verbruik?

Zoals het de laatste tijd gebracht wordt lijkt Hybride een nieuw dingetje. Toch, denk je er over na, dan teisteren de Priussen ons land al vrij lang. Bijna net zo lang rijdt Lexus ook met elektro-hulp rond. De dikste die je kan krijgen is de LS600h, één stapje daar onder staat de GS450h. Op deze laatste heeft Lexus recent heel erg haar best gedaan er iets leukers van te maken. Qua uiterlijk is het al aardig gelukt.

Iets leukers maken, ook van binnen. Dus niet: onnoemelijke downsizen en er een laf turbo’tje opplakken. Lexus houdt haar achterwielaandrijving en V6. Want wie een Atkinson-cycle gebruikt heeft geen turbomotor nodig.

Een turbo is een instrument om de efficiëntie van een motor te verhogen. Je gebruikt een deel van de energie die anderzijds verloren gaat in de uitlaat om meer mengsel in je motor te persen. Toyota (Lexus) gebruikt juist al tijden lang een Atkinson-cycle om minder mengsel in de V6 te ‘persen’ en dus minder brandstof te verbruiken. Gevolg: iets minder power uit dezelfde inhoud maar je rijdt nog steeds met een lekkere V6 rond. De elektromotor springt in zodra de Atkinson-V6 de gevraagde kracht niet kan leveren.

De nieuwe Lexus GS450h verbruikt 6,3 liter op 100km en stoot daarmee 145 gram CO2 uit per kilometer. Voor ‘bijtelling’ of iets dergelijks zal het weinig uitmaken maar de nieuwe GS verbruikt daarmee 35 gram en 1,3 liter minder dan de oude GS.

Autoblog advies: rij je als groen zakenman graag zelf, probeer dan eens een Lexus GS450h. Wordt je graag gereden dan kan je als budget-oplossing alsnog een A8 Hybrid kiezen maar komt ook de Lexus LS om de hoek kijken. Hoewel ze bij de oosterburen nog steeds ook leuke auto’s maken hebben de Japanners in de uitwerking van groene initiatieven echt een streepje voor. Autobloggend Nederland gaat natuurlijk voor de GS-F V10.


Ook interessant!

  • Rijtest: Lexus NX450h+ 306 pk plug-in hybride
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Prijs van de nieuwe Lexus NX is niet heel verkeerd
  • Lexus GS opvolger
    Lexus GS opvolger komt uit verrassende hoek
  • Wordt de Lexus UX met non-hybride instapper wél een succes?

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, gs, gs450h, Hybride, iaa, iaa-2011, Lexus

Vorig bericht: « Mercedes A-klasse Concept: speels, frivool en chroom
Volgend bericht: Kies maar: Opel Combo of Fiat Qubo NITRO (!!) »

Lees Interacties

Reacties

  1. mbman zegt

    15 september 2011 om 20:19

    Ze kunnen nog steeds geen autos ontwerpen.Deugt gewoon niet.Nog liever een a8.

    Login om te reageren
    • Ruben00 zegt

      15 september 2011 om 20:24

      @mbman: Onderbouw dat eens?
      Ik vindt deze auto vele malen mooier om te zien dan een 5 serie of a6.
      EN japanners hebben altijd leuke snufjes :D

      Login om te reageren
    • timberleek zegt

      15 september 2011 om 20:33

      @mbman:

      duidelijk is mooi nog steeds persoonlijk.

      wat een awesome auto is dat. Ik denk alleen dat hij hier niet in het budget past…

      Login om te reageren
    • torana zegt

      15 september 2011 om 20:40

      @mbman: ben benieuwd wat je zelf rijdt, verras ons eens :)

      Login om te reageren
      • sdk16420 zegt

        15 september 2011 om 20:47

        @torana: SsangYong?

        Login om te reageren
        • torana zegt

          15 september 2011 om 20:50

          @sdk16420: Korando, Rexton, Musso ? …als ik zo onbeleefd mag zijn …

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            15 september 2011 om 20:53

            @torana:

            is het nou eens afgelopen met de rijbewijslozen plagen ??

            Login om te reageren
            • sdk16420 zegt

              15 september 2011 om 21:00

              @lincoln: Als je zelf rijbewijsloos bent moet dat toch wel kunnnen?

              Login om te reageren
              • torana zegt

                15 september 2011 om 21:09

                @sdk16420: juist jah, ik geloof dat ik hier tot het zeer kleine groepje behoor die wel zijn eigen auto op de avatar heeft staan ipv een wanna-have-dream-picture

      • mbman zegt

        15 september 2011 om 20:58

        @torana: Waaron zou ik dat moeten zeggen.HEt is gewoon mijn mening.Blijft gewoon een toyota.Die jappen kunnen het gewoon niet.

        Login om te reageren
        • torana zegt

          15 september 2011 om 21:05

          @mbman: Toyota is al bijna 20 jaar één van de meest betrouwbare en minst storingsgevoelige merken aldus de ANWB en ADAC, en een SsangYong blijft ook maar gewoon een Daewoo met een ander logo en een tweedehands Mercedes-blok…oeps, hoorde ik nu zojuist een droom in duigen laten vallen :P
          vooruit dan, aangezien een Daewoo van 50.000+ hier ( en in de states ) niet te verkopen was, hebben ze het voor een aantal landen maar SsangYong genoemd, behalve Frankrijk, want daar is het ook gewoon Daewoo gebleven, net als in Korea en de rest van Azië

          Login om te reageren
          • sdk16420 zegt

            15 september 2011 om 21:06

            @torana: Ik dacht dat het over het exterieur ging…

            Login om te reageren
            • torana zegt

              15 september 2011 om 21:14

              @sdk16420: volgens mij opperde hij dat jaooeb big steeds geen auto’s konden ontwerpen en kan ik niet uit zijn opmerking opmaken dat ie het over het exterrieur heeft, wat naar mijn mening overigens nog steeds fraaier is als bij de A8, maar dat is dan ook een kwestie van smaak en niet van wel of niet kunnen ontwerpen

              Login om te reageren
              • sdk16420 zegt

                15 september 2011 om 22:07

                @torana: Ze kunnen bij Audi wel ontwerpen, maar hebben niet zoveel zin om dat vaak te doen, dus worden het allemaal varianten van elkaar.

          • mbman zegt

            15 september 2011 om 21:40

            @torana: wat moet ik met deze gegevens.Interesseerd mij totaal niet.HEt gaat over deze auto.Klaar!

            Login om te reageren
        • integralechubasco zegt

          15 september 2011 om 21:11

          Heb je wel eens nagedacht wat de status is van de mening op het internet.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            15 september 2011 om 21:17

            @integralechubasco:

            sinds autoblog bestaat zijn cabrio,s gay ..

            Login om te reageren
            • integralechubasco zegt

              15 september 2011 om 21:20

              @lincoln:
              heb je wel eens nagedacht wat de gayminded daarvan vinden…
              ik ga eens speuren op gay websites…

              Login om te reageren
            • integralechubasco zegt

              15 september 2011 om 21:24

              @lincoln:
              gek, een mening uit een willekeurig boek lijkt veel meer status te hebben dan een mening van fanboy op autoblog…

              Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      15 september 2011 om 21:06

      @mbman:

      Knap dat jij iets wat nog op de markt moet komen al kan beoordelen met “deugt niet”

      Login om te reageren
      • mbman zegt

        15 september 2011 om 21:39

        @speedlimit: Lezen ,heb het over het model.DUs niet over de auto technisch.Het is allemaal zo moeilijk hier op dat kinderforum.

        Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          15 september 2011 om 21:46

          @mbman:

          Precies je zegt t zelf al en nu nog n onderbouwende mening ipv blabla te roepen…MountainBike man.

          Login om te reageren
          • torana zegt

            15 september 2011 om 21:54

            @speedlimit: +50 :-P
            ik snap ‘m ook niet… Toyota afkrakan en zelf trots op zijn ( pa’s ) Daewoo zijn

            Login om te reageren
            • speedlimit zegt

              15 september 2011 om 21:59

              @torana:

              Haha hoe trots kan je op n daewoo zijn :)

              Login om te reageren
    • super zegt

      16 september 2011 om 00:33

      @mbman:
      de nieuwe e klasse is mooi wou je soms zeggen?

      Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    15 september 2011 om 20:27

    zo lang zal het duren eer de Germans op dit vlak zelfs maar een beetje in de buurt komen van de Japanse voorsprong ..

    Login om te reageren
  3. autobart zegt

    15 september 2011 om 20:36

    Hmmm, ik heb liever een A8/Phaeton/7serie omdat die een wat meer tijdloos design hebben, ik denk dat wanneer deze een jaar of 5/6 jaar oud is dat deze er al vrij verouderd uit ziet of dat moet aan mij liggen…

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      15 september 2011 om 20:46

      @autobart: Mensen die zo’n auto kunnen betalen hebben over 4 jaar wel een nieuwe

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 september 2011 om 20:50

      @autobart:

      ik zie het verschil niet tussen een 10 jaar oude Lexus en een gloednieuwe ..

      Login om te reageren
  4. GOD zegt

    15 september 2011 om 20:40

    Voorkant is echt belachelijk lelijk imo, de rest is netjes.

    Login om te reageren
  5. G-Ammo zegt

    15 september 2011 om 20:41

    Just wow! Sick mooie bak!

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      16 september 2011 om 00:19

      @G-Ammo: Ga jij snel mee doen aan holland in da hood!!

      Misschien dat je bij deze mannen wel de blits kan maken met een Toyota.

      Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        16 september 2011 om 10:46

        @desoper:

        Trieste reactie denk ik dan maar -100

        Login om te reageren
        • desoper zegt

          16 september 2011 om 13:10

          @speedlimit: Hoezo trieste reactie?

          Dat jij aandelen hebt bij Toyota mag ondertussen duidelijk zijn. Maar een reactie als:
          – Vet coole bak!
          – deze auto is gay!
          – een hondslelijk ding!
          – Just wow! Sick mooie bak!
          is gewoon triest.

          Geef in inder geval aan waarom je iets vindt.
          Mijn Voorbeeld:
          De GS is een mooie auto, geen onnodige sportieve opsmuk en een zakelijk uiterlijk. Over de hybride techniek ben ik minder te spreken maar dat bepaald ieder voor zich.

          Login om te reageren
          • speedlimit zegt

            16 september 2011 om 21:04

            @desoper:

            Trieste reactie van jou…omdat iemand z’n mening geeft (in t kort) dan ga je dus maar op kinderachtige wijze op de man af spelen.

            Login om te reageren
  6. renoir zegt

    15 september 2011 om 21:12

    Ik beloof jullie dat deze auto meer speciaal gaat worden dan jullie denken. Uit ervaring weet ik dat de voorloper zo achterlijk snel is dat een v8 6-serie van BMW hem van verre niet bijhoudt. Of het je smaak is blijft een tweede, uiteraard.

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      15 september 2011 om 22:14

      @renoir: “Hij blijft gewoon gaan”

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        16 september 2011 om 19:39

        @sdk16420: want het is en degelijk dingetje :)

        Login om te reageren
  7. BigBoy zegt

    15 september 2011 om 22:04

    Doe mij maar een Infiniti M35h, 370 pk en een stuk mooier!

    Login om te reageren
  8. martin101990 zegt

    15 september 2011 om 22:05

    Deze auto is in mijn ogen een mooie aanvulling voor het straatbeeld. Niet iedereen hoeft hem mooi te vinden, juist niet zelfs. Persoonlijk vind ik het namelijk erg leuk als Lexus voorbestemd blijft voor een kleine groep, die anders willen dan mainstream.

    Erg knappe prestatie dat ze de Co2 uitstoot zo hebben kunnen laten afnemen.

    Kleine correctie op het artikel: in het persbericht van Lexus Europe staat dat de Co2 uitstoot zal uitkomen ‘below 145 gr/km’ dus lager en niet precies 145 gr/km.

    Verder erg leuk artikel!

    Login om te reageren
  9. Treff zegt

    16 september 2011 om 08:49

    Dit design is toch weer een schot in de roos! Met zo’n wagen laat je zien dat je eigen smaak hebt. het is eens wat anders binnen dit segment. Ik zie hem graag rijden en door de techniek ook nog eens goed voor het milieu.

    Login om te reageren
  10. laurensje zegt

    16 september 2011 om 10:48

    Als een atmosferische motor een compressieverhouding van 13,0:1 heeft, past men allemaal “Atkinson” toe, want anders pingelt het blok naar de kloten. Het is slechts Toyota die zich op de borst slaat met dit al 100 jaar geleden bedachte principe.

    De auto is een carbon copy van de vorige 5-serie, maar daardoor wel ok.

    Login om te reageren
  11. texter zegt

    16 september 2011 om 10:59

    Een E350 doet 159 g/km zonder hybride Atkinson geneuzel noch een stuiteronderstel.

    Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      16 september 2011 om 12:54

      @texter:

      Denk dat je gegevens niet kloppen…e350 cdi is 179gr/km en de benzine uitvoering nog meer.

      Login om te reageren
      • texter zegt

        16 september 2011 om 14:30

        @speedlimit: De E klasse heeft pas een update gehad. 159 g/km voor zowel de benzine als diesel E350.

        Login om te reageren
  12. Pixed zegt

    16 september 2011 om 13:57

    Ik ben woensdag ook even langs geweest op de IAA, eigenlijk speciaal voor deze Lexus GS. Als ex-Lexus GS rijder kijk ik uit naar nieuwe modellen, alhoewel het uiterlijk van een Lexus in feite bijzaak is en niet opweegt tegen de andere troeven.
    Helaas moest ik vaststellen dat het uiterlijk in werkelijkheid minder geslaagd is dan op foto. En ik was al helemaal niet gelukkig dat er geen mogelijkheid was om er even in te zitten op de persdag. Wat bv. bij Ferrari, Mercedes, BMW, Porsche, enz… wel mogelijk was. Maar voorlopig kan de nieuwe GS mij dus nog niet bekoren.

    Login om te reageren
  13. arias zegt

    16 september 2011 om 19:05

    Mooie auto zeg

    Login om te reageren
  14. bigcar zegt

    16 september 2011 om 19:39

    Doe mij er ook maar één ;)

    Login om te reageren
  15. Arnoud zegt

    17 september 2011 om 17:46

    Ik vind hem ook mooi. Strak design, niet te veel details en verhoudingen zijn goed. De beste auto ontwerpen hebben deze ingrediënten. Daarnaast staat deze auto bol van de innovativiteiten. Er zijn maar weinig fabrikanten die zulke prestaties halen met zo weinig brandstof.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North