• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus IS 300h heeft 200+ pk, maar toch 20% bijtelling

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 maart 2013 om 08:00 – 14 Reacties

Afbeelding Lexus IS 300h heeft 200+ pk, maar toch 20% bijtellingAfbeelding Lexus IS 300h heeft 200+ pk, maar toch 20% bijtellingAfbeelding Lexus IS 300h heeft 200+ pk, maar toch 20% bijtellingAfbeelding Lexus IS 300h heeft 200+ pk, maar toch 20% bijtellingAfbeelding Lexus IS 300h heeft 200+ pk, maar toch 20% bijtellingAfbeelding Lexus IS 300h heeft 200+ pk, maar toch 20% bijtellingAfbeelding Lexus IS 300h heeft 200+ pk, maar toch 20% bijtellingAfbeelding Lexus IS 300h heeft 200+ pk, maar toch 20% bijtelling

Lexus IS 300h: 223 paarden, 20% bijtelling
Lexus presenteerde in Detroit zijn nieuwe IS, en beloofde daarbij dat deze 300h-variant ‘minder dan 100 gram CO2 per km’ zou uitstoten. Welnu, ze hebben woord gehouden, want de hybride D-segmenter tuft er 99 gram uit, in 2013 goed voor 20% bijtelling dus. Alle details na de break.

De nieuwe IS meet 4.665 mm, en heeft een wielbasis van 2.800 mm. Dit is meer ruimte dan zijn voorganger, en bovendien is het accupakket ónder de bagagevloer gemonteerd, waardoor er geen extra kofferruimte wordt opgeslurpt.

De achterwielaandrijver herbergt een 2,5-liter viercilinder benzinemotor met 133 kW/181 pk én een elektromotor met 105 kW/143 pk. Doe de hybride rekensom, en je komt uit op een gezamenlijk vermogen van 164 kW/223 pk. Hiermee sprint de IS van 0 naar 100 km/uur in 8,3 seconden. Hoewel dit niet heel denderend is voor een auto met een dergelijk vermogen, garanderen de Lexus-engineers ons dat er veel aandacht is besteed aan een ‘sportieve rijkarakteristiek’

De hybride aandrijflijn, die met 4,3 l/100 km kleine slokjes neemt, is standaard gekoppeld aan een automatische transmissie (de welbekende CVT die ook in de GS zit denken we?) die ook met flippers achter het stuur bediend kan worden. Als je wilt profiteren van de 20% bijtelling moet je ‘m wel dit jaar nog leasen, want per 2014 zakt de grens naar 95 gr/km.

Dit is geen probleem, mits je op tijd bent, want vanaf juni staat de nieuwe IS 300h bij de dealer. Prijzen volgen later.

Ook interessant!

  • Lexus LF-Z Electrified met 545 pk is hier
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, blauw, geneve-2013, Hybride, is, is300h, Lexus

Vorig bericht: « Mercedes SLS AMG Black Series is helemaal niet zwart
Volgend bericht: Volkswagen Golf prijzen: zoveel kost de nieuwe GTI »

Lees Interacties

Reacties

  1. MARS zegt

    5 maart 2013 om 08:35

    Pak je zakjapanner er nog eens bij! Het zijn er meer dan 300pk…

    Login om te reageren
    • paulaner zegt

      5 maart 2013 om 08:43

      @MARS: Nee.

      Login om te reageren
    • RazorHead zegt

      5 maart 2013 om 19:33

      @MARS:
      om het makkelijk/wiskundig uit te leggen:
      als je het maximum van de som van 2 functies wil weten, dan tel je niet de maxima van de 2 functies op.
      Je telt eerst de functies op en zoekt daarna het maximum, snappie?

      Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    5 maart 2013 om 08:51

    Jammer dat zie hem niet gelijk als plugin hybrid van brengen. Ik vrees dat je de leaseschraper hier niet mee over de drempel trekt en dat is een gemiste kans.

    @mars, elektro pk’s en brandstofmotor pk’s kan je niet 1+1 optellen, ze leveren hun max bij verschillende toerentallen.

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      5 maart 2013 om 08:54

      @jrk68: oke, dus 1+1= in dit geval niet 2?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        5 maart 2013 om 08:59

        @MARS:
        Nope, je telt het vermogen wat de nog E-motor levert bij het toerental waarop de brandstofmotor aan zijn max zit op. Een E-motor is bij lage toerentallen sterk en bouwt dan af, een brandstofmotor levert zijn max bij een hoog toerental.

        Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    5 maart 2013 om 09:00

    Tof Lexus! Gewoon die IS nog bereikbaarder maken! Meer Lexussen op de weg, dat moedig ik wel aan!

    Login om te reageren
  4. bosje zegt

    5 maart 2013 om 09:37

    Een cvt met flippers? Continu-variabel, dus net zoals in de prius etc? Lijkt me niet dat zoiets met flippers te bedienen is?

    Login om te reageren
    • mierenneuker zegt

      5 maart 2013 om 09:38

      @bosje: Voorgeprogrammeerde “versnellingen”

      Login om te reageren
  5. awesome zegt

    5 maart 2013 om 10:03

    Als je wilt profiteren van de 20% bijtelling moet je ‘m wel dit jaar nog kopen, want per 2014 zakt de grens naar 95 gr/km.

    *leasen.

    OT: Dit is wel een hele lekkere Lexus!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      5 maart 2013 om 10:53

      Juist… Inderdaad :)

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        5 maart 2013 om 17:43

        @sir_smokalot: was natuurlijk voor al die bestuurders die denken dat die auto voor de deur van hen zelf is.

        Login om te reageren
  6. ttr6 zegt

    5 maart 2013 om 11:11

    Aardig maar ik zie mij mijn IS 250 niet op deze auto inruilen. Zonde van de 4 cylinder, maar helaas wel begrijpelijk, vanwege milieu aspecten moeten ze wel. Dan maar door sparen voor de GS.

    Login om te reageren
  7. flippert zegt

    6 maart 2013 om 07:04

    Wat een foeilelijk Star Wars gedrocht, bleh

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North