• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerd

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 januari 2013 om 15:30 – 43 Reacties

Afbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerdAfbeelding Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerd

Lexus IS 300h
Vorige week doken de eerste beelden op van Lexus’ nieuwe IS, vandaag presenteert het merk nieuwe foto’s, en de eerste specs van zijn nieuwste hybride: een gecombineerd vermogen van 220 pk en een CO2-uitstoot van minder dan 100gr/km.

De krachtbron is een 2.5 liter viercilinder, gekoppeld aan een elektromotor. Deze zagen we in de LF-CC Concept, waarbij ons beloofd werd dat er meer dan 2 pk per gram uitstoot gehaald wordt. En inderdaad, Lexus houdt woord. Het gemiddelde verbruik bedraagt 4,3 l/ 100 km.

De nieuwe IS is flink gegroeid: de wielbasis is 70 mm langer, en binnenin krijg je maar liefst 85 mm extra beenruimte. De carrosserie is 20% stijver, en voor de veiligheid kan de IS uitgerust worden met legio assistentiesystemen, zoals Automatic High Beam, Lane Departure Warning, Blind Spot Monitor en Rear Cross Traffic Alert.

In totaal zijn er maar liefst vijf (!) rijmodi beschikbaar: ECO, NORMAL, SPORT en SPORT S voor elke IS, en als je de F SPORT LINE bestelt, krijg je een adaptief onderstel (AVS) in combinatie met een vijfde rijmodus, de SPORT S+. Keuze in overvloed dus, misschien wel wat te veel?

Bij de introductie is de IS, met al zijn vouwen, als 300h beschikbaar. Indien Lexus de CO2-uitstoot tot 95 gr/km weet te beperken, hebben ze een 14%-bijtellingskanion in handen. Maar daarvoor moeten we wachten op definitieve specs. Nieuw fotomateriaal van zowel de ‘normale’ IS als de F-Sport vind je in de gallery.

Ook interessant!

  • Rijtest: Lexus NX450h+ 306 pk plug-in hybride
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Prijs van de nieuwe Lexus NX is niet heel verkeerd
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Wordt de Lexus UX met non-hybride instapper wél een succes?

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, detroit-2013, Hybride, is, is300h, Lexus

Vorig bericht: « Minister Opstelten: ‘politiechef moet zijn muil houden’
Volgend bericht: Ford Atlas Concept is een voorbode van nieuwe F-150 »

Lees Interacties

Reacties

  1. slippie101 zegt

    15 januari 2013 om 15:33

    Achterkant is een beetje accord achtig

    Login om te reageren
  2. barrrry zegt

    15 januari 2013 om 15:34

    Na bijna een hartverzakking te krijgen bij het naderen van de auto (te druk), zou ik weer heel kalm worden bij het instappen. Wat een schitterend interieur!

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      15 januari 2013 om 15:51

      @barrrry: Een saai VAG-design gewend? Dan is dit wel schrikken ja!

      Login om te reageren
      • barrrry zegt

        15 januari 2013 om 15:55

        @notsobig:

        Wie niet? Kijk eens om je heen…

        Login om te reageren
        • notsobig zegt

          15 januari 2013 om 16:41

          @barrrry: Ik kijk liever naar een mooie design zoals dit, die saaie/lelijke VAG-designs zie je inderdaad veel te veel…

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            15 januari 2013 om 16:44

            @notsobig: En ik vind frikandellen lekkerder dan kroketten..
            Dus vanaf nu vind ik mensen die kroketten lekkerder vinden stom..

            Login om te reageren
            • paulaner zegt

              15 januari 2013 om 16:51

              @kaasboerin: Auwch!

              Login om te reageren
            • notsobig zegt

              15 januari 2013 om 17:21

              @kaasboerin: Heb ik ergens gezegd dat ik mensen met een andere mening stom vind?

              Login om te reageren
            • pikes83 zegt

              15 januari 2013 om 17:29

              @kaasboerin: ik dacht dat je meer voor de kaas soufle zou gaan;-)

              Login om te reageren
            • redbeams zegt

              15 januari 2013 om 17:34

              @kaasboerin:

              Dus als men jouw mening niet deelt…dan is diegene stom???

              Login om te reageren
              • barrrry zegt

                15 januari 2013 om 17:41

                @redbeams:

                Zit er niet voldoende ironie in zijn reactie om het te begrijpen? :)

              • redbeams zegt

                15 januari 2013 om 18:46

                @barrrry:

                Heeft niks met ironie te maken…als je lang genoeg op AB zit weet je wel waarom…

              • kaasboerin zegt

                15 januari 2013 om 18:53

                @redbeams: Neehee Redbeams, ik ga nog steeds geen Toyota rijden, sorry…
                Keep on flaming. ;)

              • redbeams zegt

                15 januari 2013 om 22:18

                @kaasboerin:

                Hoeft ooohoook niet…wellicht dat een ander fwd voor minder brokken zorgt en een vriendelijkere bonus/maluskorting ;)

  3. bsxc2 zegt

    15 januari 2013 om 15:48

    Moet je die Grille zien, zou goed van pas komen om sneeuw te schuiven met dit weer.

    Login om te reageren
  4. Lustigson zegt

    15 januari 2013 om 15:49

    Hebbon die IS 300h. :-D

    Login om te reageren
  5. gforce zegt

    15 januari 2013 om 15:50

    Erg stoer, die achterkant! Ik schrok bij de “uitgelekte” plaatjes, maar dit ziet er toch een stuk beter uit, vooral de voorkant.

    Login om te reageren
  6. gedwongenleaser zegt

    15 januari 2013 om 15:50

    Wouw, erg geslaagd. Ik vind vooral die achterkant helemaal geweldig. Voorkant vind ik minder geslaagd (kan nog steeds niet wennen aan die ubergril) maar al wel een hele verbetering tov zijn grotere broer waar ik die bek echt veeeeul te aanwezig vind.

    Login om te reageren
  7. ronin1130 zegt

    15 januari 2013 om 15:53

    Knap design. Gedurfder dan de Duitse drie die meer op zekerheid spelen qua design. En als hij de lijn van zijn voorgangers doortrekt qua rijplezier zal dit ook top zijn!

    Login om te reageren
  8. agera zegt

    15 januari 2013 om 15:54

    Veels te grote grill, Audi heeft dat en nu Lexus ook het wordt er niet mooier op. Terwijl ik de nieuwe Lexus GS wel kan waarderen.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      15 januari 2013 om 15:57

      @agera: In deze klasse vind ik de Infiniti Q50 erg geslaagd.

      Login om te reageren
  9. V-Power zegt

    15 januari 2013 om 15:54

    Bijzonder model. Waardige opvolger van de huidige. Wel heel jammer dat de IS220D permanent verdwijnt. Deze is naast een fijne stille dagelijkse auto ook prima geschikt om zwaardere aanhangers en/of caravan mee te trekken. Ik weet het, slechts een klein percentage lexus rijders hangt ook daadwerkelijk iets achter de auto, toch vind ik het jammer.

    Login om te reageren
  10. azuli zegt

    15 januari 2013 om 15:58

    Mijn CT (Je weet wel die favoriete hybride van Wouter)moet deze zomer vervangen worden. Ik was ook een van de eerste met de CT in NL. Nu als alles mee zit ben ik een van de eerste met de nieuwe IS in NL. Mooi kan niet wachten!

    Login om te reageren
  11. Robbert89 zegt

    15 januari 2013 om 15:59

    Ik wil de 2.5 V6 weer terug!!

    Login om te reageren
    • ronin1130 zegt

      15 januari 2013 om 16:17

      @Robbert89: hij komt wel, no worries…

      Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      15 januari 2013 om 17:27

      @Robbert89: Lepel er gewoon een V12 in.

      Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    15 januari 2013 om 16:10

    Tjonge vooral klagen over een grill… OT: Hopelijk wordt het idd een 20%’er. Meer Lexussen op de weg is altijd goed.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      15 januari 2013 om 16:21

      Dat wordt het sowieso, want de uitstoot is < 100 gr. 20% loopt tot 125 gr voor benzinemodellen geloof ik.

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        15 januari 2013 om 18:49

        @sir_smokalot: KTHXBAI!

        Login om te reageren
  13. druon zegt

    15 januari 2013 om 16:18

    Weet er toevallig iemand de prijzen voor België? Of een kleine schatting?
    Ik dacht dat die hier (in België) iets goedkoper zou zijn dan in Nederland… maar kan mij ook vergissen. :-)

    Login om te reageren
  14. pinokotsbeer zegt

    15 januari 2013 om 16:28

    Ontzettend brute wagen!!

    Login om te reageren
  15. bmwe46csl zegt

    15 januari 2013 om 16:56

    4 serie is veel mooier en de cla ook

    Login om te reageren
    • gaserop zegt

      15 januari 2013 om 17:01

      @bmwe46csl: De IS moet het opnemen tegen de C-klasse en 3 serie. Ik vind het de spannendste auto in zijn segment in ieder geval.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        15 januari 2013 om 17:48

        @gaserop: Zelf vind ik de nieuwe Infiniti Q50 spannender en mooier dan de nieuwe Lexus IS. Ik prefereer de Infiniti nu zelfs boven een 3-serie of C-klasse.

        Login om te reageren
    • pikes83 zegt

      15 januari 2013 om 17:26

      @bmwe46csl: De Cla vind ik er niet uit zien,maar ieder heeft daar zo zijn eigen mening over.de 4 serie vind ik wel een plaatje net zoals deze lexus.

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      15 januari 2013 om 17:38

      @bmwe46csl:

      Je gaat een sedan met een coupe vergelijken…of heel stom of een compliment voor de IS.
      Zo en nu weer terug naar de abacus om te leren tellen ;)

      Login om te reageren
      • bmwe46csl zegt

        15 januari 2013 om 17:42

        @redbeams: ik heb t even over primeurs op detroit

        Login om te reageren
        • redbeams zegt

          15 januari 2013 om 18:49

          @bmwe46csl:

          Ja idd wat stom van mij…ik had ’t natuurlijk moeten ruiken dat je dat bedoelde :)

          Login om te reageren
  16. mrbadaboem zegt

    15 januari 2013 om 17:04

    20% nobody cares

    Login om te reageren
  17. harrie zegt

    15 januari 2013 om 17:55

    Blijft een raar ding. Waarschijnlijk ziet ie er hopeloos gedateerd uit over 2 jaar.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      15 januari 2013 om 18:06

      @harrie: Als de a4 generaties lang bijna ongewijzigd meedraait en niet gedateerd eruit ziet kan deze Lexus ook een poosje mee. Aan de andere kant is elke a4 bijna hetzelfde dus snel verouderen doet tie niet :)

      Login om te reageren
  18. meneersander zegt

    15 januari 2013 om 19:30

    Zonder 14% kansloos in NL…

    Login om te reageren
  19. ttr6 zegt

    16 januari 2013 om 15:26

    Helaas…..ze weten weer niet te stoppen met “designen” . teveel vouwen, teveel gimmicks in interieur. Dashboard lijkt wel videogame. Geen reden om huidige IS 250 in te ruilen. En dan ook nog 4 cylinder….heeft die nieuwe wel RDW???

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North