• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Minister Opstelten: ‘politiechef moet zijn muil houden’

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 januari 2013 om 15:19 – 80 Reacties

Deze gaat zo je poeperd in als je me nog eens tegenspreekt


[Brombeer-accent] Zeg, politiemeneer, wilt u wel eventjes heel gauw uw mening over boetes voor zich houden? Dat is mijn gebied, ik ben hier de regent minister en ik duld geen tegenspraak. Duidelijk? [/Brombeer-accent]

Gisteren lanceerde Hans Vissers, een regionale politiechef, kritiek op de hoogte van de verkeersboetes. We vroegen ons nog af of dit Den Haag zou bereiken. Nou, reken maar. Vissers krijgt nog geen dag later een tik op de vingers van zijn minister, Ivo Opstelten.

Opstelten maakte vandaag in de Tweede Kamer duidelijk dat de politie niet over de hoogte van de boetes gaat, en het door de minister gemaakte beleid dient uit te voeren. In essentie heeft hij gelijk, maar hij heeft zelf niet dagelijks met burgers te maken die honderden euro’s voor een licht vergrijp moeten aftikken, en de ondergeschikten van Visser wel.

De minister blijft van mening dat hoge boetes een positief effect hebben op de naleving van de regels, maar de vraag is hoe het gesteld is met je gevoel voor proportionaliteit wanneer je zelf bijna twee ton per jaar opstrijkt. Aan de andere kant: de man is jarenlang burgemeester geweest van opeenvolgend Utrecht en Rotterdam, dus hij zal wel enig idee hebben wat er onder het gewone volk leeft.

Toch vond Opstelten het nodig om in deze kwestie op zijn strepen te gaan staan, en dat is zijn goed recht. Of het ook sympathiek is, is een tweede. Terug in je hok, Hans.

Foto credit: Gonzo media

Update – lolplaatje:

Ook interessant!

  • Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
    Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
  • Deze trajectcontroles leveren de meeste boetes op [2020]
  • Politie deelt tientallen boetes uit bij supercar meeting

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, ivo-opstelten, politie, Verkeer

Vorig bericht: « Nissan Resonance Concept: hello ugly! [updated]
Volgend bericht: Lexus IS300h en F-Sport: 20% bijtelling gegarandeerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. pier zegt

    15 januari 2013 om 15:22

    Opstelten moet zelf z´n muil houden. Blijkt maar weer dat ze daar in Den Haag nog steeds in een ivoren toren zitten.

    Login om te reageren
    • blackie zegt

      15 januari 2013 om 15:27

      @pier: Inderdaad. Opstelten mag zelf z’n muil houden. Maar daarover niet het enigste; hoe hij af en toe over ict praat. Hij lult maar wat, maar weet geen idee wat het is. Hij is zo’n persoon dat de muis tegen het beeldscherm houdt.

      Login om te reageren
      • pier zegt

        15 januari 2013 om 15:33

        @blackie: ´Hij lult maar wat, maar weet geen idee wat het is.´

        perfecte omschrijving van een gemiddelde politicus :)

        Login om te reageren
        • Vanquish zegt

          15 januari 2013 om 16:58

          @pier: Als ie zich zelf ook zou gedragen als normale burger heeft ie wat mij betreft het recht, maar met zo’n salaris is het gewoon weer zo’n druifje zonder inlevingsvermogen.

          Login om te reageren
    • solmatje zegt

      15 januari 2013 om 20:56

      @pier: Nee meneer de agent moet zijn mond tegen hem dicht houden! Hoge boetes krijgt men wanneer je iets verkeerd doet.. Hoe hoger hoe verkeerder.. Iedereen weet ervan en als je er voor kiest om de regels te overtreden, wees dan ook een held en incasseer de boete! Wanneer meneer de agent op de straat een hoge boete in sommige echt belachelijk vindt, dan heeft hij altijd nog een keuze om hem niet te geven.. In de vorm van ‘matsen’. Hij is de baas, hij beslist!

      Login om te reageren
      • BMW330Ci zegt

        15 januari 2013 om 22:06

        @solmatje: Een boete incasseren als een held. juist

        Login om te reageren
      • thundernet zegt

        16 januari 2013 om 00:07

        @solmatje: dus onnodig toeteren is verkeerder dan winkeldiefstal? (340 vs 175eur).

        Login om te reageren
        • solmatje zegt

          16 januari 2013 om 10:45

          @thundernet: Wedden dat jij nog nooit een boete voor onnodig toeteren hebt gehad? Een normale agent geeft die niet..

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            16 januari 2013 om 12:54

            @solmatje: Ooit al een normale agent tegengekomen? :)

            Neenee, je hebt gelijk. Je moet een beetje ‘sjans’ hebben dat je een redelijke flik tegenkomt, en niet een verbitterd klootzakje, of nog erger, een bleu’tje…

            Maar ik vind wel dat de agenten ook hun mening mogen geven over de (hoogte van de) boetes. Zoals @Thundernet zegt met toeterend vs. winkeldiefstal, sommige straffen (ook in andere juridische dossiers) zijn onevenredig, en de eerste personen die daarop kritiek krijgen van gefrustreerde burgers, zijn flikken. Misschien moeten ze het hele boetesysteem maar eens herbekijken…

            Login om te reageren
            • solmatje zegt

              16 januari 2013 om 13:41

              @Esprit_de_Flandre: Maar die verbitterde klootzakjes zijn niet de verantwoordelijkheid van Ivo. Die agenten kunnen zelf kiezen of ze bepaalde belachelijke boetes (zoals onnodig toeteren) uitdelen. In dit verhaal zeikt juist een chef (die bijvoorbeeld onnodig toeteren kan negeren) tegenover Ivo.
              Maar die onevenredigheid kunnen ze idd aanpakken! Daar heb je wel een punt..

              Login om te reageren
              • Esprit_de_Flandre zegt

                17 januari 2013 om 12:20

                @solmatje: De Chef vertolkt volgens mij de mening van heel wat van z’n mensen op straat…

  2. bazzelijn zegt

    15 januari 2013 om 15:27

    Meneer weet amper hoe hard er waar gereden mag worden op de A2

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      15 januari 2013 om 16:50

      @bazzelijn: dan is ie niet de enige nederlander want ik heb er af en toe ook moeite mee.

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        15 januari 2013 om 19:30

        @xiran: maar jij gaat er dan ook niet over!

        *cliche* blijkt maar weer dat ministers ook maar mensen zijn *cliche*

        Login om te reageren
  3. jipino zegt

    15 januari 2013 om 15:30

    Minister Opstelten: ‘politiechef moet zijn muil houden’ @sir smokalot, hij heeft deze woorden dus echt gebruikt? Muil houden?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      15 januari 2013 om 15:31

      Nee, anders stonden er wel dubbele aanhalingstekens.

      Login om te reageren
      • jipino zegt

        15 januari 2013 om 16:26

        @sir_smokalot: Oh oké, ik verbaasde me er al over… Maar voor een politiechef geldt dus geen vrijheid van meningsuiting? Beetje raar, in de politiek is er altijd sprake van mensen die voor en tegen bepaalde dingen zijn, als iemand van de SP de VVD compleet afzeikt dan is dat gewoon want ‘oppositie’, maar als een politiechef zijn mening uit over de hoogte van boetes dan is dat onacceptabel? Misschien een beetje een scheve vergelijking, maar het gaat om het idee.

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          15 januari 2013 om 16:46

          @jipino: zou jouw werkgever het leuk vinden als je even de vuile was ging uithangen bij de concurrent? Zo moet je dit ook zien. Net als iedere werknemer hebben ook politiemensen bevoegdheden, en het afkraken van boetebedrage (hoe terecht ook) horen daar niet bij.

          Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          15 januari 2013 om 16:58

          @jipino: wet vd zwaartekracht geldt hier. Probeer maar ’s omhoog te zeiken… ;)

          Login om te reageren
        • oxymoron zegt

          15 januari 2013 om 18:58

          @jipino: Dit heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken. De hoogte van boetes wordt in Den Haag vastgesteld. Als een politieman het daar niet mee ens is heeft hij een keus: wel of niet verbaliseren. Als hij niet verbaliseert en b.v. een waarschuwing geeft, doet hij zichzelf geen geweld aan. Maar als hij willens en wetens wel verbaliseert moet hij niet gaan roepen: “sorry dat het zoveel is hoor”. Dat bedrag staat er voor, en als de man besluit een overtreding af te straffen moet hij gewoon de regels toepassen. Hij kan tenslotte ook denken “er is niets ergs gebeurt, laat maar zitten”.

          Login om te reageren
  4. BrutaalAapje zegt

    15 januari 2013 om 15:30

    Ik snap best dat we mensen met ervaring willen op een ministerpost maar het zou ook fijn zijn dat het iemand betreft die tenminste nog met één been in de samenleving staat.

    Login om te reageren
  5. leandrorb zegt

    15 januari 2013 om 15:33

    Als je ruim 2 ton opstrijkt merk je er weinig van, ja.. Zucht

    Login om te reageren
  6. zdev zegt

    15 januari 2013 om 15:33

    De €5 miljard financiering van dictatuur in Egypte moet toch ergens van worden betaald…

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      15 januari 2013 om 17:56

      @zdev: jeej…gevoelig onderwerp…gaf mij gisteren een GRAFHEKEL aan Brussel (extra)….

      Login om te reageren
  7. CL65 zegt

    15 januari 2013 om 15:36

    ‘Brombeer’ (ideale bijnaam voor Ivo) moet z`n muil houden, het is puur staatskas spekkerij. Regels naleven… laat me niet lachen man.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      15 januari 2013 om 17:57

      @CL65: Brombeer is nog positiefjes…hij praat in elk geval als een zwaar beschonken bouwvakker…en hij ziet er ook zó uit !

      Login om te reageren
  8. hectorae86 zegt

    15 januari 2013 om 15:39

    Waarom boetes blijven uitdelen, ten einde mensen onder controle te houden, als we de techniek en de kennis hebben, die het mogelijk maakt om ongelukken bijna onmogelijk te maken.
    Waarom mensen dwingen hun verlichting constant na te checken, als we gewoon een heel simpel waarschuwings-systeem kunnen installeren, welke je van een kapotte lamp op de hoogte stelt ( waardoor je hem sneller zult vervangen ).
    We hebben al auto’s die in nood-situaties kunnen remmen of accelereren.
    We hebben al auto’s die zichzelf kunnen sturen en dus ook gevaarlijke inhaalmanoeuvres kan tegen houden.
    Stop die auto’s gewoon verplicht vol met sensors en maak het systeem zo dat een menselijke fout niet meer een probleem vormt.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      15 januari 2013 om 16:53

      @hectorae86: in het display van een fiat punto staat al dat er een lamp stuk is. De nieuwe generatie vag modellen gaan al verder door een taken van een kapotte lamp over te nemen met een werkende.

      Login om te reageren
  9. Simpson zegt

    15 januari 2013 om 15:39

    als hij nou eens een boete zou betalen voor iedere “eeeuh”

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      15 januari 2013 om 16:03

      @Simpson: Dan zou er geen begrotingstekort meer zijn…

      Nee wacht, dan zouden we Griekenland e.d. in kunnen lijven als provincie/kolonie…

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        15 januari 2013 om 17:58

        @Emile_Benz: eerste zin = top….2e zin = mét tegenzin :)

        Login om te reageren
  10. willemseles zegt

    15 januari 2013 om 15:40

    Ik word doodmoe van die Opstelten met zijn eeuwige ‘onacceptabel’. Echt een schaap in schaapskleren, die het mannetje probeert te zijn. Geen woorden, maar daden (en dat heeft niets met feyen. te maken verder).

    Login om te reageren
    • tunefuldjmike zegt

      15 januari 2013 om 16:15

      @willemseles: Die is nieuw een schaap in schaapskleren

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        15 januari 2013 om 19:33

        @tunefuldjmike: een goudvis in schaapskleren? Een schaap kan nog een flinke trap geven, een goudvis gaat hoogstens dood als hij teveel eet.:)

        Login om te reageren
  11. erikvb zegt

    15 januari 2013 om 15:45

    Politiebaasje deed een klassieke carreer limiting move. Net als Lance Armstrong, Tiger Woods, Mel Gibson. Eigenlijk in goed gezelschap!? http://careerlimitingmove.com

    Login om te reageren
  12. roberto zegt

    15 januari 2013 om 16:03

    “De minister blijft van mening dat hoge boetes een positief effect hebben op de naleving van de regels..”

    Dan ben ik eerder van mening dat kleine boetes met veel controleren veel meer zin heeft..

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      15 januari 2013 om 16:40

      @roberto: hahaha ja ik ook, en Ivo waarschijnlijk ook. Maar dat kost meer. En aangezien die boetes vooral dienen om het gat in de begroting te dichten maakt-ie zich er meet een kutsmoes vanaf.

      Login om te reageren
  13. faalhaas zegt

    15 januari 2013 om 16:04

    Vissers!; Jij Linkmiegel!, Vlegel!, Doerak!, Branieschopper!, Donderstraal!, Belhamel!

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      15 januari 2013 om 16:13

      @faalhaas: Kortom: Mensch, Nederlander

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      15 januari 2013 om 17:59

      @faalhaas: schlemiel..

      Login om te reageren
  14. racertje zegt

    15 januari 2013 om 16:26

    beter houdt Opstelten gewoon stil inderdaad, die vent leeft echt in zijn eigen wereldje van een jaar of 20 geleden…
    enigste waarmee hij té vooruitstrevend is, is met de hoogte van boetes.
    Waarom zou een politiechef zijn mening niet mogen geven? vrijheid van meningsuiting staat toch atijd zo hoog in het vaandel in Nederland?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      15 januari 2013 om 20:01

      @racertje:
      Nee, hij probeert de puinhopen die zo’n 20 jaar geleden gecreeërd zijn weer een beetje recht te zetten.
      Wie niet horen wil die moet maar voelen….

      Login om te reageren
  15. anakiet zegt

    15 januari 2013 om 16:26

    Het is heel simpel Ivo.
    Als de politie die boetes niet geeft, doet niemand het :)

    Login om te reageren
  16. potver7 zegt

    15 januari 2013 om 16:37

    Ik stel voor dat Ivo voortaan zelf weer achter het stuur gaat zitten, in plaats van zich door een chauffeur door het land laat rijden en eventuele boetes door zijn ministerie laat aftikken.

    Login om te reageren
  17. lamborgfan zegt

    15 januari 2013 om 16:41

    RestecP fow tah pooliece!

    Login om te reageren
  18. nielsje188 zegt

    15 januari 2013 om 16:54

    Voor Opstelten is zo’n boete van 300 euro natuurlijk wel te betalen, maar hij vergeet dat het voor iemand met een uitkering wel een derde van een maandsalaris is. Het slaat toch gewoon helemaal door!

    Login om te reageren
    • sjamp zegt

      15 januari 2013 om 17:14

      @nielsje188: Iemand met een uitkering krijgt géén maandsalaris! (of vind jij ook dat iemand met een uitkering een 13e maand verdient ?)

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      15 januari 2013 om 17:30

      @nielsje188: Iemand met een uitkering hoort sowieso geen auto te hebben.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        15 januari 2013 om 19:36

        @sir_smokalot: hangt er vanaf waarom die persoon een uitkering heeft. Iemand die een uitkering krijgt omdat hij of zij te lui is om te werken? Die hoort inderdaad geen auto te hebben of te rijden. Maar iemand die een uitkering krijgt omdat hij of zij chronisch ziek is en niet kan werken? Prima dat iemand in die situatie een auto heeft, die hebben ze vaak ook nodig in verband met het niet in staat zijn om (lange afstanden) te fietsen. Ook vind ik dat die mensen gewoon een 13de maand verdienen. Echter vind ik dat die luie bankzitters hun volledige uitkering kwijt mogen raken.

        Login om te reageren
    • dennisr zegt

      15 januari 2013 om 17:34

      @nielsje188: En die met die uitkering vergeet de verkeersregels.. wie o wie doet iets fout..

      Ben het met je eens verder hoor, die boete bedragen slaan nergens meer op en het heeft totaal niks met veiligheid te maken, enkel het spekken van de staatskas..

      Maar ik ga geen medelijden hebben met figuren die een uitkering hebben.. ga je maar werken of je aan de regels houden verder..

      Login om te reageren
      • nielsje188 zegt

        15 januari 2013 om 18:04

        @dennisr: Het gaat me puur om het feit dat de boete bedragen gewoon compleet idioot geworden zijn, als er 4 mensen door rood rijden kunnen ze weer een maand AOW aan iemand betalen.

        Login om te reageren
        • sjamp zegt

          15 januari 2013 om 20:28

          @nielsje188: Nee, ik rij nooit (bewust) door rood, maar als je het zo stelt: dan die ik mensen met een AOW’tje dus eigenlijk een plezier als ik bijv een verdrijvingsvlakje toucheer in de file? :-)

          Login om te reageren
  19. perez zegt

    15 januari 2013 om 16:57

    ”wanneer je zelf bijna twee ton per jaar opstrijkt.”

    overdrijven moet natuurlijk ook binnen proporties blijven.

    Ministers verdienen 1.5 ton.
    Met extra’s hoogstens niet meer dan 1.7

    Ik snap niet waarom een politiechef niks mag zeggen over de hoogte van de boetes. als ik politiechef geweest was had ik al 1000 keer uit protest naar den Haag gebeld.

    Login om te reageren
  20. davelepeef zegt

    15 januari 2013 om 17:04

    OK, de prenten zijn hoog, maar men vergeet hier voor het gemak even dat je regels moet overtreden voor het zover is. Ergo, eigen verantwoordelijkheid… Ben geen moraalridder hoor, maar je scoort geen 300€ boete ‘per ongeluk’. Gewoon niet té te hard rijden, witte strepen volgen en met je fikken van de gsm blijven…

    Login om te reageren
    • autogedrocht zegt

      15 januari 2013 om 17:28

      @davelepeef: Je hebt gelijk, maar dat is natuurlijk niet stoer om te zeggen op een autoblog.

      Hier doen zinnen het beter als: de bonnen zijn nodig om de begrotingstekort op te lossen…

      Yep, een stelletje economen hier op AB

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        15 januari 2013 om 17:51

        @autogedrocht: of mensen die stiekem de regels willen overtreden die daarmee extra betalen of iedereen meer betalen. Extra asfalt moet ook ergens vandaan komen ;)

        Login om te reageren
    • FelixF zegt

      15 januari 2013 om 18:00

      @davelepeef: Bij een boete van €300 noem je het eigen verantwoordelijkheid, ik neem aan dat dat nog steeds geld als we die zelfde boete een €350 maakten? Of €400, of nee, €700, nog steeds eigen verantwoordelijkheid, niet zeuren? Dan maar €1000 voor een verdrijvingsvlakje toucheren? Weet je wat, lever je hele vermogen maar in, het is toch je eigen keuze om de regels te overtreden.

      Niemand hier noemt het onzinnig om een boete te krijgen voor het overtreden van de verkeersregels. En 10km/h te hard rijden moet natuurlijk ontmoedigd worden door een evenredig boetebedrag. Maar is 10km/h te hard rijden echt erger als een winkeldiefstal? Wat daar lijkt het zo wel op.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        15 januari 2013 om 19:40

        @FelixF: voorbeeldje: even onschuldig een klein drukje op de claxon bij het verlaten van een verjaardag? Graag even €350 aftikken alstublieft. Straks krijg je die boete nog als je ergens staat te toeteren om mensen te waarschuwen voor een ongeluk of iets dergelijks…

        Login om te reageren
        • autogedrocht zegt

          15 januari 2013 om 20:40

          @ej20g: Ja, meteen aftikken s.v.p.

          Waar slaat dat toeteren nou op, je hebt net iedereen gedag gezegd en dat moet je nog even toeteren. Onder het motto: kijk mamma! ik heb ook een claxon!

          Dat is gewoon een dom aanwensel.

          Login om te reageren
          • ej20g zegt

            15 januari 2013 om 20:43

            @autogedrocht: hangt er vanaf. Als het 5 keer per week voorkomt oké, dan vind ik het een totaal ander verhaal. Maar als het één keer in de zoveel tijd voorkomt vind ik het gewoon onzin.

            Login om te reageren
            • autogedrocht zegt

              15 januari 2013 om 20:49

              @ej20g: True, ik snap je wel.

              Maar ik hoop/denk dat het meer een kapstokwetgeving is. Voor bekende bruiloften, het toeteren tegen politie e.d.

              De kans is natuurlijk klein dat oom agent in de tuin bij de buren ligt te wachten totdat mensen van een verjaardag weggaan.

              Login om te reageren
              • ej20g zegt

                16 januari 2013 om 07:39

                @autogedrocht: nee ik snap ook wel dat het verboden is en dat uitzonderingen maken gewoon lastig of niet te doen is. Maar soms denk ik dat ze niet zo moeten klagen.

      • davelepeef zegt

        15 januari 2013 om 19:49

        @FelixF: tuurlijk, je hebt natuurlijk gelijk. Overigens ben ik wat hoogte vd prent ergens ook vóór inkomensafhankelijke boetes, met n minimum, speciaal voor steuntrekkers :) De impact van n boete scheelt per persoon. Aan de andere kant discrimineer je weer…

        Login om te reageren
  21. sjamp zegt

    15 januari 2013 om 17:13

    Login om te reageren
  22. sjamp zegt

    15 januari 2013 om 17:21

    oh wacht: http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/11/korpsbeheerder-wil-bonnenquota-maar-niet-loslaten

    Bovenstaande plaatje komt van een leuk topic: Bonnenquota dan maar weer invoeren? Zelfde Opstelten, ander daglicht.

    Wat een verschil he? Net voor en na de verkiezingen

    Login om te reageren
  23. dennisr zegt

    15 januari 2013 om 17:33

    Ik zal even iemand aan het woord laten die het de politie wel even verteld:
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=9flfqtzZha4

    Login om te reageren
  24. mercedesclsfan zegt

    15 januari 2013 om 17:36

    Niemand moet zijn muil houden, we leven in een samenleving van vrije meningsuiting. Zolang de politiechef zijn taak uitvoert mag hij zijn mening daarover uiten. De minister denkt inderdaad dat hij keizer is ipv “democratisch” verkozen.

    Login om te reageren
  25. lincoln zegt

    15 januari 2013 om 18:22

    Opstelten moet zijn muil houden ..
    en die korpschef ook ..

    ze doen beiden toch niet wat ze beloven ..

    al die ambtenaren hebben alleen maar een grote bek .. meer niet ..

    Login om te reageren
  26. bozewolf zegt

    15 januari 2013 om 19:24

    Opstelten is een domme pad. Als ie meer verstand had zou hij luisteren naar de mensen die praktijkervaring hebben met zijn domme paddenbeleid.

    Met z’n wietpas. Ook zo’n groot succes, hé Ivo? Typisch zo’n droplul die alles vanachter z’n bureau bedenkt met 0,0 idee hoe het in de praktijk uitpakt.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      15 januari 2013 om 19:52

      @bozewolf: en toch presteert ie beter dan jij en de meesten hier(denk ik…). Wat zegt dat dan over ons?? Die man is er echt niet via zegeltjes sparen gekomen hoor…

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        15 januari 2013 om 20:03

        @davelepeef: ik kan heel moeilijk liegen. Ook kan ik niet tegen mensen die alleen maar slap lullen. Als je die 2 dingen wél heel goed kunt ben je volgens mij binnen no-time politicus…

        Login om te reageren
  27. replicant zegt

    15 januari 2013 om 19:45

    eensch! Hoge boeten helpen.. Logisch.. Ze mogen van mij voor bellen achter het stuur 10.000 euro boete geven…

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      15 januari 2013 om 20:04

      @replicant: en hetzelfde geldt voor: dronken achter het stuur (of überhaupt met één slok op), parkeren op een invalidenparkeerplaats en te hard rijden in een woonwijk.

      Login om te reageren
  28. Arnoud zegt

    15 januari 2013 om 20:17

    Even een beeld scheppen hoe krom het boetebeleid is op verkeersovertredingen:

    Er zijn volgens de wet twee soorten vergrijpen, een overtreding en een misdrijf. Een overtreding is een licht soort vergrijp waar de kantonrechter een sanctie mag bepalen. Een misdrijf is een zwaarder soort vergrijp waarvoor de strafrechter een sanctie moet verzinnen.

    Kleine verkeersovertredingen, zoals foutparkeren en te hard rijden tot 30km/h boven de toegestane snelheid bijvoorbeeld, staan in de wet omschreven als overtreding. Echter, de op te leggen boete voor het parkeren op een parkeerplaats voor invaliden is €180. Tot 30km/h te snel was in 2012 al max. €267.

    Het vergrijp winkeldiefstal staat in de wet omschreven als een misdrijf. De standaard boete voor winkeldiefstal is €151… En zo zijn er wel meer te verzinnen.

    Sinds wanneer moeten overtredingen zwaarder bestraft worden dan misdrijven?

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      15 januari 2013 om 20:45

      @Original_Arnoud: sinds die vaker plaatsvinden. Wat het meeste geld in het laatje brengt wordt toegepast.

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      15 januari 2013 om 23:23

      @Original_Arnoud: sorry, weer ff advocaat vd duivel :) Winkeldiefstal, hoe sneu ook, levert meestal weinig gevaar op voor andere mensen. Door rood rijden wel, niet opletten ( bellen überhaupt maar ook n banaan pellen wat mij betreft) in de auto wel. Dus daar zie ik nog wat in. Ik heb zelf ooit 300e boete gehad na voorkomen voor snelheid. Zelfde week groepje jongeren weekje taakstraf voor verkrachting van een meisje met n bevroren frikandel. In een week verdiende ik toen geen 300e, dus kromme zaken zijn er best…

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      15 januari 2013 om 23:29

      @Original_Arnoud: @Original_Arnoud: sorry, weer ff advocaat vd duivel :) Winkeldiefstal, hoe sneu ook, levert meestal weinig gevaar op voor andere mensen. Door rood rijden wel, niet opletten ( bellen überhaupt maar ook n banaan pellen wat mij betreft) in de auto wel. Dus daar zie ik nog wat in. Ik heb zelf ooit 300e boete gehad na voorkomen voor snelheid. Zelfde week groepje jongeren weekje taakstraf voor verkrachting van een meisje met n bevroren frikandel. In een week verdiende ik toen geen 300e, dus kromme zaken zijn er best…

      Login om te reageren
  29. xxxx zegt

    15 januari 2013 om 20:41

    Iemand die ervaring heeft op de werkvloer mag niet zeggen waar de knelpunten zijn.

    Rare gang van zaken in Nederland.

    Volgende keer niet meer VVD en PvdA stemmen he.

    Login om te reageren
  30. bmwe46csl zegt

    15 januari 2013 om 22:00

    Lullo

    Login om te reageren
  31. autogek123 zegt

    15 januari 2013 om 22:12

    Als je boetes te hoog vindt, moet je je aan de wetgeving houden. Dan heb je daar geen last van! ;-P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North