• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus LF-A doet weer mee aan 24 uur van Nürburgring

Auteur: autoblogger, gepost 21 mei 2009 om 09:18 – 25 Reacties

Lexus LF-A Racing
Vorig jaar debuteerde de tiencilinder Lexus LF-A tijdens de 24 uur van de Nürburgring, dit jaar doet ie weer mee…

Ditmaal lijkt de auto iets “officiëler”, in plaats van de mat afgeplakte versie die vorig jaar meedeed zien we nu een meer geformaliseerde livery. Toyota heeft dit jaar zelfs twee van deze supercars aangemeld, wat zou kunnen duiden op een productie debuut van de Lexus LF-A. Dat zou kunnen kloppen als we de laatste geruchten mogen geloven, het laatste wat we schreven ging over een eventuele onthulling in oktober. We wachten met spanning, aangezien Lexus deze auto positioneert als een Porsche GT2 killer. Maar ja, wie doet dat tegenwoordig niet?

Ook interessant!

  • Lexus LF-Z Electrified met 545 pk is hier
  • Lexus RZ
    Lexus RZ is productieversie van LF-Z Electrified
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Zeldzame Lexus LFA Nürburgring Package goed voor 1 miljoen euro?
    Zeldzame Lexus LFA Nürburgring Package goed voor 1 miljoen euro?

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Lexus, lf-a, nurburgring, Racing

Vorig bericht: « PON boekt recordresultaat over 2008
Volgend bericht: Prachtige Lamborghini concept… »

Lees Interacties

Reacties

  1. KoenvanD zegt

    21 mei 2009 om 09:20

    stukken beter dan de nissan gtr

    Login om te reageren
  2. de ecosnob zegt

    21 mei 2009 om 09:24

    heeft wel iets van een corvette ZR1 met die wieltjes.
    Hoe dan ook, hoe meer verschillende auto’s aan de start, hoe beter!

    Login om te reageren
  3. F1Ferrari zegt

    21 mei 2009 om 09:26

    sorry maar ik vind deze auto echt niet mooi!!!

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    21 mei 2009 om 09:53

    Iemand hier die het gevoel heeft, dat als die de plaatjes bekijkt, dat ie naar een toekomstige klassieker of legendarische auto zit te kijken? Nee? Zegt genoeg lijkt me…

    Login om te reageren
  5. florisw zegt

    21 mei 2009 om 10:57

    Leuk leuk, maar wanneer komt de gewone Lf-A de weg op? Ik ben nou wel eens benieuwd hoe die er in het echt uitziet.

    Login om te reageren
  6. AMG Powerrr zegt

    21 mei 2009 om 11:25

    De “luchthapper” bij het achterruitje is verdwenen. Volgens mij.

    Login om te reageren
  7. KeesB zegt

    21 mei 2009 om 12:35

    Tijdens de VLN race van 2 mei heb ik ze allebei ook in actie gezien. Wat een waanzinnig geluid komt er uit die dingen… ’s Avonds piepten m’n oren er nog van.

    Toen we tegen de avond op een terrasje zaten in Nürburg kwamen ze gezamelijk over de openbare weg voorbijrijden. :)

    Login om te reageren
  8. 13 zegt

    21 mei 2009 om 13:39

    Ja hoor, Rick dos, “Lexus LF-A” levert een miljoen hits op in Google en Autoblog besteedde vandaag voor de 17e keer aandacht aan een artikel met tag “lf-a”, aan een nog niet bestaande auto. Welk prototype doet dat beter?

    “…een meer geformaliseerde livery.” Mr. C. Paste lag vanochtend om tien uur aan het strand?

    Login om te reageren
  9. RenesisHP zegt

    21 mei 2009 om 13:51

    @Rick dos.

    Ik zie inderdaad vrij weinig connectie met de “originele” NSX.

    Buiten de naam is er geen overeenkomst te vinden.

    Login om te reageren
  10. EJS zegt

    21 mei 2009 om 14:02

    RenesisHP

    Ik snap niet waarvandaan jij haalt dat er een link zou zijn met de NSX, maar Rick Dos suggereert dat iig niet, en dat zou ook volstrekt onlogisch zijn, want behalve dan dat ’t beide Japanse Sportwagens zijn hebben ze niks met elkaar te maken, de ene is een Honda, de ander een Lexus/Toyata, dat is zo’n beetje vergelijkbaar met ’t verschil tussen BMW en Mercedes..

    Login om te reageren
  11. RenesisHP zegt

    21 mei 2009 om 14:14

    Huh? Niemand die mij moet corrigeren of afbranden? :? Damn.

    Nu ff serieus.

    Nee. Ik zie hier geen klassieker in terug.
    Eerlijk gezegd zie ik dat in geen enkele hedendaagse auto terug.
    Volgens mij is het niet eens mogelijk om hedendaagse auto’s naar de klassiekerstatus te rijden. Die computers zijn volgend jaar alweer veroudert.

    Login om te reageren
  12. Rick dos zegt

    21 mei 2009 om 14:17

    @13

    Uit het feit dat een auto vaak op Google gezocht wordt kan toch niet de conclusie getrokken worden dat het een toekomstige klassieker of legendarische auto wordt?

    Dat heeft toch met zoveel meer factoren te maken? En heel veel je ne sais quoi?

    En dat mis ik heel erg bij deze auto. Het enige wat op dit moment bij deze auto voor zich spreekt is misschien de motor maar voor de rest… kan bijvoorbeeld nou niet zeggen dat ik dol enthausiast word van het uiterlijk van deze auto. Om maar even wat te noemen…

    Login om te reageren
  13. RenesisHP zegt

    21 mei 2009 om 14:17

    Ah, 1 keer te weinig F5 gebruikt. :oops: :lol:

    @EJS. Yep, dat suggereerde hij zeker niet. Dat deed ik. ;)

    Bij nader inzien zijn de nieuwe(uit/afgestelde) NSX en LF-A hartstikke vergelijkbaar. Ze hebben allebei een 10 cilinder en ze zijn Japans. :P

    Login om te reageren
  14. RenesisHP zegt

    21 mei 2009 om 14:20

    @Rick dos.

    Het uiterlijk is een beetje saai te noemen. Op een paar “speelse” elementen zie ik er geen passie in terug.
    Ik vergelijk het met een GT-R. Beestachtig goed en snel met een design wat eerder saai dan aansprekend is te noemen. Van het uiterlijk moeten deze auto’s het niet hebben.

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    21 mei 2009 om 14:21

    @RenesisHP

    Wat dacht je van een AM DB9 bijvoorbeeld of een Maserati Quattroporte. Daar zie ik toch wel potentie in om klassiekers te worden.

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    21 mei 2009 om 14:22

    @RenesisHP

    Wij zitten op één lijn…

    Login om te reageren
  17. RenesisHP zegt

    21 mei 2009 om 14:22

    @13.

    Met jouw redenering kun je elke gehypte auto klassieker noemen.

    Login om te reageren
  18. RenesisHP zegt

    21 mei 2009 om 14:27

    @Rick dos.

    Op basis van het uiterlijk wel. De techniek daarentegen?

    Het kan wel als je de auto’s nauwelijks gebruikt. Die computers zijn gewoon de beperkende factor. Zelf sleutelen zit er nauwelijks in.

    Voor mijn gevoel is dat wel zo handig met klassiekers. ;)

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    21 mei 2009 om 14:32

    @RenesisHP

    Over 30, 40, 50 jaar staan de toekomstige Klassiekerralietjes ( ;) ) schaterend te lachen om de “computers” die in de auto’s gebruikt zijn. ;)

    Login om te reageren
  20. Einser zegt

    21 mei 2009 om 20:20

    Je kan zeggen wat je wilt, maar los van het uiterlijk vind ik het best stoer van Lexus dat ze hun auto op zo’n manier onder de aandacht brengen.
    Het getuigt van lef én een groot vertrouwen in je product. Petje af!

    Login om te reageren
  21. royboy zegt

    22 mei 2009 om 16:15

    Godsallemachtig, hoe lelijk kun je een auto bestickeren…

    Login om te reageren
  22. royboy zegt

    22 mei 2009 om 16:17

    @KoenvanD: beter dan de Nissan GTR, hihihihihi….

    Login om te reageren
  23. phantom zegt

    23 mei 2009 om 20:37

    Ze weten volgens mij niet echt wat ze met die koplampen aan moeten..

    Login om te reageren
  24. BananaFlip zegt

    25 mei 2009 om 17:16

    Dat ziet er niet gek uit, maar de koplampjes zijn idd weer een beetje heel erg Lexus.
    Net niet helemaal goed.

    Login om te reageren
  25. BananaFlip zegt

    25 mei 2009 om 17:17

    @ royboy

    Je snapt toch wel dat dit reclamestickers zijn met een doel?
    Zoja: kansloze opmerking.
    Zonee: kansloze opmerking.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North