• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus LF-A wint op de Ring

Auteur: autoblogger, gepost 12 mei 2008 om 16:39 – 36 Reacties

Lexus LF-A op de Ring


Deze foto van de Lexus LF-A in race uitvoering zijn afgelopen weekend op de Ring gemaakt. De langeafstandsrace van afgelopen zaterdag in de BFGoodrich Langstreckenmeisterschaft (VLN) was een goede test, want de Lexus was de enig overgebleven auto en daarmee winnaar in zijn klasse (o.a. de Zakspeed Dodge Viper van Tom Coronel verslagen)!

Zoals we weten zal Lexus met deze auto, die volgens eerder berichten de Porsche GT2 de baas zou zijn, binnenkort meedoen aan de 24 uurs race op de Nürburgring.

Hieronder een video waarin we wat details en race-shots kunnen zien.

Hieronder nog wat foto’s, met dank aan Henry Huurneman! Volgens hem zat de snelheid er aardig in en het geluid was op zich goed, maar nog tamelijk timide.

Lexus LF-A op de Ring
Lexus LF-A op de Ring
Lexus LF-A op de Ring
Lexus LF-A op de Ring
Lexus LF-A op de Ring
Lexus LF-A op de Ring

Ook interessant!

  • Lexus LF-Z Electrified met 545 pk is hier
  • Lexus RZ
    Lexus RZ is productieversie van LF-Z Electrified
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Lexus, lf-a, nurburgring, Racing

Vorig bericht: « Het is weer zomer, de fiets kan achterop de Lambo!
Volgend bericht: Renault, Nissan en Bajaj komen met Nano-concurrent »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tieuw zegt

    12 mei 2008 om 16:41

    netjes hoor!

    Login om te reageren
  2. Ca.dil zegt

    12 mei 2008 om 16:43

    Deze Lexus word het helemaal…

    Login om te reageren
  3. RenesisHP zegt

    12 mei 2008 om 16:44

    Ik moet zeggen dat de dichte versie mij nu al begint te vervelen. Ik raak er gewoon al op uitgekeken. Hebben anderen dat ook?

    Login om te reageren
  4. RenJie zegt

    12 mei 2008 om 16:45

    toch wel raar.. met een gecamoufleerde auto aan zo’n race deelnemen :)

    Login om te reageren
  5. bas k zegt

    12 mei 2008 om 16:55

    geen op opmerkingen en aanmerkingen toyota is en blijft nummer 1 in de wereld wat betreft verkoop en kwaliteit. dat zegt zegt genoeg!

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    12 mei 2008 om 16:56

    “want de Lexus was de enig overgebleven auto en daarmee winnaar in zijn klasse”

    Uhm, en welke klasse is dat dan? Want zo te zien werd ie links en rechts ingehaald door Porsches en BMW’s.

    Login om te reageren
  7. MC zegt

    12 mei 2008 om 16:59

    idd rick dos, dit zegt HELEMAAL niets over racecapaciteiten. een ander team had ook met bijvoorbeeld een lada kunnen winnen als ze als enige waren overgebleven…
    Maar ze hebben in ieder geval wel een betrouwbare auto dan ;)

    Login om te reageren
  8. RenJie zegt

    12 mei 2008 om 16:59

    @Rick dos

    “want de Lexus was de enig overgebleven auto en daarmee winnaar in zijn klasse”

    volgens mij is hij gewoon de enige in zijn klasse -.-‘

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    12 mei 2008 om 17:00

    Deze video van de testauto (waarschijnlijk de testauto voor de straat versie) is ook wel aardig… amazing sound! Niet hard en rauw, maar heel erg high tech janken!
    http://www.youtube.com/watch?v=IjN8hiiD_XU

    Login om te reageren
  10. MC zegt

    12 mei 2008 om 17:04

    @wOoOdy

    ..klinkt een beetje als een Carrera GT

    Login om te reageren
  11. RenesisHP zegt

    12 mei 2008 om 17:07

    @wOoOdy.

    Volgens mij waren ze bij Lexus fan van de Carrera GT met een vleugje Gallardo. ;)

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    12 mei 2008 om 17:08

    @Rick dos: feitelijk zie je geen enkele auto aan de Lexus voorbij gaan… Het lijkt er wel op alsof er een aantal wagens vlakbij rijden die sneller de bocht uitaccelereren maar een echte “pass” is niet te zien op die beelden.

    Mx5/rx8 owner: na het horen van de sound iets meer overtuigd? Je zou willen dat jouw Rx8 zo klonk :P

    Login om te reageren
  13. Vincent996 zegt

    12 mei 2008 om 17:11

    Volgens mij beginnen de Japanners het racen eindelijk onder de knie te krijgen. :P

    Login om te reageren
  14. RenesisHP zegt

    12 mei 2008 om 17:14

    @wOoOdy.

    Ik zou niet willen dat de rx8 zo klinkt, die jankt van zichzelf ook, dus eigenlijk ben ik tevreden.
    Beter is het om mij het totaalpakket(carrera gt) te bezorgen, daar maak je mij namelijk heel erg blij mee. :D

    Login om te reageren
  15. Rick dos zegt

    12 mei 2008 om 17:15

    @wOoOdy

    Nee, maar bepaald snel ziet het er ook niet uit.

    Login om te reageren
  16. RenJie zegt

    12 mei 2008 om 17:16

    @Vincent996

    eindelijk ?

    Login om te reageren
  17. Pordon zegt

    12 mei 2008 om 17:17

    @ Woody: You lovin that sound? Ik kan dat geluid echt niet aanstaan, geef mij maar het geluid van een echte dikke V8 zonder turbo’s etc. Van de duitse merken (audi, BMW, Mercedes) vind ik het geluid van de mercedes het mooist.

    Login om te reageren
  18. wotevajjjj zegt

    12 mei 2008 om 17:17

    ben ik nu de enige die ziet dat die spiegels op de verkeerde plek zitten ?

    Login om te reageren
  19. Marco zegt

    12 mei 2008 om 17:23

    Uhmm, even alles in perspectief, okee winnaar van z’n klasse, maar wel 77ste algemeen, op 5 ronden van de winnaar, tussen een M3 en een 318iS. Met een snelste ronde van 9min 05sec…

    Dus eigenlijk een beetje nutteloze informatie, dat ie winnaar van z’n klasse is.

    Oh ja, klasse bestond uit 8 auto’s

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    12 mei 2008 om 17:28

    En wie had de race dan gewonnen?

    http://www.vln.de/news.php?id=1422&rennen=2008-05-10

    Nou, zeg. Net alsof ik het er om doe.

    Login om te reageren
  21. Marco zegt

    12 mei 2008 om 17:31

    1 120 Bäder, Michael
    Hagenmeyer, Tobias
    BMW Z4 28
    4:08:37.817
    2
    8:28.757

    2 170 Sorlie, Stian
    Hürtgen, Claudia
    Görannson, Richard
    BMW Z4 28
    4:08:57.066 19.249
    19.249 23
    8:33.511

    3 500 Schall, Andreas
    Schall, Ralf
    Strycek, Volker
    Opel Astra V8 C.. 28
    4:13:33.666 4:55.849
    4:36.600 6
    8:35.688

    Top 3, twee BMW’s en een Opel :-)

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    12 mei 2008 om 17:40

    @Marco: De rondetijd is idd bagger (hoe lang is de baan eigenlijk?) Rondetijden van boven de 8 minuten voor iedereen lijkt me op de normale baan waar de supersportwagens rond de 7:40 rijden een beetje vreemd…

    Wel is de LF-A zoals ie hier meedoet naar het schijnt technisch gelijk aan het toekomstige straat model, dus geen extreem verbouwde racer zoals de meeste auto’s die meedoen. Lexus wil zo de auto testen en eventuele zwakke punten voor hun productiemodel boven water krijgen. Ze doen dus ook niet echt mee om te winnen, voor hen is het een manier om de auto te perfectioneren.

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    12 mei 2008 om 17:41

    Ik zeg niks. :roll: :lol:

    Login om te reageren
  24. Marco zegt

    12 mei 2008 om 17:43

    Jeremy Clarkson deed er in een Jaguar S-type, 9,59 over de ronde, dus een standaard auto, met een zeer slechte chauffeur en het was een diesel!

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    12 mei 2008 om 17:44

    Het moge duidelijk zijn dat de Lexus wel aan de regelementen voldoet (rolkooi en brandblussers etc.) en compleet gestript is van binnen. Verder zijn die spoiler achter (en voor?) ook afwijkend. De motor versnellingsbak en ophanging zouden echter gelijk aan de straatuitvoering zijn…(als de teksten van Toyota en de geruchten kloppen)

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    12 mei 2008 om 17:55

    Voor een ander/beter beeld van het geluid kun je de volgende video bekijken/beluisteren. Voor de sceptici… sleep het schuifje naar 40% van het begin (je skipt dan ongeveer de eerst 50 seconden) en probeer het nog eens…

    Ik vind het een aardig bereik zo laag vanuit de toeren naar dat hoge gejank.
    http://www.youtube.com/watch?v=3IUlsJQa5d8

    Als je dan nog niet overtuigd bent…. dan hebben we nog de bijna F1 sound over een recht stukje (dat terugschakelen dat doet het em wel voor mij)
    http://www.youtube.com/watch?v=OB85hwb2_r4

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    12 mei 2008 om 18:08

    @wOoOdy

    Dat laatste filmpje is juist van de race uitvoering.

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    12 mei 2008 om 18:32

    @Rick dos: zoals gezegd, zou dat qua motor hetzelfde zijn…

    Login om te reageren
  29. RenesisHP zegt

    12 mei 2008 om 18:44

    @wOoOdy.

    Na ons te hebben geterroriseerd met het gekrijs van een camel spider. Overweeg jij ondertussen geen Nurburgring rondes met de mx5. Liefst met race trim en een jankend 4000km blokje onder de kap. :lol: ;)

    Login om te reageren
  30. RenesisHP zegt

    12 mei 2008 om 18:45

    …onder de kap?

    Login om te reageren
  31. Heyhuub zegt

    12 mei 2008 om 21:36

    @wooody

    Hoogst waarschijnlijk wordt het GP- circuit ook meegenomen tijdens de race. Dit wordt namelijk bij alle races over de nurburgring gedaan.
    Dat is dus +- zo’n 1:30 minuut extra.

    Login om te reageren
  32. Davidov zegt

    12 mei 2008 om 22:56

    Als dit geen Porsche-killer wordt weet ik het ook niet meer.

    Login om te reageren
  33. dekster zegt

    12 mei 2008 om 23:43

    “…de Lexus was de enig overgebleven auto en daarmee winnaar in zijn …”
    Wel, volgend jaar doe ik mee met een lada Kalina om die lexus het knap lastig te maken.

    Login om te reageren
  34. huurnie zegt

    13 mei 2008 om 09:02

    Een kleine nuance ten aanzien van de titel van dit bericht is inderdaad op zijn plaats. De Lexus was winnaar van de SP8 klasse voor VLN-Specials met een motorinhoud tot 6,2 liter. In het algemeen klassement werd hij als 77ste afgevlagd. Ook al was dit de enig overgebleven auto in zijn klasse, dan is het in mijn ogen toch netjes dat deze nieuweling het meteen 4 uur volhoudt onder race-omstandigheden. En de snelste ronde was zo’n 45 seconden langzamer dan die van Tom Coronel in z’n Viper. Dat valt op een rondje van rondje van ruim achtenhalve minuut nog redelijk mee. Zeker als je nagaat dat er zo’n 200 auto’s meerijden, veel inhalen dus.
    De ronde tijdens dit kampioenschap bestaat inderdaad uit de Nordschleife plus een deel van het Grand Prix circuit. Totaal is dit dan ruim 24 kilometer.

    Login om te reageren
  35. Ary zegt

    13 mei 2008 om 14:19

    maar hoeveelste stonden ze destijds toen iedereen reed?:P

    Login om te reageren
  36. jason x zegt

    13 mei 2008 om 19:51

    volgens mijn gaf die ook geen vol gas .of je hebt stront in je oren zoals sommige hier .deze auto heeft veel meer in zijn mars ,en het was voor hun maar een proef .en geen race zoals sommige denken

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North