• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus LS500h is officieel en live!

Auteur: Author, gepost 7 maart 2017 om 09:08 – 25 Reacties

Lexus LS500h is officieel en live!


De benzineversie was al bekend, nu is het de beurt aan de hybride.

Lexus is trots op het Multi Stage Hybrid System dat niet alleen een betere respons garandeert, maar ook een meer lineaire acceleratie. De aandrijflijn bestaat uit een 3.5 V6 Dual VVT-i en twee elektromotoren, met een systeemoutput van 360 pk. Verder deelt deze LS500h z’n platform met de nieuwe LC.

Omotenashi is het toverwoord voor het interieur, deze term heeft betrekking op Japanse gastvrijheidblabla. Wat je in elk geval moet weten is dat de LS500h bijzonder stil is en dat het interieur heel luxueus is aangekleed. De stoelen kunnen desgewenst koelen, verwarmen of masseren terwijl een sexy vrouwenstem Japanse dingetjes in je oor fluistert. Ook nam de wielbasis met 3 centimeter toe voor nog meer beenruimte achterin.

De hybrid gaat in 5,4 tellen van 0 naar 96 km/u en de CVT heeft 10 voorgeprogrammeerde verzetten zodat het ding als een soort automaat fungeert. Wij snappen het nut van dergelijke CVT’s niet helemaal, maar wellicht is zo’n transmissie gewoon wat goedkoper dan een meer gangbare automaat. Verder werd het accupakket 20 procent kleiner dan het exemplaar in de uitgaande LS 600h, maar passen er meer kWh’s in.

Ook interessant!

  • Deze Lexus heeft officieel het grootste scherm
  • Rijtest: Lexus NX450h+ 306 pk plug-in hybride
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Prijs van de nieuwe Lexus NX is niet heel verkeerd
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, geneve, geneve-2017, Hybride, Lexus, ls500h

Vorig bericht: « Gelekt: de Panamera-killer van Mercedes-AMG
Volgend bericht: Dit is de nieuwe Audi RS5 »

Lees Interacties

Reacties

  1. cpp1 zegt

    7 maart 2017 om 09:10

    Mijn god, die grill…alsof iemand dit wenst in deze klasse…

    Login om te reageren
    • G-Ammo zegt

      8 maart 2017 om 12:13

      @cpp1: Ehm… ja? :) zeiden ze over Audi ook… en elke mafkees heeft er 1, want status. Of zo iets…

      Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    7 maart 2017 om 09:11

    Fraaie bak zeg! Erg geslaagd.

    Login om te reageren
  3. sjaakjwt zegt

    7 maart 2017 om 09:13

    Wellicht is het een idee om als autowebsite je wat meer te verdiepen in dingen als CVT, ipv dergelijke berichten af te doen met wat quasi-grappig geneuzel.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      7 maart 2017 om 10:12

      @sjaakjwt: Dit is je kans. Vertel waarom een CVT in zo’n Lexus lekker zal rijden. Vertel wat het voordeel is van een CVT met voorgeprogrammeerde verzetten in zo’n Lexus een voordeel is.
      En als je weet waarom een CVT in deze Lexus lekker is en waarom het voor automerken vrijwel onmogelijk blijkt te zijn om een lekkere rijdende CVT in hun lagere modellen te hangen.
      Ik hoor t graag.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        7 maart 2017 om 13:06

        @gregorius: Je bedoelt denk ik sportief rijden? Want er zijn genoeg mensen die (buiten lease om) gewoon een Toyota hybride kopen met CVT.

        Login om te reageren
    • audi18 zegt

      7 maart 2017 om 10:30

      @sjaakjwt: Naar mijn idee is dit inderdaad een goede oplossing, niet de hoge toeren bij accelereren zoals bij gewone CVT’s maar ook geen voelbare schakelmomenten zoals bij gewone automaten. Of zijn er nadelen die ik nu vergeet?

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      7 maart 2017 om 10:34

      @sjaakjwt: continu variabele transmissie die niet continu variabel is. Kun jij het nut uitleggen?

      Login om te reageren
    • bergmm zegt

      7 maart 2017 om 11:56

      @sjaakjwt: een E-cvt nauwelijks aan slijtage onderhevig, perfect met elektrische aandrijving te combineren en kan door voorgeprogrammeerde verzetten het hele schakelkarakter ingesteld worden. Ofwel hufterproof en de aandrijflijn reageert zoals de bestuurder kan selecteren. Van hevig verzet wisselen tot fluweel zacht.

      Login om te reageren
  4. super zegt

    7 maart 2017 om 09:15

    mooi interieur

    Login om te reageren
  5. gheckosjj zegt

    7 maart 2017 om 09:18

    Hybrid, wat is hier tegenwoordig het nut van met alternatieven als Tesla…. van de zijkant (achter) lijkt ie er een beetje op zelfs. Interieur erg mooi geworden.

    Login om te reageren
  6. sntial zegt

    7 maart 2017 om 09:23

    Die gril doet me denken aan een walvis die 2 ton plankton binnenzuigt

    Login om te reageren
  7. reactief zegt

    7 maart 2017 om 09:27

    Buitenzijde is niet mijn ding. Dan vind ik die grote Genises toch het mooist in deze klasse.

    Het interieur is wel heel mooi. Beetje veel verschillende materialen op deze foto’s, maar hopelijk kan je dat ook iets beter samenstellen.

    Login om te reageren
  8. allesmetturbo zegt

    7 maart 2017 om 09:32

    Wie koopt dit? Ze doen hun best m er luxe uit te laten zien maar voor een dikke bult geld een lexus kopen doen volgens mij maar weinig mensen

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      7 maart 2017 om 10:23

      @allesmetturbo: Dat idee heb ik ook altijd. Ik denk datexus gewoon een vaste klantenkring heeft en niet zoveel klanten van de concurrenten wegsnoept. Het merk doet mij zelf ook niet zoveel als bijvoorbeeld Mercedes-Benz, maar ik vind de auto’s wel mooi en vooral indrukwekkend. Ontzettend statige auto’s vind ik het altijd, vooral in het donkerblauw.

      Login om te reageren
    • barrier zegt

      7 maart 2017 om 22:06

      @allesmetturbo: volgens mij vooral in de USA en Verre Oosten

      Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    7 maart 2017 om 09:36

    Tja, laat ik netjes zijn. Niet mijn ding. Liever een Equus R Spec.

    Login om te reageren
  10. janmetdelangeachternaam zegt

    7 maart 2017 om 09:54

    En dan leggen ze er een cvt transmissie in… werkelijk waar die cvt die in de Auris hybride ligt rijdt voor geen meter, in een klasse waarbij alles draait om dingen als verfijning snap ik dit niet helemaal.

    Login om te reageren
    • phr34k zegt

      7 maart 2017 om 10:04

      @janmetdelangeachternaam: Dit is geen Auris

      Login om te reageren
      • janmetdelangeachternaam zegt

        7 maart 2017 om 10:29

        @phr34k: wel een cvt

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          8 maart 2017 om 08:37

          @janmetdelangeachternaam: wat is een (e)cvt? Ik denk dat deze net ff anders in elkaar zit, en sws beter is afgesteld dan een budget auris. Eerst verdiepen daarna afkraken!

          Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    7 maart 2017 om 10:16

    Toch wel weer mooi dat ze op hybrides in blijven zetten daar bij lexus

    Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    7 maart 2017 om 10:21

    Mooi vind ik het niet, maar het is zeker geen verkeerde auto. Ik zou het echter niet kopen. De concurrenten bieden mooier spul.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      7 maart 2017 om 11:20

      @berlinetta: Zeker weten. Het is een mooie auto, zo’n Lexus, maar niet mooier dan zijn concurrentie. Vooral aan het interieur kan je zien dat ze nog niet op het niveau zitten van de concurrentie. Ook vind ik het interieur niet mooi. Met name door de deurpanelen.

      Login om te reageren
  13. woutel zegt

    7 maart 2017 om 11:32

    Misschien komt het omdat je ze in dit deel van de wereld zo weinig ziet, maar ik vind dit oneindig veel chiquer dan alles in z’n klasse.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North