Lexus wilde hun concurrent voor de Audi RS5 Coupe en BMW M4 Coupé eigenlijk nog even geheim houden, maar dat is niet gelukt.
Dankzij een scan uit een Japans tijdschrift kunnen we jullie nu al laten zien hoe de extra gepeperde versie van de Lexus RC Coupé eruit gaat zien. Onder de motorkap zal een V8 te vinden zijn die 460 pk levert. Waarschijnlijk zijn dat ‘Amerikaanse’ pk’s en komt er in de Europese folder 466 pk te staan.
Zoals op de teasers en bovenstaande foto te zien is, heeft de F-afdeling van Lexus naast een knalblauwe kleur ook gekozen voor een heleboel gaten in het bodywork. Dat zal niet alleen voor extra koeling gedaan zijn, maar ook om lekker op te vallen. (via: autoguide.com)
Wat een prachtige auto. Ik ben zeer benieuwd hoe deze het doet ten opzichte van zijn concurrenten.
een 4 serie is mooi maar dit is nog veel mooier….dikke bak zeg.
@johanw: Nu hopen dat hij ook zo goed rijdt als een 4-serie.
Maar afgaande op de IS300h reviews vrees ik het ergste…
@alcantara:
hoezo…enige commentraar die men hadop de is300h is de hybrid icm de cvt bak…beetje zo een elastiek gevoel…maar dat het rijdersgevoel echt top was en dat vond wouter ook hier op autoblog…kwaliteitsgevoel en luxe was ook dik in orde.
nu met zo een dikke benzine motor is dit een toppertje.
@johanw: Algemene indruk op de internets was dat het ‘rijdersgevoel’ van de IS een stuk minder is dan bij de 3-serie. IS is meer de comfort-cruiser. Daarnaast voelt de IS langzaam aan en is dat ook met 8,5s naar 100, voor 223pk mag je toch wel wat meer pit verwachten.
@alcantara:
dat zou kunnen kloppen maar je wilt toch premium dus moet je een luxe cruiser hebben en geen “rijders’auto” en dat van die rijdersauto is puur gebaseerd op de sportievere modellen.
toen ik een bmw 335i reed kwam ik uit een Civic Type R en dan weet je wat een rijdersauto is…niet de bmw kan ik je zeggen. dat was dan ook een luxe rijgevoel meer en dat is meer dan prima want daar is de auto ook voor gemaakt.
dat de IS300H langzaam is vind ik ook maar in de tussenacceleraties is deze wel rap.
en dit is een heel andere motor he. Trouwens, zet een Lexus GS450h naast een 335i en de bmw wordt zoek gereden, helemaal vanaf 140km/h…dus ja ik denk dat dit een topper wordt.
In de basis een hele mooie auto, alleen jammer dat de voorkant dan weer zo overdreven is. Mehh.
Prachtig interieur, lekker stuurtje gewoon een mooie auto. Lexus heeft het goed voor elkaar petje af.
“Manlief, het spijt me maar volgens mij heb ik een deuk in je auto gereden.”
“Nee schat, wees maar gerust, dat is design.”
ook in diesel?
Blijkbaar ben ik de enige die de voorkant echt helemaal niks vind. Het lijkt wel alsof de ontwerper de voorkant niet kon invullen en er een grote grill van heeft gemaakt. Óf de ontwerper was een grote fan van Predator.
@strating: @gv93: de overdrevenheid van de voorkant zal gecompenseerd worden door onze hollandsche oerlelijke kentekenplaten. In Amerika is het niet overal verplicht. Maar ik snap dat jullie het overdreven vinden uitzien. Probeer je de Audi modellen eens te verbeelden zonder kentekenplaat aan de voorkant, dan ziet de grille er ook uberlelijk uit en de audi ringen ook veel te hoog geplaatst in de grille.
Hopelijk komen deze pk’s wat meer tot hun recht dan de 200+ van de IS300h.
Het is gewaagd en ik vind het wel wat hebben.
@tweede_woning: je weet wat carrol shelby ooit zei ;)
@rolov: Help me even.
Ot: lelijke auto, BMW M4 is mooier.
Voor de rest: Kut-reclame, meerdere pogingen zijn nodig om in te loggen door die stink-reclame en die pop-up-reclame onder in het scherm net zo.
@heidi: torque wins races and horsepower sells cars.
@heidi: je krijgt mn plusje vanwege de reclame :p wat het design betreft, wil ik graag eerst beiden gezien hebben
Heey, een volwaardige concurrent voor het Duitse geweld (hoop ik). Ziet er in ieder geval goed uit. Way to go Lexus!
Ik vind die is300h zon mooie bak. Ik hoop dat deze in het echt ook zon mooi is. Maar dan nog koopt het gepeupel liever een 4 of a5. ;)
Normaal ben ik niet zo te vinden voor Japans ontwerp. Ik houd meer van een eenvoudig elegant lijnenspel dan van overdreven drukte. En meer van vloeiend dan van scherp ontwerp.
Maar als ik deze langst z’n concurrentie zet.
Ze zijn tegenwoordig allemaal in hetzelfde bedje ziek.
Op de E-coupe (amg of niet) zijn ze nadat het ontwerp af was ook nog wat beginnen kribbelen en krabbelen, te druk maw.
De A5/RS5 is dan wel ingetogen en eenvoudig maar het is zo’n plomp ding.
De M4 moet ik nog tegenkomen maar die lijkt me net als de E iets te druk te zijn.
In dat licht is deze RC F best nog wel te pruimen. Hij ziet er stilstaand sowieso al een stuk sneller uit gewoon omdat die meer op een sportwagen lijkt dan op een GT.
En aangezien z’n concurrentie die gentleman-vibe ook niet afgeeft die bij een coupe past denk ik dus dat deze het beste geslaagd is. En toch zal die niet zo goed verkopen als de rest…
@Hupke: Deze is niet druk? Dit ding is 1000x drukker dan de M4, vriend.
@heidi:
Deze is heel druk maar dat zijn de anderen ook.
RC-F nu nog lelijker, de RS5 vind ik veel te saai, M4 Coupé vind ik het mooist.
Die lexussen trekken echt op niks tegenwoordig (qua design), vind de 3 Duitse coupés er veel beter uit zien.
@slk r170: test
Prachtig Lexus, ga zo door!
@rb26dett: maar een andere grill zou wel fijn zijn.
De M4 is tog wel het mooist
Ik vind hem echt heel erg lelijk.
Plek zat voor 100 miljoen honingbijen, bah.
Doe mij die maar!
Geweldige bak betrouwbaar mooi snel gaat goed met lexus.
“Lexus wilde hun concurrent voor de Audi RS5 Coupe en BMW M4 Coupé eigenlijk nog even geheim houden, maar dat is niet gelukt.”
C63 AMG coupe is geen concurent?
@kilum:
Nope, Mercedes staat ver boven dat plebs….
Dat front is echt kotslelijk.
De IS gaat nog maar dit lijkt nergens op.
Lijkt op een moderne LF-A?
@burninrubber: De LFA is gedateerd? niet mee eens.
Sugoi wat een plaatje zeg! En die specs! Jammie!
lijkt me een heerlijke auto om te rijden,
maar die grill ? jakkes!
@volkwagen: nu weten we het wel