• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Schumacher ondergaat 2e operatie, situatie licht verbeterd [updated]

Auteur: robbie, gepost 31 december 2013 om 11:40 – 62 Reacties

Michael Schumacher met skihelm


Hoewel de toestand van Michael Schumacher nog steeds wordt omschreven als kritiek, is er wel een lichte verbetering waargenomen door zijn behandelend artsen.

Gisteravond is de zevenvoudig wereldkampioen opnieuw geopereerd om de druk op zijn hersenen te verlagen. Dat lijkt effect te hebben gehad. Schumacher is echter nog niet buiten levensgevaar en de komende uren zouden cruciaal zijn.

Schumi wordt nog steeds in een kunstmatig coma gehouden, dat moet helpen om zijn hersenen zoveel mogelijk rust te gunnen. Gisteren werd bekend dat de helm die Schumacher droeg door de klap is verbrijzeld, ook schijnt het ongeluk off piste zijn gebeurd. Hier was in eerste instantie nogal wat verwarring over.

UPDATE 1: Schumi hielp vlak voor zijn eigen skiongeval een vriend die op de piste onderuit was gegaan. Na zijn reddingsactie kwam de racelegende zelf buiten de piste terecht. Hij wilde een bocht inzetten, maar werd uit balans gebracht door een steen. Hij vloog daarop door de lucht en raakte met zijn hoofd een rotsblok. Dat heeft zijn manager Sabine Kehm bij het ziekenhuis in Grenoble gezegd.

UPDATE 2: Een journalist verkleed als priester heeft geprobeerd te kamer waarin Michael Schumacher ligt binnen te sneaken. Dat heeft manager Sabine Kehm tegen een groepje journalisten verkondigd. Ze vertelde een verslaggever van Die Welt dat ze nooit gedacht had dat zoiets echt zou kunnen gebeuren. Nadat de neppriester was ontmaskerd, is de man als de sodemieter buiten de deur gezet.

Ook interessant!

  • Video: Schumacher crasht, RODE vlag!
  • Corinna Schumacher: 'Hij heeft ons beschermd, nu beschermen we hem'
  • Bugatti van Schumacher
    Video: Netflix trailer Schumacher documentaire
  • Officieel: Netflix maakt Michael Schumacher documentaire
    Officieel: Netflix maakt Michael Schumacher documentaire

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Michael Schumacher

Vorig bericht: « Kleine Suzuki Alto is groot in de ramkraakscene
Volgend bericht: Lexus RC F duikt op, heeft 460 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. jasperjvr zegt

    31 december 2013 om 11:42

    Kom op Schumi! Je komt er wel
    Een lichtpuntje in deze situatie is dat F1 coureurs wel in een supergoede conditie verkeren.

    Login om te reageren
    • kabaampje zegt

      31 december 2013 om 12:23

      @jasperjvr: daar zat ik dus ook aan te denken. Ik schrok van zijn leeftijd, zo jong nog voor zijn geschiedenis.

      Login om te reageren
    • heidi zegt

      31 december 2013 om 14:02

      @jasperjvr: Zei men in de media ook, maar de schade is wel enorm. Daar schok men van, van een sporter met uitmuntende conditie en toch zulke schade.

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      31 december 2013 om 14:27

      @jasperjvr: Nu ben ik geen dokter, maar je fysieke fitheid gaat toch niet gillend veel helpen als je ernstig hoofdletsel hebt. Als je hersens zo’n opdoffer krijgen betwijfel ik of het veel uitmaakt als je een mijl in 5 of 10 minuten rent.

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        31 december 2013 om 18:36

        @bozewolf: toch wel aangezien je dan een beter herstellend vermogen hebt. Denk daarbij bv aan meer witte bloed cellen. Hier mag je echter geen wonderen van verwachten

        Login om te reageren
        • amgpower63 zegt

          31 december 2013 om 23:36

          @sketcher: nee, als je geen verstand ervan hebt zeg dan niks, dit geldt eerder voor blessures aan spieren. Een klap aan je hersenen maakt de grootste jongens zo klein dus echt bs wat je zegt.

          Login om te reageren
          • mightymike zegt

            1 januari 2014 om 13:48

            @amgpower63: dus er zal totaal geen verschil zitten in het herstellen van dit letsel? Lijkt mij iemand die in goede conditie verkeerd een hogere kans van overleven heeft dan iemand die 10 bier drinkt en pakje van nelle weg rookt op een dag? Dacht dat als je fit ben er meer zuurstof in je bloed zit en je toevoeren en afvoeren beter werken, je hart beter functioneert en je hersenen hier ook het effect van mee krijgen? Maar jij bent de neuroloog hier dus leg het alsjeblieft uit….

            Login om te reageren
          • jasperjvr zegt

            1 januari 2014 om 17:25

            @amgpower63: ik denk toch dat het verschil maakt, ook bij hoofdletsel, of je in een slechte of goede conditie verkeert. Net zoals mensen die nog hoop op herstel hebben meer kans hebben op herstel dan mensen die geen hoop hebben. Heb geen bron maar heb dit een keer gelezen als onderzoeksuitkomst

            Login om te reageren
          • Design_Driven zegt

            2 januari 2014 om 09:24

            @amgpower63: volg je eigen advies op en hou je mond als je het zelf niet weet. Zoals ik al schreef moet je er geen wonderen van verwachten maar maakt het wel degelijk een verschil. Daar zijn meerdere studies naar gedaan. Als ik terug op kantoor ben kan ik je de links sturen.

            Login om te reageren
            • amgpower63 zegt

              2 januari 2014 om 09:40

              @sketcher: ik hoef die links niet aangezien er over alles wel een studie is die alles tegenspreekt, dat een sportman beter uit een ongeluk stapt kan, met lichamelijk lestel sowieso.

              Maar hersenbeschadiging kan je geen invloed op hebben en moet je je hoop bij de vakmensen leggen, grappig hier jullie “kenners” maar een familielid van mij die daadwerkelijk dagelijks ermee werkt zei al dat het weinig uitmaakt en hooguit de goede staat van het lichaam het iets kan verlichten maar dat dat ook haast te verwaarlozen is, maar goed jij hebt je studies van google…

              Login om te reageren
              • Design_Driven zegt

                2 januari 2014 om 09:59

                @amgpower63: als je de links niet eens wilt zegt me dat genoeg, je hebt ergens iets gehoord van een vaag familie lid en houdt daar aan vast als aan een religie. Discussiëren is dus zinloos.

                Hersenletsel bestaat niet allen uit schade aan de hersenen maar wordt ook beïnvloed door alles er omheen zoals weefsels en bloed toevoer etc.. In het geval van schumi is er (ook) schade rond het brein. Of het brein zelf beschadigd is weten ze in dit stadium nog niet helemaal, dat is wachten tot de zwelling afneemt en hij uit de coma gehaald kan worden.

              • amgpower63 zegt

                2 januari 2014 om 13:20

                @sketcher: nee ik neem het idd liever van iemand aan die ervoor heeft gestudeerd dan iemand op een autoblog die zich na enkele artikelen al hersenspecialist vindt…

                Die dingen die jij zegt zal wel maar ze hebben al aan zijn hersenen geopereerd dus het zijn wel zeker zijn hersenen, maar je hersenen zijn niet iets dat je sterker kan maken zoals je hartspier, dus als zijn hersenen een goede tik hebben gekregen kan je zo sterk en fit zijn als maar kan maar je hersenen zijn te gevoelig voor beuken als dit, ik zie het somber in.

  2. Benjamin1 zegt

    31 december 2013 om 11:44

    Pfff je helm verbrijzelen dat is een behoorlijke klap geweest.

    Login om te reageren
    • maarteno zegt

      31 december 2013 om 14:20

      @Benjamin1: de verklaring van Sabine Kehm (al jaren zijn persvoorlichter) is dat Schumacher net geprobeerd had een vriend te helpen die was gevallen. Daarna ging net weer verder en draaide op / bij een rotspunt waardoor hij viel en met zijn hoofd op een rotspunt terecht kwam.

      Dit gebeurde niet met echt off-piste skiën als in compleet naast de gebaande paden, maar meer er net naast. Ook gebeurde het niet met een enorme onverantwoorde snelheid. Kortom het lijkt een jammere samenloop van omstandigheden te zijn.

      Login om te reageren
  3. 87sandyd zegt

    31 december 2013 om 11:47

    ookal had ik een gruwelijke hekel aan schumi in zijn ferrari tijd(wss omdat hij alles won) gun ik hem het allerbeste

    Login om te reageren
  4. Rick-dos zegt

    31 december 2013 om 11:54

    Denk dat dit een tweede Friso wordt. Hoorde gisteren ook dat als hij het overleeft je je kunt afvragen wat voor leven hij dan nog heeft.

    Tja, wil je dan nog wel leven….

    Login om te reageren
    • barchetta zegt

      31 december 2013 om 12:32

      @Rick-dos: belangrijk verschil is wel dat Schumi niet onder de sneeuw bedolven lag.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        31 december 2013 om 13:06

        @barchetta: Jawel, maar ik vraag me af of er uiteindelijk een groot verschil zitten tussen zo’n klap verwerken en je hersens die te lang zonder zuurstof heeft gezeten. Denk het niet namelijk, maar ben geen medicus.

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          31 december 2013 om 13:23

          @Rick-dos: zonder zuurstof zitten is veel erger dan een klap op je hersenen. Het gaat hier om de druk op zijn hersenen die laag moet blijven, daar kan iemand helemaal van herstellen.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            31 december 2013 om 13:54

            @lambo4all: Zwelling van de hersens kun je idd volledig van herstellen, maar wat ik vanuit de media heb begrepen is de schade wat ernstiger dan alleen de druk die er is. Daarom vraag ik mij dus af of er veel verschil zit in de ernst van de situatie tussen Friso en Schumacher.

            Login om te reageren
            • bozewolf zegt

              31 december 2013 om 14:29

              @Rick-dos: Nouja, het is op zich een ander trauma gewoon. Klap op hersenen versus gestikte (eigenlijk) hersenen.

              Dan is dat laatste erger. Hersentjes zonder zuurstof komt nooit meer goed.

              Login om te reageren
      • b00m3rang zegt

        31 december 2013 om 14:15

        @barchetta: En het 2e belangrijke verschil is dat shumi niet vanzelf in coma is gekomen, de artsen hebben dat gedaan om de bloeddruk te velagen zodat de druk in zn hersenpan niet te groot zou worden, vooral als er al een zwelling is kan dat net de druppel zijn.

        Login om te reageren
  5. rob68 zegt

    31 december 2013 om 11:57

    Als hij maar geen kas plantje wordt lijkt mij het ergste.

    Login om te reageren
    • rob68 zegt

      31 december 2013 om 11:58

      @rob68: plus een ,

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        31 december 2013 om 19:11

        @rob68: fijn als je het met jezelf eens bent.

        Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      31 december 2013 om 12:15

      @rob68: dat ben ik met je eens.
      Maar ik hoop dat hij het haalt zonder al te veel blijvend letsel

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      31 december 2013 om 12:21

      @rob68: Volgens de experts is er als hij buiten levensgevaar is een zeer goede kans van herstel al is de mogelijkheid aanwezig van bepaalde spasmen of epileptische aanvallen.

      Een nieuw autosport seizoen begint meestal met Dakar, maar dat race/rally seizoen is nu al begonnen met een hele spannende race!!!

      Hoop dat ik morgen écht kan zeggen, gelukkig nieuwjaar!

      Login om te reageren
  6. bofkont zegt

    31 december 2013 om 12:13

    Veel sterkte voor deze legende!
    Hoop dat hij het er goed vanaf brengt!

    Login om te reageren
  7. MrSkyline zegt

    31 december 2013 om 12:24

    ik vind de “leuk” reacties van volkswagen een beetje storend bij dit soort berichten.

    Login om te reageren
  8. thebestformichaelnr1 zegt

    31 december 2013 om 12:25

    Dear Michael and fam much strength we and your family cannot do without you we wish you will be better soon !

    Login om te reageren
    • heidi zegt

      31 december 2013 om 14:04

      @the best for michael nr 1: Het zijn Duitsers hoor.

      Login om te reageren
  9. olsen95 zegt

    31 december 2013 om 12:29

    2e operatie? Ookal verlicht je de druk je moet wel weer naar binnen wat schade kan opleveren toch?

    Hoop t beste voor hem, ben benieuwd of hij weer de oude wordt

    Login om te reageren
  10. str8six zegt

    31 december 2013 om 12:35

    You can do it Schumi!!! In ieder geval fijn dat er een goed bericht is gekomen na deze 48 uur, dat geeft hoop!

    Login om te reageren
  11. bayernmunchen zegt

    31 december 2013 om 12:42

    “De 44-jarige Schumacher droeg een helm toen hij met hoge snelheid met zijn hoofd op een steen belandde. Anders had hij het ongeval niet overleefd, vertelde hoofd anesthesie Jean-François Payen. De eerste aanwijzingen duiden op een zeer harde klap, want de helm was verbrijzeld.’We weten dat het ongeval plaatsvond in een zone buiten de piste waar stenen gedeeltelijk of helemaal verborgen liggen onder de sneeuw.’Hij ligt met levensbedreigend hersensletsel in een ziekenhuis in Grenoble, waar de artsen hem in een kunstmatig coma houden.”

    Bron: AD 30-12-2013

    Zeer spijtig dit,eigen schuld.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      31 december 2013 om 12:52

      @bayernmunchen: Eigen schuld, dikke bult.
      Maar hersenletsel heeft hij niet verdiend imo.

      Login om te reageren
    • newguy92 zegt

      31 december 2013 om 13:07

      @bayernmunchen: idd eigen schuld, moet je maar niet off piste gaan. 7 voudig wereldkampioen, doorsnee timmerman of adelijk bloed. Toch gun je niemand zo’n situatie/ongeval.

      Login om te reageren
      • maarteno zegt

        31 december 2013 om 17:01

        @newguy92: als je de volledige verklaring kent van het ongeluk en ook een beetje weet hoe een skie piste eruit ziet kan je dit niet echt eigenschuld noemen. Hij was niet echt compleet in ongerept gebied bezig gewoon alleen de diepe sneeuw tussen 2 pistes. Totaal niet te vergelijken met echt off-piste skiën

        Login om te reageren
        • newguy92 zegt

          31 december 2013 om 17:15

          @maartenoosterbaan: de update was er nog niet ten tijden van reageren, nu is het voor mij ook iets duidelijker geworden. Dus ja misschien is het nu ongepast dat ik dat schreef en nu te pas ( alweer) schrijf dat ik zijn familie sterkte wens in deze situatie

          Login om te reageren
    • wif1 zegt

      31 december 2013 om 17:54

      @bayernmunchen: Volgens de woordvoerder van de familie Schumacher ging hij off piste om een aldaar gevallen vriend te helpen. Hij is op normale snelheid naar hem toe geskied, maar in een bocht raakte hij een steen, viel vervolgens voorover om daarna met zijn hoofd op een steen te knallen… Tja, eigen schuld omdat je iemand te hulp wil schieten bedoel je?

      Login om te reageren
  12. bayernmunchen zegt

    31 december 2013 om 12:56

    Dat is het risico wat je neemt,als je off piste gaat.De gevolgen daarvan wat er gebeurd is je eigen verantwoording,met alle denkbare gevolgen van dien, domme schuld.Dom,dom,dom.

    Login om te reageren
    • rob68 zegt

      31 december 2013 om 13:18

      @bayernmunchen: Gesproken door iemand die niks van skien af weet.
      Off piste skien is een normale en gebruikelijke vorm van skien.
      Wordt alleen afgeraden bij extreme sneeuwval of naar touristen die niet zo goed kunnen skien.
      Schumacher is een ervaren skier!

      Login om te reageren
      • bayernmunchen zegt

        31 december 2013 om 14:37

        @rob68: Precies.Ga liever met mijn gezin naar een warm oord,en daar lekker met men ballen aan het strand liggen.Fijne jaarwisseling.

        Login om te reageren
        • rob68 zegt

          31 december 2013 om 14:54

          @bayernmunchen: Aan het strand liggen klinkt ook goed, kijk uit voor stenen onder het zand! Fijne jaarwisseling !

          Login om te reageren
          • bayernmunchen zegt

            31 december 2013 om 15:06

            @rob68: Hahaha,dat kan ik wel waarderen,insgelijks.

            Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            31 december 2013 om 15:51

            @rob68:
            H A A I E N ! !
            -Tijger haai
            -Verpleegster haai (komen die je verbinden als ze je opgevreten hebben?)
            – Witte haai
            – Zand haai
            – Haai baa

            Login om te reageren
            • bayernmunchen zegt

              1 januari 2014 om 18:03

              @desjonnies: Zal jouw even verder helpen;

              Blauwe haai
              Hamerhaai
              Stierhaai
              Walvishaai
              Zwartpunthaai
              Reuzenhaai

              Dan nog specifiek voor jouw de 3 gevaarlijkste:

              1.Stierhaai: stipt op nummer één, vooral dankzij zijn mogelijkheid om in zoet water te zwemmen, en zijn agressieve gedrag.
              2.Tijgerhaai: de tweede plek is voor de tijgerhaai, met zijn enorme bijtkracht en nieuwsgierigheid is hij zeker niet ongevaarlijk
              3.Witte haai: de minst gevaarlijke van de drie. De witte haai wekt meer vrees op bij de meeste mensen dan hij verdient. Dit wil echter nog niet zeggen dat het een vriendelijke vis is.

              Weer wat geleerd.

              Login om te reageren
    • bmcslx01 zegt

      31 december 2013 om 13:18

      @bayernmunchen: Ik snap nooit zo goed waarom mensen ineen helemaal omslaan als ze lezen dat het off piste was. Op AB valt het gelukkig nog allezins mee.

      Tuurlijk is het geheel eigen verantwoording als je off piste gaat, maar in dit geval was er qua veiligheid alles aan gedaan. Dingen kunnen nou eenmaal fout gaan, als hij on-piste een verschrikkelijk ongeluk had gehad is het toch ook niet zijn eigen schuld? Skiën of snowboarden is nou eenmaal gevaarlijk.

      Zou voor de verzekeringen makkelijk zijn; nee meneer, alles is uw eigen schuld. Had je maar niet… etc

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        31 december 2013 om 13:32

        @bmcslx01: Kleine correctie, skiën/snowboarden is niet overdreven gevaarlijk, want dan is een boterham eten ook gevaarlijk i.v.m. verslik/stik gevaar.
        Bij skiën moet er alleen wel je aandacht bij houden en niet nonchalant gaan doen! Maar dat is met alles natuurlijk.

        Login om te reageren
  13. bayernmunchen zegt

    31 december 2013 om 13:43

    Ik snap niet dat er mensen zijn die hier hemel en aarde moeten laten beven,nu het Schumacher is.Ik ga er niet meer inhoudelijk op in,jullie weten het altijd beter.Ervaren skiër,7-voudig wereldkampioen,en weet ik het allemaal,hij heeft de pech gehad dat hij met zijn schedel op een rots smakt.Is het een ander-nomale burger-,komt het mischien in de media en wordt er verder geen aandacht meer aan besteed.dan staan jullie er ook niet bij stil.Ik heb niks tegen Schumacher,een beste kerel,vindt het ook erg voor hem,het lot wat op hem afkwam is hem niet gunstig bekomen,met alle gevolgen van dien.En ja,ik persoonlijk vindt dit nog altijd een zeer domme actie.En ervaring of niet,wat er onder het sneeuw ligt zie je niet,je voelt het wel,als je de pech hebt.Fijne jaarwisseling allemaal.

    Login om te reageren
    • bmcslx01 zegt

      31 december 2013 om 14:11

      @bayernmunchen: Als jij op een steen klapt zou ik het ook zeer vervelend vinden, maar helaas heb jij helemaal niks voor mij betekend in m’n jeugd. Van jou heb ik geen duizenden kilometers genoten in je strijd met Damon Hill. Bijvoorbeeld.

      Dus ja, dat Schumacher nieuws word is logisch. Dat een hardwerkende bayern munchen fan dat niet is, is ook logisch. Kzou knap moe worden van alle nieuwsberichten ;)

      Login om te reageren
      • bmcslx01 zegt

        31 december 2013 om 14:57

        @bmcslx01: oef. even mezelf redden van een en-public executie; *wordt

        Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      31 december 2013 om 15:57

      @bayernmunchen:
      Ik snap heel veel niet.
      Ik snap het echter weer wel dat een bekende -legendarisch tijdens zijn sport carrière- persoonlijkheid met vele fans over de gehele wereld voorpagina nieuws is bij een dergelijk illuster voorval.

      Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    31 december 2013 om 15:55

    Kudo’s voor de terughoudende en professionele opstelling van de AB redactie
    Mag ook weleens gezegd worden

    Heb veel gelezen en 1 verhaal is dat hij off piste skiede, omdat hij naar een andere piste wilde skiën.
    Nu kan ik alleen redelijk lopen, dus heren skiërs, is dit een normaal voorkomend iets tijdens een wintersport vakantie ?

    Login om te reageren
    • rob68 zegt

      31 december 2013 om 16:05

      @desjonnies: Zoals ik al eerder zei, ja is vrij normaal . Worden zelfs Complete vliegtuigen afgehuurd om onfortuinlijke (veelal zelfoverschattende)skiers weer naar huis te brengen .
      Schummi is echter een ervaren skier die gewoon pech had.

      Login om te reageren
    • prlwytzkofski zegt

      31 december 2013 om 16:59

      @desjonnies: Helaas is dit vrij normaal. Mensen willen veels te graag off piste de laatste paar jaar. Ook al zijn het kleine stukjes naast piste’s, de gevaren zijn gigantisch. Meestal zijn die stukken tussen pistes expres niet geprepareerd, anders waren het wel piste’s geweest. Mensen kennen de gevaren niet, en die zijn nogal groot. Dus ga alleen offpiste met ervaren mensen die het gebied op hun duimpje kennen en neem de juiste equipment mee. Het wilt niet altijd zeggen dat je off piste kan als je super goed kan skien.

      Login om te reageren
      • maarteno zegt

        31 december 2013 om 17:04

        @prlwytzkofski: alleen komt Schumi hier al jaren en heeft hij er een eigen appartement….kortom hij kende omgeving wel. Eigen schuld en dom kan je dit echt niet noemen!!

        Gewoon pech en op de verkeerde plek. Dit kan ook gebeuren als je staat te wachten bij de lift en verkeerd met kop ergens tegen aankomt. Sterker nog, ik ken juist meer slechte vallen die bij nauwelijks snelheid en op compleet geprepareerde plekken gebeuren dan op snelheid..

        Login om te reageren
    • maarteno zegt

      31 december 2013 om 17:10

      @desjonnies: Het is in dit geval dus niet echt off-piste zoals door sommigen hier beschreven wordt en waar vliegtuigen vol…in dit geval was het tussen een rode en blauwe piste. Dan betekend het niet dat het stuk tussen die twee pistes gevaarlijk is en om die reden niet geprepareerd is. Eerder om een duidelijk verschil tussen 2 soorten pisten te creëren. Vooral om onervaren skiërs van de blauwe piste niet op de rode terecht te laten komen.

      Kortom normaal niet echt heel gevaarlijk stukje zoals andere off-piste stukken wel soms zijn.

      Login om te reageren
  15. str8six zegt

    31 december 2013 om 19:10

    You can do it Schumi! En de mensen die het eigen schuld dikke bult noemen.. Ik hoop niet dat jullie zo’n ongeluk zal overkomen maar als het gebeurd ben ik de eerste die zal staan wijzen en zeggen: eigen schuld dikke bult.. Denk eens na man!

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      31 december 2013 om 20:22

      @str8six: moet je er wel bij zeggen dat het off-piste gebeurd is…

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        31 december 2013 om 21:30

        @RRenault: is irrelevant imo, als iemand on piste verongelukt.. Is het dan: had ie maar niet moeten skiën? Als iemand risico’s in kan schatten is het wel een 7-voudig F1 wereldkampioen. Ik vind het nogal kort door de bocht om dit met ‘eigen schuld dikke bult’ te noemen.

        Login om te reageren
  16. airisforballoons zegt

    1 januari 2014 om 13:03

    Die onzin steeds over dat offpiste skien. Hoeveel skiërs hier zeggen ook dat het dom is?

    Onder de lift door is ook offpiste! Als je dat gewoon beheerst doet moet dat gewoon kunnen.

    Als een bergbeklimmer dood valt zeg je toch ook niet, eigen schuld dikke bult had die maar ergens verzekerd indoor moeten gaan klimmen?

    Login om te reageren
  17. gallardogt zegt

    1 januari 2014 om 15:15

    Offpiste betekend gewoon dat er altijd steen/rots onder het pak sneeuw verscholen kan liggen waar de piste beheerders niet verantwoordelijke voor zijn. Rond Meribel heb je heel wat van die tricky plekken.

    Zet’m op Schumi!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North