• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus RC F zorgt voor angstzweet bij Duitsers

Auteur: robbie, gepost 7 maart 2014 om 20:17 – 45 Reacties

Lexus RC F @ Geneve 2014


Het extreem sportieve broertje van de Lexus RC 300h heeft eindelijk voet op Europese bodem gezet. Zouden Audi, BMW en Mercedes zich al zorgen maken over deze 450+ pk sterke coupé?

In Genève beleeft de spectaculaire Lexus RC F momenteel zijn Europese première. Wist je trouwens dat dit de krachtigste auto met V8-motor is die Lexus ooit bouwde? Onder de motorkap ligt een 5.0-liter V8 benzinemotor die meer dan 450 pk en ruim 520 Nm levert.

Schakelen doe je met een 8-traps Sports Direct Shift (SPDS) transmissie die gecombineerd is met een Torque Vectoring Differential (TVD). Uiteraard worden in deze sportwagen alleen de achterwielen aangedreven.

Naast deze ‘standaard’ RC F liet Lexus in Genève ook de RC F GT3 Concept, RC 300h en RC 300h F Sport Line zien.


Ook interessant!

  • Gespot - Lexus RC F steelt de show tussen de BMW's
  • Lexus RC van wanbetaler is na half jaar weer boven water
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, blauw, Coupe, geneve, geneve-2014, Lexus, rc-f

Vorig bericht: « Jeep Renegade live pics: wat vinden we ervan?
Volgend bericht: Mercedes V-Klasse: stijlvol personenvervoer [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. rotorpower zegt

    7 maart 2014 om 20:32

    Laat ze maar lekker zweten!
    Een keer eens wat anders als de Duitse 3.

    Login om te reageren
  2. bsxc2 zegt

    7 maart 2014 om 20:33

    Angstzweet, dit misbaksel!

    Login om te reageren
  3. kevinRS6 zegt

    7 maart 2014 om 20:39

    Porno!!

    Login om te reageren
  4. taxman zegt

    7 maart 2014 om 20:45

    Petje er bij?

    Login om te reageren
  5. eaudi zegt

    7 maart 2014 om 20:45

    Haha. Totaal geen ‘heritage’. En waarschijnlijk niet in het grijs leverbaar. Dus kansloos ;-)

    Login om te reageren
  6. 991gt3rs zegt

    7 maart 2014 om 20:47

    Wat een angstzweet. De Rcf weegt 300kg meer dan de M4. Veruit de zwaarste dus.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      7 maart 2014 om 21:28

      @991gt3rs: ik kan het mis hebben, maar volgens mij is het gewicht van deze RC F nog helemaal niet bekend. De IS F weegt 1675 kg, mooi in lijn met de M3 E90 die met automaat 1655 kg weegt, de C63 AMG die 1630 kg weegt en de RS4 B8 die 1770 kg weegt. Nou is de RS4 een station, dus laten we daar 80 kilo vanaf halen. Dan om je nog steeds uit op 1690 kg, de zwaarste dus. De IS F is 140 kg zwaarder dan de IS250 van dezelfde generatie. De nieuwe generatie IS is hier altijd een hybride, dus heeft deze zware accu’s aan boord. Laten we voor het gemak even 60 kg optellen bij het gewicht van de IS300h, dan komen we uit op 1655 kg. Dat is een reële schatting. Dat is wel 155 kg zwaarder dan de nieuwe M4 maar nog steeds lichter dan de RS4 en maar 25 kg zwaarder dan de C63 AMG als sedan. Laten we ook niet vergeten dat ondanks dat ik het steeds over de IS-serie heb, deze RC F natuurlijk niks anders is dan de nieuwe IS F in een coupé-jasje. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar ik denk dat Lexus ons dat snel genoeg zal vertellen.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        7 maart 2014 om 21:41

        @ej20g:
        Yep, het enige wat Lexus gepubliceerd heeft over het gewicht is (quote, minder dan 1800kg).
        Of dat het Din gewicht is of leeg dat wordt eveneens niet vermeld.
        De RS5 weegt leeg 1690kg, Din is dat ruim over de 1800kg. Din gewicht is immers inclusief alle vloeistoffen en 75kg voor de bestuurder.
        Kortom een overbodige reactie van hem.
        Waar deze RC-F de Duitsers wel disst is op topsnelheid, afgeregeld op 270.

        Login om te reageren
  7. kaeser zegt

    7 maart 2014 om 21:03

    I like that! Het heeft wel even geduurt maar het resultaat mag er zijn.

    Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      7 maart 2014 om 21:08

      @991gt3 RS.. Zo dacht Porsche ook over Nissan met de gt-r en we weten allemaal de uitslag van die strijd..

      Verder ben ik benieuwd naar de specs na een bezoek aan de rollenbank..

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        7 maart 2014 om 23:21

        @tvr1974:

        Ouch!!! Die zit gewoon keihard

        Login om te reageren
  8. jrk68 zegt

    7 maart 2014 om 21:06

    Bij mij breekt het angstzweet helemaal niet uit hoor Robbie.

    Respect en bewondering wel, Lexus laat zien dat “premium” niet synoniem hoeft te staan voor saai.

    Login om te reageren
  9. ej20g zegt

    7 maart 2014 om 21:07

    Wat een schoonheid zeg! Veruit de mooiste auto in zijn/haar klasse met de C63 Coupé als goede tweede.

    Login om te reageren
  10. markietwo zegt

    7 maart 2014 om 21:38

    Ook altijd fan geweest can de IS f … maar deze komt ook zeker bij mijn favoriete gave bak

    Login om te reageren
  11. audifreak zegt

    7 maart 2014 om 21:55

    Ach, ze mogen het best proberen, maar dit is wat mij betreft toch een kansloze wagen..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      7 maart 2014 om 22:11

      @audifreak:
      Je zoveelste kansloze reactie….

      Zeg AB, gooi hier eens een slot op.

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      7 maart 2014 om 23:24

      @audifreak:

      Had je een audi in gedachte toen je dit schreef?

      Login om te reageren
      • audifreak zegt

        8 maart 2014 om 02:08

        @redbeams: Nee, dit artikel gaat over Lexus en laat zien dat die Jappen, ondanks hun wanhopige poging er wat van te maken, slechts op de proppen kunnen komen met een abominabel en oerlelijk model, dat op geen enkele wijze ooit serieuze concurrentie zal gaan bieden aan Audi, BMW of Mercedes..

        Login om te reageren
        • roppp zegt

          8 maart 2014 om 08:30

          @audifreak: en daarom staat Toyota/Lexus al jaren in de mondiale top 2 van grootste autoproducenten. Omdat ze rommel maken…… Dream on.

          Login om te reageren
        • redbeams zegt

          8 maart 2014 om 10:26

          @audifreak:

          Vandaar ook de vraag of je een audi in gedachte had ;)

          Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    7 maart 2014 om 21:56

    Zeer en zeer sexy! Imo een van de lekkerste wagens op Geneve!

    Login om te reageren
  13. Rick-dos zegt

    7 maart 2014 om 22:00

    De Duitsers kijken naar de specsheet en de plaatjes, staan op, vegen hun kont er mee af, trekken het toilet door, wassen hun handen en gaan verder met waar ze mee bezig waren.

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      7 maart 2014 om 23:25

      @Rick-dos:

      Ja een misbaksel van een 4 serie brouwen terwijl ze aan de bratwurst zitten

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        8 maart 2014 om 06:41

        @redbeams: En het dan nog steeds beter doen dan de Japanners die net een dolfijn voor hun lunch hebben dood geknuppeld….

        Login om te reageren
        • hollow zegt

          8 maart 2014 om 07:23

          @Rick-dos: en hondjes gegeten hebben!!

          Login om te reageren
          • parker zegt

            8 maart 2014 om 08:27

            @hollow: woe ik net een Lexoyota kope, nu dus niet meer.. Hondjes, dolfijnen, nooit meer iets japans..

            Login om te reageren
          • redbeams zegt

            8 maart 2014 om 11:46

            @hollow:

            Ja want nederland en België zijn ook hetzelfde ;)

            Login om te reageren
        • redbeams zegt

          8 maart 2014 om 11:47

          @Rick-dos:

          Eet smakelijk!

          Login om te reageren
  14. suzikubelona zegt

    7 maart 2014 om 22:08

    Wauw!

    Login om te reageren
  15. Corrado16v zegt

    7 maart 2014 om 22:19

    Wat een dikke bak, ik hoop dat ze hier een beetje oproer kunnen veroorzaken onder het Duitse trio.

    Login om te reageren
  16. gearhead zegt

    7 maart 2014 om 22:31

    Ja je concurrenten volgen ipv voorblijven……. Gaaaaaap

    Login om te reageren
  17. IssamR zegt

    8 maart 2014 om 00:48

    Ik heb een nieuwe favoriete auto.

    Login om te reageren
  18. thierryvth zegt

    8 maart 2014 om 06:20

    de voorkant is net even to much, verder erg mooi

    Login om te reageren
  19. TDI-goeroe zegt

    8 maart 2014 om 09:18

    doe mij de M4 dan maar.

    Login om te reageren
  20. denniz zegt

    8 maart 2014 om 09:39

    Kan gewoon bestaan naast de huidige sportwagens.
    Zie het belang van de vergelijkingen ook niet.
    Je kiest ervoor of niet. Zou zelf voor iets anders gaan. Maar wat een coole bak zeg!

    Login om te reageren
  21. Hupke zegt

    8 maart 2014 om 10:05

    Een 5.0 V8 is gewoon overkil voor zo’n wagen.
    Als je in een sportieve coupe niet toekomt met een 3.0 6 in lijn of zelfs een 4 cilinder met turbo dan ontwerp je die wagen verkeerd.

    In een luxe-sloep wil ik dat te veel aan gewicht wel door de vingers kijken maar in een sportief ogende wagen zoals deze.

    Login om te reageren
  22. midasracer zegt

    8 maart 2014 om 10:29

    Mooie kont. Mooie auto en profil. Tot je de voorkant ziet. Godgruwlijk! Het lijkt wel of de Predator zijn helm heeft afgezet. De Duitsers angstzweet? Ha ha, nee die hebben hoogstens het zweet tussen de billen zitten van het lachen.

    Login om te reageren
  23. denniz zegt

    8 maart 2014 om 10:36

    Geen idee hoeveel meer gewicht die V8 heeft. Het is geen Amerikaan! Dus appels en peren vergelijken.
    Geef mij maar een V8! Heerlijk geluid. Zal wel loslopen met dat gewicht. Volgens mij zijn ze niet achterlijk bij Lexus.

    Login om te reageren
  24. norge zegt

    8 maart 2014 om 10:48

    Dus Lexus heeft nu de grootste..

    Login om te reageren
  25. agera zegt

    8 maart 2014 om 11:12

    Het is een prachtbak eerlijk is eerlijk mocht ik het geld hebben zou ik zwaar twijfelen tussen deze Lexus en de BMW M4.

    Login om te reageren
  26. Rob zegt

    8 maart 2014 om 11:42

    Wat een misbaksel. Werkelijk geen enkel onderdeel van deze auto kun je als “mooi” bestempelen.
    Dan was die IS-F waar Autoblog ooit mee gespeeld heeft een ziljoen keer fraaier..

    Login om te reageren
  27. pikes83 zegt

    8 maart 2014 om 15:02

    Prachtige wagen de isf had al betere circuit capaciteiten dan c63 en de rs4:-) dus ja de duitsers hebben alle reden om zich zorgen te gaan maken.Daarbij komt nog dat de Rcf elk jaar geüpdate word met meer pk as.

    Login om te reageren
  28. iphonistvongates zegt

    8 maart 2014 om 15:53

    De grote Duitse automerken maken zich echt geen zorgen omdat hun premium auto’s veel waardevaster zijn dan de Lexus. Ik zag laatst een Lexus IS-F uit 06/2011 te koop staan voor €34.000 (zelfs zonder Mark Levinson audio!!!). Voor een auto met een nieuwprijs van rond de €105.000 doen Audi’s, BMW’s en Mercedessen het toch beter in deze prijsklasse.
    Degene die een auto kopen voor de snelheid of weggedrag op een circuit hebben waarschijnlijk nog nooit gehoord van neerlands grootste cashcow a.k.a CJIB.

    Login om te reageren
  29. timhuiderjw zegt

    8 maart 2014 om 17:07

    Tipt bij lange na niet aan 1 van de Duitse 3

    Login om te reageren
    • pikes83 zegt

      8 maart 2014 om 23:25

      @timhuiderjw:bullshit

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North