
Het extreem sportieve broertje van de Lexus RC 300h heeft eindelijk voet op Europese bodem gezet. Zouden Audi, BMW en Mercedes zich al zorgen maken over deze 450+ pk sterke coupé?
In Genève beleeft de spectaculaire Lexus RC F momenteel zijn Europese première. Wist je trouwens dat dit de krachtigste auto met V8-motor is die Lexus ooit bouwde? Onder de motorkap ligt een 5.0-liter V8 benzinemotor die meer dan 450 pk en ruim 520 Nm levert.
Schakelen doe je met een 8-traps Sports Direct Shift (SPDS) transmissie die gecombineerd is met een Torque Vectoring Differential (TVD). Uiteraard worden in deze sportwagen alleen de achterwielen aangedreven.
Naast deze ‘standaard’ RC F liet Lexus in Genève ook de RC F GT3 Concept, RC 300h en RC 300h F Sport Line zien.
Laat ze maar lekker zweten!
Een keer eens wat anders als de Duitse 3.
Angstzweet, dit misbaksel!
Porno!!
Petje er bij?
Haha. Totaal geen ‘heritage’. En waarschijnlijk niet in het grijs leverbaar. Dus kansloos ;-)
Wat een angstzweet. De Rcf weegt 300kg meer dan de M4. Veruit de zwaarste dus.
@991gt3rs: ik kan het mis hebben, maar volgens mij is het gewicht van deze RC F nog helemaal niet bekend. De IS F weegt 1675 kg, mooi in lijn met de M3 E90 die met automaat 1655 kg weegt, de C63 AMG die 1630 kg weegt en de RS4 B8 die 1770 kg weegt. Nou is de RS4 een station, dus laten we daar 80 kilo vanaf halen. Dan om je nog steeds uit op 1690 kg, de zwaarste dus. De IS F is 140 kg zwaarder dan de IS250 van dezelfde generatie. De nieuwe generatie IS is hier altijd een hybride, dus heeft deze zware accu’s aan boord. Laten we voor het gemak even 60 kg optellen bij het gewicht van de IS300h, dan komen we uit op 1655 kg. Dat is een reële schatting. Dat is wel 155 kg zwaarder dan de nieuwe M4 maar nog steeds lichter dan de RS4 en maar 25 kg zwaarder dan de C63 AMG als sedan. Laten we ook niet vergeten dat ondanks dat ik het steeds over de IS-serie heb, deze RC F natuurlijk niks anders is dan de nieuwe IS F in een coupé-jasje. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten, maar ik denk dat Lexus ons dat snel genoeg zal vertellen.
@ej20g:
Yep, het enige wat Lexus gepubliceerd heeft over het gewicht is (quote, minder dan 1800kg).
Of dat het Din gewicht is of leeg dat wordt eveneens niet vermeld.
De RS5 weegt leeg 1690kg, Din is dat ruim over de 1800kg. Din gewicht is immers inclusief alle vloeistoffen en 75kg voor de bestuurder.
Kortom een overbodige reactie van hem.
Waar deze RC-F de Duitsers wel disst is op topsnelheid, afgeregeld op 270.
I like that! Het heeft wel even geduurt maar het resultaat mag er zijn.
@991gt3 RS.. Zo dacht Porsche ook over Nissan met de gt-r en we weten allemaal de uitslag van die strijd..
Verder ben ik benieuwd naar de specs na een bezoek aan de rollenbank..
@tvr1974:
Ouch!!! Die zit gewoon keihard
Bij mij breekt het angstzweet helemaal niet uit hoor Robbie.
Respect en bewondering wel, Lexus laat zien dat “premium” niet synoniem hoeft te staan voor saai.
Wat een schoonheid zeg! Veruit de mooiste auto in zijn/haar klasse met de C63 Coupé als goede tweede.
Ook altijd fan geweest can de IS f … maar deze komt ook zeker bij mijn favoriete gave bak
Ach, ze mogen het best proberen, maar dit is wat mij betreft toch een kansloze wagen..
@audifreak:
Je zoveelste kansloze reactie….
Zeg AB, gooi hier eens een slot op.
@audifreak:
Had je een audi in gedachte toen je dit schreef?
@redbeams: Nee, dit artikel gaat over Lexus en laat zien dat die Jappen, ondanks hun wanhopige poging er wat van te maken, slechts op de proppen kunnen komen met een abominabel en oerlelijk model, dat op geen enkele wijze ooit serieuze concurrentie zal gaan bieden aan Audi, BMW of Mercedes..
@audifreak: en daarom staat Toyota/Lexus al jaren in de mondiale top 2 van grootste autoproducenten. Omdat ze rommel maken…… Dream on.
@audifreak:
Vandaar ook de vraag of je een audi in gedachte had ;)
Zeer en zeer sexy! Imo een van de lekkerste wagens op Geneve!
De Duitsers kijken naar de specsheet en de plaatjes, staan op, vegen hun kont er mee af, trekken het toilet door, wassen hun handen en gaan verder met waar ze mee bezig waren.
@Rick-dos:
Ja een misbaksel van een 4 serie brouwen terwijl ze aan de bratwurst zitten
@redbeams: En het dan nog steeds beter doen dan de Japanners die net een dolfijn voor hun lunch hebben dood geknuppeld….
@Rick-dos: en hondjes gegeten hebben!!
@hollow: woe ik net een Lexoyota kope, nu dus niet meer.. Hondjes, dolfijnen, nooit meer iets japans..
@hollow:
Ja want nederland en België zijn ook hetzelfde ;)
@Rick-dos:
Eet smakelijk!
Wauw!
Wat een dikke bak, ik hoop dat ze hier een beetje oproer kunnen veroorzaken onder het Duitse trio.
Ja je concurrenten volgen ipv voorblijven……. Gaaaaaap
Ik heb een nieuwe favoriete auto.
de voorkant is net even to much, verder erg mooi
doe mij de M4 dan maar.
Kan gewoon bestaan naast de huidige sportwagens.
Zie het belang van de vergelijkingen ook niet.
Je kiest ervoor of niet. Zou zelf voor iets anders gaan. Maar wat een coole bak zeg!
Een 5.0 V8 is gewoon overkil voor zo’n wagen.
Als je in een sportieve coupe niet toekomt met een 3.0 6 in lijn of zelfs een 4 cilinder met turbo dan ontwerp je die wagen verkeerd.
In een luxe-sloep wil ik dat te veel aan gewicht wel door de vingers kijken maar in een sportief ogende wagen zoals deze.
Mooie kont. Mooie auto en profil. Tot je de voorkant ziet. Godgruwlijk! Het lijkt wel of de Predator zijn helm heeft afgezet. De Duitsers angstzweet? Ha ha, nee die hebben hoogstens het zweet tussen de billen zitten van het lachen.
Geen idee hoeveel meer gewicht die V8 heeft. Het is geen Amerikaan! Dus appels en peren vergelijken.
Geef mij maar een V8! Heerlijk geluid. Zal wel loslopen met dat gewicht. Volgens mij zijn ze niet achterlijk bij Lexus.
Dus Lexus heeft nu de grootste..
Het is een prachtbak eerlijk is eerlijk mocht ik het geld hebben zou ik zwaar twijfelen tussen deze Lexus en de BMW M4.
Wat een misbaksel. Werkelijk geen enkel onderdeel van deze auto kun je als “mooi” bestempelen.
Dan was die IS-F waar Autoblog ooit mee gespeeld heeft een ziljoen keer fraaier..
Prachtige wagen de isf had al betere circuit capaciteiten dan c63 en de rs4:-) dus ja de duitsers hebben alle reden om zich zorgen te gaan maken.Daarbij komt nog dat de Rcf elk jaar geüpdate word met meer pk as.
De grote Duitse automerken maken zich echt geen zorgen omdat hun premium auto’s veel waardevaster zijn dan de Lexus. Ik zag laatst een Lexus IS-F uit 06/2011 te koop staan voor €34.000 (zelfs zonder Mark Levinson audio!!!). Voor een auto met een nieuwprijs van rond de €105.000 doen Audi’s, BMW’s en Mercedessen het toch beter in deze prijsklasse.
Degene die een auto kopen voor de snelheid of weggedrag op een circuit hebben waarschijnlijk nog nooit gehoord van neerlands grootste cashcow a.k.a CJIB.
Tipt bij lange na niet aan 1 van de Duitse 3
@timhuiderjw:bullshit