• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus verlengt de RX450h met 110 millimeter

Auteur: jaapiyo, gepost 29 november 2017 om 20:28 – 14 Reacties

Afbeelding Lexus verlengt de RX450h met 110 millimeterAfbeelding Lexus verlengt de RX450h met 110 millimeterAfbeelding Lexus verlengt de RX450h met 110 millimeterAfbeelding Lexus verlengt de RX450h met 110 millimeterAfbeelding Lexus verlengt de RX450h met 110 millimeterAfbeelding Lexus verlengt de RX450h met 110 millimeterAfbeelding Lexus verlengt de RX450h met 110 millimeterAfbeelding Lexus verlengt de RX450h met 110 millimeter

RX450hL
Dat zal vast wonderen doen voor het zelfvertrouwen van de RX.

Ondanks dat onze @casperh behoorlijk goed te spreken was over de Lexus RX450h (rijtest), zien we de auto niet erg vaak op ’s heeren wegen. Of dat gaat veranderen door de komst van deze verlengde versie die plaats biedt aan zeven personen wagen we te betwijfelen. In Nederland zijn er buiten enkele gemeentes nou eenmaal niet zoveel gezinnen met meer dan drie kinderen.

Wat dat betreft is de auto waarschijnlijk beter geschikt voor ‘Murica, waar Lexus sowieso veel populairder is dan aan onze kant van de plas. Toch houdt dat de luxe divisie van Toyota in dit geval niet tegen om de auto ook hier aan te bieden. In Amerika is de auto beschikbaar als RX350 en RX450h, maar wij krijgen alleen de laatste vanwege onze belastingregels.

Lexus heeft voor het creëren van de RX450hL de wielbasis van de RX450h niet gewijzigd. Dat wil zeggen dat de overhang vergroot is, maar gelukkig alleen aan de achterkant. Ook het achtersteven van de auto loopt wat minder stijl af dan bij de reguliere RX450h. Dit alles heeft uiteraard tot doel de inzittenden op de extra rij een gerieflijke ruimte te bieden. Koop dan, of heb jij toch liever een LC500 (rijtest)?

Ook interessant!

  • Lexus ES rijtest
    Lexus ES (2022) rijtest
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt
  • Video - Lexus wordt aangereden door... een vliegtuig

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

la-2017, Lexus, rx, RX450h

Vorig bericht: « Officieel: dit is de nieuwe Mercedes CLS
Volgend bericht: Mazda presenteert een nieuw topmodel in Los Angeles »

Lees Interacties

Reacties

  1. Loek zegt

    29 november 2017 om 20:34

    Hoe verpest je de proporties van een proportioneel mislukte auto nog erger…

    Ik kan Lexus vaak wel waarderen maar dit is het gewoon niet.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      30 november 2017 om 00:11

      @720s: ik vind het eigenlijk een stuk beter staan. De korte variant heeft enorm veel lijnen en oogt nigal gedrongen. Nu de auto wat langer is, komt het rustiger over. Tel daarbij op dat de RX nu bog praktischer is en kan mij goed voorstellen dat dit de populairste variant gaat worden.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        30 november 2017 om 18:12

        @willeme: Ik weet dat ze elders ter wereld veel verkopen en dat een praktischere variant het vast goed zal doen, maar het werkt gewoon net niet voor mij, met een langere wielbasis. Misschien dat het ook ligt aan de veren, die staan een beetje hoog.

        Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    29 november 2017 om 20:54

    Ik zou mijn uitgebreide gezin eerder in een LX dan in een verlengde RX vervoeren… Maar ik vind t niet eens een slechte idee! Instappen in een 7-zits Lexus wordt bereikbaarder. En als dit meer verkopen voor Lexus Amerika en Indonesië (sws is pakweg 50% van alle Lexi daar een RX) betekent, dan juich ik t toe

    Login om te reageren
  3. rhellema zegt

    29 november 2017 om 21:17

    Wat is die voorzijde toch belachelijk vorm gegeven. Als je hiermee gezien wil worden dan ben je echt aandachtsgeil.

    Login om te reageren
    • n0zem zegt

      29 november 2017 om 21:24

      @rhellema: het is jammer dat Nederlanders zo denken (en dus massaal grijze golfjes/a3’s/3-series of ander saai spul kopen)…

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        29 november 2017 om 21:31

        @n0zem: laat ik de door jou genoemde auto’s nou helemaal niets vinden. Wat dat betreft houd ik veel meer van de klassieke lijnen van Jaguar, en dan niet de huidige Indiase meuk.

        Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    29 november 2017 om 22:19

    Loopt het stijl af? Of steil af?

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      29 november 2017 om 23:48

      @gulli: haha, de achterkant loopt minder steil af en de stijl is aan de achterkant een stuk minder.

      Login om te reageren
  5. ehnl zegt

    29 november 2017 om 22:40

    ter informatie: 110 millimeter is gewoon 11 centimeter …

    Login om te reageren
  6. toyotaprius zegt

    29 november 2017 om 22:59

    Wat een grote Toyota Prius!

    Login om te reageren
  7. PeugeotGTI zegt

    30 november 2017 om 07:19

    Ik heb er nog nooit een zien rijden. Wat ik overigens niet heel erg vind.

    Login om te reageren
  8. azuli zegt

    30 november 2017 om 08:16

    Zo vind ik hem echt mooi. Het design van de korte versie is iets te gedrongen voor een SUV. Daar heeft de X5 en ML(of hoe die ook heet)ook last van. Bij Mercedes vind ik de GL (die grote) veel mooier dan de ML.
    Haha ben niet zo bekend met de huidige type namen van Mercedes;)

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      30 november 2017 om 08:37

      @azuli: Het heet GLE of het mongolenbroertje de GLC Merc x6. Lexus mooie auto weer!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North