• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lezersvraag: ga jij minder autorijden met een benzineprijs van 2 euro?

Auteur: RubenPriest, gepost 7 juli 2021 om 09:58 – 97 Reacties

Lezersvraag: ga jij minder autorijden met een benzineprijs van 2 euro?

Onze dure hobby begint alsmaar duurder te worden. Reden om de vierwieler te laten staan bij een eventuele benzineprijs van 2 euro, of rij je vrolijk door?

Het zijn niet de hoogtijdagen om acht, tien of twaalfcilinders te rijden. Inmiddels betaal je voor een deftige zondagrit net zo veel als een middagje varen met een speedboot enkele jaren geleden. Gister werd een nieuw record behaald, dat vandaag alweer is gesneuveld met nog een nieuw record. De benzineprijs dendert door richting de 2 euro.

Gister werd de adviesprijs voor een liter Euro95 doorbroken met € 1,951, aldus United Consumers. Vandaag is de prijs wederom gestegen met 0,4 eurocent. De adviesprijs ligt nu op € 1,955 voor een liter peut, € 1,586 (+0,4 ct) voor diesel en € 0,941 (+0,4 ct) voor LPG. Met deze opmars is de vraag niet of de 2 euro gehaald gaat worden, maar wanneer.

Wie Euro98 tankt zal sowieso al met een benzineprijs van bijna 2 euro of meer te maken hebben gehad. Er zijn zelfs tankstations in Nederland die richting de 2,10 euro per liter gaan. Het maakt dan niet uit of je diepe zakken hebt of niet. Meer dan 200 euro aftikken voor een volle tank met je G-klasse of Range Rover op benzine is nooit leuk.

Brengt ons bij deze lezersvraag. Waar trek jij de grens? Of is er wat jou betreft geen grens en rij je gewoon door. Kortom, ga jij minder autorijden (naast je woon-werk verkeer natuurlijk) met een benzineprijs van 2 euro?

Ook interessant!

  • Breek! Benzineprijs evenaart het record
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?
  • Benzineprijs in Nederland bereikt alweer een record
  • De beste stuurmansweg
    Lezersvraag: Welke epische route ga jij rijden na Covid?

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

benzine, geld, lezersvraag, record

Vorig bericht: « Video: zo verloopt een spoedbegeleiding vanaf Den Haag
Volgend bericht: Interieur Ineos Grenadier is bewust niet mooi gemaakt »

Lees Interacties

Reacties

  1. rulefollower zegt

    7 juli 2021 om 10:00

    Brandstofkosten zijn bij 2 euro per liter nog steeds niet een erg relevante kostenpost bij het bezit van een auto. Zeker als ver ook naar verbeterd verbruik en inflatie kijken.

    Login om te reageren
    • padoempats zegt

      7 juli 2021 om 11:52

      Niet bij het bezit van een auto, wel bij het gebruik van een auto.

      Login om te reageren
    • vingers zegt

      7 juli 2021 om 14:00

      Helaas ben ik in januari van een superzuinige polo tdi naar subaru forester van 2003. En dan doet tanken in een keer wel echt serieus pijn iedere keer.

      Login om te reageren
  2. ericd zegt

    7 juli 2021 om 10:06

    Uhh, als ik de auto nodig heb, pak ik hem gewoon. Maar ik doe veel met de fiets.

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      7 juli 2021 om 19:38

      Benzineprijs is wel t laatste waar ik naar kijk. Probeerde wel al zoveel mogelijk met de (elektrische) bakfiets en e-scooter te doen (80% van alle ritjes). Maar dat zou ik ook doen bij een benzineprijs van 0,25

      Login om te reageren
  3. lebeaunl zegt

    7 juli 2021 om 10:08

    Ik pak bewuster wat vaker de Zoe R135 dan de TT-RS, daar ik die thuis met zonne-energie kan laden (rijd geen lease-auto’s).

    Login om te reageren
  4. Jaaaag zegt

    7 juli 2021 om 10:10

    Minder rijden is geen optie, gewoon tanken.

    Login om te reageren
  5. str8six zegt

    7 juli 2021 om 10:11

    Daar kan ik kort over zijn: nee.

    Login om te reageren
  6. tinnemans zegt

    7 juli 2021 om 10:11

    Ik rij, zeker het afgelopen jaar, het merendeel van m’n kilometers in het buitenland, dus de kosten vallen nog wel mee. Wat ik vervelender vind van de hoge benzineprijs is dat veel onbemande stations een pin limiet van €125 hebben, en ik dus de auto (88l) niet in 1 keer vol kan tanken.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      7 juli 2021 om 10:22

      Wat? Zon PIN limiet zou toch moeten meebewegen met de brandstofprijs. Dus niet €125 maar dat wat 100 liter kost.

      Login om te reageren
      • tinnemans zegt

        7 juli 2021 om 10:34

        @mashell; dat zou je verwachten, maar dat is niet mijn ervaring helaas.

        Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      7 juli 2021 om 10:27

      @tinnemans: welke auto heb je dat die een tank inhoud van 88L heeft?

      Ik zoek eigenlijk ook nog iets met een grote dieseltank!

      Login om te reageren
      • tinnemans zegt

        7 juli 2021 om 10:31

        @cloverleaf; Een E65 740i. Die heeft zo’n grote tank niet nodig eigenlijk, ik haal tussen de 800 en 1000km op een tank, maar de 760i waarschijnlijk wel. :)

        Enne, ik tank dus benzine, geen satansap. :) :)

        Login om te reageren
        • cloverleaf zegt

          7 juli 2021 om 12:49

          @tinnemans: nice! Mooi model altijd. Vroeger veel in gereden (helaas niet die van mezelf, of misschien wel gelukkig aangezien ik het toen sowieso niet zou kunnen betalen ;) )

          Ik had voorheen ook wat grotere inhouden maar nu ik wat meer ben gaan rijden privé zoek ik iets met een enorm rijbereik op 1 tank

          Login om te reageren
          • tinnemans zegt

            7 juli 2021 om 13:06

            @cloverleaf: Ik ben ook erg blij met de auto, zelfs al is het een oud beestje. Ik ben ook erg blij dat de 1e eigenaar de afschrijving heeft gepakt, want daar moet ik ook niet aan denken. 😁 Ik snap goed wat je bedoelt; ik heb een aantal jaar vrij veel met een E64 gereden en 3 keer per week moeten tanken voelt echt heel armoedig en sneu, zeker in de winter in de kou en als t donker is en je bent -weer- op zoek naar de goedkoopste pomp in de regio.

            Login om te reageren
      • jarnobakker zegt

        7 juli 2021 om 10:58

        @cloverleaf: mijn auto heeft een 70 liter tank . met die pin limiet krijg ik hem niet vol met deze prijzen.

        Login om te reageren
        • padoempats zegt

          7 juli 2021 om 11:53

          2x tanken dan

          Login om te reageren
        • jollykart zegt

          7 juli 2021 om 17:55

          Lol had ik ook pas last van, geeft je het gevoel dat je een enorme tank hebt😁.

          Wat de stelling betreft: nee. Bij mijn volle verstand leaseauto met tankpas ingeleverd en een heerlijke atmosferische 6 in lijn gekocht. Nu kan het nog.

          Login om te reageren
      • bertorelli zegt

        7 juli 2021 om 11:19

        Mijn S-Klasse uit 1984 heeft er een van 92 liter ;-)
        Bij het volgooien krijg je er gratis een hartverzakking bij.

        Als ik in Maastricht zou wonen, is het goedkoper om in Luxemburg te gaan tanken met prijzen rond de € 1,40 voor een liter E5 98.

        Login om te reageren
        • tinnemans zegt

          7 juli 2021 om 11:42

          @bertorelli; Vanuit noord Nederland zou ik dan alleen nog maar aan t tanken zijn, om in Luxemburg te kunnen tanken en dan moet ik er nog heeeeeel rustig naar toe rijden ook. Maar misschien wel een idee om als ik toch richting het zuiden moet er een klein ommetje aan vast te plakken. :)

          Login om te reageren
          • cloverleaf zegt

            7 juli 2021 om 12:50

            @tinnemans: ik rijd vaak op en naar Luxoland vandaar die interesse in je grote tank ;)

            Login om te reageren
            • tinnemans zegt

              7 juli 2021 om 13:15

              @cloverleaf: Dat snap ik. Ik kan me voorstellen dat een E65 niet de meest logische aankoop is. Ik zocht een practische gezinsauto voor een wat groter huishouden met deels uitwonende kinderen. Er zijn ondertussen veel, heel veel, snellere auto’s te vinden, maar het rijdt wel heerlijk.

              Login om te reageren
            • tinnemans zegt

              7 juli 2021 om 13:53

              @cloverleaf: Er staat een 730D uit 2008 te koop voor minder dan 10 mille, met niet al te veel km en ook een 88l tank. Lijkt me een prima auto om mee naar Luxemburg te tuffen. Ik heb alleen geen idee of diesel daar ook goedkoop is.

              Login om te reageren
              • cloverleaf zegt

                7 juli 2021 om 21:52

                @tinnemans: heerlijke auto idd. Neig toch ietsjes meer naar een 5 touring. Heb geen haast. M’n dreier rijd nog prima maar altijd leuk om ff te oriënteren.

              • tinnemans zegt

                8 juli 2021 om 07:05

                @cloverleaf: Ik had 2 jaar geleden een 325i en die werd te krap voor familiedingen. Ik was daarom ook naar 5jes aan het kijken en omdat ik eerder een E64 645i had gehad wilde ik graag weer een V8 hebben. Tijdens het zoeken viel het me op dat 2e hands 7’s eigenlijk net zo duur waren en vaak in betere staat. Een V8 maakt van een 5 een scheurijzer en dat beeld kwam goed terug in t 2e hands aanbod, maar zeker in een 740 is het gewoon een instapmotor voor mensen die zuinig zijn op de auto. Dat maakte de keuze voor mij makkelijk, maar het is zeker geen snelle auto. De 325d van @willeme is ondertussen een stuk sneller, maar met niet te brede achterbanden (245) kan ik de kont in scherpe bochten moeiteloos opzij krijgen. Net aan leuk genoeg zeg maar. Een 5 Touring is natuurlijk ook een prachtige auto, ik vind de F serie erg mooi. En modernere motoren en ZF bakken zijn een stuk sneller geworden. Wat dat betreft rij ik toch een beetje in de XJ van BMW rond. Chique maar wel verouderd.

        • SpiderIV zegt

          7 juli 2021 om 12:22

          als je je verder rot verveelt en echt geen idee hebt wat je met je tijd moet doen dan is dat een optie …………….

          Login om te reageren
          • tinnemans zegt

            7 juli 2021 om 13:57

            @SpiderIV: Zo klinkt het net alsof je niet echt van autorijden houdt. Na een jaar thuiszitten ben ik blij met elk excuus om kilometers te maken, hoe meer, hoe beter.

            Login om te reageren
            • SpiderIV zegt

              7 juli 2021 om 14:26

              @tinnemans: valt mee, ik rij toch nog pakweg 30.000 km per jaar maar een bestemming om in de rij te staan voor wat brandstof met wat korting is me echt te gek.
              NB wat aandeeltjes Kon Olie in je portefeuille en je pakt een deel van je brandstofkosten terug ;-)

              Login om te reageren
      • dunhozzie zegt

        7 juli 2021 om 14:54

        Mijn ML350d doet gemiddeld ook 85 liter per tankbeurt en die rij ik meestal niet helemaal leeg.

        Login om te reageren
    • vonklausenburg zegt

      7 juli 2021 om 17:19

      @tinnemans: Zelfde hier met een tank van 95 liter. Daarom ga ik niet meer naar onbemande tankstations.

      Login om te reageren
  7. atrak zegt

    7 juli 2021 om 10:20

    Toevallig vandaag een artikel gelezen dat de Duitsers weer massaal diesel okazies kopen.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      7 juli 2021 om 10:37

      @atrak: bron? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de beweegredenen. Mijn werkgever valt onder een Duits moederbedrijf en een Duitse collega vertelde me een tijdje geleden dat hij zelfs met een moderne diesel (ging in dit geval om een Octavia 2.0 TDI uit 2016) in sommige binnensteden inmiddels niet meer welkom was.

      On topic: nee, ik rij er ook geen km minder om, al moet ik wel zeggen dat ik die auto ook alleen voor woon-werkverkeer en lange privé ritten gebruik. In de stad gaat vrijwel alles met de fiets of benenwagen, en heel af en toe de bus.

      Login om te reageren
      • atrak zegt

        7 juli 2021 om 10:52

        @RRRobert: https://www.ad.nl/auto/waarom-plotseling-iedereen-in-duitsland-weer-een-occasion-met-dieselmotor-wil~a91148ab/204807008/

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          7 juli 2021 om 11:09

          @atrak: dank u. 👍🏻

          Login om te reageren
      • Ot92 zegt

        7 juli 2021 om 15:14

        @rrrobert Dat geldt alleen voor Stuttgart naar mijn weten, en dat is nog niet ingegaan als het goed is.

        Login om te reageren
    • raoufff zegt

      7 juli 2021 om 12:43

      @atrak: goede ontwikkeling, toch nog verstandige mensen op deze aarbol die zich niet laten bang/gek maken.

      Login om te reageren
  8. baf07 zegt

    7 juli 2021 om 10:20

    Ik merk er niet veel van, tank altijd €50,-

    Login om te reageren
  9. kniesoor zegt

    7 juli 2021 om 10:25

    Gisteren 1,979 betaald voor Euro98. Tot nog toe geen kilometer minder gereden, wellicht, dat dat anders wordt als de prijs nog verder op zou lopen.

    Login om te reageren
  10. NOLA saints zegt

    7 juli 2021 om 10:27

    Voor die 7000km die ik per jaar afleg maakt het niet veel uit. Vraag mij wel af of dit een punt van debat zou zijn mochten de verkiezingen eind dit jaar zijn ipv een paar maanden geleden.

    Login om te reageren
  11. goodvibrations zegt

    7 juli 2021 om 10:30

    Ja. behalve de must do’s.. Werk, vrienden & wellicht vakantie..
    dus eigenlijk.. nee, toch niet ;-)

    Login om te reageren
  12. nicolasr zegt

    7 juli 2021 om 10:30

    Nope. Ik heb (sinds kort) een diesel en woon in het buitenland. Dus vlammen met dat hok!

    Login om te reageren
  13. sleurhut zegt

    7 juli 2021 om 10:31

    Nee, ik rijd eigenlijk nog precies net zoveel als normaal. Ik verdien m’n geld met m’n auto, en kan gewoon niet zonder. Wel rijd ik een plug-in (A250e), en probeer ik zo veel mogelijk te stekkeren.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      7 juli 2021 om 10:37

      Same here; voor de Lockdown reed ik zakelijk minstens 70K per jaar aan woon-werk; 95% snelweg. Nu 20K het hele jaar inclusief prive uitjes naar Duitsland, etc. Rijd geen KM minder om de hoge benzine prijs; maar ik verreken het vanaf mijn eerst volgende nieuwe klus wel in mijn uurtarief….

      Login om te reageren
  14. sparks zegt

    7 juli 2021 om 10:32

    Ik rij nu al niet veel, ik werk grotendeels thuis.
    Wat me wel opviel dat tanken in Duitsland €0,50 goedkoper was per liter.

    Login om te reageren
  15. fietsenmaker zegt

    7 juli 2021 om 10:34

    “Wie rekent, rijdt LPG. Dat tank je het voordeligst langs de snelweg.” Groetjes van je vrekkige oom.

    Login om te reageren
    • 900T16S zegt

      7 juli 2021 om 16:05

      Dat dus, sinds vorige maand zit de installatie erin. Had ik veel eerder moeten doen. Die 98 werd wel erg kostbaar.

      Login om te reageren
  16. AbdelJabbar zegt

    7 juli 2021 om 10:36

    Ik tank 1 keer per maand vol. De schade valt te overzien. Tankje van 35 liter.

    Login om te reageren
    • Michel-GR zegt

      7 juli 2021 om 12:45

      Heb ik er ook een van rij daar ook 700km mee.
      Mijn andere auto daarentegen… maar goed dat weet je nu eenmaal een hobby kost geld.

      Login om te reageren
  17. HZW zegt

    7 juli 2021 om 10:37

    Nee, al wordt het € 3.50,- per liter.

    Login om te reageren
  18. bassrt zegt

    7 juli 2021 om 10:37

    mijn woon werk verkeer kan ik niet onderuit, dus daar ga ik niet minder door rijden. Maar het maakt het wel minder leuk om in het weekend wat leuks te gaan doen of een stuk te gaan rijden. Ik vind de prijzen echt niet grappig meer en het word alleen maar erger. Zeker als ze nog in het nieuws het proberen goed te praten dat een vat olie gestegen is van 30 naar 40 euro per vat en niet goed vergelijken met 2021 toen een vat 100-120 euro kostte.
    Helaas niet alleen bij brandstofprijzen, maar overal word het duurder tot een niveau dat je denkt waar slaat dit op.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      7 juli 2021 om 10:52

      Zit inmiddels rond de USD 75 per vat. Met het Nederlandse belastingstelsel op brandstoffen stijgt de prijs van benzine dan exponentieel. Klachten daarover kunnen ingediend worden bij de Tweede Slaapkamer.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        7 juli 2021 om 12:00

        Vraag aan de tweede kamer: willen jullie meer of minder belastinginkomsten? Dan scanderen ze meer, meer, meer.

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          7 juli 2021 om 17:10

          Dat zullen we dan ook maar eens aan de Hoge Raad voor moeten leggen.

          Login om te reageren
  19. KEV9 zegt

    7 juli 2021 om 10:39

    ja, ik rij LPG

    Login om te reageren
    • spacemoon24 zegt

      7 juli 2021 om 12:50

      Ik zat laatst een beetje onderzoek te doen naar LPG (G3) rijden. Wat zijn jouw ervaringen wat betreft restricties in parkeergarages/binnensteden?

      Login om te reageren
      • 900T16S zegt

        7 juli 2021 om 16:00

        Ik rij ook LPG (auto uit 1994). Kan gewoon overal naar binnen. Enkel in sommige buitenlandse parkeergarages staat er wel eens een verbodsbord. In mijn geval was dat in Oostenrijk.

        Login om te reageren
  20. pomoek zegt

    7 juli 2021 om 10:41

    Adviesprijs van 2 euro is kolder. Bij de witte pompen betaal je eerder 1,70-1,75 euro. Ik probeer overigens zo weinig mogelijk te rijden met mijn auto. De benzineprijs speelt daar, op dit moment, niet echt een rol in omdat de vaste kosten voor mij gewoon hoger zijn. Als de wegenbelasting zou worden afgeschaft en de accijns op benzine wordt verhoogd zal ik er zeker rekening mee gaan houden.

    Login om te reageren
  21. cossiekiller zegt

    7 juli 2021 om 10:44

    Niet echt. Maar ik rijd met een diesel en woon ook nog eens in België…

    Maar zou nog liever hebben dat de brandstofprijzen richting 4 euro gaan en dat de belastingen op de auto’s wegvallen. Dan gaan de mensen pas echt nadenken om de auto voor elke prul niet meer te gebruiken.

    Login om te reageren
  22. willeme zegt

    7 juli 2021 om 10:48

    Nee, ik ben niet minder gaan rijden. Wel een beetje gniffelen bij het tanken. Die gekke 3 Serie rijdt gewoon 1 op 15 als je normaal doet. Dus op een tankje van 61 liter haal je met gemak 900 kilometer. Als je een beetje je best doet, is 1.000 km ook geen probleem. Voor zo’n 85 euro zit de tank helemaal vol, maar als je een beetje zoekt vind je ook stations die het voor 1,35 per liter aanbieden. Ok, de MRB is iets hoger, maar de variable kosten daarboven op vallen mee. Met een benzine dreier (die duurder zou zijn geweest in aanschaf) bespaar je iets op MRB en verzekering, maar zit je met 1 op 10-12 en een veel hogere prijs. Dikke prima, zo’n dieseltje.

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      7 juli 2021 om 10:57

      Bij mijn is het meer 230-270 Km op ± 30 liter, Ron 98 E5. LOL.
      Rij tussen de 8000-12000 per jaar,

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        7 juli 2021 om 15:54

        @HZW: Wow! 30 liter? Heb je een Mitsubishi Evo ofzo? Ik rijd tegenwoordig minder dan 10.000 km, maar hoef dan ook nooit te tanken ;-)

        Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      7 juli 2021 om 15:38

      @willeme Heb je ooit BP Ultimate Diesel geprobeerd? Het heeft een iets hoger cetaangetal waardoor ie net wat lekkerder loopt. Het kost wel zo’n 10 eurocent meer op een liter.
      In Apeldoorn bij BP Wierenga was ik gisteren 1,50 per liter kwijt.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        7 juli 2021 om 16:15

        @Ot92: nee, eigenlijk niet. Er zit wel een BP in de buurt, dus misschien maar eens proberen. Is er verschil? Bij benzinemotoren merkte je het wel minimaal, maar bij diesel vaak niet (in Duitsland heb je ook de betere diesel waar ik echt niets van heb gemerkt ;-))

        Login om te reageren
        • Ot92 zegt

          8 juli 2021 om 10:12

          @willeme Naar mijn idee is er wel verschil, niet een verschil waarvan je gaat zeggen ”wow er is 20pk erbij gekomen”, maar ze reageert iets beter/feller bij het accelereren. Dit was ook te zien aan de Dragy metingen die ik heb gedaan. 50-120km/h in de 3de versnelling was bijna een seconde sneller met BP Ultimate Diesel.
          Bij JD zei een medewerker dat het een verschil van 5 pk kan maken. Bij hun eigen race Golf TDI destijds was er een verschil van zo’n 8 pk aanwezig.
          Ikzelf tank het puur vanwege het feit dat het mij zo’n 5 cent meer t.o.v. normale diesel kost hier. Verder loopt ze iets beter en regenereert het DPF ook iets minder vaak, scheelt zo’n 100km (om de 400km ipv 300km). Ik wil binnenkort nog HVO100 proberen, maar dat kost wel flink meer. Ruim 1,70 de liter geloof ik. Daarmee regenereert zo’n EU6 diesel motor/DPF om de 800km, toch een stuk beter voor de levensduur van het ro(e)tfilter.

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            8 juli 2021 om 10:48

            @ot92:

            Misschien weleens leuk om wat mee te doen. De paar pk’s heb ik in principe niet nodig. Ik zet hem handmatig in zijn zes bij 100 km/u en vanaf daar kan ik altijd vlot doorhalen. Maar vaak is duurdere brandstof ook beter voor het verbruik. Aangezien ik nauwelijks kilometers maak met de auto, zijn dit soort proefjes wel leuk om te doen.

            Login om te reageren
            • Ot92 zegt

              8 juli 2021 om 11:02

              @willeme BP claimt dat ie ook ietsjes zuiniger zou moeten zijn met Ultimate Diesel, maar om dat nauwkeurig te kunnen meten moet je op hetzelfde traject rijden onder dezelfde omstandigheden. Gezien het hogere cetaangetal kan de claim kloppen in theorie, maar in praktijk betwijfel ik het. Ik zal anders de volgende keer de normale diesel van BP erin kiepen, en dan kijken of ie plotseling minder zuinig is geworden.
              Een maat van me tankt sinds een half jaar Neste’s HVO100, daar is het cetaangetal nog een stuk hoger van. Minimaal 75 en dat loopt op tot 95 uit mijn hoofd. Normale diesel heeft een cetaangetal van zo’n 53, en bij BP Ultimate Diesel is dat zo’n 61. Hij merkt er vrij weinig van, maar hij rijd dan ook dagelijks in 10 verschillende auto’s. Qua verbruik is het bij hem altijd vrijwel gelijk zegt ie.

              Login om te reageren
  23. jaso013 zegt

    7 juli 2021 om 10:55

    Ik heb heel die 2€ de liter nog nooit ergens gezien. Sterker nog, bij mijn pomp om de hoek is de prijs al weken hetzelfde. 1,799 voor een liter eur95.

    Login om te reageren
  24. okdoei zegt

    7 juli 2021 om 11:08

    Ja en nee? Ik pak meer de motor die een stuk zuiniger rijdt dan mijn auto.

    Overigens hier in het zuiden ook nog geen €2 voor een liter euro95 gezien. Misschien langs de snelweg maar daar kom ik en daar tank ik sowieso nooit.

    Login om te reageren
  25. arthur75 zegt

    7 juli 2021 om 11:08

    Nee, maar pak wel vaker de electrische auto.

    Login om te reageren
  26. airditude zegt

    7 juli 2021 om 11:10

    Op een keertje tanken merk je die kleine stapjes niet. En als je hier op moet gaan letten, is het misschien sowieso verstandiger om de auto / motor weg te doen 🤓

    Login om te reageren
  27. racerx zegt

    7 juli 2021 om 11:23

    Ik ga er inderdaad minder van autorijden en pak in plaats daarvan, nog meer dan ik al deed, de motorfiets.

    Login om te reageren
  28. Dutchdriftking zegt

    7 juli 2021 om 11:27

    Tja ik geef vooral extra gas. Als de benzine duur is moet je er wel extra van genieten!

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      7 juli 2021 om 15:36

      @dutchdriftking Hahaha respect. Zo is het.

      Login om te reageren
  29. Edge zegt

    7 juli 2021 om 11:29

    Nee, totaal niet. Sinds ik in het stadscentrum woon en kantoor, de supermarkten en vrijwel alle andere winkels die ik frequent bezoek op hooguit 5 minuten lopen liggen, rijd ik hooguit 8.000km privékilometers per jaar. Nou heb ik ook nog het geluk dat mijn auto in de stad makkelijk 1 op 20 doet, en ik binnen een minuut of tien over de Duitse grens ben. Daar stond de benzineprijs vanochtend rond de 1,60, dus ik mag absoluut niet klagen.

    Login om te reageren
  30. dree16v zegt

    7 juli 2021 om 11:34

    Nee ik blijf genieten van mijn auto en stap nog steeds savonds en in het weekend af en toe in voor een ritje zonder reisdoel maar puur om even te genieten. Woon/werk is vrijwel komen te vervallen en ik ben overgestapt naar een zuinigere auto met hetzelfde vermogen als voorheen…

    Login om te reageren
  31. frank2b zegt

    7 juli 2021 om 11:40

    Ik bekommer me niet zo om die benzineprijs.
    Ik win toch nooit wat …..

    Login om te reageren
  32. detroitv8 zegt

    7 juli 2021 om 11:58

    Woon werk doe ik -bij mooi weer- op de elektrische scooter. Die enkele keer dat ik de auto pak boeit het me niet, kosten worden vanwege het weinige gebruik en vast bedrag werkgever toch volledig vergoedt door de werkgever. Genoeg marge dus nog.

    Login om te reageren
  33. Ben zegt

    7 juli 2021 om 12:02

    Ik ga niet meer tanken hoor. Mij te duur.. Ik blijft wel rijden uiteraard,

    Login om te reageren
  34. okmer zegt

    7 juli 2021 om 12:12

    Leuk is het niet maar op de totale kosten voor een auto (belastingen, onderhoud en afschrijving) is brandstof maar een heel klein deel dus nee ik zal er niet minder om rijden en nee ik ga er ook geen goedkopere E10 om tanken. De 5er verdient goed sap en dat zal het ook krijgen!

    Login om te reageren
  35. paulvtec zegt

    7 juli 2021 om 12:40

    Na een regelmatig bezoek aan het oosten van het land duik ik even de grens over. Scheelt 20 euro per tank. Jeeeeejjjj Deutschland!

    Login om te reageren
  36. karhengst zegt

    7 juli 2021 om 12:52

    Nope. Wou eigenlijk meer gaan rijden. Als anderen nu wel minder gaan rijden trap ik het gas nog wel wat verder in ook.

    Login om te reageren
  37. toniominestrone zegt

    7 juli 2021 om 13:06

    Ik heb voor woon werk verkeer een e-bike aangeschaft.

    Login om te reageren
  38. astra zegt

    7 juli 2021 om 13:29

    Ik rij zelf electrisch, dus nee, ik rij er geen kilometer minder om. Mijn vrouw rijdt met haar MiTo er ook geen kilometer minder om, maar tankt wel vaker in Duitsland. :-)

    Login om te reageren
  39. utregcity zegt

    7 juli 2021 om 13:38

    Nee.

    Login om te reageren
  40. ericd zegt

    7 juli 2021 om 14:24

    De grote vraag is wat de benzineprijs in de (nabije) toekomst gaat doen. Blijven de kartelafspraken om het afnemende aantal rijders van ICE auto’s nog zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen? Of gaan de olieproducerende landen toch onder elkaars duiven schieten?

    Login om te reageren
  41. Ot92 zegt

    7 juli 2021 om 15:15

    Gisteren nog 1,50 de liter voor een litertje BP Ultimate Diesel betaald, Potverredorie ben ik benzine aan het tanken of wa? Gelukkig is die kreng van mij nog een beetje zuinig.

    Login om te reageren
  42. naturalpower zegt

    7 juli 2021 om 16:11

    Al kost benzine een tientje per liter, ik rij er geen meter minder om. Ik tank nl. groengas.

    Login om te reageren
  43. NOLA saints zegt

    7 juli 2021 om 17:36

    White House Denies Any Responsibility For Higher Gas Prices https://oilprice.com/Energy/Energy-General/White-House-Denies-Any-Responsibility-For-Higher-Gas-Prices.html

    Hier doen ze het tegenovergestelde: De benzine zo duur mogelijk maken.

    Login om te reageren
  44. styns zegt

    7 juli 2021 om 17:45

    Me goei weer gewoon op de Tomos denk ofni

    Login om te reageren
  45. mwti zegt

    7 juli 2021 om 17:58

    Lekker boeie. Maak er maar een tientje per liter van. Dan rotten die burgers met hun knikkerbak lekker op. Autorijden moet weer voor de elite zijn.

    Login om te reageren
    • bfvo zegt

      8 juli 2021 om 06:58

      @mwti: aha, meneer is een proleet met teveel geld.

      Login om te reageren
  46. nissanfairladyz zegt

    7 juli 2021 om 18:08

    Nee, want ik kan praktisch alle Kilometers elektrisch doen.

    Login om te reageren
  47. Volvo_440_turbo zegt

    7 juli 2021 om 19:34

    Idem hier, net zoals Cossie, ik woon ook in België en moest het zover komen, zolang de zaken goed gaan blijf ik vrolijk rondrijden… In het verleden wel eens de auto moeten laten staan omdat het geld op was…

    Login om te reageren
  48. elemento zegt

    8 juli 2021 om 01:01

    1.5 jaar geleden zaten opec en arabieren rusland etc te janken over olie vat. Nu stijgt het als een gekke. Wat hebben die mensen toch macht om te manipuleren

    Login om te reageren
  49. tjorque zegt

    8 juli 2021 om 19:04

    Ik rij minder (auto + moto < 8k per jaar) omwille van Corona en veranderde werksituatie.

    Het eerste doel is echter gewoon enkel nog benzine te verstoken voor plezierritjes.
    En het ultieme doel daarna is enkel nog op synthetische benzine van eigen kweek te rijden.

    Login om te reageren
  50. tjorque zegt

    8 juli 2021 om 19:05

    Ik rij minder (auto + moto < 8k per jaar) omwille van Corona en veranderde werksituatie.

    Het eerste doel is echter gewoon enkel nog benzine te verstoken voor plezierritjes.
    En het ultieme doel daarna is enkel nog op synthetische benzine van eigen kweek te rijden.

    Met zulke lage jaarkilometers is de prijs van de benzine eigenlijk helemaal niet zo relevant meer…

    Login om te reageren
  51. wesley zegt

    9 juli 2021 om 15:48

    Minder rijden? Nee, wel nog zuiniger rijden dan ik al deed! En uiteraard in België tanken en dan niet die E10 troep, maar Shell V-Power waar mijn Suzuki Celerio verassend genoeg extreem zuinig oploopt.

    Ik heb er mijn nieuw zuinigheidsrecord mee verbroken: 31,60KM/L oftewel 3,16L/100KM wat per km € 0,051 cent is bij een literprijs van € 1,61 voor V-Power.

    Helaas is de benzine in België ook in prijs gestegen, dus de laatste keer moest ik € 1,652 per liter betalen. Maar minder ga ik er niet om rijden, dan kan ik net zo goed mijn auto verkopen!

    Een auto is om mee te rijden en niet om 30 dagen per maand stil te hebben staan, om er vervolgens 1x per maand mee te rijden. Al doe ik wel makkelijk een maand met een volle tank van 35 liter en een kleine € 60 voor een volle tank vind ik wel meevallen.

    Maar wie weet, gaan de benzineprijzen binnenkort weer omlaag wanneer de olie landen weer meer olie gaan oppompen. Tot dan gewoon je rechtervoet in bedwang houden, dan hou je ook geld over voor onderhoud en onverwachte reparatiekosten.

    Jep zelfs een Suzuki Celerio heeft onverwachte reparatiekosten…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North