
De irritantste eigenschap van ANDERE automobilisten welteverstaan. Want wij zijn zelf allemaal engeltjes op de weg…
Geinig is dat hè? Dat iedereen om je heen rijdt als een dweil die zijn rijbewijs bij een pakje BlueBand heeft gekregen, terwijl jij alles exact goed doet. Althans, zo zie ik het. En jij ook, wees maar eerlijk. We zien alles fout gaan bij anderen terwijl dat niet nodig zou moeten zijn.
Maar wat is nou de irritantste eigenschap van de andere automobilisten? Is dat dat ze met hun verkeerd afgestelde led-koplampen in je gezicht schijnen? Brakechecken? Of dat ze structureel op de middelste baan blijven rijden terwijl rechts ruimte zat is? Of iets anders?
De irritantste eigenschap van automobilisten?
Ik erger me zelf het meest aan mensen op rotondes. En dan gaat het vooral om het richting aangeven. of liever, het NIET aangeven van richting. Ik kan me daar dus vreselijk over opwinden.
Ik zit in het kamp van naar links knipperen als je de rotonde driekwart neemt, zodat de ander kan zien dat ik mijn blinker sowieso gebruik en ik niet zomaar halverwege afsla. Als ik er dan wel af ga, knipper ik vanzelfsprekend naar rechts. Dat doe ik zelfs als er niemand anders in de buurt is.
Omdat ik het haat als andere automobilisten dat niet doen. Dan sta je te wachten en dan gooien ze hem er ineens vanaf. Dus had ik allang kunnen gaan rijden. Die mensen verdienen echt een speciaal plekje in de hel wat mij betreft.
Ook de mensen die geen richting aangeven naar links als ze de rotonde driekwart nemen zijn in mijn ogen stom. Doe nou gewoon, het scheelt zoveel verwarring. Ja, het hoeft niet, maar je hoeft ook geen oude vrouwtjes te helpen met oversteken en dat doen we toch wel. Het kost ook geen moeite, stelletje luiwammesen!
Maar goed. Bij mij is het duidelijk wat ik de irritantste eigenschap vind van andere automobilisten. Maar wat vind JIJ nou het stomste dat anderen doen in het verkeer? Laat het ons weten, het liefst met een flinke rant erbij, als tegenwicht voor het zoetsappige gedoe met kerst deze dagen!
Brand vooral los dus!!
BMW rijder zijn.
Ga dan gewoon naar rechts in plaats van onnodig en/of te traag te rijden op de linkerbaan
Dat 99% van hen in van die ontzettend suffe auto’s rijdt waar ik dan naar moet kijken. Koop eens wat leuks!
Besluiteloos zijn en onnodig treuzelen.
Yeps of aan een aktie beginnen en hem dan niet afmaken waardoor ze een gevaar voor zichzelf, en nog erger, voor anderen vormen…
Of van die gasten die achter je staan bij een verkeerslicht en al gaan rijden terwijl jij nog stil staat…
Maar, waarom sta jij nog stil?
Het is groen, dus in principe kan iedereen tegelijkertijd gaan rijden.
Ik noem dat: zondag. Dan kom ik vooral dat soort mensen tegen.
Ja, vooral de Mywheels of GreenWheels auto’s bestuurders hebben daar last van.
Staat vaak ook netjes een waarschuwing op:
‘Een auto voor iedereen’.
Soms denk ik dat het stellen van wat voorwaarden aan het gebruik van die karretjes, zoals bijvoorbeeld het bezit van een geldig rijbewijs, misschien toch wel wijs was geweest.
Vast nog wat meer maar met name linksrijden en of jojo rijgedrag terwijl er zeker cruise control op die andere auto zit (je wordt ingehaald, gaat iets voor jou die auto naar rechts en vervolgens gaat deze langzamer rijden dan jij, jij haalt weer in, en daarna zit ie wederom in je kofferbak, enfin die cirkel :)).
Met jojo gedrag denk ik juist aan die mensen die gaan versnellen als ze naar rechts kunnen.
Dus ik rij achter iemand op de linkerbaan en ik heb mijn cruisecontrol harder ingesteld.
Dan krijgt die voorganger vrijbaan en ‘moet’ dus naar rechts, maar die gaat dan ook direct versnellen.
Dan rijd die harder dan ik heb ingesteld. Mij best, rijd maar lekker weg van me.
Maar zodra hij weer naar links moet om in te halen, is de snelheid er weer uit en zit ik weer op z’n bumper. Zucht
Ik deel jouw frustratie.
Dan rij je zelf dus onnodig links…
Dit is zo irritant. Zeker omdat ik dan gewoon een vaste snelheid rij met CC. Laatst deed een vrij nieuwe mercedes A klasse dit bij mij. Hoe kan je ook niet op CC rijden als je het overduidelijk hebt. Leer autorijden ofzo. Ik word er bijna weer boos om. Maar goed dat is zinloos. Maar heb die merc echt 4x ingehaald ofzo, bestuurder ook 2 keer aangekeken, maar die keek niet eens terug, had volgensmij totaal niet in de gaten dat ie steeds dezelfde auto aan het inhalen was. Helemaal in zijn eigen wereldje.
Heel irritant, maar is waarschijnlijk het gevolg van “intelligente” cruise control.
Het zou zoveel ongelukken en files schelen als iedereen godgloeiende die telefoon eens met rust laat tijdens het rijden! Hoe vaak ik wel niet bijna doodervaringen heb door sukkels die geen idee hebben wat er om hun heen gebeurt is echt belachelijk, komen gewoon naar links zonder te kijken terwijl daar al iemand rijdt bijvoorbeeld
Dat er tig chauffeurs zijn die tijdens de werkuren (9-5?) toch nog in de auto zitten en dan net op de Autobahn die ik gebruik. Rotirritant is dat. En dan die wit-rode en geel-zwarte kentekens die zonder hun spiegel te gebruiken en vaak zonder reden plots uitwijken naar uiterst links. Misschien hebben ze wel gekeken en denken ze die snelheidsduivel ga ik eens in de ankers werken.
Twijfel tussen altijd maar middenop blijven rijden of te ongeduldig zijn, van die flapdrollen die denken dat de maximum snelheid niet voor hen geldt en dan ongeduldig mensen proberen op te drukken voor wie de maximum snelheid wel geldt.
Topic tip: stel in mei eens dezelfde vraag over motorfietsers.
Niet twijfelen, gewoon naar rechts ;)
Zo’n hekel aan die idioten die 100 gaan rijden waar ze ook 100 mogen. Die druk ik altijd lekker op. De Max snelheid is suggestief, paar jaar terug konden we ook veilig 130. Helemaal als ze in zo’n zaadloze EV rijden.
Waar ik altijd erg om moet lachen, zijn van die slome treuzelaars die rond de 70 km/h rijden op de provinciale weg.
Het is dan te druk om in te halen, dus ik moet er achter blijven.
Maar als we dan de bebouwde kom in rijden, blijft de snelheid exact gelijk :-)
Ik denk dan maar zo, dat ik 90 a 100 km/h op de provinciale weg veiliger zou vinden dan de 60-70 km/h die ze door een dorp jakkeren.
dat is een goede idd, ik denk dat er stiekem best veel mensen zijn die gewoon altijd 70 rijden
iets vergelijkbaars heb ik wel eens ’s avonds op de snelweg, dan mag je dus stukken 130, maar veel auto’s rijden altijd 115-120 dus ze halen mij in op de 100 stukken (ik 110cc) en ik haal ze weer in op de 130 stukken (ik 140cc)
Het is me ooit in Duitsland overkomen. Mercedes sprinter gaat me in een 60 Baustelle met 100 voorbij op de linker twee meter rijstrook waar je met een Sprinter niet eens mag rijden. Dat is serieus gevaarlijk en als je gepakt wordt heel erg duur. Maar zal wel haast hebben, orgaan transport of zo. Blijft het busje na de Baustelle gewoon 100 doorrijden… Gevaarlijke gek!
Deed ik vroeger op de brommert ook altijd. Overal 70. Was inderdaad veiliger geweest om 90 te rijden op de N wegen buiten de kom, maar dat ding liep niet harder.
Als er geen ander verkeer in de buurt was leek het minimaal 100, dat wel.
Haha, precies! 50 op een 60-weg en vervolgens met 50 door de 30-km zone.
VRE-SE-LIJK. Ik zit dan altijd te schelden n de auto joh. Vooral als er gewoon bordjes naast de weg staan waar 80 op staat. TACHTIGGGGG roep ik dan. Zij veranderen niet van snelheid, ik wordt alleen maar gefrustreerder. Heb uiteindelijk mezelf ermee natuurlijk…
Niet vlot in willen halen is bij mij toch wel echt met stipt op 1 het meest irritante van de andere weggebruiker.
Dit en vooral daarna niet snel naar rechts gaan terwijl dat wel kan. Zoveel “onnodige” drukte wordt veroorzaakt door onnodig links rijden. Soms is in de spits de rechter aan sneller, rijdt je alle files voorbij.
Maar gewoon even voor mijn beeldvorming he.. ik ben zo iemand die je omschrijft. Ik rijd netjes 102 op m’n CC, haal een vrachtwagen in, krijg iemand op m’n bumper, blijf 102 rijden tot ik de vrachtwagen in m’n achteruitkijkspiegel zie, want dan ben ik er ruim voorbij en kan ik naar rechts en ik mag niet harder op ‘s Heeren wegen.
Vervolgens ben ík dan dus de veroorzaker van onnodige drukte doordat ik een veilige marge houd ten opzichte van de vrachtwagen en niet de marge van de haastige persoon achter mij die vindt dat 102CC niet hard genoeg is?
Deze mag je me proberen uit te leggen, maar ik meld je op voorhand: mij overtuig je niet van het gelijk van de opdouwende mensen op de linkerbaan. Ik mag ook inhalen, en als dat niet snel genoeg gaat heb je pech.
Overigens wel binnen normale voorwaarden he. Met 92 een vrachtwagen in gaan halen, dan ben je gewoon echt aan het vervelen.
Helemaal mee eens. Mijn cruise control staat op 107, ik haal daarmee vrachtwagens in maar ook automobilisten die 106 gaan. Mijn cruise control is niet onder de indruk van bumperklevers en zelfs niet van lichtsignalen. Alleen blauw zwaailicht heeft een effect, dus als je geen blauw zwaailicht hebt 100m afstand houden en geduld oefenen, wordt je volwassen van.
Als je iemand met 107km/u inhaalt terwijl het niet al te druk is en je ziet dat er iemand wat harder aan komt rijden ben je gewoon ontzettend triest bezig door lekker de CC op 107km/u te laten staan. Ten eerste is het gewoon een beetje geven en nemen, dus geef die achteropkomende auto gewoon ff ruimte door wat gas bij te geven. Ten tweede is de kans gewoon ook nog eens groot dat door de ophoping van auto’s achter jou, degene die je aan het ‘inhalen’ was ook nog eens geen ruimte meer heeft om naar links te gaan bij de volgende vrachtwagen.
En hoppa, zo is de volgende bestuurder gecreëerd die de volgende keer denkt.. Ik ga echt niet tussendoor naar rechts hoor.. Want dan wordt ik straks weer klem gereden en zit ik vast achter die vrachtwagen.
Zoals ik eerder zei; je staat in je recht zo te rijden. Maar in je recht staan wilt niet zeggen dat je sociaal bezig bent.
Het is inderdaad geven en nemen. En als jij de ander niet de ruimte wil geven om niet in het strafbare bereik boven de maximum snelheid te komen omdat je onvoldoende geduld hebt dan hoor je niet op de weg thuis. Het spijt me dat je slachtoffer bent van de wachtlijsten in de GGZ om je diep zittende frustratie te laten behandelen.
Daarom zeg ik ook 100m afstand houden dan wordt er niemand klem gereden (dan heb je mogelijk de auto die ik aan het inhalen ben ook voor je, dat vergt wat incasseringsvermogen op je ego maar zo werkt het verkeer), als je dat niet doet en op de bumper gaat zitten met de houding dat de ander gas bij moet geven zodat jij er langs kunt dan ben je zelf asociaal bezig.
Je geeft met je reactie precies aan wat ik bedoel. Je mag misschien feitelijk wel gelijk hebben, maar dat gelijk willen hebben en geen millimeter mee gaan in wat flexibiliteit naar elkaar is wat er mis is met vele bestuurders.
Daarnaast geef ik niets aan over dat ik geen geduld heb, dat ik slachtoffer ben, dat ik zelfs in de wachtlijst sta bij GGZ, dat ik een ego heb zonder incasseringsvermogen en dat ik op de bumper zou gaan zitten bij anderen die zich asociaal gedragen.
Als je dat terugleest, bij jij dan niet degene die extreem kortlonterig reageert op mij omdat ik zeg dat ik je asociaal vind dat je met 1km/u in wilt halen omdat dat nou eenmaal mag!? Ik denk dat je eens goed in de spiegel mag kijken.
Reactief. Mashell ga je niet overtuigen. Dat is je reinste moraalridder.
In 1984 konden we denk ik 100 meter afstand houden, in (bijna) 2025 mag je blij zijn met 2 auto lengtes. Het is wat drukker op de weg. En met 1 km/u inhalen.. man man man.
Zo zie je maar weer, ze zitten zelfs tussen de Autobloggers. De ‘ik doe want ik mag’ en ‘jij mag niet’ mentaliteit, doe toch eens een beetje pragmatisch in plaats van de moraalridders die het eigen gelijk altijd moeten aanhalen.
@amphiby als jij met 102 een vrachtwagen inhaalt vind ik niet dat je niet vlot inhaalt. Dan ben je er zo langs.
Als je met 102 iemand inhaalt die 100 rijdt vind ik denk ik wel dat je langzaam inhaalt. Even paar sec 110 en de doorstroming blijft gewoon goed.
Ik heb tijdens mijn rijlessen toch echt geleerd om ‘vlot’ in te halen. Dus je mag best eens harder dan 102 km/u. Gas intrappen tot 110-115 km/u zodat je er redelijk snel aan voorbij bent en vervolgens je snelheid weer terug laten vallen naar die je hebt ingesteld.
Uhuh, lekker doen in een traject controle. Dan wacht de haastige bestuurder achter mij maar. Waarom moet degene die binnen de wet inhaalt zich boven het limiet gaan begeven omdat iemand anders harder aan komt rijden.
Degene die dat doet kan ook vertragen tot de voorganger opzij gaat na het inhalen.
Middenstrookplakkers. 95 km/h rijders op autosnelweg. Linksinvoegers zonder te kijken, telefoonjunkies terwijl aan het rijden. Japse- en chinese automerkenrijders enz enz
Eensch. Van die figuren die niet naar rechts gaan, pfff. Daardoor wordt de linkerbaan ook weer heel druk.
Je plek op de weg is rechts. Te alle tijden. Tenzij je inhaalt.
Steevast 100kmh blijven rijden.of net 95kmh. Ook na 19:00in NL, in België in Duitsland. En dan natuurlijk links…. Mag natuurlijk, maar denk dan even aan mede wegberbuikers die graag 120 BE of 130 NL of linitloss DE willen rijden. Op tijd naar rechts. De snelle jelles zijn er zo vandoor.
Alleen DRL voor in het donker ook zo iets. Rustig op de snelweg s’ avonds. In de regen idem. Geen licht achter….
Zonder reden remmen op de snelweg, als het niet echt nodig om ergens voor te remmen gewoon gas los.
Ik heb slecht nieuws voor je, in vele nieuwe auto’s (waaronder mijn hybride) gaan de remlichten al aan als je een beetje van het gas afgaat. Ik schaam me hier letterlijk voor. In plaats van al die intrusieve paupersystemen zou de EU eens dit soort dingen moeten gaan aanpakken.
Aah dank voor deze toevoeging. Ik verbaas me vaak over voorgangers met remlichten aan die niet remmen, maar alleen gas los laten.
Ah, dat vermoedde ik inderdaad al, dank voor de bevestiging.
Ik had laatst een huurauto met adaptieve cruisecontol.
Dat heeft zoveel ‘vreemde’ handelingen voor mij verduidelijkt.
Het aan laten gaan van de remlichten bij gas los bijvoorbeeld. Maar ook het absurd vroeg inzetten van een inhaalactie, want anders gaat de auto alleen maar vertragen.
De ideeen zijn op zich goed maar waarschijnlijk door belachelijke wetgeving ontzettend belabberd in de uitvoering.
Afslaan op een rotonde zonder richting aan te geven terwijl je juist voor diegene staat te wachten.
Nou deze, inderdaad. Ik rijd ‘regelmatig’ in Spanje. En hier geeft NIEMAND richting aan bij het verlaten van de rotonde. Ze geven eigenlijk nooit richting aan. Niet bij afslaan, niet bij op-en afritten, niet bij inhalen. Alleen bezig met zichzelf. Wat een rijgedrag, daar. Bi-zar.
Dan is NL heilig.
Ik irriteer ne dood aan andere automobilisten die achter mij gaan rijden in de file en dan als een idioot beginnen te toeteren.
Vast zeker omdat ze er voor bij willen zodat ze net als mij vooraan in de file kunnen rijden om te kunnen genieten van het weidse vrije uitzicht omdat er niemand voor je rijdt.
De laatste maanden rijd ik absurd veel achter mensen die echt veels te langzaam rijden. 40 (op mijn teller, niet eens de gps) op een 60 weg, die overloopt in een 80 weg. Daar gaan ze dan, heel langzaam versnellend, 60 rijden, om vervolgens na de afslag de 1 baans honderd weg op nog de 80 niet aan te tikken. Ik haal tegenwoordig meermaals per dag in over doorgetrokken strepen als er vanaf de andere kant niemand aankomt, dat getreuzel begint me echt te lang te duren.
Erg ik me ook aan. Vooral mensen die te traag rijden op een 70 baan( België) bv 50km/h omdat van zodra ze een zone 50 inneens wel 55 kunnen rijden en zelfs een zone 30 aan hun laars lappen en daar 45 blijven gaan.
Op de middenbaan blijven hangen
Bij drie rijstroken godgloeiende blijven plakken op baan 2 terwijl er rechts niemand rijdt. Soms met 80 km/h! Dit soort mensen reduceert iedere 3-baansweg tot 2-baansweg. Met als gevolg een eigenhandig gecreëerde file. G a n a a r r e c h t s !!!!
1, mensen algemeen. 80% minder zou leuk zijn
2. Middenvak of links kleven, als je wil slapen op de baan neem dan de bus
3. Op niks anticiperen en altijd te laat reageren op wat gebeurd.
4. Mensen die een kruispunt dichtrijden als het druk is.
5. Je rijd 90 in de file niemand kan bewegen maar dan komt zo’n onderontwikkeld embryo achter je met z’n grootlichten trekken om uit de kant te gaan.
6. Zij die denken altijd alleen op de baan te zijn.
7. De voormalige bmw 318 chauffeur die nu een tesla model 3 heeft gekregen van z’n baas, kan nog steeds niet rijden maar denkt wel ongelooflijk snel te zijn.
Ik snap de vele opmerkingen over de midden van de 3 banen plakkers. Maar wat ik nog vele malen vervelender vind is als jij degene bent die naar rechts gaat richting de vrachtwagen die daar rijd maar dat de persoon die je dan dus op de middenbaan (of gewoon links bij 2 baan) inhaalt niet anticipeert dat jij weer naar links wil bij die vrachtwagen. Geef ff gas bij, laat ff een gat of ga naar links aub…
Verder is mijn ergernis 1 heel erg makkelijk natuurlijk dat zijn de telefoontjes. Dat is namelijk heel lastig anticiperen, je moet dan kiezen tussen even veel gas geven om ver weg van ze te komen of inhouden als ze sneller rijden dan jij.
1. Weekendrijders
2. Gasten die op de snelweg tergend langzaam inhalen
Ik erger me het meest aan mensen die zichtzelf te serieus nemen en denken dat ze feilloos zijn.
Kijk een willekeurig dashcam filmpje en minimaal de helft heeft misschien gelijk, maar is vooral een lul door gelijk te willen hebben kosten wat het kost. Geef die ander gewoon eens ruimte.
Geven en nemen, we leven tenslotte in een samenleving. Maar in de auto is iedereen de slechtste versie van zichzelf.
En ja, ik moet dit soms ook tegen mezelf zeggen..
@reactief Helemaal eens , dat is het typische dominee gedrag van de doorsnee Nederlander. De ander willen wijzen op iets wat niet mag of de ruimte niet gunnen want jij hebt meer recht op een stuk asfalt dan de ander.
Bij de dashcam beelden denk ik ook 9 van de 10x ja je hebt een punt, maar je maakt je leven zoveel makkelijker door gewoon 1sec te anticiperen. Die zak hooi rijdt zich vanzelf wel een keer te pletter tegen een boom.
Deze winterse periodes: mensen met verkeerd afgestelde lampen!!
Constant word je verblind door tegenliggers of via je spiegels.
En het valt me op dat veel Tesla’s hier last van hebben….
Tesla rijder met autopilot op de linkerbaan, de automobilist die drukker is met appen of het 50+ stel met allebei een kort kapsel, snor, bril, Gaastra jas zo traag als een slak en nul inzicht…
Het feit, dat ze bestaan. Zonder, dat dat het geval is zou ik ook geen last van ze hebben. Om effe leentjebuur te spelen bij een andere website : ga eens deaud !
Als deze er nog niet stond, had ik ‘m d’r neer gezet! Wees er gewoon niet, niet waar ik ben of zal gaan komen. Ga gewoon (uit de) weg. Als een Leopard-2 tank toegestaan was op de openbare weg, dan had ik er een gereden.
Het bestaan van alle andere automobilisten??
Vervelende bumperklevers voor mij altijd..
Dagrijverlichting automobilisten
Zet altijd de verlichting aan, hoe moeilijk kan get zijn
Eerst remmen en dan hun richtingaanwijzers gebruiken om hun oprit op te rijden.
Die idioten die met 100 km/h ineens naar de linkerbaan gaan omdat ze ruimte maken voor een invoeger DAT MAG NIET en zorgt ervoor dat ik weer moet remmen, want ik mag uiteraard wel gewoon te hard rijden
niet persé in deze volgorde maar:
1# rechts inhalen op een gecombineerde invoeg/uitvoegstrook, super iri wanneer mensen van een 120/130kmh weg op voor hen invoegstrook en voor mij (andere snelweg) een uitvoegstrook. A12 afrit de meern is er zo een waar ze graag met 130kmh van de A2 uit richting amsterdam komen en dan 5 banen naar links gaan maar niet zonder 800m over de invoegstrook te hebben ingehaald.
2# mensen die reageren op remlichten, en niets anders.. meestal rijden ze in greenwheels of andere huurauto’s of in een auto die duidelijk hun eerste voertuig op 4 wielen is na de kinderwagen.
3# middenconsolers… op een 1×1 rijbaan op hun centre console kijken voor de radio, navigatie, iets op de boordcomputer, hun gsm, of de versnellingspook.. en dan op mijn weghelft komen.
4# mensen die eerst in een klein autootje reden en nu ineens 200 tot 500pk BEV rijden en dan rijkunsten vertonen van een 18 jarige youtuber die net de sleutels van een ferrari hebben gekregen…
5# buitenlandse vrachtwagens… varierend van portugese mafkezen die 150kmh over de A67 denderen tot PL ers die laadpalen van fastned blokkeren, die meer rijstroken nodig hebben dan een 737 met foute software..
6# auto’s met el cheapo ledjes die vervolgens als een stroboscoop in mijn ogen knipperen, zoals volvo’s, VAG’s
Nummer #1 je ergert je aan mensen die op een weefvlak NIET meteen bij het eerste blok van rijstrook wisselen?
Mens dat zijn helden, die verdienen een lintje, een standbeeld, een lied, een nationale feestdag!
nee, op een 100km/h weg, en dan over een 2km lange in/uitvoeg strook iedereen rechts voorbij gaan met 120+, en dan wanneer de rechter rijstrook een uitrit wordt, DAN naar links flappen en meteen 5 rijstroken naar links.
Niet zo erg als die mensen uit hilversum die op de A2 dat altijd doen, meestal met type X5/X6, Volvo XC90 of Q5/Q7 of Cayenne maar deze was ik nog vergeten…
Net als mensen (zoals topic starter) die denken dat je linksaf kunt op een rotonde.. 90% van de mensen ziet alleen het knipperlicht en duiken er dan voor… met noodstoppen tot gevolg die dan een kettingreactie kunnen veroorzaken. Alleen bij afbuigen een knipperlicht, en op tijd, niet wanneer je toch al aan je stuur draait (dus niet te laat, als het geen nut meer heeft, en niet te vroeg en je nog een extra afrit pakt.. (snelladen bij supercharger breukelen ligt zo’n rotonde die nog erger is dan keizer kamikazeplein nijmegen. en die verplichte shortcuts van de andere rotonde maken het snelladen niet veiliger.
Haha. Ik moet er nog aan wennen dat ik het af en toe (zoals nu) gewoon met je eens ben.
Parkeren als een blinde piel.
Nederland loopt leeg op dit onderwerp. Blijkbaar nog genoeg werk aan de winkel voor de overheid.
Mijn grootste irritaties zijn (a) bumperkleven terwijl je zelf al minstens de maximumsnelheid rijdt, sowieso bumperkleven en (bi ook bloedirritant, die zelfde bumperklevers gaan na je te hebben ingehaald direct naar rechts, om even verder weer meteen naar links te gaan.
Vrijwel altijd mannetjes die vinden dat ze de regels uitstekend beheersen.
Middenbaanplakkers die willen uitvoegen naar een tweebaans uit/invoegstrook en dan pas naar rechts gaan. Maar niet helemaal natuurlijk want daar blijven ze vervolgens links rijden….. Die erger ik terug. Ik ga dan naast ze rijden aan de rechterkant en match dan hun snelheid… Zodat ze niet kunnen uitvoegen naar de andere snelweg. Ze pakken maar een volgende afslag.
Of topic. Autocorrectie. Ik ben langer bezig met het corrigeren van de Autocorrectie dan het schrijven van een stukje tekst. En Autocorrectie vindt zichzelf helemaal de bom omdat het zichzelf schrijft met een hoofdletter. Over irritant geschreven…..
Zet ‘t uit zou ik zeggen..
Mensen die hun gelijk moeten halen met brakechecks of dat soort onzin. Iedereen is een mens en maakt wel eens fouten, wees toch eens coulant…
Door een tijdelijke situatie zit ik tegenwoordig 200 km per dag op de snelweg, waarvan de terugrit vaak na 22:00. En ik heb mij de afgelopen paar weken kapot geërgerd aan drie zaken:
– mensen zonder cruise control (tenminste, op een Spark met stalen velgen zal het niet zitten) of mensen die het niet gebruiken (op een Porsche Macan zal het wel zitten). Dat je dan zelf een constante snelheid rijdt, in wil halen en die mensen maar blijven optrekken en dan weer inkakken. Bonuspunten qua irritatie als je besluit om op te trekken in de dode hoek, daar waar ik eigenlijk als automatisme weer terug naar rechts zou willen. Ik zie je dan niet, dus dat is levensgevaarlijk.
– mensen die vinden dat de snelheid niet voor hun geldt (dat moet je lekker zelf weten) en dan als een bezetene gaan kleven want oh wee als je niet dat piepkleine gaatje op de rechterbaan pakt om ze erlangs te laten (en ik dan vol op de rem zou moeten). Bonuspunten qua irritatie als je nog voor dat ik naar rechts ben geschoven al half in de middenberm er voorbij probeert te steken. Wil niet generaliseren, maar die laatste categorie is meestal bedrijfswagens en RAM 1500s.
– misschien wel de ergste: mensen met zo’n LED Matrix Laser Hyperbeamkermis in de koplampen, want kennelijk is het niet meer normaal voor dealers om die even te kalibreren voordat de eigenaar de sleutel krijgt. Het idee is namelijk dat die weten waar de lichtbundel niet moet verblinden, maar bij slechte kalibratie ben je eigenlijk gewoon enorm sterk groot licht constant aan het voeren. Tesla’s en Volvo-vrachtwagens zijn het ergste. Maar ook ‘ouderwetse’ koplampen zijn soms barslecht afgesteld. Nou heb ik een beetje nachtblindheid, maar als jij je lampen normaal hebt afgesteld heb ik er absoluut geen last van.
Die LED matrix lampen kalibreren zichzelf… En bij Tesla zijn ze geprogrammeerd dat ze ook de star link satelieten van de religieus leider verlichten. Dus doe jezelf een plezier, stap bij opticien (of de Action) naar binnen en koop een nachtbril dat is het enige wat je er aan kunt doen.
Zelf als ze gekalibreerd zijn, is het gevaarlijk. Bij een nat wegdek weerkaatst het en zodra je met je zonnebank een heuvel of brug overkomt krijg je die supernova alsnog vol in je bakkes.
En daarbovenop, waarom moet tegenwoordig alles verlicht zijn? Logo’s, hele grills, lichtbars, wat is dat voor een kermis. Ook superfijn als je ’s avonds achter zo’n kermis staat bij het stoplicht. Voorganger heeft ook lekker de voet op de rem (want automaat), waardoor je twee meter achter Betelgeuse staat.
Autoverlichting is echt z’n doel voorbijgeschoten.
Het mag toch ook gewoon leuk zijn? Niks mis met verlichte logo’s of lichtbalken.
Even tragisch als ‘dynamische knipperlichten’, alleen geschikt voor nieuwbouwwijkenpubliek met een te hoge hypotheek en berijders van een leasehok.
Wauw, fantastisch! Kan zien dat de gemiddelde autoblogger een geweldig leven hebben dat we ons druk kunnen maken over dit. Dan heb je het echt goed.
dat had je van tevoren kunnen aan zien komen.. effe-gal-spuien-topic doet het altijd goed.. en de schoorsteen moet ook roken bij autoblog, anders kun je ook andere topics niet meer lezen.
Bumperklevers, en dan met name busjes die er vervolgens langs gaan om zo snel als mogelijk bij de volgende auto te gaan plakken. 5 minuten later staan ze voor hetzelfde stoplicht…
Ik gooi ‘m over een andere boeg: ik irriteer me doodgaan van allerlei -in mijn ogen- domme acties van medeweggebruikers. Ben me bewust dat ik ook zelf debet ben aan die acties. Maar tegelijkertijd vind ik ’t misschien nog wel erger (niet irritanter) dat mensen geen fouten meer mogen maken in het verkeer. Je kan zeggen dat je niet op de weg thuishoort als je iemand anders met je actie benadeeld, maar ja… Verkeer is een reflectie van onze maatschappij. Niet iedereen kan even goed mee. In 2025 me dus maar wat minder proberen op te winden. ’t Is toch een soort van onterechte zelfverheerlijking als je denkt dat jij zoveel beter bent.
Wanneer ik ga in halen op de snelweg en dan de automobilist die ik inhaal ineens gas gaat geven. Vervolgens ga ik er weer achter rijden en dan houdt diegene ze gas weer in. Dit gebeurt vooral veel wanneer ik met mijn bedrijfsauto (touringcar) de 90km/h automobilisten wil inhalen. Bij 100km/h tikt ie de begrenzer aan en dan zit je naast zo’n dwaas die ook ineens 100 gaat rijden zodat je er niet voorbij komt.
Dat gas bij geven bij inhalen heet de Verstappen reflex.
Maar serieus, een touringcar is een vrachtwagen met de meest kostbare lading. 90 en 100 is te snel (sommigen mogen in theorie 100 mits iedereen de gordel draagt maar dat is in de praktijk nooit het geval).
Hufters die er graag langs willen en je dat duidelijk willen maken door hun groot licht-sein techniek in te zetten.
Je bent niet in Duitsland maat!
Het werkt bij mij echt averechts, want ik ga dan met 90 voor je rijden.
Anno 2024 nog steeds geen gebruik maken van cruisecontrol op de snelweg.
Geen richting aangeven als je rotonde verlaat. Dan sta ik te wachten omdat jij voorrang hebt, maar ik sta voor Jan lul te wachten.
Hun aanwezigheid op het wegdek…
Ik ben perfect gelukkig met een volledig leeg wegdek, helemaal ter beschikking voor mijn rijplezier.
Maar wanneer ik geen azijn of andere zuurmakende middelen genuttigd heb, wat gelukkig meestal het geval is, is de lijst beperkt tot:
– gsm gebruikers
– treuzelaars
– agressievelingen
– incompetente chauffeurs
– dronkaards
– druggebruikers
– criminelen
– asociale chauffeurs
– chauffeurs die het gebruik van die gele knipperende dingen niet snappen
– rijbewijsloze chauffeurs
–
Mensen die een oprit van een snelweg nemen aan 30km/uur om vervolgens plankgas te geven op het recht stuk. Als ik er met mijn oldtimer bus met 55pk achter zit hebben die waarschijnlijk geen idee hoe hard ze mij pesten hierdoor.
Wraakacties. Een fout maken kan gebeuren. Iemand die een asociae actie uithaalt is meestal een ***, maar laat het gaan en ga niet jezelf en anderen in gevaar brengen door daarna zelf de rijdemde rechter uit ta gaan hamgen.
Je auto dusdanig parkeren zodat je 2 vrije parkeerplaatsen inneemt en er zowel voor als achter net niet genoeg ruimte is om nog een auto te parkeren… Twijfel of dit egoïsme of het niet hebben van ruimtelijk inzicht is, maar ik vind het wel bloedirritant.
De middenvakrijder is al vaak genoemd. Zeker ’s avonds, als het rustig is, mag je als iemand die wel rechts rijdt, twee banen naar links om in te halen en daarna weer terug naar rechts.
Maar laten we ook even een eervolle vermelding doen voor het clubje truckers dat altijd en overal 90 willen rijden. Zelfs bij verlaagde maximumsnelheid, zoals bij wegenwerken of in druk verkeer. En als jij je gewoon aan de max snelheid houdt of voldoende afstand probeert te bewaren, beginnen ze met hun 20+ ton ook nog lekker te bumperkleven
Na inhalen te snel weer naar rechts gaan. Iedere keer de vouwen uit m’n spatborden.
Heel interessant om te lezen dat iemand zich stoort aan mensen die een niet bestaande regel niet opvolgen
Bumperklevers. Echt zo irritant! Ik heb ze echt regelmatig bovenop mijn voorbumper zitten!
Auto’s die bij het stoplicht te ver van de streep stoppen. Lees : niet over de sensoren rijden waardoor het systeem niet reageert. Tijd is tijd! Sommige van ons hebben niet heel veel tijd meer.
Ik vind mijn eigen auto itritant voor de andere weggebruikers. Dat zit zo.. Het is een Mercedes met van die laserkoplampen, maar ook de richtingaanwijzers voor én achter geven zóveel licht dat het niet meer normaal is. Als ik ergens op een kruipunt sta te wachten als 5e in de rij, zie ik, aan de overkant van het kruispunt!!, de verkeersborden oplichten van mijn richtingaanwijzers.
Dus sorry aan al de mensen die achter me stilstaan. Eender waar. Ik weet dat het Kerst is, maar ik kan er niet aan doen dat je een gratis zonnebankbeurt krijgt van mijn lichten. Ook mijn stoplichten ja, het is idd een automaat
Irriteer me dood aan irritatie, en ook aan links klevers & aan mensen die 10km zachter rijden dan de limiet!! DUS EIGENLIJK IRRITEER IK ME AAN
IEDEREEN