• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lezersvraag: Welk automerk zou jij nooit kopen?

Auteur: nicolasr, gepost 11 januari 2024 om 14:00 – 88 Reacties

Opel Kadett-klonen

Daar is ie weer, de lezersvraag. Dit keer zijn we benieuwd welk automerk jij nooit zou kopen. Oh ja, en waarom niet.

Anno 2024 zijn er meer automerken dan ooit en elke dag komen er meer bij. Had je een paar jaar geleden nog nooit gehoord van Build Your Dream, tegenwoordig word je er figuurlijk mee doodgegooid. Hetzelfde geldt voor Aiways, Hongqi, Lynk & Co en Xpeng.

Allemaal merken waar we vanzelfsprekend nog niet veel mee hebben, juist omdat ze nieuw zijn. Al kan dat snel veranderen. Kijk maar naar Tesla, dat bestaat pas sinds 2008 in ons land, maar is nu al niet meer weg te denken.

Maar daar gaat het nu niet over, wij zijn benieuwd welk automerk jij nooit zou kopen.

Welk automerk zou jij nooit kopen?

Het kan natuurlijk zijn dat je een uitgesproken hekel hebt aan een bepaald merk. Of dat je een merk niet kan betalen, is ook mogelijk. Of het kan zijn dat je zo merktrouw bent, dat er überhaupt niks anders bij jou op de oprit komt dan je huidige merk.

Ondergetekende heeft het niet zo op Opel. Beetje vreemd, maar het is wel zo. Komt denk ik voort uit het spruitjesimago dat Opel vroeger had, toen alle straten voor de doorzonwoningen bezaaid lagen met Kadetts en Corsa’s.

Iedereen met schoenmaat 42, getrouwd, vader van een dochter en een zoon en een baan op een stoffig kantoor reed een Kadett. En daar zette ik me als pretentieuze kakker natuurlijk enorm tegen af, dat begrijp je wel. Bovendien had mijn allersufste oom ook een Kadett, dat heeft ook niet geholpen.

Tegenwoordig zijn Opels prima auto’s en kan ik heel weinig verzinnen dat niet goed is aan het merk. Sterker, mijn ouwe moedertje heeft zelfs een Opel en als er weer iets is met mijn eigen vervoer aarzel ik niet om die te gebruiken. Maar een Opel kopen? Nee.

Nu zijn we dus benieuwd of jij ook zoiets hebt. Of er een automerk is dat jij nooit zou kopen. En vooral, waarom niet.

We zien je reactie met plezier tegemoet, kom maar door!

Ook interessant!

  • nooit kopen
    Lezersvraag: Welke tweedehands auto moet je NOOIT kopen?
  • Lezersvraag: als je écht een EV zou moeten, welke zou dat zijn?
  • Dit kopen Tesla rijders na het inruilen van hun Tesla
  • Elektrische Ferrari krijgt Tesla-feature

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

lezersvraag, Opel

Vorig bericht: « Officieel: BMW M is niet meer exclusief
Volgend bericht: Echt waar: er komt een leuke elektrische cross-over »

Lees Interacties

Reacties

  1. michaelras zegt

    11 januari 2024 om 14:08

    grappig is dat de merkvoorkeur vroeger ook erg ‘verzuild’ was. Wij woonden bij de Ford dealer en zouden dus nooit een Opel kopen, ook al waren ze sponsor van de juiste club. En een Fiat kwam er helemaal niet in, want die dealer in het dorp was weer van de verkeerde kerk. Heerlijk als het leven zo simpel is .

    Maar die sentimenten spelen nu helemaal niet meer vanzelfsprekend in huize Ras (tenminste niet in het deel dat ‘het huis uit is gegaan’).

    Zelf zou ik nooit ‘nooit’ meer zeggen als het om merken gaat. Ik had 5 jaar geleden ook niet verwacht dat ik hebberig zou worden van een KIA… (de EV9 voor de duidelijkheid)

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      11 januari 2024 om 14:23

      “Ik had 5 jaar geleden ook niet verwacht dat ik hebberig zou worden van een KIA… (de EV9 voor de duidelijkheid) ”

      Ik kan me hier echt niets bij voorstellen, hebberig worden van een lompe zeecontainer?

      Login om te reageren
      • michaelras zegt

        11 januari 2024 om 14:34

        is genoteerd

        Login om te reageren
        • nicolasr zegt

          11 januari 2024 om 14:46

          Grappig. Ik word hebberig van de KIA EV6 en de Stinger. Had ik ooit nooit gedacht.
          En ik zou ook wel een Daewoo Nexia willen. Mooie auto’s zijn dat.

          Login om te reageren
          • rollingstoned zegt

            11 januari 2024 om 15:00

            Een Stinger of EV6 snap ik wel, dat zijn best leuke auto’s. Een Nexia is dan weer wat minder imho.

            Maar een EV9? Dat is gewoon een Nikkie de Jager op wielen man… ;-)

            Login om te reageren
            • Johanneke zegt

              11 januari 2024 om 15:10

              Een Nexia is een Kadett, das de grap.

              Login om te reageren
            • Bastiaan zegt

              11 januari 2024 om 21:57

              “Een Stinger of EV6 snap ik wel, dat zijn best leuke auto’s. Een Nexia is dan weer wat minder imho.

              Maar een EV9? Dat is gewoon een Nikkie de Jager op wielen man… ;-)”

              De Stinger of EV6 zijn best leuk maar de EV9 is dus echt wat je hebben moet, of heb ik je nu verkeerd begrepen? 🤔🧐😂👍

              Login om te reageren
              • Tonnie zegt

                12 januari 2024 om 07:51

                Verdiep je nog even in Nikkie de Jager. Als jij dat wilt, oké…

          • Richmond zegt

            11 januari 2024 om 16:47

            Dan heb je een Opel zonder dat het een Opel is :-)

            Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        12 januari 2024 om 07:46

        Je zou denken dat Ras rolling stoned is met deze opmerking idd.

        Login om te reageren
  2. petroldrinker zegt

    11 januari 2024 om 14:09

    Chinese merken, niet omdat ik geen chinese producten koop, daar kom je niet onderuit tegenwoordig, maar zou geen Chinese merken kopen.

    Verder laat ik franse merken ook links liggen, een enkele auto daargelate, zijn dat de merken die mij kwa motoren en design het minste trekken, een mooie Citroen/Peugeot/Renault heb ik bijvoorbeeld nog nooit gezien….

    Login om te reageren
  3. potver7 zegt

    11 januari 2024 om 14:10

    Landwind – geen uitleg nodig toch?

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    11 januari 2024 om 14:18

    Ik haatte vroeger alle merken die gewoon middelmaat verkochten. A la Opel, Peugeot. Kwam geen korrel ‘genot’ vanaf.
    Nu is Opel gewoon een Peugeot geworden + wat andere rebadges. Ik hoef ze allebei niet (ook als is die 508 best aardig).
    Ik zou nu ook geen Lada kopen; want ja, Rusland is fout.
    Dat is het, uit principe, wel een beetje met de lijst.
    De lijst die uit het brein komt is een stuk langer; merken die meer hun best doen om iets er een beetje uit te laten zien, terwijl de auto al 10+ jaar oud is. Op die manier valt een hoop van Stellantis ook gelijk af.
    Daarnaast zou ik ook geen auto’s kopen die ik echt moeilijk vind ogen. Geen Tesla’s, geen BMW met mega-nieren. En 95% uit China valt ook gelijk af. Maar bijv vallen de grote EV’s van MB ook af; terwijl , als die mooi waren geweest, er nu zo eentje op de oprit had gestaan.

    Maar nooit, da’s lastig. Er is eigenlijk geen merk dat ik nooit zou kopen, mocht het aanbod wat ze hebben simpelweg het beste zijn in de category dat ik zoek.

    Login om te reageren
  5. Johanneke zegt

    11 januari 2024 om 14:21

    PSA. En al het verwante, dus eigenlijk Stellantis.

    Reden:
    Peugeot (et al) heeft ondertussen al meer dan 15 jaar laten zien dat ze enorm goed zijn in troep maken. Wagens van zeer matige tot ronduit slechte kwaliteit die afschrijven als een malle. Zat verhalen bekend van mensen die zich waagden aan een Peugeot 308 ofzo en van ellende naar ellende vielen. Niet alleen qua motoren, maar ook onderstel, en gewoonweg de algehele kwaliteit van gebruikte materialen.

    De laatste jaren leek het lek motorisch wat te boven, maar nu blijkt weer dat hun 1.2 puretech distributieriemen eet. Het blijft zooi. Waarom zou je nu een Peugeot kopen met een paar jaar garantie, hoge afschrijving, en slechte reputatie, als je voor vrijwel hetzelfde geld bij een Toyota of Kia een auto kan kopen van hogere kwaliteit, hogere restwaarde, langere garantie?

    Paar goeie diesels hebben ze overigens wel gemaakt. Behalve die ene 16 klepper 1.6 HDI, die was dan weer om te janken. Toen ze terug gingen naar 8 kleppers was het weer dikke prima. Maar heb geen diesel nodig in mijn leven.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      11 januari 2024 om 15:40

      Die 1.2 eet geen distributieriemen, alleen gaan die riemen minder lang mee als Stellantis aanvankelijk dacht. 100k km is nog steeds geen heel kort interval toch?

      En verder, als het echt zulk prutspul was, waarom zouden ze überhaupt nog verkopen? En als ze echt als een zotte zouden afschrijven, dan zou de leaseprijs ook idioot hoog worden – en dat is niet zo.

      Dus volgens mij heb je wat last van een bepaalde bias…

      Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        11 januari 2024 om 16:09

        Vertel dat aan de mensen die met 60k kilometer een geknapte riem hadden en hun carter vol stukjes omdat dat ding door de olie loopt.

        Miljarden mensen geloven dat er een ruimte zombie is die alles in 6 dagen heeft gemaakt. Als dat niet waar is, waarom geloven er zoveel mensen in dan?

        Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        11 januari 2024 om 16:22

        Oja, en een 508 1.6 thp uit 2011 is nu een auto van 3000 euro, of minder als ie alweer een motor rebuilt nodig heeft. Een toyota avensis uit 2011 kost je nu nog 10k. Iets met bouwkwaliteit.

        Login om te reageren
        • potver7 zegt

          11 januari 2024 om 17:01

          In vergelijking met een Avensis uit 2011 schrijft zo’n beetje iedere auto als een malle af…

          Dan pak je ook nog de goedkoopste 508 en de duurste Avensis die je kunt vinden… Appels met peren. Ja die 508 schrijft harder af dan de Avensis, maar het verschil over 12-13 jaar is nou ook weer niet zo heel groot dat je daar een auto voor moet laten staan lijkt me.

          Een VW Passat uit 2011 (toen toch een heel stuk duurder dan een 508 of Avensis) zit nu qua prijs net boven de 508 en heeft dus heel wat meer afgeschreven. Waarom kraak je DIE niet af?

          Enneh, dare I say it? Als je nu dus een auto uit 2011 wilt hebben, koop je beter een Peugeot 508. Daar kun je dus niet meer zoveel op afschrijven, moet je bij de rest nog maar afwachten. Het zijn allemaal oude auto’s, dus voor allemaal geldt dat je garantie hebt tot aan de deur.

          Login om te reageren
          • Johanneke zegt

            11 januari 2024 om 17:35

            Oja koop een auto met de minst betrouwbare motor van de afgelopen 20 jaar, klinkt als een topplan. Ofja, de 1.4 TSI met supercharger is er ook nog.

            N=1 eh, maar komt ie:
            Mijn ouders hadden een 7 zit mitsubishi uit 2002. In 18 jaar eigendom en zo’n 200k km heeft het ding 1 nieuwe remklauw nodig gehad. Voor de rest banden, remblokken en schijven, distributieriemen, dat was het dan ook wel. Mijn schoonouders hadden een 7 zits citroen c# picasso, weet het nummer niet meer. Ding was een stuk luxer, maar alles ging eraan kapot. Constant emissiestoringen, elektrische ramen kapot, elektronische handrem kapot, al het plastic ging kraken, spiegels waren niet meer te verstellen. Ding had een later bouwjaar en lagere kmstand dan die mitsubishi.

            Maar van mij had zo’n 206 cc. Alles wat elektronisch was stopte bij dat ding. De ramen, het dak, de kachel. Nieuw lampie erin, 2 maanden later weer dezelfde lamp kapot.

            Het is kwalitatief gewoon ruk. De electronica is ruk, de motoren (zowel de 1.6 als 1.2 met en zonder turbo’s) zijn ruk, en ze zijn gewoonweg slecht gebouwd. Hier nog wat ‘aandachts’ punten:
            https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/let-hierop-bij-een-gebruikte-peugeot-308-2013-2021/

            Login om te reageren
            • marcus zegt

              11 januari 2024 om 20:57

              En mijn ouders hebben een 23 jaar oude 206. Zit redelijk wat op want was toen luxe model. Met die onverwoestbare turbo loze 1.6 motor die maar door blijft gaan. Fantastische auto, was toen al mooi model en nu nog steeds mooi. Nog nooit grote kosten aan gehad en al dikke 20 jaar in gebruik…

              Alles is relatief. Binnen een jaar had ik de eerste electrische storing al te pakken met mijn nieuwe X5…

              Login om te reageren
              • Johanneke zegt

                11 januari 2024 om 23:06

                Ik heb het over de afgelopen 15 jaar. Lees eerst goed wat ik zeg.

        • Tonnie zegt

          11 januari 2024 om 18:59

          Misschien, maar misschien nog meer reputatie. Ik kocht een Lancia met lage km-stand, omdat die geen drol waard zijn. Niemand kijkt er naar om. Maar als ik zoek naar bekende problemen kom ik vooral tegen dat ze als vrij betrouwbaar te boek staan. Een brera, 159 of giulietta met dezelfde motorisering van zelfde bouwjaar/km stand is gewoon altijd ruim 2x zo duur. Vergelijkbare auto’s van andere merken vaak idem. Een Mondeo sedan was nog een redelijk alternatief wat ook goed afschrijft.

          Login om te reageren
      • camber24 zegt

        11 januari 2024 om 18:33

        Ik kan mij ook niet vinden in dit verhaal over Peugeot. Anekdotisch bewijs. Heb met een 308 gereden voor een jaar, als voorloopauto. Totaal geen ellende mee gehad. Was een erg prettige auto.

        Login om te reageren
        • Johanneke zegt

          11 januari 2024 om 18:47

          Anekdotisch bewijs 😂😂

          Kijk hier even wat een voormalig Peugeot monteur er over te zeggen heeft:

          https://m.youtube.com/watch?v=d72pXbhMHX0

          Login om te reageren
        • Johanneke zegt

          11 januari 2024 om 19:10

          Of is je grap dat mijn tekst anekdotisch bewijs is, maar dat jij 1 jaar een peugeot hebt gehad niet?

          Login om te reageren
  6. Hubert zegt

    11 januari 2024 om 14:21

    Chinees, lijkt me duidelijk waarom.

    Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      11 januari 2024 om 16:38

      Nee, vertel

      Login om te reageren
      • rogerzz zegt

        11 januari 2024 om 19:54

        Overpromise, underdeliver. Afschrijving zal knetterhoog zijn. Niet te vertrouwen. Veel alternatieven.

        Waarom zou je wel Chinees kopen? Ja goedkoop, maar als het snel kapot is en hard afschrijft is het alsnog duur.

        Login om te reageren
  7. rollingstoned zegt

    11 januari 2024 om 14:25

    Heb niet echt een merk waar ik een hekel aan heb, gaat meer om het soort/type auto. :P

    Login om te reageren
  8. kniesoor zegt

    11 januari 2024 om 14:31

    ‘Nooit’ is erg definitief, maar spul uit China en Rusland staat momenteel op de niet-doen-lijst.

    Login om te reageren
  9. rulefollower zegt

    11 januari 2024 om 14:32

    Bugatti.

    Login om te reageren
  10. chefturbo zegt

    11 januari 2024 om 14:35

    Tijden veranderen. Ik had nooit gedacht dat een KIA, Hyundai of Dacia aantrekkelijk zou worden. Maar de laatste tijd zetten deze merken toch prima auto’s in de markt. Maar als ik nu een merk moet kiezen wat ik echt niks vind dan….Citroen . Een citroen koop je geloof ik als je duidelijk wil maken dat je autorijden verschikkelijk vind.

    Login om te reageren
  11. ffw88 zegt

    11 januari 2024 om 14:41

    BMW

    Login om te reageren
  12. Edge zegt

    11 januari 2024 om 14:45

    Vooral nieuwe (vaak Chineese) merken. Los van de privacybezwaren zijn het in veel gevallen geen mooie auto’s, en omdat de merken nieuw zijn heb ik ook altijd mijn twijfels over de verkrijgbaarheid van onderdelen. Ik ga dan liever voor een gevestigd merk waarvan ik weet dat de dealers gewoon onderdelen kunnen krijgen.

    De enige waarvoor ik een uitzondering zou maken, zijn de auto’s van de merken van Geely, omdat die zich als eigenaar van Volvo en in mindere mate Lynk&Co hier in Europa wel al bewezen hebben als een merk dat gewoon levert.

    Los daarvan heb ik niet echt een sterke afkeer tegen een bepaalde merk of zo, maar meer richting specifieke modellen.

    Login om te reageren
  13. El_Bastardo zegt

    11 januari 2024 om 14:49

    Ik heb via leaseauto’s altijd zoveel mogelijk verschillende merken gereden. In de lease vind ik alles prima. Maar prive zou ik nooit een franse auto rijden, of een VW. Ook geen alfa oid. Teveel gedoe mee gehad of collega’s die er flink gedoe hebben gehad.
    En mercedes? Ik blijf het taxi’s of voetbal auto’s vinden. Ik weet het, dat was vroeger. Maar dat imago zal er voor mij altijd aan blijven plakken.

    Login om te reageren
  14. legion1349 zegt

    11 januari 2024 om 15:00

    Ik zei altijd renault. Maar nu sloot een renault wind toch het beste aan bij mijn wensen en ik ben er na wat aanpassingen eigenlijk heel tevreden mee.. zeg nooit nooit.

    Login om te reageren
  15. j4cks0n zegt

    11 januari 2024 om 15:23

    Opel. Al heb ik een Kadett GSi altijd wel begeerd. Maar mijn vader zei altijd “Opel is voor de gewone man”.

    Login om te reageren
  16. hotze zegt

    11 januari 2024 om 15:27

    Dat is een hele lijst.
    Opel idd ook geen fan van, maar heb ook 0.0 met VW, Mercedes, Skoda, Tezla en Franse auto’s.

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    11 januari 2024 om 15:30

    De Japanse merken, vind dat ofwel liefdeloze merken (Toyota, Lexus, Nissan) of merken die zo eigengereid zijn dat het gewoon dom is (Mazda, Subaru). Van de Amerikaanse merken (zelfde verhaal) is Tesla gek genoeg nog de minst onaantrekkelijke.

    Login om te reageren
  18. audirs3 zegt

    11 januari 2024 om 15:44

    Ik zou geen enkel merk nooit kopen.
    Mijn vader was vroeger erg duidelijk, geen Jap (had ook een kampverleden). Maar heb zelf ook een Sony TV en Nintendo, dus tja, waarom ook niet.
    Koreanen had ik vroeger ook niks mee, maar die bouwen nu ook erg puike auto’s die wel bij mij op de oprit mogen (IONIQ 5N). Ik lees hierboven veel “geen Chinees”, maar ook westerse merken bouwen daar hun auto’s in 50/50 joint ventures, of zijn al gedeeltelijk of geheel overgenomen (zoals Lotus, Volvo, Polestar, MG). Rusland is nu “fout”, maar dat was het in de koude oorlog ook en tot voor kort kon je hier gewoon een stoere Lada Niva kopen.
    Een merk waar ik op dit moment persoonlijk niks mee heb is bijvoorbeeld Lamborghini, al was ik multimiljonair dan nog zou ik niet zo’n schreeuwerige ordinaire auto willen kopen. Maar een klassieke Miura maak ik graag een uitzondering voor…

    Login om te reageren
  19. Loek zegt

    11 januari 2024 om 15:45

    10. Je kan
    9. Niet één
    8. Automerk
    7. Helemaal wegzetten
    6. Omdat
    5. Bijna elk automerk
    4. USP’s
    3. en leuke modellen
    2. heeft
    1. Peugeot

    /s ik denk dat het antwoord voor mij is dat ik open sta voor alles, al heb ik een gezonde sceptische blik op sommige merken. PSA heeft hun verleden reputatie voor mij helaas verkloot en dat gedoe met die nieuwe 1.2 PureTech klinkt niet best als vervanger voor de waardeloze THP-tijd. Maar mochten die dat onder controle krijgen, dan zou ik best fan kunnen worden. Aan het design van auto’s als de 508 ligt het niet in ieder geval.

    Juist die vooroordelen maken een ondergewaardeerde auto. Ik dacht dat alles Koreaans troep was, tot ik een keer een Hyundai i20 mocht besturen en dat deed echt niet ver onder voor een Polo/Clio. Sindsdien snap ik Hyundai en Kia maar al te goed, is gewoon een slimme koop. Ik heb niet echt irrationele vooroordelen richting wat dan ook momenteel. Ik geef toe dat de Chinese invasie een beetje overweldigend is, maar dat betekent niet dat het dan maar automatisch ruk is. Juist interessant om eens het kaf van het koren te scheiden.

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      11 januari 2024 om 17:11

      Zelfde top 10 maar dan Volkswagen bij mij op 1.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        11 januari 2024 om 17:19

        @okdoei: ja, dat kan ik helaas niet meer met droge ogen beweren ;)

        Login om te reageren
  20. martijnev zegt

    11 januari 2024 om 15:52

    Toyota, Lexus, Audi, Mercedes/Maybach, VW, Skoda, Porsche, Ford (Europese), Opel, Citroën/DS, Ssangyong, Xpeng, Nio, (moderne) Mini, (moderne) MG, Tesla Cybertruck/Model Y

    Login om te reageren
  21. eMbe zegt

    11 januari 2024 om 15:52

    Ik zou geen enkel automerk willen kopen, zoveel geld heb ik helemaal niet.

    Login om te reageren
  22. dotternetta zegt

    11 januari 2024 om 16:02

    Ik mag van mijn vrouw geen Dacia kopen

    Login om te reageren
  23. SpiderIV zegt

    11 januari 2024 om 16:04

    Volkswagen of eigenlijk de hele VAG groep. Te mainstream, op elke hoek van de straat te vinden en produkt is veel en veel minder goed dan “het volk” denkt. Bovendien is de importeur in NL een dusdanig slecht service gericht bedrijf dat ik die niet direct of indirect mijn centen gun.

    Login om te reageren
  24. Gulli zegt

    11 januari 2024 om 16:05

    Ik ben niet bijzonder merktrouw maar ik neig toch wel meer naar de ‘premium’ merken, en dan de meest betaalbare varianten uiteraard want ik wil wel voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dacia wordt het sowieso niet, hoe leuk ze ze ook proberen te maken.

    Login om te reageren
  25. O plaat zegt

    11 januari 2024 om 16:15

    Renault, te veel ervaring met leasing Trafics ik zou mijn ergste vijand geen Renault toewensen.
    Chinese EV merken zo als BYD, Nio, Landwind, MG
    Verder ga ik vooral voor iets dat wat minder gewoon is, iets uniek. Mijn wagenpark bestaat uit een nieuwe Cadillac, een mustang uit de 60s en een ex legerbus. Geef mij geen grijze crossover, of budget wagen ongeacht het merk.

    Login om te reageren
  26. baserace zegt

    11 januari 2024 om 16:17

    Alles uit China, Frankrijk en Opel en FIAT; ik heb er gewoon helemaal niks mee..

    Login om te reageren
  27. Dutchdriftking zegt

    11 januari 2024 om 16:25

    Ik denk nu dat ik nooit een Chinees zou kopen, maar dat dacht ik ook over de Koreanen. En hoewel ik er nog nooit eentje gekocht heb, heeft zo’n Stinger wel een enorme aantrekkingskracht op mij! Nu hopen dat ik mijn standpunt betreffende Cross-overs wel vast kan houden. Een SUV mag alleen als het een echte met 4×4 en sper is.

    Login om te reageren
  28. trolle zegt

    11 januari 2024 om 16:26

    Iets Duits zou ik nooit kopen

    Login om te reageren
  29. KEV9 zegt

    11 januari 2024 om 16:28

    BMW

    Login om te reageren
  30. Friez zegt

    11 januari 2024 om 16:37

    Eigenlijk alles wat degelijkheid uitstraalt… Opel, Toyota, Hyundai, Daihatsu etc. etc.. De ergste vind ik Dacia. Dan ga ik nog liever fietsen.

    Login om te reageren
  31. cloverleaf zegt

    11 januari 2024 om 16:42

    Zeg nooit nooit maar op dit moment in ieder geval geen Chinees. Dmv subsidies de auto’s op de Europese markt dumpen met als doel ons nog meer afhankelijk te maken van hun industrie gaat me veel te ver. Verder heb ik weinig met Opel en VAG. Al zijn daar best leuke uitzonderingen.

    Login om te reageren
  32. kilum zegt

    11 januari 2024 om 16:46

    Merk boeit me weinig. Maar ik zou geen SUV kopen.

    Een echte terrein wagen misschien wel. Maar zo’n pavement princess zal je mij nooit zien kopen.

    Login om te reageren
  33. ArnoldH zegt

    11 januari 2024 om 16:57

    Dacia, Kia en de meeste chinese merken. Daarnaast hoef ik ook nooit meer een Frans merk…

    Login om te reageren
  34. utregcity zegt

    11 januari 2024 om 17:00

    Tesla want Musk. En verder geen VW, Skoda, Toyota, Hummer, Rolls-Royce en Seat.

    Login om te reageren
  35. MaartenD zegt

    11 januari 2024 om 17:19

    Iets uit Frankrijk…

    Login om te reageren
  36. RobTWo zegt

    11 januari 2024 om 17:38

    Ik heb ooit eens een blauwe Astra van de baas meegekregen. Die mocht ik oprijden voordat ik wat kon bestellen. Het ding had om de haverklap iets, afslaan bij 130 km/u, op drie cilinders lopen, tot hij een keer in de ochtendspits vanuit het rijtje waar ik in reed zich zo in de vangrails boorde. Toen was hij wel op….

    Sindsdien is Opel een merk waar ik nooit meer mee zal gaan rijden.

    Login om te reageren
  37. Jansen zegt

    11 januari 2024 om 18:20

    Geen Hyundai, kia, Toyota, Nissan, Honda of Mitsubishi want ik ben niet saai
    Geen BMW, Audi of Mercedes, want ik ben geen pooier
    Geen Volkswagen want ik heb niets met het derde Rijk
    Verder is t over het algemeen wel ok denk ik.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      12 januari 2024 om 08:44

      Je bent misschien geen saaie nationaal socialistische pooier maar je bent wel erg kortzichtig en zelfingenomen als je dit allemaal denkt te kunnen onttrekken aan de keuze van een automerk!

      Login om te reageren
  38. Alfa5 zegt

    11 januari 2024 om 18:21

    Opel

    Login om te reageren
  39. leaper035t zegt

    11 januari 2024 om 18:30

    Chinese, Franse (behalve Bugatti), Spaanse en Tsjechische merken. Russische ook niet. Fiat ook niet. Koreaans ook niet. Tjah ze zien er ook allemaal ‘net niet’ uit. En dat ligt niet eens aan hen. Wel aan de marketingmolen van de Duitse Drie, de emotie van Alfa en de elegantie van de Britten of de degelijkheid van de Jappen.

    Login om te reageren
  40. sabrerator zegt

    11 januari 2024 om 18:41

    Geen Duits, geen Aziatisch. Hoewel ik de Hyundai Ioniq 5 wel erg mooi vind. Dus wellicht de uitzondering op de regel.
    Reden: saai of patserig.

    Heb in mijn hele leven alleen nog Brits, Frans en Zweeds in eigendom gehad, hoewel ik bijna 30 jaar geleden nog een jaar verkoper van Suzuki ben geweest. En dus een demo Swift had. Maar daar stond een privé Mini naast. Mijn carrière als Suzukiverkoper was geen succesvolle. Enig enthousiasme voor het merk dat je verkoopt bleek toch wel handig te zijn.

    Login om te reageren
    • petroldrinker zegt

      12 januari 2024 om 10:56

      @sabrenator haha dat laatste wat je benoemd is idd waarom ik gestopt ben als autoverkoper, kwam alleen bij de modale merken terecht (want ik ben absoluut geen bal met zn haar te strak naar achter gelakt met te glimmende schoenen voor leuke merken), daar heb ik dus echt helemaal niks mee, en kon dus mensen oprecht niet enthousiast maken voor de auto’s (denk aan ford, toyota, renault, volvo, en nog wel meer merken waaar ik gezeten heb)

      Login om te reageren
  41. schreute01 zegt

    11 januari 2024 om 18:44

    VW. Na de Kever alleen nog maar karakterloze gebakjes.

    Login om te reageren
  42. seatleon zegt

    11 januari 2024 om 18:49

    Ik zou zeggen geen enkel merk. Ik baseer mijn keuze voor de auto niet echt op het merk. Ik vind een auto gewoon bij mij passen of niet. Momenteel ben ik enkel geïnteresseerd in goed sturende stations, dus vallen bijna alle merken af. Maar dat is niet vanwege de badge. Overigens heb ik wel grote bezwaren tegen Chinese auto’s. Al heeft dat meer te maken met het feit dat de overheid daar de productie zwaar subsidiëerd en het onze automerken lastig markt de markt te betreden. “Onze” merken gaan daaraan kapot en dat wens ik niet te belonen.

    Login om te reageren
  43. vaakbenjetebang zegt

    11 januari 2024 om 19:18

    ‘Nooit’ is wel erg definitief maar een Audi zal er hier niet snel komen. Zo’n ding staat me domweg tegen; ik ben nog nooit vrolijker uit een Audi gekomen dan ik er in ben gestapt. Ik kan altijd wel een alternatief voor een Audi verzinnen waar ik minder verdrietig van word. Maar ja, je kunt niet in de toekomst kijken – misschien bouwen ze daar straks ineens iets onweerstaanbaars.

    Login om te reageren
  44. degrotemuis zegt

    11 januari 2024 om 19:21

    Ik sluit niet direct merken uit, de meeste merken hebben wel hun leuke modellen. Maar voorlopig geen Chinees zoals BYD, MG, Xpeng. Hoewel een MG4 bijvoorbeeld best goed rijdt, heeft het mij nog teveel software nukken.

    Ook Peugeot hoeft voorlopig niet meer. Voorheen tevreden rondgereden in aardig wat Peugeots, van 205 tot 605 qua formaat, maar na een 308 1.6 THP, waarbij de motor niet eens het ergste euvel was, gevolgd een hoop gezeur met de 2e generatie 308 leasewagen van mn vriendin voorlopig wel klaar met dat merk.

    En niet te vergeten: nieuwe Tesla’s, vanwege de domme zet met de richtingaanwijzers. Tesla is niet de eerste die de richtingaanwijzers niet op een stokje propt, Citroën bijvoorbeeld heeft dat ook gedaan, maar daar zat t tenminste op een vaste plek en niet op het stuur, waar de knoppen op een (mini-)rotonde niet op dezelfde plek zitten…

    Login om te reageren
  45. Benny_Weisz zegt

    11 januari 2024 om 19:55

    Afkomst ben ik de laatste jaren minder kieskeurig op geworden…. Als het maar geluid maakt en CO2 uitstoot!!
    Dus geen EV voor mij…..NOOIT!!
    Ik ga liever lopen!…En ik haat lopen!!!

    Login om te reageren
  46. alassad zegt

    11 januari 2024 om 20:08

    Opel omdat het mij net zoals de scribent echt helemaal niks doet.
    Idem voor VW en Skoda, elke keer als ik me weer laat verleiden voor een VW/Skoda te kijken (Tiguan, Kodiaq) word ik weer ontnuchterd door het 13-in-een-dozijn ontwerp.
    Tesla ook niet (meer) vanwege Musk.

    Login om te reageren
  47. rogerzz zegt

    11 januari 2024 om 20:15

    -Mercedes, uiterlijk niet mooi, binnenkant niet mooi, niet al te beste (soms Renault) motoren, genieten nog van de oude reputatie betrouwbaar te zijn. De A, C, E, S, enorm lelijke EQE, een baksteen G, ik zie geen model die ik zou willen hebben. Eigenlijk geen enkel unique selling point, koop dan gewoon een Skoda met meer kwaliteit voor minder geld. Ooit in een Mercedes G gereden, je hebt op hoge snelheid meer comfort in een Golfje.
    -Peugeot/Renault, dramatische kwaliteit en ergonomie. Stuur onder het dashboard geplakt, verkeerde zitpositie, slechte motoren, ik snap niet dat mensen die rommel kopen. Nog nooit blij uitgestapt, altijd vermoeid.
    -Tesla, ergens snap ik het wel omdat ze goedkoop zijn, een Model 3 kost niks en je krijgt wel flink wat range. Richtingaanwijzers op het stuurwiel, slechte kwaliteit, matig uiterlijk, enorm kaal interieur, het doet mij niets.
    -Xpeng/BYD/MG en andere meuk uit China. Genoeg ervaring met Chinese beloftes die op papier geweldig zijn maar al vaak genoeg op YouTube zijn aangetoond dat ze specificaties niet halen. Ook VinFast (niet Chinees).
    -Alpine, te dure nep-renault.
    -Corvette/Cadillac/Chevrolet en vele andere lompe Amerikanen veel lawaai en grote motoren, inefficiënt.
    -Lexus/Toyota/Nissan/Mazda, doodsaai en traag, een grijze-muis VAG chip je tenminste enorm eenvoudig.
    -Land Rover, compleet onnodig voor Nederland, lawaaierig, onbetrouwbaar, nep-avonturiers in Nederland, heb je niks aan.

    Je hebt zoveel leuks/goeds te kiezen, waarom kies je dan voor bovenstaande meuk. Zonde van de grondstoffen.

    Login om te reageren
  48. dree16v zegt

    11 januari 2024 om 21:01

    Iets van PSA. Allemaal rommel naar mijn mening en design spreekt me niet aan. Heb sowieso niks met Frankrijk en fransen.

    Login om te reageren
  49. Hawkeye72 zegt

    11 januari 2024 om 21:04

    De betere vraag: wat zou je wel kopen…..

    Login om te reageren
  50. V8Vantage zegt

    11 januari 2024 om 21:35

    Vroeger was het simpel. Ik zou nooooooit ern VW kopen. Maar eerder een VW dan een Opel. Waarom? Geen idee. Rijden prima en zijn prima auto’s. Misschien een verborgen trauma ofzo.

    Tegenwoordig is het al wat lastiger want ik zou nu ook nooit een Chinees kopen. Maar dat is meer een onderbuik gevoel. Gek eigenlijk want sommige Chinese dames zijn echt knap.

    Login om te reageren
  51. MarcoM zegt

    11 januari 2024 om 21:55

    Volkswagen, wat heeft mij dat merk een hoop gekost aan reparatie; olieverbruik, meer zeg ik niet.

    Login om te reageren
  52. monsieurleloure zegt

    11 januari 2024 om 22:12

    Audi, ik wil niet het 5e nulletje achter het stuur worden (-;

    Login om te reageren
  53. donvincenzo zegt

    12 januari 2024 om 03:25

    Opel (spreek uit: Eupel) is voor gepeupel.

    Login om te reageren
  54. net10 zegt

    12 januari 2024 om 07:15

    Bij de aankoop van een auto sluit ik vrijwel geen enkel merk uit, of het moeten dure excoten zijn die ik niet kan betalen. Je moet nu kijken wat een fijne en goede auto is, je ziet veel reacties die meer vooroordelen zijn dan de huidige realiteit.

    Heb veel goede ervaringen met Renault en Citroën.
    Ze zijn vaak prettig en comfortabel, heel voordelig te rijden, en betrouwbaar.

    Login om te reageren
  55. kas_par zegt

    12 januari 2024 om 08:18

    Opel, Ford en Tesla vallen voor mij af.
    Opel heb ik vier haar gehad, een Astra uit 2016 denk ik? Leuke wagen, maar zo ontzettend slechte kwaliteit. Heeft dagen bij de garage gestaan en op enig moment een terugroepactie omdat de remmen het niet goed deden. Als je als autofabrikant niet eens fatsoenlijke remmen kunt bouwen, laat maar!

    Ford is dankzij een garage. Wilden de huidige Ford inruilen voor een nieuwe. Kregen daar een normale prijs voor terug, niet heel hoog, niet te laag. Moesten nog even nadenken. Kwamen later terug, kregen we ineens 1000 euro minder terug… Wat?? Manager erbij van de garage. Diens opmerking: “ja, als je een auto niet kunt betalen niet je hem niet kopen..”. Pardon? Boos weggelopen, andere merk gekocht en nooit meer in een Ford garage geweest.

    En Tesla omdat het overhyped is, matige kwaliteit, saaie auto waar iedereen en z’n moeder in rijdt. Uiteindelijk betaal je vooral voor het logootje. Doe ik niet aan mee.

    Login om te reageren
  56. cloverleaf zegt

    12 januari 2024 om 08:47

    @nicolasr

    Ik wil hierbij even melden dat je echt een verrijking bent op de autoblog tribunalen! Luister ook best vaak naar jullie podcast en je mag best wat minder lief zijn voor de Dhr Karssen ;). Aanpakken die grijze dakduif! Offtopic, volgens mij heb ik lang geleden jouw zus ontmoet via gezamenlijke vrienden. Leuke vrouw! Is ze nog altijd met de briljante professor in Zuid Korea?

    Login om te reageren
  57. cossiekiller zegt

    12 januari 2024 om 11:10

    Heb veel Opel GSI en OPC modellen gehad door de jaren en heb zelden zo’n leuke auto gehad als de Astra J OPC.
    Maar tegenwoordig onder PSA doen ze me echt niets meer… En er zit echt nergens nog een leuke motor in.

    O.T. In een BMW of iets van VAG zal je niet gauw aantreffen.

    Login om te reageren
  58. Willy500E zegt

    12 januari 2024 om 12:40

    1. Chinees
    2. Koreaans
    3. Frans
    4. Japans
    5. Italiaans

    Login om te reageren
  59. kniesoor zegt

    12 januari 2024 om 20:35

    Mijn Opeltje, dat zojuist de gezegende leeftijd van 21 jaren bereikt heeft, is buitengewoon teleurgesteld in sommige commentaren alhier. ‘t Is maar dat jullie het weten !

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      14 januari 2024 om 10:31

      Amen…

      Login om te reageren
  60. tommy1966 zegt

    14 januari 2024 om 11:17

    Auto’s met een naaimachineachtige motor. Die draaien op de top van hun kunnen dus meer kans op.slijtage. zoals in de status zeggen ” nothing beets cu inches”

    Login om te reageren
  61. ako6 zegt

    17 januari 2024 om 07:41

    Heb tot nu toe alleen nog maar Europese auto’s gehad (Duits, Italiaans, Frans, Tsjechisch). Denk niet dat het goed is voor onze economie, onze werkgelegenheid, en dus onze eigen toekomst als we alles van ver halen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North