• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lezersvraag: wat is de leukste generatie Porsche 911?

Auteur: RubenPriest, gepost 17 september 2021 om 14:57 – 89 Reacties

Lezersvraag: wat is de leukste generatie Porsche 911?

Roep maar op deze vrijdagmiddag. We willen weten wat betreft jou de leukste generatie Porsche 911 is.

Als het om auto’s gaat is de persoonlijke smaak vaak een doorgevende factor. Tenzij je niks met vierwielers hebt. Dan is het verbruik en de prijs vaak het enige wat telt. Deze week verscheen er een Porsche 964 op The Collectables. Op de vrijdagmiddag borrelt hier op de redactie ineens de vraag naar boven. Wat is de leukste generatie Porsche 911?

In het geval van de Porsche 911 lijkt je geboortedatum een belangrijke factor. Een auto die doet denken aan je jeugd of jongere jaren is altijd winning. Zo schreef @michaelras een mooi verhaal in het 964 artikel. Maar er zijn natuurlijk veel meer generaties, uit allerlei verschillende tijden. Van heel oude types, tot de latere generaties als de 993, 996, 997, 991 en inmiddels de 992.

Ondergetekende heeft een soft spot voor de 997 en 991. De 991 vooral, omdat Porsche toen eindelijk had begrepen hoe je een mooi interieur ontwerpt. De modellen zijn door de jaren heen ook groter geworden, wat je de oudere generaties wat meer laat waarderen. Want tegenwoordig is het groot, groter, grootst in autoland. Terwijl dat niet altijd de leukere auto oplevert. Want het gaat hier niet om de beste, maar om de leukste.

Kortom, wat is dan de leukste generatie Porsche 911 als we het aan de Autoblog-lezers mogen vragen? Laat het weten in de comments.

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, lezersvraag, Porsche, Video

Vorig bericht: « De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
Volgend bericht: Robert Doornbos wordt directeur van Porsche Rotterdam »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    17 september 2021 om 15:03

    De 964 turbo uit Bad Boys.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      17 september 2021 om 16:29

      @cossiekiller: eens!

      Login om te reageren
    • billefetter zegt

      17 september 2021 om 17:11

      Deze heeft bij Auto Leitner te koop gestaan voor € 275,000

      Login om te reageren
      • billefetter zegt

        17 september 2021 om 17:12

        never mind, ik lees weer eens niet goed

        Login om te reageren
    • sab993s zegt

      17 september 2021 om 17:27

      @cossiekiller: Dat is 3.6 Turbo en dan is het een 965 de 3.3 is een 964 Turbo

      Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      17 september 2021 om 18:01

      @cossiekiller: die is wel heel erg gaaf ja

      Login om te reageren
    • tortuga zegt

      17 september 2021 om 19:34

      @cossiekiller: yes die!

      Login om te reageren
    • bischero zegt

      17 september 2021 om 20:28

      @cossiekiller: oh yeah. Die dus!

      Login om te reageren
  2. Jeroen zegt

    17 september 2021 om 15:07

    997

    Login om te reageren
  3. Charles Taycan 4S zegt

    17 september 2021 om 15:09

    Leuke vraag! Heb de 997-2 Targa 4S gehad vervolgens de 991-1 Carrera S en daarna dd 991-2 Carrera met de 3.0 Twin Turbo motor. Deze laatste de 991-2 vond ik persoonlijk de mooiste en leukste en was tevens ook de beste naar mijn bescheiden mening. Sportief en comfortabel en voldoende ruimte. De 991 heeft een 10 cm langere wielbasis dan de 997 en rijdt een stuk stabieler en beter dan de 997. Daarnaast is de afwerking van de 991-2 perfect!👍😉

    Login om te reageren
  4. Loek zegt

    17 september 2021 om 15:12

    Zonder twijfel 997. Ik vond de 996 een perfecte evolutie des tijds, maar de iets modernere (en ronde) verlichting vind ik veel mooier en op de 997.2 oogt het nog modern.
    Plus je hebt vrijwel alle versies gehad, waaronder de door de tijd vergeten GT2 (non RS), maar ook de GT3 en RS en de 4.0 zijn gewoon heerlijk. Turbo S was ook heerlijk, GTS was heerlijk, nou ja, je hoort het. Ik houd er wel van 😅

    Login om te reageren
  5. por100 zegt

    17 september 2021 om 15:22

    De type 1, hoewel de 1200 en 1300 ook toppertjes waren.

    Login om te reageren
  6. g60gti zegt

    17 september 2021 om 15:23

    997.2 turbo

    Login om te reageren
  7. 991abc zegt

    17 september 2021 om 15:24

    Voor mij de 991 van de eerste generatie (voor de facelift) in de versies: S, 4S, GT3 en GT3 RS.

    Nog zonder turbo en ze klinken waanzinnig mooi. De beste evolutie van de 911 zonder nog echt hevige beperkingen ten aanzien van uitstoot. Ook uiterlijk bevalt de 991 mij.

    Login om te reageren
    • hooesi zegt

      17 september 2021 om 18:52

      @991abc: hier sluit ik me volledig bij aan

      Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    17 september 2021 om 15:25

    Qua buitenkant: 964 Turbo. Aardige lijnen, niet te druk.
    Van binnen: de 992; het ziet er eindelijk eens uit alsof het niet in een schuur gebouwd is.
    Dus ik zou voor een 992 kiezen, omdat ik meestal IN de auto zit.

    Login om te reageren
  9. gforce zegt

    17 september 2021 om 15:26

    Ik ben geen purist ofzo, maar vind de 993 toch wel echt het gaafst. Die heeft nog net ff wat moderns t.o.v. een 964 en nog wel het klassieke uiterlijk.
    Vlak daarna vind ik overigens de 991 erg goed gelukt. Ondanks dat deze in 2012 (?) al uit is gekomen ziet deze er nog steeds uit als de ‘nieuwe’ 911 voor mij. Die ziet er toch echt als een nieuw ontwerp uit en vooral die achterlichten vind ik mooi gelukt. De 992 zit nog niet in m’n systeem laat maar zeggen en vind ik alweer iets te overdreven worden of te duidelijk dat het een soort vergaande facelift is. Ik weet niet wat het is met dat model.

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      17 september 2021 om 23:24

      @gforce: eens! Laatste luchtgekoelde! Bij een 911 gaat het om de motor…als je dan komt met deze heeft meer binnenruimte dus is beter, dan mis je mi echt het idee achter de 911…

      Login om te reageren
      • ptr zegt

        20 september 2021 om 05:02

        @p993: laatste lucht gekoelde? Even je huiswerk doen. Laatste turbo loze bedoel je

        Login om te reageren
        • ptr zegt

          20 september 2021 om 05:04

          @ptr: oh je hebt ’t over de 993 😁. Ik dacht 991. Juist laatste lucht gekoelde excuus

          Login om te reageren
    • hotze zegt

      18 september 2021 om 08:26

      Nog een eens.
      De 993 blijft een prachtbak. Fraaie achterzijde, vooral met de reflector tussen de achterlichten. De Project Gold die éénmalig werd geveild, chapeau. Zou liever 6 ton op de Ruf Turbo R (gebaseerd op de 993) stukslaan dan op bv. een moderne Ferrari.
      Van de meer moderne 911’s, ook voor mij de 991, dan die na de upgrade, de 991.2. Qua bespoilering een kleine ducktail of de GT3 spoiler. Die spoilers die omhoog klappen, vreselijk.
      De 992 met de dunne achterlichten kan me weinig bekoren, zo ook de uitlaten die in de bumper zijn verwerkt. Uitlaten heuren eronder te hangen. En ‘porsche’ hoeft er echt niet op te staan, zoals dat in het achterlicht is opgenomen. Dan is er nog die zwanenhals van de GT3, wat een wanstaltig gevaarte.

      Login om te reageren
  10. sportabgasanlage zegt

    17 september 2021 om 15:28

    997.2, omdat:
    – Geen IMS-problemen, koelingproblemen of bore scoring meer dankzij betrouwbare DFI-blokken
    – atmosferisch
    – (redelijk) klassieke 911-look (hoewel de achterlichten minder mooi zijn dan van de 997.1)
    – enigszins betaalbaar

    minpuntje: aan het interieur zie je duidelijk dat je onderweg bent met een oudere auto. Alles werkt, maar echt modern voelt het niet aan.

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      18 september 2021 om 10:03

      @sportabgasanlage: dacht dat de eerste generatie 997 veel problemen had met de tussenaslager….

      Login om te reageren
      • sportabgasanlage zegt

        18 september 2021 om 11:05

        @rufctr01
        Dat zeg ik toch: IMS = tussenas
        Daarom de 997.2

        Login om te reageren
  11. bietje zegt

    17 september 2021 om 15:29

    Voor mij no-brainer:

    930 turbo

    …en hij gaat er een keer komen… ooit 👊🏻😎

    https://i.pinimg.com/736x/52/17/17/521717eea1cd7734c57f5aaa7a527d7d–porsche–porsche-carrera.jpg

    Login om te reageren
  12. heckblende zegt

    17 september 2021 om 15:33

    993 #aesthetics

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    17 september 2021 om 15:33

    Voor iedere generatie is wel wat te zeggen. Maar eigenlijk is alles t/m de 993 gewoonweg te duur tegenwoordig. Iedere generatie ziet er het beste uit in geel, en de cabriolet is nooit écht een mooie auto. Doe mij maar een 997.2 in het geel als Carrera 4S (mooie brede heupen). Mooie Lobster wielen er op, een tikkeltje foute ductail en een supercharger om de 500pk aan te tikken. Handbak of PDK maakt vanaf deze generatie weinig meer uit.

    Login om te reageren
  14. Turbo S zegt

    17 september 2021 om 15:41

    992 GT3 en 991.2 GTS.

    Login om te reageren
  15. spacemoon24 zegt

    17 september 2021 om 15:42

    Huh maar ze zijn toch allemaal hetzelfde? Nee, ik heb niet zoveel met Porsche maar als ik dan zou kiezen zou ik voor de eerste generatie gaan.

    Login om te reageren
  16. reactief zegt

    17 september 2021 om 15:44

    Voor mij zijn de G-generatie en de 997- generatie het mooist.

    Bij de G gaat de voorkeur duidelijk uit naar een cleane 3.2 zonder taartschep.
    https://cdn.elferspot.com/wp-content/uploads/2018/11/Schnabl_ML_Y_Dertinger_63-1-1400×934.jpg

    Bij de 997 vind ik heel veel varianten mooi. Uiteraard de GT3 varianten, maar eigenlijk is de allerlaatste Turbo S ook erg mooi met de multispaaks velgen met zo’n enkele bevestiging zoals op de Carrera GT zat.
    https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2019/07/5d2efc6e78ba1_porsche_911_turbo_s_1562896273e7dff9f98764da2011_porsche_911_turbo_s_15628962728495d565ef695e2097f-8579-4e17-9b8e-5d2c84066687-TzzA69.jpg?resize=620%2C330

    Login om te reageren
  17. nicolasr zegt

    17 september 2021 om 15:47

    Als het aan mij ligt de 993 Turbo. Vind ik de mooiste 911 die ooit is gebouwd. Zag er vorige week nog eentje bij de dealer staan, helemaal onder het stof en zand. Al was dat een Turbo S, die ik eigenlijk minder mooi vind dan de S-loze Turbo. Maar toch nog steeds mooi genoeg voor een halfje in de broek, zogezegd.

    Gevraagd of ze dat barrel niet wilden wegdoen voor een paar tienduizendjes, maar dat werd hartelijk doch hard weggelachen.

    Helaas!

    Login om te reageren
  18. Rick zegt

    17 september 2021 om 15:51

    Lastig, lastig. Ik denk dan toch de 997.2 en dan het liefst in turbo s of gt2rs uitvoering.

    Login om te reageren
  19. DeGoudenRaket zegt

    17 september 2021 om 15:54

    Ik zie de 964 als het krachtigste ontwerp.
    De laatste generaties vind ik ook wel lastig te onderscheiden van elkaar…

    Login om te reageren
  20. O plaat zegt

    17 september 2021 om 15:58

    Alles generaties tot en met de G serie (1989) kunnen bij bekoren. Als ik moet kiezen kies ik de eerste generatie dus alles voor 1973, die hebben het mooiste design en de mooiste carrosserie. De nieuwe zullen wel een pak beter en sneller zijn maar boeien mij totaal niet. Ik zou er geen fortuin op stukslaan.

    Login om te reageren
  21. MaartenD zegt

    17 september 2021 om 16:00

    Lastig kiezen maar voor mij toch wel de 993 (4s versie) als de vraag was geweest de minst geslaagde 911 hadden we denk ik wel makkelijk een meerderheid gehaald met de 996

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      18 september 2021 om 08:32

      Dat komt dan door de spiegeleieren, de achterzijde van de 996 mag er zijn w.m.b.

      Login om te reageren
  22. Sempiternal zegt

    17 september 2021 om 16:08

    964 turbo en de 996.2. Puur voor de koplampen @maarten020

    Login om te reageren
  23. SpeedGeek zegt

    17 september 2021 om 16:10

    Ik heb nul verstand van Porsches maar er is één Porsche die ik wellicht onder de gaafste auto’s ooit beschouw.

    De 911 RSR Kremer. Wellicht een beetje valsspelerij door een race auto te noemen maar maakt het niet minder denk ik.

    https://www.autoblog.nl/nieuws/porsche-911-3-0-rsr-kremer-rijtest-en-video-68947

    Goeie ouwe tijd met Casper overigens.

    Login om te reageren
  24. tmon zegt

    17 september 2021 om 16:18

    Ben zelf uit 88 en heb een hart voor alles 80s.
    Voor mij een rode 964, zonder spoiler. Liefst met uitgekleed stoffen interieur met een schots ruitje.

    Login om te reageren
  25. Robert zegt

    17 september 2021 om 16:23

    Een ’76 Porsche G-Modell. Dus zonder die uitgeklopte wielkasten (kwam pas bij de 930, dacht ik). Ik twijfel nog tussen een felgekleurde Targa met de zwart-zilveren Fuchs velgen en een witte Carrera 2.7 RS met de kleine ducktail en een setje Fuchs velgen in dezelfde kleur als de iconische Carrera striping.

    Login om te reageren
  26. iphonistvongates zegt

    17 september 2021 om 16:23

    De 997 (Turbo S) met op geringe afstand (zeg..de afstand tussen de dwergplaneet FarOut en Aarde IV) de 991 generatie. 😎

    Login om te reageren
  27. E34M5Touring zegt

    17 september 2021 om 16:24

    Ik vind 2 911’s tof. De 993 vind ik veruit het mooist. Qua formaat en looks de beste 911 vind ik. De enige die ik graag zou willen is toch de 997 GT3 RS 4.0. Die motor schijnt echt subliem te zijn. En lekker geluidje ook. En dat vind ik ook een van de betere generaties qua looks.

    Login om te reageren
    • saxoke zegt

      17 september 2021 om 17:51

      @E34M5Touring: de 993 is idd de meest gelukte 911 vind ik. Misschien omdat het de laatste was die nog echt op de oude 911 leek …

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        18 september 2021 om 08:35

        De 993 heeft wel een heel eigen smoel, erg fraai hoor, een topper.

        Login om te reageren
  28. LaCoste67 zegt

    17 september 2021 om 16:37

    Geen idee hoe de huidige heet, maar die vind ik een partij gaaf! Zo strak! Ik hou er van dat je een eigenlijk haast standaard ontwerp iedere keer weer kunt moderniseren! Top!

    Login om te reageren
  29. b088y zegt

    17 september 2021 om 16:51

    993

    Login om te reageren
  30. sabrerator zegt

    17 september 2021 om 16:52

    Vorige week reed ik achter een rood G-model zonder taartschep en ik meen ook de smalle versie.
    En ik bedacht me dat als ik ooit een 911 zou willen, het er zo een moest zijn.

    Login om te reageren
  31. sabrerator zegt

    17 september 2021 om 16:54

    En wel niet specifiek een generatie, maar wat jammer dat er geen Porsche 911’s meer in dienst zijn van de Politie.

    Zo’n wit-oranje exemplaar van de Rijkspolitie was toch wel enorm stoer!

    Login om te reageren
  32. kniesoor zegt

    17 september 2021 om 17:14

    Ben het aan m’n stand verplicht om 991.1 te zeggen, maar een G-model, 964 (Turbo 3,6) en 992 (Turbo S) vinnik ook erg fraaie iteraties. Kortom : ben niet eenkennig.

    Login om te reageren
  33. pyrat zegt

    17 september 2021 om 17:18

    Heb rij ervaring in een 964 carrera 4 en 997.1 turbo cabrio (beide handbak), op basis daarvan denk ik dat sweet spot voor mij de 997.2 turbo is.
    Echte droom is een Singer Targa

    Login om te reageren
  34. mc96 zegt

    17 september 2021 om 17:33

    De 930. Heb één keer gereden in 3.0 liter met de 4 bak. Vergeet ik nooit meer.

    Login om te reageren
  35. maxidyne zegt

    17 september 2021 om 17:36

    964 en 993. Schitterende wagens.

    Login om te reageren
  36. saxoke zegt

    17 september 2021 om 17:50

    Als ik morgen een 911 zou kunnen kopen zou het een nieuwste generatie zijn. Maar, m’n echte voorkeur gaat toch wel uit naar de 993 en de 964. De 993 is qua design gewoon de 911 die het meest “klopt” , een “vloeiende auto”/gladde auto ziet die er uit. Zijn voorganger, de 964 vond ik tot enkele jaren terug veel minder interessant. Maar de laatste jaren vind ik die zeker even leuk als de 993. Mijn pa zijn buurman heeft er 1 gehad, heerlijke auto. Dus, voor mij de 993 en de 964 graag.

    Login om te reageren
  37. gekkehenk zegt

    17 september 2021 om 17:54

    Jeugdheld; een 993 Turbo met WLS1 pakket – ik was een jaar of 19 toen ik met zo’n ding reed, ik vergeet nooit hoe heerlijk mechanisch dat schakelde, dat rauwe geluid achter je en hoe ik bij 100 met volgas die kont echt even voelde zetten.
    Moderne held; een 991 of 992 turbo

    Login om te reageren
  38. pomoek zegt

    17 september 2021 om 17:57

    Dit is toch een beetje alsof je in de kantine van de arena gaat bespreken welk elftal van Ajax nu eigenlijk het beste was ooit.

    Doe mij de 996 maar. Ik hou van auto’s die onderschat worden.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      18 september 2021 om 08:41

      Tja, lastig. Begin jaren ’70 of 1995. Rijkaard een jaar te vroeg gestopt, anders was Juve ook geklopt.
      Maar het tikkie-takkie van 2019 was ook geweldig, alleen minder effectief.

      Login om te reageren
  39. piedlourd zegt

    17 september 2021 om 18:13

    Die uitgebrande, die vind ik dan wel weer mooi.

    Weet alleen niet meer precies welke generatie, hij had afgeronde hoeken aan de voorklep, daar kon je aan zien dat het de nieuwe was, geloof ik.

    Login om te reageren
  40. kevertje zegt

    17 september 2021 om 18:19

    Ik denk dat het antwoord op deze vraag heel verschillend is van de vintage-car liefhebber in vergelijking met de moderne-generatie Porsche-klant. Uiteraard is alles gelikter, electronisch en zeer geavanceerd sportief in de huidige modellen. Maar er gaat echt niets ooit dat dat ruige, oorspronkelijke concept overtreffen, wat toch een zeker simplisme had met een luchtgekoelde motor.

    Login om te reageren
    • bietje zegt

      17 september 2021 om 22:43

      Grappig om weer te zien hoe bij zo’n vraag de generaties binnen de Autoblog-lezers zichtbaar worden. Van 14-jarige lezers tot bezoekers die de halve eeuw al gepasseerd zijn.

      Login om te reageren
  41. vaakbenjetebang zegt

    17 september 2021 om 18:26

    Moeilijk. Porsches zijn niet echt ‘mijn ding’ maar het valt niet te ontkennen dat ze daar veel gave auto’s gebouwd hebben. Vanaf de 993 vind ik de 911 niet zo interessant meer, die platliggende koplampen doen het hem gewoon niet. Een mooi atmosferisch G-Modell of juist een hele vroege 911T, daar valt weinig op aan te merken. Maar op de één of andere manier is een 964, en dan specifiek het basismodel (Carrera 2), in mijn ogen de best gelukte. Geen wide body, nog precies ‘klassiek 911’ genoeg, maar dan wel met flink wat verbeteringen aan het onderstel. 250pk is ook prima voor wat het ding weegt. Graag in Maritime Blue. Een Rubystone Red 964RS is uiteindelijk absoluut koning, maar dat is de buitencategorie.

    Login om te reageren
  42. coensmeets06 zegt

    17 september 2021 om 18:34

    De 964 Carrera 4 Coupe

    Login om te reageren
  43. vindik zegt

    17 september 2021 om 18:42

    De 911 van toen je 10 was.

    Login om te reageren
  44. nathanael zegt

    17 september 2021 om 19:13

    993 turbo en dan de 997 turbo.

    Login om te reageren
  45. sleepyj zegt

    17 september 2021 om 19:39

    996.2 altijd al de mooiste modernere 911 gevonden. En wellicht ook nog eens realistisch om eens te bezitten.

    Login om te reageren
  46. Redrum zegt

    17 september 2021 om 19:50

    Heb enkel 997.2 2s ervaring. Zeer leuk. Maar ik zou sowieso voor de laatste generatie gaan. Dat sentimenteel gedoe laat ik aan mij voorbij gaan. Porsche is bij elk model weer een stukje mooier en beter. (Buiten de 996 dan)

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      18 september 2021 om 08:44

      En buiten de 992…

      Login om te reageren
  47. 100octane zegt

    17 september 2021 om 20:25

    Ik gebruik de 991.1 gt3rs ultraviolet als daily. In het begin reed ik er zelden mee en vond ik m over the top. Ik zie m iedere dag liever en hij tover me elke keer weer een grote glimlach op het gezicht. Een absolute schoonheid en een heerlijke auto om mee te rijden. Deze dus! 😄

    Login om te reageren
  48. niwi zegt

    17 september 2021 om 20:28

    Een 718, want qua formaat blijft die het dichts bij het origineel.

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      18 september 2021 om 06:58

      @niwi: 🤔

      Login om te reageren
  49. hbk62 zegt

    17 september 2021 om 21:33

    Heb er al best een paar gereden: 911 SC, Cayman S, 930 3.3, 997.1 4s, 997 Targa en nu 997 GTS. Die laatste was een impuls: ik ging eigenlijk voor een tweedehands 991 4s, maar na een proefrit vond ik m toch wat ‘log’ aanvoelen. Er stond in Eindhoven ook een witte GTS met weinig km’s. RWD. Na een ritje was ik verkocht: 997 GTS is here to stay!

    Login om te reageren
  50. west zegt

    17 september 2021 om 21:56

    Tja, ben zelf na lang wikken en wegen bij een 993 C2 uitgekomen, ieder ritje nog steeds een big smile. Maar als budget geen ding was geweest… zou dit m’n top 3 zijn.

    1 . 993 4S – de mooiste heupen 🤗
    2. 964 Turbo – ultieme bad boy 😜
    3. 997 GTS – laatste mooie moderne 911

    Bonus… 996 gt3 mk1 – perfect in balans ontwerp vooral dankzij die fraaie spoiler, zelfs de spiegelei koplampen kloppen 🍳🍳

    Login om te reageren
    • west zegt

      17 september 2021 om 22:14

      @west: maar als generatie dus de 993 😍

      Login om te reageren
  51. flyerbunch zegt

    17 september 2021 om 22:28

    Old: 993 Turbo.. New: 992 GT3 (RS)

    Login om te reageren
  52. GC964 zegt

    17 september 2021 om 22:32

    964 is voor mij de leukste. Esthetisch de G of de 991. Maar de 964 rijdt veel leuker dan de G – en is helaas duurder in onderhoud

    Login om te reageren
  53. GC964 zegt

    17 september 2021 om 22:33

    Oeps .. nog niet klaar. En de 964 vind ik ook leuker rijden dan het moderne spul. Met een 991 voel je pas dat je rijdt bij erg illegale snelheden. Dus doe mij maar de 964.

    Login om te reageren
  54. 911targa zegt

    17 september 2021 om 22:34

    Ik heb een 996-2 Targa gehad en een 991.1 4S met 430 pk.

    Het stuurgevoel was in de 996 veel beter dan de 991, dus ja, doe maar de spiegeleieren Porsche. Heb deze verkocht voor 10k, omdat de motor eruit moest. Tot de dag van vandaag spijt van.

    Login om te reageren
  55. taaffert zegt

    17 september 2021 om 22:42

    997.2 voor mij, die heb ik zelf in m’n garage staan hier 😎. Aantal jaren geleden bewust voor gekozen en een beste tijd naar gezocht. Dit is voor mij de sweet spot van 911 rijden.

    Login om te reageren
  56. Svenska II zegt

    17 september 2021 om 23:15

    Die van Hank. Weet iemand welk type dat is?

    Login om te reageren
  57. roberto zegt

    18 september 2021 om 00:22

    Ik zie hem hierboven niet genoemd worden, maar ik durf hem toch te noemen.. de 996 4S!

    Brede kont.. doorlopende balk / achterlicht, de ‘vreemde koplampen’ (maar niet de druppelvormige van de standaard 996) en eigenlijk vooral om het geluid. Liefst een donkerblauw exemplaar, handgeschakeld.. altijd een zwak voor gehad en zit regelmatig internet af te struinen (kan beter beginnen met het banksaldo). Tweede optie: de Porsche 911 Sport Classic (997).
    Derde optie: 991.2 Carrera T, handbak, stoffen bekleding, geen achterbank, geen deurhendels maar lussen van textiel etc. Gewoon puur rijders auto!

    En ja tuurlijk de 930 / 964 / 993 turbo’s, al vind ik de 993 in 4S-trim al fraai genoeg.

    Bij de moderne 911’s (991/992) ga ik dan toch voor een Targa model.

    Login om te reageren
  58. sel777 zegt

    18 september 2021 om 08:30

    993 Carrera 4S

    Login om te reageren
  59. mwti zegt

    18 september 2021 om 08:37

    Ik heb een 991.2 4 GTS cabrio. De perfecte mix van snelheid, comfortabel en open rijden.

    Login om te reageren
  60. mat1980 zegt

    18 september 2021 om 10:43

    Onlangs in de gelukkige positie geweest om deze keuze te mogen maken.
    Ik wilde haar als daily gebruiken en heb twee kinderen dus een achterbank is een must. Als daily is het ook wel prettig als ze ook redelijk modern is.
    De 996 viel direct af, in mijn ogen niet moeders mooiste. De 997 was een interessante optie echter qua interieur duidelijk minder dan de 991.
    De 991.1 heeft nog een atmosferische 3.8 bij de 991.2 is het infotainment systeem nog weer wat beter echter is dat een 3.0t.
    Dan de keuze in carrosserie variant een cabrio durfde ik niet aan, ik ben bang dat ik dan in constante stress verkeer of er niet toevallig een of ander onverlaat voorbij komt die er een mes oid in steekt. De targa erg mooi maar nogal last van wind geruis de coupé dus!
    De 992 was boven budget dus viel af.
    Uiteindelijk gekozen voor de 991.1 4S uit Duitsland.
    991.1: omdat atmosferisch.
    4: ik vind die brede heupen en doorlopende achterlichten qua looks erg mooi.
    S: tja net even meer als de standaard
    Duitsland: omdat meer keuze en een rijkelijke uitrusting.

    Voor mij doet de 991 precies wat zij moet doen: de dagelijkse ritjes plezierig maken en als ik haar parkeer is ze de moeite van het omkijken waard.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      18 september 2021 om 16:43

      Kijk, da’s nog eens een duidelijke uitleg !

      p.s.: Hoop wel, dat de kinders nog niet al te groot zijn anders is de ‘achterbank’ een soort martelwerktuig, voor je ‘t weet heb je Veilig Thuis voor de deur staan 😆

      Login om te reageren
    • hehe zegt

      20 september 2021 om 07:34

      @mat1980: herkenbare overweging. Ik heb zelf in januari een 997 gekocht omdat ik graag een youngtimer wilde.
      Maar volgens mij is vanaf de 991 er geen verschil in breedte meer tussen de 4 en de RWD, toch?

      Login om te reageren
      • mat1980 zegt

        22 september 2021 om 11:03

        @hehe: bij de 991.1 nog wel!

        Login om te reageren
  61. Calimero zegt

    18 september 2021 om 14:07

    Zelf geen ervaring mee. Ik heb er nooit met 1 mogen rijden. Wel ooit als bijrijder in een 996.
    Op basis van het uiterlijk de 993. De versies daarna vind ik minder.
    Toch is er een sweet spot gebleven na een aantal wekenden mee rijden in een 356 Speedster. Dat is dan wel een andere auto

    Login om te reageren
  62. p406 zegt

    18 september 2021 om 18:02

    964 en 993. En wanneer komt Casper terug?

    Login om te reageren
  63. 993carrera4s zegt

    20 september 2021 om 17:57

    Classic, een wide body 993 😍 En modern een 991.2 GT3 Touring!

    Login om te reageren
  64. robertpassat zegt

    20 september 2021 om 21:02

    991Mk2 Speedster.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North