We hadden niet anders verwacht.
Toyota Supra en tuning zijn even onlosmakelijk met elkaar verbonden als bami en satésaus. Dan hebben we het vooral over die vierde (vorige) generatie. Deze Supra was en is, samen met de Skyline en de RX7, een bijzonder geliefd tuningobject. De nieuwe Supra zal, mede vanwege zijn prijskaartje, een iets andere doelgroep aanspreken. Of zij ook zo belust zijn op extreme tuning is nog even afwachten. De mogelijkheid is er in ieder geval, dankzij Liberty Walk.
Japanners hebben een geheel eigen smaak als het om tuning gaat en Liberty Walk is daar een uitstekend voorbeeld van. Het woord ‘subtiel’ zul je in het woordenboek van Wataru Kato niet tegenkomen. De nieuwe Supra heeft nu ook een Liberty Walk-behandeling gekregen.
Een creatie van Liberty Walk kun je van mijlenver herkennen aan de extreme brede wielkasten, die met popnagels zijn bevestigd. Deze ontbreken ook op deze Supra niet. Daarnaast is de auto voorzien van een achterlijk grote spoiler. Deze sluit niet echt lekker aan op het vloeiende design, maar de doelgroep zal daar waarschijnlijk niet wakker van liggen. De belangrijkste aanpassingen zijn verder de splitter, side skirts en een motorkap met extra koelsleuven.
En wat kost zo’n Liberty Walk-bodykit voor je Supra? $17.930 voor het complete pakket, inclusief motorkap. Dat wil zeggen: als je voor glasvezel opteert. Ga je voor koolstofvezel, dan komt er nog $1.100 bij. In euro’s hebben we dan dus over respectievelijk €15.797 en €16.766. Voor een Ferrari of een Lambo is dat nog wel te doen, maar voor een Supra zijn dat toch stevige prijzen. Je weet in ieder geval wel zeker dat je iedereen de ogen uitsteekt op de eerstvolgende JDM Meeting.
vacano zegt
Zal je nooit op straat zien want volledig onhandig bij de minste put op drempel
erwine60 zegt
@vacano: in het auto onvriendelijke land genaamd Nederland niet inderdaad!
toniominestrone zegt
@erwine60: je kan veel van Nederland vinden maar wij hebben verreweg het beste wegennet.
koningjamesversie zegt
Haha, nee. O wacht, je bedoeld het beste van Nederland.
erwine60 zegt
@toniominestrone: het wegennet waar wij van 07:00 tot 20:00 in de file staan ?
En je na een afslag pakken drempels tegenkomt en andere auto onvriendelijke taferelen?
Dan word het tijd dat je in Amerika kijkt, dan kom je erachter dat wat wij hebben niks voorstelt.
antoonniels zegt
@vacano: LB’s zijn 9/10 keer voorzien van airride. Hij kan dus nog wel een stukje omhoog als dat moet…..
benvan zegt
Ik kan dit stiekem wel smullen.
Bieden ze toevallig ook een JZ-swap aan?
Foramen zegt
@benvan: laat dat ouderwetse gietijzeren blok lekker in de vorige generatie supra, die bmw blokken zit genoeg potentie in.
awesome zegt
@foramen: als je maar de juiste speakers installeert.
sollie1984 zegt
@benvan: de B58 is met zeer weinig aanpassingen naar hogere vermogens op te krikken, dus zo’n swap is onnodig.
mastemaker zegt
Nasi en satesaus.. Niet met bami, bah
emping zegt
@mastemaker: nee inderdaad, snap ook niet hoe de schrijver bij deze combinatie komt.
antoonniels zegt
Vind deze kit wel te pruimen. Beter iig dan de Rocket Bunny kit. Maar als we dan toch JDM gaan dan liever deze: https://youtu.be/blXovNE-2zE
ericd zegt
Deze bodykit compenseert (gek genoeg) voor het look-at-me karakter van de standaard Supra… Niet?
Okee, kmoe deze redenering nog es overdenken.
ericd zegt
… nou euhh… door ‘m nu écht functioneel beestachtig er uit te laten zien.
sudbina zegt
Nasi met saté-saus! Ik weet wat ik morgen ga koken!
Thanks voor de tip.
ikschrijfookoverautos zegt
Goed!
toyotafortuner zegt
T H I C C! Ik zeg zeker doen, maar dan zonder de carbon zooi!
acakoning zegt
Echt heerlijk.. ik overweeg dit serieus
koningjamesversie zegt
Dit is een digitale tekening. Knap hoor maar hebben ze dan nog niet 1 zo’n ding in elkaar kunnen vouwen? Zo kan je toch niet voor zóveel geld een setje plastic verkopen.. Dan zou ik minimaal echte foto’s van het eindresultaat willen.
Maar ach, het is toch geldverspilling. Toppunt van egoïsme om zoiets aan te schaffen bovenop je sportwagen terwijl landgenoten zonder eten of werk zitten.
Ram-G-maN zegt
“Doe mij die maar!” – Marco Borsato
Dutchdriftking zegt
Past wel lekker bij de stijl toch?
cossiekiller zegt
De schrijver beweert dat de oude Supra niet zo duur was als de nieuwe in de tekst.
Euh… De A80 werd maar met mondjesmaat verkocht destijds omdat hij zo achterlijk duur was. Voor het geld had je ook een 911.