• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Liever dakloos op een Ferrari fiets, dan in een California

Auteur: Alwood, gepost 10 april 2010 om 13:20 – 43 Reacties

Matzwart is het nieuwe rood?


Je kan een fiets op je Ferrari zetten, achter je Ferrari hangen of je kan fietsen op een Ferrari. De laatste optie lijkt mij zeker niet de slechtste. Financieel gezien is fietsen op een Ferrari ook net wat beter haalbaar, hoewel €12.500,- heb je ook weer niet zomaar rondslingeren.

Voor dat geld krijg je natuurlijk wel de 599 GTO onder de racefietsen. Hij is zeldzaam, bijzonder licht en ziet er snel en misdadig uit. Vrijwel de hele fiets is uit koolstof opgetrokken. Eigenlijk is alleen het schakelwerk uit ouderwets aluminium opgetrokken. Hoewel, ouderwets, de normale versnellingskabels zijn weer vervangen door stroomdraad. Een soort sequentiele bak voor de fiets, de Ferrari Di2 schakelt elektrisch.

In totaal worden er 50 Colnago Ferrari Di2’s gemaakt, verkrijgbaar via de Ferrari-shop. Over verschillende frame-maten wordt geen melding gemaakt. De 6kg fiets is dus waarschijnlijk alleen geschikt voor mensen met Italiaanse bouw. Mocht hij niet passen, dan is het slechts een leuk ornament voor in de droomgarage. Zonder elektrische schakeling en Ferrari-logo betaal je overigens de helft.

Ziet er wel leuk uit...

Elektro-schakelo's

accupakketje, net als een hybride

Ook interessant!

  • Ferrari 599 GTB Fiorano
  • Knalgele Ferrari 599 GTO* occasion is spotgoedkoop
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari crasht
    Ferrari crasht bij proefrit, blijft niets van over

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, fiets

Vorig bericht: « Mercedes: een mannelijke auto, voor de vrouw [video]
Volgend bericht: Nieuwe Opel Vauxhall Astra’s voor Britse bromsnor »

Lees Interacties

Reacties

  1. integralechubasco zegt

    10 april 2010 om 13:25

    daar hoort wel een campagnolo groep op…

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    10 april 2010 om 13:28

    wat is er precies “Ferarri” aan deze fiets .. de sticker ??

    Login om te reageren
    • Piet zegt

      12 april 2010 om 12:33

      @lincoln: Wat had je dan verwacht, een 12v op de bagage drager?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        12 april 2010 om 12:38

        @Piet:
        Ferrari koopt fiets .. plakt sticker .. hulpa .. Ferrari-fiets ..

        pure emotie/passie voor elke recht-geaarde Ferrariist ..

        Login om te reageren
  3. Bracket zegt

    10 april 2010 om 13:29

    Hier een tabelletje met framematen
    http://www.colnago.com/bikes/2010/eps-di2

    andere stickertjes maar t zelfde frame

    Login om te reageren
  4. Autogek zegt

    10 april 2010 om 13:34

    Toch liever een California ;)

    Login om te reageren
  5. JPM zegt

    10 april 2010 om 13:34

    Toch eigenlijk fantastisch dit soort koolstofkunstwerken.

    Login om te reageren
  6. Svenska Aeroplan AB zegt

    10 april 2010 om 13:37

    @ JPM: helemaal mee eens! 6 kilo!! Ik dacht dat mijn fietsje licht was…

    Login om te reageren
  7. faf zegt

    10 april 2010 om 13:42

    Ziet er prachtig uit deze fiets.
    Maar €12.500, Is het niet een beetje te veel van het goede ?

    Login om te reageren
  8. Cantago zegt

    10 april 2010 om 13:45

    Wow! Een mat-zwarte, uit koolstofvezel opgetrokken, elektrisch schakelende (!wtf!) Ferrari… FIETS!? GAAAAF! Dit moet wel het ultieme 100% praktische hebbeding van deze eeuw zijn! En om eerlijk te zijn zou ik er best wel een willen;)

    Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    10 april 2010 om 13:48

    @ integrale: flikker op met je campo :p

    Login om te reageren
    • Thieske zegt

      10 april 2010 om 14:29

      @Jochempie: beetje vage reactie sjaak! Iets meer inhoud zou niet verkeerd zijn. Jij vindt deze groep wel prima dan? Slechte ervaringen met Campagnolo?
      Overigens: biedt Campognolo wel deze electrische groepen aan dan

      Login om te reageren
  10. Lennard zegt

    10 april 2010 om 13:54

    Mooi ding. Beetje duur :)
    Doe mij maar iets op 2 wielen met een motor voor dat geld :)

    Login om te reageren
  11. Erik zegt

    10 april 2010 om 14:34

    Die Shimano Dura Ace Di2 schakelt fantastisch, heb het zelf ook mogen ervaren. Zoiets moois heeft Campa nog niet.
    http://www.youtube.com/watch?v=WJXKCoxMLnU

    Login om te reageren
    • Thieske zegt

      10 april 2010 om 14:42

      @Erik: Dat ziet er inderdaad wel meesterlijk uit….! Momenteel nog wat prijzig wsl, maar wel de toekomst!!

      Login om te reageren
  12. vla zegt

    10 april 2010 om 14:47

    Zo’n versnellingen wil ik ook op mijn koersfiets! :P

    Login om te reageren
  13. Dimglor zegt

    10 april 2010 om 14:49

    Voor de echte Ferrari fan… Ik heb net naar enkele artikelen gekeken op de fan shop en je kan je niet voorstellen wat je allemaal kan bestellen…
    Je kan zelf sleutels bestellen van een Ferrari Enzo of van een F430, maar er zit geen transponder in (logisch) en je kan hem niet als reserve sleutel bestellen zo… dus enkel voor de echte fan… Dat kost je 180 € voor zo’n sleutel……
    Ze overdrijven hier toch wel wat in…

    Login om te reageren
  14. Martijn zegt

    10 april 2010 om 14:51

    6Kilo! :| De freeride fiets van me zit net onder de 25 :’)

    Login om te reageren
  15. Mr. Dj M. zegt

    10 april 2010 om 14:59

    Te duur en dat elketrische schakelen is geen goed idee, te traag en gaat echt veel te snel kapot als het zo licht en klein is!

    Login om te reageren
    • RtB zegt

      10 april 2010 om 15:33

      @Mr. Dj M.: Onzin dat het veel te snel kapot gaat. Pro-peleton rijdt er ook gewoon naar volle tevredenheid mee rond.

      Wel een zeer fraaie fiets. Super Record zou ‘m wel afmaken.
      Overigens is ie niet zo heel licht hoor. De lichtste volledig werkende en complete racefietsen wegen minder dan 3kg! (zie daarvoor weightweenies en fairwheelbikes forum)

      Login om te reageren
  16. Mr. Dj M. zegt

    10 april 2010 om 15:08

    Dat filmpje over de Di2, toch best wel impresive…

    Login om te reageren
  17. Erik zegt

    10 april 2010 om 15:20

    Zo’n Shimano Di2 groep kost los 1400€ (via internet), koop er nog wielen bij en een no-name frame en je komt op de gem. verkoop prijs uit van een goede racefiets. Het is maar net wat je wilt, icm een Cervelo of Colnago wordt het een ander verhaal.

    Login om te reageren
  18. MrJones zegt

    10 april 2010 om 15:25

    Ik vind het knap als je hierop kan fietsen.

    Login om te reageren
  19. toyotaprius zegt

    10 april 2010 om 15:41

    Hmmm Ferarri 458 of deze fiets.. Wat een keuze..
    Fiets, ook al is het enige van Ferrari, de sticker die er op zit.
    Je kan er heerlijk mee toeren, je krijgt nog een goede conditie ook. En dit is toch een kunstwerk op wielen, wat mij meer bevalt dan de 458.
    Al ben ik een moutainbiker, van nature.

    Login om te reageren
  20. integralechubasco zegt

    10 april 2010 om 15:44

    @jochempie
    wat een taal?! waar is dat nou voor nodig…

    campagnolo record is iets lichter en veel mooier als de dura-ace groep en grotendeels opgetrokken uit carbon… staat nog beter is en is nog efficienter… electrische schakeling zou zomaar de uitvinding kunnen zijn mits je de werking na 5000 km weer, modder en wind kunt blijven garanderen. Overigens had Mavic 15 jaar geleden ook een topgroep met electrische schakeling.

    Login om te reageren
  21. Jochempie zegt

    10 april 2010 om 16:07

    @Thieske en integralechubasco: excuses, het interesseert me niet welke groep beter is. Ik weet alleen dat er vele wielrenners die-hard fans zijn van Shimano of Campa en ik vond het wel grappig die fans uit de tent te lokken :)

    Login om te reageren
  22. Peter zegt

    10 april 2010 om 16:37

    Prachtige fiets maar het lijkt me eigenlijk niets meer dan een Colnago EPS die “slechts” €7.500,- kost. Je betaalt dus €5.000,- voor een Ferrari sticker.

    Login om te reageren
  23. KaCh1ng zegt

    10 april 2010 om 16:39

    voor 1000 euro meer heb je een ford fiesta econetic (in belgië)!

    Login om te reageren
  24. Jochempie zegt

    10 april 2010 om 16:51

    @KaCh1ng: bedenk wel dat je op de fiets harder gaat.

    Login om te reageren
  25. tuurlijk zegt

    10 april 2010 om 16:52

    Vreemd dat ze nu ineens een Ferrari fiets leveren met Dura-ace. De (vorige) “Colnago for Ferrari 60th” was standaard afgemonteerd met Campagnolo.

    Login om te reageren
    • Peter zegt

      10 april 2010 om 16:57

      @tuurlijk: Zowat alle fietsenfabrikanten hebben modellen met Shimano Dura-ace en dus ook Colnago. Zoals ik al eerder opmerkte is deze waarschijnlijk niets anders dan een Colnago EPS Di2.

      Login om te reageren
  26. tuurlijk zegt

    10 april 2010 om 17:01

    @ Peter,

    Ik heb het over deze fiets. Welke zeker niet standaard leverbaar was met een Shimano groep:

    Login om te reageren
    • Peter zegt

      10 april 2010 om 17:40

      @tuurlijk: Ik beweerde helemaal niet dat het niet kon, ik gaf alleen maar aan dat er niets vreemd is (wat jij wel beweerde) aan een Colnago fiets met een Dura-ace groep, temeer daar de Di2 momenteel de absolute top is. Het is zelfs dus logisch dat de Ferrari fiets als topmodel daarmee uitgerust is.

      Login om te reageren
  27. integralechubasco zegt

    10 april 2010 om 18:11

    @peter
    Mijns inziens is hetmeestal zo dat zo’n framebouwer als topmodel de Dura-ace heeft staan en als non plus ultra de Record versie. Record is veel duurder en marginaal beter dan Dura-ace…

    Login om te reageren
    • Peter zegt

      10 april 2010 om 18:34

      @integralechubasco: Ik geloof niet dat de Campagnolo (Super)Record beter is dan de Dura-ace waarvan een groot deel van het prof-peloton gebruikt maakt maar erken wel dat sommigen de voorkeur geven aan traditionele techniek boven vernieuwende electronica. Colnago houdt het bij mijn weten op de Dura voor hun topmodellen.

      Login om te reageren
  28. six-trey zegt

    10 april 2010 om 18:44

    ik vind het nutteloos om 12.500 te betalen voor een fiets tenzij je wielrenner ofzo bent als beroep voor dat geld kan je veel leukere dingen kopen een 2dehands sportwagen met een V8 een nieuwe motor…

    Login om te reageren
  29. Michiel zegt

    10 april 2010 om 18:55

    En dan heb je niet eens schijf remmen?…

    Login om te reageren
  30. Jochempie zegt

    10 april 2010 om 19:49

    @Michiel: ook niet zo nuttig als je 200km lang niet remt.

    Login om te reageren
  31. Jaivy zegt

    10 april 2010 om 19:57

    Ik ken nog wel iemand die er 3 heb staan in ze garage

    Login om te reageren
  32. rick zegt

    10 april 2010 om 19:58

    echt een fiets voor de snob, colnago is geweest…. wil je een echte fiets koop je een bianchi met super record!

    Login om te reageren
  33. Yellomello zegt

    10 april 2010 om 20:03

    12.5k voor een fiets is wel wat veel, voor mij voegt het merk Ferrari eigenlijk niks toe aan deze fiets. Stel ik heb een stal met enkele dure auto’s, zou ik toch denken dat ik een ‘gewone merkfiets’ zou kopen zoals al eerder genoemd en die 5k verschil in een ander projectje steken.

    Misschien koopt de sultan van Brunei zoiets om naar te kijken, kan me niet voorstellen dat hij (of die olie-arabieren) kunnen fietsen.

    Login om te reageren
  34. Benno zegt

    11 april 2010 om 02:42

    Gewoon die van 7500e kopen, zelf Ferrari sticker erop, scheelt bijna 5000e!!

    Login om te reageren
  35. XLR8R zegt

    11 april 2010 om 18:19

    Gewoon een Canyon CF ultimate kopen CF ete 201 kopen ben je voor 6K klaar. Beter, lichter, sneller stijver en comfortabeler. Je mist enkel de Shimano DI2 groep.

    Als je dat wilt kun je ook voor de red bull carbon X-lite Oro gaan 8K met lightweights en DI2.

    De rpijs wordt met name bepaald dor de LW SD gen 3 wielen kosten rond de 2800 euro. Er zijn ook nog de LW obermayers die kosten je nog eens 800 extra.

    Gewoon zelf een frame opbouwen beter en goedkope.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North