
Wat Ferrari kan, kan Lexus beter. Wat nou zelf peddelen op een carbon racefiets? Zonder hybride-aandrijving tel je tegenwoordig niet meer mee. De vraag is natuurlijk wat er harder gaat?
Tussen een Ferrari 458 en Lexus LF-A zou ik niet zo snel kunnen kiezen. Ze lijken me goed tegen elkaar opgewassen, trekken beiden onwerkelijk ver door in de toeren en klinken oorstrelend. Gelukkig is de keus makkelijker als het om fietsen gaat. Elektrisch schakelen is tot daar aan toe, elektrisch rijden is not-done.
Toch heeft Lexus hier een grappige tweewieler neergezet. De fiets is op beiden wielen aangedreven, voor elektrisch, achter met de benen. De roestige ketting heeft plaatsgemaakt voor riem-aandrijving. Er zit van regenerative braking op en een elektrische acht-versnellingsbak en carbonfiber frame. De weegschaal blijft steken op 17kg. De Ferrari Di2 weegt slechts 6kg. Dit concept stamt uit 2009, maar Lexus heeft de fiets nu meegenomen naar een Engeland voor een evenement. Een topsnelheid is overigens niet opgegeven, maar in Nederland moet die elektrische rommel allemaal op 25km/u afgeregeld worden.


















Duidelijk de Ferarri :P
nou die bovenste ziet er niet uit dus de onderste.. en das de Ferrari toch?
zeker het donkere exemplaar!
ow en trouwens ik kies de Lexus LF-A!
De lexus is lelijk. Maar rijd wel vanzelf! En dat 25 is ook wel te verhelpen. Dus 50km/u zonder trappen. Nou dan dat toch liever dan de Ferrari fiets!
Hmm die Ferrari ziet er toch wel een stuk mooier uit hoor ;)
Liever de Ferrari fiets!
Ten eerste omdat ik het stangen ontwerp van de Lexus niet zo mooi vind en ten tweede omdat op dit niveau maar weer duidelijk is dat hoe minder gewicht, hoe beter!
Als je een beetje tempo aan wilt houden, is duidelijk de Ferrari fiets de beste keuze en zal je dan de minste energie kosten.
En AudiQuatro, die Lexus bike gaat niet vanzelf. Het is alleen trapondersteuning!
6kg voor een fiets is trouwens wel erg licht hoor, maar nog niet licht genoeg voor die prijs van €12.500,-
het is appels met peren vergelijken,
maar de ferrari is een “gewone” racefiets bestaand uit exotische materialen
De lexus is exotisch qua materialen, ontwerp en concept…
Maar geef mij maar m’n ligfiets, veel comfortabeler en sneller…
Ze kunnen het ook niet, iets moois ontwerpen… maar dat zadel overleef ik niet…
oh, verrukkelijk! wat een genot! echte fietsen op autoblog.nl. ik ben u eeuwig dankbaar!
@ de fiets ik hoop dat nu eindelijk van je gezanik af zijn
@brum brum: denk ’t niet :-)
Die Lexus fiets heeft de verhoudingen van een vouwfiets…
Doe mij maar gewoon mijn eigen fietsje van 25 jaartjes oud vind deze dingen beide niet echt handig
Dit blijft de mooiste :)
Geef mij maar een trike met van die kleine wielen, daarmee kan je driften :oops:
Zonder twijfel de Ferrari fiets;) Ik trap zelf wel! En hij is nog lichter ook;) Eens kijken wie het dan wint een berg op!
Fietsblog? Dacht dat fietsen en fietsers juist konden opflikkeren. En dat zeg ik dan ook, weg ermee. Die dingen kun je ook niet gewoon ergens stallen, dan moet je een bunker eromheen bouwen wil je de ”tweewielhandelaren” weg houden.
Denkk out of the box! Mijn favoriet is duidelijk de Lexus.
Ere wie ere toekomt! Die Lexus is voor 100% een fiets van Yamaha met een Lexus sticker en de Ferrari is een Colnago…
Geef mij maar die Ferrari-fiets! Met een gerobotiseerde handbak!
de vorm van de frame van de lexusfiets is behoorlijk niet-constructief… alle dwarse laterale krachten komen uit in het midden van de kruis. zou nooit my weapon of choise zijn…
Beiden crap. Autofabrikanten zouden fietsen moeten (laten) ontwerpen / verkopen die je in je auto kan vervoeren, zonder dat je daarvoor een SUV, MPV of een rek achter je auto moet hebben. Ook wel bekend als “vouwfiets”.
welke odioot wil nou een elektrische fiets???? koop dan gewoon een scooter~!
@ De Fiets: nu je zin?
OT: ik wil geen fiets maar een ozonlaagverbrandende V8!
@ zucht, ik ben zelf milieukundige denk maar niet dat ik de auto laat staan