• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Liever een Lexus Hybrid Bicycle of een Ferrari Di2?

Auteur: Alwood, gepost 28 april 2010 om 19:59 – 26 Reacties

Afbeelding Liever een Lexus Hybrid Bicycle of een Ferrari Di2?Afbeelding Liever een Lexus Hybrid Bicycle of een Ferrari Di2?Afbeelding Liever een Lexus Hybrid Bicycle of een Ferrari Di2?Afbeelding Liever een Lexus Hybrid Bicycle of een Ferrari Di2?Afbeelding Liever een Lexus Hybrid Bicycle of een Ferrari Di2?Afbeelding Liever een Lexus Hybrid Bicycle of een Ferrari Di2?Afbeelding Liever een Lexus Hybrid Bicycle of een Ferrari Di2?Afbeelding Liever een Lexus Hybrid Bicycle of een Ferrari Di2?Afbeelding Liever een Lexus Hybrid Bicycle of een Ferrari Di2?Afbeelding Liever een Lexus Hybrid Bicycle of een Ferrari Di2?Afbeelding Liever een Lexus Hybrid Bicycle of een Ferrari Di2?Afbeelding Liever een Lexus Hybrid Bicycle of een Ferrari Di2?

Lexus spamt overal hybrides
Wat Ferrari kan, kan Lexus beter. Wat nou zelf peddelen op een carbon racefiets? Zonder hybride-aandrijving tel je tegenwoordig niet meer mee. De vraag is natuurlijk wat er harder gaat?

Tussen een Ferrari 458 en Lexus LF-A zou ik niet zo snel kunnen kiezen. Ze lijken me goed tegen elkaar opgewassen, trekken beiden onwerkelijk ver door in de toeren en klinken oorstrelend. Gelukkig is de keus makkelijker als het om fietsen gaat. Elektrisch schakelen is tot daar aan toe, elektrisch rijden is not-done.

Toch heeft Lexus hier een grappige tweewieler neergezet. De fiets is op beiden wielen aangedreven, voor elektrisch, achter met de benen. De roestige ketting heeft plaatsgemaakt voor riem-aandrijving. Er zit van regenerative braking op en een elektrische acht-versnellingsbak en carbonfiber frame. De weegschaal blijft steken op 17kg. De Ferrari Di2 weegt slechts 6kg. Dit concept stamt uit 2009, maar Lexus heeft de fiets nu meegenomen naar een Engeland voor een evenement. Een topsnelheid is overigens niet opgegeven, maar in Nederland moet die elektrische rommel allemaal op 25km/u afgeregeld worden.

Ferrari Di2

Ook interessant!

  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

fiets, Hybride, kies-maar, Lexus, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Gumball 3000 bijna klaar voor de start [updated]
Volgend bericht: Video: Ford’s awesome nieuwe 5.0 V8 Mustang »

Lees Interacties

Reacties

  1. Floc zegt

    28 april 2010 om 20:06

    Duidelijk de Ferarri :P

    Login om te reageren
  2. Flamingo zegt

    28 april 2010 om 20:07

    nou die bovenste ziet er niet uit dus de onderste.. en das de Ferrari toch?
    zeker het donkere exemplaar!

    Login om te reageren
  3. Flamingo zegt

    28 april 2010 om 20:08

    ow en trouwens ik kies de Lexus LF-A!

    Login om te reageren
  4. AudiQuatro zegt

    28 april 2010 om 20:10

    De lexus is lelijk. Maar rijd wel vanzelf! En dat 25 is ook wel te verhelpen. Dus 50km/u zonder trappen. Nou dan dat toch liever dan de Ferrari fiets!

    Login om te reageren
  5. Dimglor zegt

    28 april 2010 om 20:15

    Hmm die Ferrari ziet er toch wel een stuk mooier uit hoor ;)

    Login om te reageren
  6. Mr. Dj M. zegt

    28 april 2010 om 20:20

    Liever de Ferrari fiets!
    Ten eerste omdat ik het stangen ontwerp van de Lexus niet zo mooi vind en ten tweede omdat op dit niveau maar weer duidelijk is dat hoe minder gewicht, hoe beter!
    Als je een beetje tempo aan wilt houden, is duidelijk de Ferrari fiets de beste keuze en zal je dan de minste energie kosten.

    En AudiQuatro, die Lexus bike gaat niet vanzelf. Het is alleen trapondersteuning!

    Login om te reageren
  7. Flamingo zegt

    28 april 2010 om 20:24

    6kg voor een fiets is trouwens wel erg licht hoor, maar nog niet licht genoeg voor die prijs van €12.500,-

    Login om te reageren
  8. minimarcos zegt

    28 april 2010 om 20:32

    het is appels met peren vergelijken,
    maar de ferrari is een “gewone” racefiets bestaand uit exotische materialen
    De lexus is exotisch qua materialen, ontwerp en concept…
    Maar geef mij maar m’n ligfiets, veel comfortabeler en sneller…

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    28 april 2010 om 20:34

    Ze kunnen het ook niet, iets moois ontwerpen… maar dat zadel overleef ik niet…

    Login om te reageren
  10. De Fiets zegt

    28 april 2010 om 20:35

    oh, verrukkelijk! wat een genot! echte fietsen op autoblog.nl. ik ben u eeuwig dankbaar!

    Login om te reageren
  11. brum brum zegt

    28 april 2010 om 20:38

    @ de fiets ik hoop dat nu eindelijk van je gezanik af zijn

    Login om te reageren
    • De Fiets zegt

      28 april 2010 om 21:26

      @brum brum: denk ’t niet :-)

      Login om te reageren
  12. Lucas zegt

    28 april 2010 om 20:48

    Die Lexus fiets heeft de verhoudingen van een vouwfiets…

    Login om te reageren
  13. Arnold zegt

    28 april 2010 om 20:54

    Doe mij maar gewoon mijn eigen fietsje van 25 jaartjes oud vind deze dingen beide niet echt handig

    Login om te reageren
  14. Jimmie zegt

    28 april 2010 om 20:55

    Dit blijft de mooiste :)

    Login om te reageren
  15. atakan zegt

    28 april 2010 om 20:56

    Geef mij maar een trike met van die kleine wielen, daarmee kan je driften :oops:

    Login om te reageren
  16. Cantago zegt

    28 april 2010 om 21:20

    Zonder twijfel de Ferrari fiets;) Ik trap zelf wel! En hij is nog lichter ook;) Eens kijken wie het dan wint een berg op!

    Login om te reageren
  17. HDM zegt

    28 april 2010 om 21:37

    Fietsblog? Dacht dat fietsen en fietsers juist konden opflikkeren. En dat zeg ik dan ook, weg ermee. Die dingen kun je ook niet gewoon ergens stallen, dan moet je een bunker eromheen bouwen wil je de ”tweewielhandelaren” weg houden.

    Login om te reageren
  18. Brokkenpiloot zegt

    28 april 2010 om 21:54

    Denkk out of the box! Mijn favoriet is duidelijk de Lexus.

    Login om te reageren
  19. Michiel_vd_Brink zegt

    28 april 2010 om 21:55

    Ere wie ere toekomt! Die Lexus is voor 100% een fiets van Yamaha met een Lexus sticker en de Ferrari is een Colnago…

    Login om te reageren
  20. freude am fahren zegt

    28 april 2010 om 22:02

    Geef mij maar die Ferrari-fiets! Met een gerobotiseerde handbak!

    Login om te reageren
  21. integralechubasco zegt

    29 april 2010 om 00:08

    de vorm van de frame van de lexusfiets is behoorlijk niet-constructief… alle dwarse laterale krachten komen uit in het midden van de kruis. zou nooit my weapon of choise zijn…

    Login om te reageren
  22. BaRa zegt

    29 april 2010 om 07:59

    Beiden crap. Autofabrikanten zouden fietsen moeten (laten) ontwerpen / verkopen die je in je auto kan vervoeren, zonder dat je daarvoor een SUV, MPV of een rek achter je auto moet hebben. Ook wel bekend als “vouwfiets”.

    Login om te reageren
  23. lambo4all zegt

    29 april 2010 om 16:14

    welke odioot wil nou een elektrische fiets???? koop dan gewoon een scooter~!

    Login om te reageren
  24. Mr. V8 zegt

    29 april 2010 om 16:16

    @ De Fiets: nu je zin?

    OT: ik wil geen fiets maar een ozonlaagverbrandende V8!

    Login om te reageren
  25. brumbrum zegt

    29 april 2010 om 16:35

    @ zucht, ik ben zelf milieukundige denk maar niet dat ik de auto laat staan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North