• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lightning neemt GT mee naar Londen

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 juli 2008 om 14:55 – 21 Reacties

Lighting GT
Speciaal voor Fortuna en Dave, van de kinderen van autoblog: écht autonieuws.

De laatste tijd worden we doodgegooid met elektrische/hybride supercars, waarvan we echter nooit meer zien dan renderings. De Lightning Company brengt hier verandering in, door hun Tesla Roadster-beater, de GT, mee te nemen naar de London Motorshow.

Deze volledig elektrische supercar met Aston Martin looks haalt een vermogen van 700 pk, die meewerken aan een acceleratie van 0-100 in minder dan 4 seconden. Het gewicht wordt gedrukt door gebruik te maken van kevlar en andere composietmaterialen.

Voor de Lightning GT is er nog geen prijsindicatie, maar het is duidelijk dat dit geen goedkoop bakkie zal worden. (via motorpasión)

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash
    Video: aanloop naar keiharde AMG GT R crash

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, lightning, lightning-gt, londen-2008, Supercars

Vorig bericht: « Video: Rolls Royce Phantom met dikke velgen gespot
Volgend bericht: Eindelijk! Forse verbreding snelwegen op komst »

Lees Interacties

Reacties

  1. MATSS zegt

    12 juli 2008 om 15:00

    700PK uit een elektrische motor knap!deze vind ik veel mooier dan een Tesla roadster.wel jammer dat als ik naar Londen ga het salon juist gedaan is :(

    Login om te reageren
  2. Floryn zegt

    12 juli 2008 om 15:00

    wow wat vet ik ben om.

    Login om te reageren
  3. Klassiekerrally zegt

    12 juli 2008 om 15:02

    Zo waanzinnig mooi, dat elektrisch rijden voor mij geen probleem zou zijn! :)

    Login om te reageren
  4. Klassiekerrally zegt

    12 juli 2008 om 15:14

    -edit: my bad, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. MEe zegt

    12 juli 2008 om 15:20

    nice
    1 woord meer is niet nodig

    Login om te reageren
  6. Jorden zegt

    12 juli 2008 om 15:32

    als dit mogelijk is waarom zoekt men dan nog naar alternatieve brandstoffen???
    Er zit vast wel een addertje onder het gras….

    Login om te reageren
  7. babbaloerie zegt

    12 juli 2008 om 15:47

    De actieradius is zeker één kilometer?

    Login om te reageren
  8. Martincb zegt

    12 juli 2008 om 15:50

    @Jorden
    Het addertje dat elektrisch rijden helemaal niet milieuvriendelijk is. De auto stoot misschien niets uit, maar op de Maasvlakte staan we kolen te verbranden om de energie te produceren.
    Ook de kostprijs van deze auto zal de meeste mensen niet gelukkig maken ^^

    Login om te reageren
  9. Ikke zegt

    12 juli 2008 om 15:57

    @Jorden…

    Dat addertje is waarschijnlijk de reikwijdte.
    Kan me niet voorstellen dat dat ding 500km (toch wel het minimum voor een beetje benzine/diesel auto) gaat halen.

    Nou kunnen ze er natuurlijk gewoon nog een shitload aan accu’s bij gooien… reikwijdte probleem opgelost! Maar probeer dan nog eens in 4 seconde de honderd aan te tikken. Denk dat ze aardig compromisen hebben moeten sluiten in de reikwijdte om die vermogens prestaties te halen.

    Login om te reageren
  10. The Honda Spirit zegt

    12 juli 2008 om 16:02

    @Marincb, hoe bedoel je auto niet milieuvriendelijk?

    Denkt iemand nou echt dat de grote fabrikanten het niet voor elkaar krijgen dit milieuvriendelijker te maken?

    Waar een wil is is een weg…

    Mijn theorie is simpel…2 cases
    De brandstofleveranciers willen brandstof blijven leveren…ondanks dat er zat alternatieven zijn.

    Energiemaatschappijen willen energie blijven leveren…en zonnecellen zullen niet snel gepromoot worden ondanks dat hun rendement al stukken is verbeterd.

    Kortom de oplossingen voor dit soort problemen worden meestal gevonden bij andere partijen die zich vestigen op het probleem.

    Maar goed even terug op de auto…wat een mooi ding !

    Login om te reageren
  11. Jarnoviw zegt

    12 juli 2008 om 16:08

    700 elektrische paardjes is wat anders dan de 580 pk uit een rs6 bijv. de acceleratie van 0-100 is heel snel alleen de topsnelheid zal de 250 niet halen dat is het nadeel an elektrischepaarden;)

    Login om te reageren
  12. Olleh zegt

    12 juli 2008 om 16:20

    Sir Smokalot +1

    Login om te reageren
  13. Paul zegt

    12 juli 2008 om 16:45

    @Jarnoviw

    Onzin, de enige reden dat ze de topsnelheid van elektrische voertuigen beperken is omdat anders de batterijen zouden oververhitten en/of razend snel uitgeput zouden zijn.

    Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    12 juli 2008 om 18:17

    Pk is Pk…Kilowatts blijven kilowatts, vermogen is vermogen.

    OT: Uiterlijk issie prachtig. Vraag me wel af hoeveel er van de “rij ervaring” overblijft met zo’n zoem-zoem mobiel in het vooronder.

    Login om te reageren
  15. Floryn zegt

    12 juli 2008 om 18:39

    @Martincb

    pessimisten zijn er altijd, maar heb je ooit van groene stroom gehoord? Hele probleem opgelost.

    Ik vraag me altijd alleen af hoe vervuilend de accu business is…(zuren en zware metalen) Kan iemand me hier meer over vertellen?

    Login om te reageren
  16. bozewolf zegt

    12 juli 2008 om 18:43

    @ Floryn:

    Accu’s zijn sowieso uit een redelijk “naar” materiaal samengesteld, omdat het apparaat natuurlijk stroom moet kunnen vasthouden (m.a.w. allerlei “fijne” metaaltjes). Daarom is de zoektocht nu dus ook naar betere (efficientere, kleinere, goedkopere, schonere) accu’s.

    En tsja, elektrische auto’s “an sich” is geen oplossing maar een verplaatsing voor het probleem. Want dan stel je je de vraag: waar komt die stroom vandaan?

    Het is op afzienbare termijn schier onmogelijk om alles “groen” te laten draaien. Laat staan over 20 jaar, wereldwijd.

    Login om te reageren
  17. Fortuna zegt

    12 juli 2008 om 20:08

    Da’s geen auto, da’s een rich boy’s toy, kiddy.

    Login om te reageren
  18. Rits zegt

    13 juli 2008 om 00:08

    Prachtige wagen, maar onder de motorkap moet echt het geluid komen van een grote V8.
    Zo’n auto vraagt om een V8 ipv een paar accu’s.

    Login om te reageren
  19. Bas zegt

    13 juli 2008 om 01:18

    Heb net s op hun website gekeken en ik vraag me toch af waarom het onderwerp: reikwijdte, angstvallig gemeden wordt….ik bedoel…kan me bedenken dat dat een vraag zou zijn als je die info nergens vermeldt en ik zie het zelfs niet terugkomen in de Q&A dus…

    Verder vind ik het wel een bloedmooie bak.

    Login om te reageren
  20. Chris zegt

    13 juli 2008 om 10:52

    @ Martincb

    Wel milieuvriendelijker, zo’n kolenverbranderij waar jij het over hebt werkt een stuk efficenter dan de motor in je auto, dat maakt het verschil. En daarnaast is er ook nog zoiets als wind/zon en allerlei andere manieren om “groen” stroom op te wekken…

    Maar anyway, doe die “motoren” maar in normale personenauto’s.
    En laat dat extreem kleine aantal sportauto’s maar brullen met een V8 ofzo.

    Login om te reageren
  21. Citrofiel evil twin zegt

    13 juli 2008 om 22:50

    Precies een kruising tuusen de Alfa 8C Competizone en de Porsche Panamera.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North