Live: de Ferrari-killer van McLaren

Auteur: , 54 Reacties

Vergis je niet, dit ding raast in 7,8 seconden naar 200 km/u!

Een keerpunt mogen we de McLaren 720S toch wel noemen. Het is de eerste McLaren die wordt geïntroduceerd na het vertrek van Ron Dennis. Bovendien hebben de mannen in Woking een nieuwe 4.0 V8 ontwikkeld, die -in elk geval in deze Super Series- de 3.8 vervangt.

Het nieuwe blok is goed voor 720 pk en 770 Nm. 0-100 km/u duurt 2,9 tellen en de topsnelheid bedraagt 341 km/u. Ook designtechnisch slaat McLaren duidelijk een andere richting in. Of de styling unaniem een belachelijk succes is (zo zou Ivo Niehe het zeggen) bepaalt onze vakjury, oftewel jullie. De 720s staat vanaf 320.035 euro op de stoep.



54 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Het niveau Grand Theft Auto ligt iets te hoog..
Het is in ieder geval wel duidelijk waar McLaren hun inspiratie vandaan heeft gehaald voor de koplampen: http://static.autojunk.nl/pictures/2014/0826/212749/porsche-cayenne-met-gestolen-koplampen_01.jpg
@viezefreddyw: LOL! We hebben em even hergebruikt;)
https://www.facebook.com/autoblog.nl/photos/a.206157849399146.63435.115079358506996/1603445276337056/?type=3
@autoblogger: Haha prachtig! Toch wel het ultieme verjaardagscadeau.
@viezefreddyw: nog beter, @dizono heeft em gemaakt en die is vandaag ook jarig!
@autoblogger: Wat een toeval! @dizono, van harte gefeliciteerd!
@viezefreddyw: beide gefeliciteerd :)
@viezefreddyw: dank, jij ook!
@dizono: gefeliciteerd!
@viezefreddyw: beiden gefeliciteerd!
@jochempie: Dank!
@viezefreddyw: gefeliciteerd!
@e550: Dank u!
@viezefreddyw: Proficiat kerel! Maak er (ondanks dit achterlijke weer) een mooie dag van :)
@MauritsH: Thanks Maurits! Het weer is inderdaad erg beroerd, maar dat is niet anders.
@viezefreddyw: Gefeliciteerd Freddy! Laat je maar eens lekker verwennen door je raspaardje!
@berlinetta: Dat is nog even een tijdje wachten kameraad. Het weer is mij nog te beroerd. Met dit weer is het helemaal niet leuk om te rijden met dat ding.

Dank voor de felicitatie!
@viezefreddyw: gefeliciteerd zeer gewaardeerde medemens en mede-autoblog-reageerder
@dunhozzie: Dank je wel man!
Ik vind hem mooi
Die gaten bij de koplampen vind ik iets te veel van het goede.. ik krijg het er niet warm van
Zo zien die koplampen er toch heel anders uit dan op de persfoto’s, misschien even wennen.
@bassx: Airintakes zitten daarbij in, opzich een aardige oplossing voor de airflow.. of het mooi?
Ik was laatst in Londen, en het viel me op hoe zo’n MP4-12C en zelfs een 650S mij helemaal niets meer doen. De vernieuwing bij Mclaren is misschien goed, maar het zorgt voor een enorme veroudering bij vorige modellen.
@subaru555: in Engeland raak je ze ook snel beu gezien. Op de parking van Goodwood stond het er vol mee.
@subaru555: creative destruction. It’s all about innovation baby.
Nu dit blok nog in de P1 hangen, iets meer power altijd lekker.
@dieselkameel: volgens mij heeft een P1 toch echt meer dan 720 pk
Interieur spreekt mij helemaal niet aan. Maar goed wel makkelijk af te nemen als je in je broek gescheten hebt…
Bij elke nieuwe McLaren vind ik de ‘cleane’ 12C mooier..
Qua techniek en ontwikkel snelheid is t wel een heel tof merk aan het worden!
Kan niet wachten op de facelift van de voorkant.
Wat is er toch gebeurd bij McLaren?? De MP4-12C is ongeveer de enige supercar di ik echt zou willen hebben. Die auto was ingetogen, clean en zeer functioneel. Beetje in de geest van de NSX, Evora en Audi R8: strak ontwerp, weinig onzin. Techniek stond voorop. Dat vond ik wel een gave benadering. De 650S was mij al iets te druk, maar dit kan mij totaal niet bekoren, eigenlijk. Om te rijden zal het ongetwijfeld briljant en beter dan ooit zijn. Die achterkant gaat nog wel, maar dat front is echt, ehhh, wennen,
@willeme:
Check het zij aanzicht:
http://www.autoblog.nl/gallery/McLaren/720s/720s-10001.jpg

Clean, functioneel en ingetogen wat mij betreft. De koelsleuven zijn ontzettend knap weggewerkt. Heb ik nog niet eerder zou mooi gezien. Zoek daarom vooral ook even het bovenaanzicht op, zie je ook direct dat McLaren ontzettend veel glas heeft toegepast. Ook dat heb ik nog niet eerder gezien in zo’n soort wagen.

Verder is het vooral het naakte carbon (achterzijde, voorzijde) wat het druk/rommelig maakt. Dat vind ik ook niet wat. En koplampen tsja, iets te veel van het goede. Maar buiten dat, zie ik vooral een ontzettend knap ontworpen auto. Kwa design toch wel een stapje of drie hoger dan Lamborghini, Porsche of Ferrari. Zonder dat het kitscherig of klef wordt als een Pagani.

Tis dat Ford de GT bouwt, anders was dit de mooiste sportwagen die momenteel te krijgen is ;-)
@Rob: Ik moet zeggen dat die zijkant idd schittert door eenvoud. Het doet me zelfs denken aan de F1 en dat is nooit verkeerd.

Het zijn voor de voorkant en achterkant die het voor mij verpesten. Het interieur vind ik persoonlijk ook niks.
Wat doen die open lampen eigenlijk met de aerodynamica?
@autodrome: bevorderen het! De lampen zijn de intakes voor de low heat radiators en verminderen drag
De neus doet me erg denken aan de Rocket 69 van Fallout 4
Een heerlijk ogende verschijning! Ik vraag me wel af hoe kwalitatief zo’n McLaren is tov andere supercars
@niezel: hoezo? mclaren is toch wel een betrouwbaar merk volgens mij
Maar goed dat ie snel is, verdwijnt ie snel uit zicht. Wat een gedrocht.
Iedereen die hier comment moet hem eerst in het echt zien voordat ze een echt oordeel geven! In het echt ziet hij er heel anders uit dan op fotos
Ik vind hem enorm tegenvallen, en dan vooral vanwege die gaten waar de koplampen moeten zitten. Freddy’s vergelijking met een auto waarvan de koplampen gestolen zijn is dan ook heel erg treffend. Ik geloof best dat die openingen aerodynamisch hun voordeel bieden, maar optisch is het gewoonweg niet mooi. Wellicht als je ze in carrosseriekleur ziet dat het meevalt, maar zo word ik niet heel erg warm van deze auto.
@edge: Die gaten zijn gewoon te groot. Als ze meer het formaat van normale koplampen hadden gehad had het misschien nog best mooi kunnen zijn. Maar dit is te veel.
Ik vind hem eigenlijk heel erg gaaf. Alleen die koplampen weet ik nog niet of ik dat nou mooi vind, maar ik zou die wel eens goed van dichtbij willen bekijken om te zien wat de lucht daar precies moet doen. De achterkant vind ik erg mooi en juist wel clean.

Ik krijg er wel een beetje het idee van dat McLaren vaak een deel vergeet te ontwerpen. Bij de P1 mist de achterkant een stuk, bij deze mist de voorkant een stuk ;)
@mrb: en bij de MCL32 zijn ze vergeten er een goede motor in te hangen…
@mrb: Wat mij betreft vergeten ze ook steeds om knoppen op het stuur te maken. Juist de associatie met F1 zou er voor moeten pleiten om dat ding vol te hangen. Ik vind zo’n kaal stuur geen gezicht meer in deze tijd.
Het eerste dat bij mij opkwam was een uitvergrote strontvlieg met die koplampen. Verder de achterzijde met de flinterdunne ledlampen wel mooi gedaan zeg.
Ik kan hem niet mooi noemen. Het is wel anders en origine, dat moet ik ze nageven. Maar mooi? Nee.
Ook dat interieur. De enige sportwagenfabrikanten die mooie interieurs ontwerpen zijn toch Porsche en Ferrari.
0-100 doet de huracan performante in dezelfde tijd alleen ligt daar een atmosferische v10 in en dat klinkt toch veel beter, daarbij ligt elke lamborghini toch veel beter op het netvlies dan een MC laren
Die auto moet dan licht zijn en dan maken ze er een verstelbaar instrumentarium in.. Gimmick voor de gimmick.
Waar moet dit nou een concurrent van worden? Oogt net zo lang en laag als het hypercartrio, maar prestaties zijn net iets minder
Lijnen op de flank zijn erg mooi vind ik
Die gaten voorin vind ik mooi wat betreft de techniek. Wat betreft het design slaat het de plank een beetje mis
Mooi auto maar zo’n kastje met meters vindt uk dan weer een misser

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).