• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Live: de Ferrari-killer van McLaren

Auteur: Author, gepost 8 maart 2017 om 12:21 – 54 Reacties

Afbeelding Live: de Ferrari-killer van McLarenAfbeelding Live: de Ferrari-killer van McLarenAfbeelding Live: de Ferrari-killer van McLarenAfbeelding Live: de Ferrari-killer van McLarenAfbeelding Live: de Ferrari-killer van McLarenAfbeelding Live: de Ferrari-killer van McLarenAfbeelding Live: de Ferrari-killer van McLarenAfbeelding Live: de Ferrari-killer van McLaren

Live: de Ferrari-killer van McLaren
Vergis je niet, dit ding raast in 7,8 seconden naar 200 km/u!

Een keerpunt mogen we de McLaren 720S toch wel noemen. Het is de eerste McLaren die wordt geïntroduceerd na het vertrek van Ron Dennis. Bovendien hebben de mannen in Woking een nieuwe 4.0 V8 ontwikkeld, die -in elk geval in deze Super Series- de 3.8 vervangt.

Het nieuwe blok is goed voor 720 pk en 770 Nm. 0-100 km/u duurt 2,9 tellen en de topsnelheid bedraagt 341 km/u. Ook designtechnisch slaat McLaren duidelijk een andere richting in. Of de styling unaniem een belachelijk succes is (zo zou Ivo Niehe het zeggen) bepaalt onze vakjury, oftewel jullie. De 720s staat vanaf 320.035 euro op de stoep.

Ook interessant!

  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • Deze McLaren 720S spreekt een beetje Frans én Duijts
  • McLaren onthult speciale 'Honey Badger' 720S
  • Gespot - Knalgele McLaren 720S fleurt Eindhoven op

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

720s, Autoshows, geneve, geneve-2017, McLaren

Vorig bericht: « Peugeot Instinct Concept kijkt behoorlijk pissed
Volgend bericht: Airco-leveranciers krijgen boete van 155 miljoen euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. denniss00 zegt

    8 maart 2017 om 12:24

    Het niveau Grand Theft Auto ligt iets te hoog..

    Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    8 maart 2017 om 12:27

    Het is in ieder geval wel duidelijk waar McLaren hun inspiratie vandaan heeft gehaald voor de koplampen: http://static.autojunk.nl/pictures/2014/0826/212749/porsche-cayenne-met-gestolen-koplampen_01.jpg

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      8 maart 2017 om 13:37

      @viezefreddyw: LOL! We hebben em even hergebruikt;)
      https://www.facebook.com/autoblog.nl/photos/a.206157849399146.63435.115079358506996/1603445276337056/?type=3

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        8 maart 2017 om 13:38

        @autoblogger: Haha prachtig! Toch wel het ultieme verjaardagscadeau.

        Login om te reageren
        • autoblogger zegt

          8 maart 2017 om 13:48

          @viezefreddyw: nog beter, @dizono heeft em gemaakt en die is vandaag ook jarig!

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            8 maart 2017 om 13:50

            @autoblogger: Wat een toeval! @dizono, van harte gefeliciteerd!

            Login om te reageren
            • racerx zegt

              8 maart 2017 om 14:51

              @viezefreddyw: beide gefeliciteerd :)

              Login om te reageren
            • Dizono zegt

              8 maart 2017 om 17:34

              @viezefreddyw: dank, jij ook!

              Login om te reageren
              • dunhozzie zegt

                8 maart 2017 om 19:50

                @dizono: gefeliciteerd!

            • jochempie zegt

              8 maart 2017 om 18:14

              @viezefreddyw: beiden gefeliciteerd!

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                8 maart 2017 om 19:03

                @jochempie: Dank!

        • E550 zegt

          8 maart 2017 om 13:48

          @viezefreddyw: gefeliciteerd!

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            8 maart 2017 om 13:50

            @e550: Dank u!

            Login om te reageren
            • Author zegt

              8 maart 2017 om 15:12

              @viezefreddyw: Proficiat kerel! Maak er (ondanks dit achterlijke weer) een mooie dag van :)

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                8 maart 2017 om 16:00

                @MauritsH: Thanks Maurits! Het weer is inderdaad erg beroerd, maar dat is niet anders.

              • berlinetta zegt

                8 maart 2017 om 19:18

                @viezefreddyw: Gefeliciteerd Freddy! Laat je maar eens lekker verwennen door je raspaardje!

              • viezefreddyw zegt

                8 maart 2017 om 19:45

                @berlinetta: Dat is nog even een tijdje wachten kameraad. Het weer is mij nog te beroerd. Met dit weer is het helemaal niet leuk om te rijden met dat ding.

                Dank voor de felicitatie!

        • dunhozzie zegt

          8 maart 2017 om 19:49

          @viezefreddyw: gefeliciteerd zeer gewaardeerde medemens en mede-autoblog-reageerder

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            8 maart 2017 om 22:26

            @dunhozzie: Dank je wel man!

            Login om te reageren
  3. parttimeautospotter zegt

    8 maart 2017 om 12:27

    Ik vind hem mooi

    Login om te reageren
  4. slot123 zegt

    8 maart 2017 om 12:28

    Die gaten bij de koplampen vind ik iets te veel van het goede.. ik krijg het er niet warm van

    Login om te reageren
  5. bassx zegt

    8 maart 2017 om 12:28

    Zo zien die koplampen er toch heel anders uit dan op de persfoto’s, misschien even wennen.

    Login om te reageren
    • falcon zegt

      8 maart 2017 om 12:32

      @bassx: Airintakes zitten daarbij in, opzich een aardige oplossing voor de airflow.. of het mooi?

      Login om te reageren
  6. subaru555 zegt

    8 maart 2017 om 12:30

    Ik was laatst in Londen, en het viel me op hoe zo’n MP4-12C en zelfs een 650S mij helemaal niets meer doen. De vernieuwing bij Mclaren is misschien goed, maar het zorgt voor een enorme veroudering bij vorige modellen.

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      8 maart 2017 om 12:52

      @subaru555: in Engeland raak je ze ook snel beu gezien. Op de parking van Goodwood stond het er vol mee.

      Login om te reageren
    • ewalddm zegt

      8 maart 2017 om 15:50

      @subaru555: creative destruction. It’s all about innovation baby.

      Login om te reageren
  7. dieselkameel zegt

    8 maart 2017 om 12:30

    Nu dit blok nog in de P1 hangen, iets meer power altijd lekker.

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      8 maart 2017 om 15:51

      @dieselkameel: volgens mij heeft een P1 toch echt meer dan 720 pk

      Login om te reageren
  8. falcon zegt

    8 maart 2017 om 12:33

    Interieur spreekt mij helemaal niet aan. Maar goed wel makkelijk af te nemen als je in je broek gescheten hebt…

    Login om te reageren
  9. ukbob zegt

    8 maart 2017 om 12:34

    Bij elke nieuwe McLaren vind ik de ‘cleane’ 12C mooier..
    Qua techniek en ontwikkel snelheid is t wel een heel tof merk aan het worden!

    Login om te reageren
  10. harrie zegt

    8 maart 2017 om 12:37

    Kan niet wachten op de facelift van de voorkant.

    Login om te reageren
  11. willeme zegt

    8 maart 2017 om 12:38

    Wat is er toch gebeurd bij McLaren?? De MP4-12C is ongeveer de enige supercar di ik echt zou willen hebben. Die auto was ingetogen, clean en zeer functioneel. Beetje in de geest van de NSX, Evora en Audi R8: strak ontwerp, weinig onzin. Techniek stond voorop. Dat vond ik wel een gave benadering. De 650S was mij al iets te druk, maar dit kan mij totaal niet bekoren, eigenlijk. Om te rijden zal het ongetwijfeld briljant en beter dan ooit zijn. Die achterkant gaat nog wel, maar dat front is echt, ehhh, wennen,

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      8 maart 2017 om 17:54

      @willeme:
      Check het zij aanzicht:
      http://www.autoblog.nl/gallery/McLaren/720s/720s-10001.jpg

      Clean, functioneel en ingetogen wat mij betreft. De koelsleuven zijn ontzettend knap weggewerkt. Heb ik nog niet eerder zou mooi gezien. Zoek daarom vooral ook even het bovenaanzicht op, zie je ook direct dat McLaren ontzettend veel glas heeft toegepast. Ook dat heb ik nog niet eerder gezien in zo’n soort wagen.

      Verder is het vooral het naakte carbon (achterzijde, voorzijde) wat het druk/rommelig maakt. Dat vind ik ook niet wat. En koplampen tsja, iets te veel van het goede. Maar buiten dat, zie ik vooral een ontzettend knap ontworpen auto. Kwa design toch wel een stapje of drie hoger dan Lamborghini, Porsche of Ferrari. Zonder dat het kitscherig of klef wordt als een Pagani.

      Tis dat Ford de GT bouwt, anders was dit de mooiste sportwagen die momenteel te krijgen is ;-)

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        8 maart 2017 om 19:20

        @Rob: Ik moet zeggen dat die zijkant idd schittert door eenvoud. Het doet me zelfs denken aan de F1 en dat is nooit verkeerd.

        Het zijn voor de voorkant en achterkant die het voor mij verpesten. Het interieur vind ik persoonlijk ook niks.

        Login om te reageren
  12. autodrome zegt

    8 maart 2017 om 12:46

    Wat doen die open lampen eigenlijk met de aerodynamica?

    Login om te reageren
    • kannito zegt

      8 maart 2017 om 12:53

      @autodrome: bevorderen het! De lampen zijn de intakes voor de low heat radiators en verminderen drag

      Login om te reageren
  13. audiisthebest zegt

    8 maart 2017 om 12:46

    De neus doet me erg denken aan de Rocket 69 van Fallout 4

    Login om te reageren
  14. niezel zegt

    8 maart 2017 om 12:47

    Een heerlijk ogende verschijning! Ik vraag me wel af hoe kwalitatief zo’n McLaren is tov andere supercars

    Login om te reageren
    • audibentley zegt

      8 maart 2017 om 13:49

      @niezel: hoezo? mclaren is toch wel een betrouwbaar merk volgens mij

      Login om te reageren
  15. baklava zegt

    8 maart 2017 om 12:50

    Maar goed dat ie snel is, verdwijnt ie snel uit zicht. Wat een gedrocht.

    Login om te reageren
  16. kannito zegt

    8 maart 2017 om 12:53

    Iedereen die hier comment moet hem eerst in het echt zien voordat ze een echt oordeel geven! In het echt ziet hij er heel anders uit dan op fotos

    Login om te reageren
  17. Edge zegt

    8 maart 2017 om 12:58

    Ik vind hem enorm tegenvallen, en dan vooral vanwege die gaten waar de koplampen moeten zitten. Freddy’s vergelijking met een auto waarvan de koplampen gestolen zijn is dan ook heel erg treffend. Ik geloof best dat die openingen aerodynamisch hun voordeel bieden, maar optisch is het gewoonweg niet mooi. Wellicht als je ze in carrosseriekleur ziet dat het meevalt, maar zo word ik niet heel erg warm van deze auto.

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      8 maart 2017 om 13:06

      @edge: Die gaten zijn gewoon te groot. Als ze meer het formaat van normale koplampen hadden gehad had het misschien nog best mooi kunnen zijn. Maar dit is te veel.

      Login om te reageren
  18. mrB zegt

    8 maart 2017 om 13:03

    Ik vind hem eigenlijk heel erg gaaf. Alleen die koplampen weet ik nog niet of ik dat nou mooi vind, maar ik zou die wel eens goed van dichtbij willen bekijken om te zien wat de lucht daar precies moet doen. De achterkant vind ik erg mooi en juist wel clean.

    Ik krijg er wel een beetje het idee van dat McLaren vaak een deel vergeet te ontwerpen. Bij de P1 mist de achterkant een stuk, bij deze mist de voorkant een stuk ;)

    Login om te reageren
    • fastshifter zegt

      8 maart 2017 om 13:10

      @mrb: en bij de MCL32 zijn ze vergeten er een goede motor in te hangen…

      Login om te reageren
    • fastshifter zegt

      8 maart 2017 om 13:12

      @mrb: Wat mij betreft vergeten ze ook steeds om knoppen op het stuur te maken. Juist de associatie met F1 zou er voor moeten pleiten om dat ding vol te hangen. Ik vind zo’n kaal stuur geen gezicht meer in deze tijd.

      Login om te reageren
  19. stijn14 zegt

    8 maart 2017 om 13:14

    Het eerste dat bij mij opkwam was een uitvergrote strontvlieg met die koplampen. Verder de achterzijde met de flinterdunne ledlampen wel mooi gedaan zeg.

    Login om te reageren
  20. berlinetta zegt

    8 maart 2017 om 13:26

    Ik kan hem niet mooi noemen. Het is wel anders en origine, dat moet ik ze nageven. Maar mooi? Nee.
    Ook dat interieur. De enige sportwagenfabrikanten die mooie interieurs ontwerpen zijn toch Porsche en Ferrari.

    Login om te reageren
  21. jwcroy82 zegt

    8 maart 2017 om 13:52

    0-100 doet de huracan performante in dezelfde tijd alleen ligt daar een atmosferische v10 in en dat klinkt toch veel beter, daarbij ligt elke lamborghini toch veel beter op het netvlies dan een MC laren

    Login om te reageren
  22. roland78 zegt

    8 maart 2017 om 14:25

    Die auto moet dan licht zijn en dan maken ze er een verstelbaar instrumentarium in.. Gimmick voor de gimmick.

    Login om te reageren
  23. wjeurs zegt

    8 maart 2017 om 16:34

    Waar moet dit nou een concurrent van worden? Oogt net zo lang en laag als het hypercartrio, maar prestaties zijn net iets minder

    Login om te reageren
  24. wjeurs zegt

    8 maart 2017 om 19:31

    Lijnen op de flank zijn erg mooi vind ik

    Login om te reageren
  25. mrrallycross zegt

    8 maart 2017 om 20:00

    Die gaten voorin vind ik mooi wat betreft de techniek. Wat betreft het design slaat het de plank een beetje mis

    Login om te reageren
  26. viggen93 zegt

    8 maart 2017 om 22:09

    Mooi auto maar zo’n kastje met meters vindt uk dan weer een misser

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North