Livepics! De Alfa Romeo Giulia Veloce

Auteur: , 55 Reacties

De Veloce moet het gat tussen de "gewone" Giulia's en de Quadrifoglio dichten.

Livepics! De Alfa Romeo Giulia Veloce

Gewone zetten we inderdaad tussen aanhalingstekens, want een gewone Giulia bestaat niet! Ze zijn allemaal speciaal! De Veloce komt in benzinevorm met 280 pk. De diesel levert niet minder dan 210 pk. Daarnaast zijn een achttraps automaat en Q4 AWD standaard.

Of de Veloce inderdaad een interessant aanbod is? Hangt van de inhoud van je portemonnee af. De benzine versie maakt je minimaal 52.050 euro lichter en de diesel is met een prijs vanaf 53.550 euro een klapje duurder. Maar als je onderstaande foto’s bekijkt, is het het allemaal waard.



55 reacties

Parijs is toch een beurs voor nieuwe auto’s ??
@lincoln: Made my day!
Voor zestig mille hedde wel een dikke wagen.
Alleen, laten we realistisch zijn, koopt niemand dit natuurlijk als je ziet wat de bekende premium merken aanbieden.
Ik zou die trend graag willen doorbreken, maar denk dat ook ik eveneens even bij Mercedes-Benz of BMW naar binnen loop.
@granlusso: Dat hoeft niet zo vanzelfsprekend te zijn. Ik ben namelijk zo iemand die, als ik de Gulia op slot zou doen, om kijken naar de auto en zeggen; “wat heb ik iets speciaals”. Zo lang dat ik vervolgens te laat kom op m’n werk en overreden word door een bus omdat ik door rood rende. Maar dat maakt allemaal niet uit, dan heb ik een auto die iets met me doet. Iets dat onder je huid kruipt. Tuurlijk zijn de massage stoelen en automatisch in en uitparkeren enzo in een BMW leuk, maar het maakt geen emotie los. Dat ik in mijn toenmalige mito ‘Benzina’ in het dashboard zie staan, dat wel.
@michiel_vandelft: geen emotie zou ik niet per se zeggen. Het is net hoe iemand zijn auto ziet, op een bmw kan je net zo trots zijn als op een alfa, iemand kan meer emotie voelen bij een 1e corsatje als bij een nieuw gekochte ferrari. Kortom verschilt per persoon, over smaam valt niet te twisten.
@granlusso: Renault. Boven de Duitsers.
@peug206: hahaha
Ik vind hem toch wel erg mooi hoor, zeker in deze kleur blauw! Goede specs ook. Heel erg goedkoop is hij niet en zal daarmee niet gigantisch goed worden verkocht/geleased in Nederland. Jammer, want hij is fraai.
Gaaf ding hoor. Doe mij maar een rode met een licht interieur.
Wat een dikke bak, en de inrichting van het stuur + dashboard vind ik ook zéér geslaagd! Ben benieuwd hoe de stoelen zitten, want vond die in een MiTo / Giulietta altijd waardeloos, zo hard als een plank..
Jummie, snoepje, vette kleur ook.
Wat is dat toch met die “nieuwe” motorkappen. BMW heeft het ook al, het is voortaan meer een klep in een vlak dan een alles overkappend onderdeel. De eerste foto van de grijze Guilia geeft het probleem goed weer.
@jack_abarth: voetgangers veiligheid Zachtere klap.
@jack_abarth: door de relatief grote bumper heb je bij een frontale impact minder snel schade aan de motorkap.
Kost aardig duur zeg, ruim 50k. Maar ja, het is wel een mooie wagen!
@toyotafortuner: Kost veel of is duur. Dit is een gradatie erger dan “d”, “t” en “dt” fouten.
@rw1994: voordat dit uit de klauw escaleert: kost duur. Qua financieel geld dan, hè. Doei!
Ik denk dat dit best een goede zet is. Kan je denk ik vergelijken met de ‘s’ modellen bij audi om het gat naar de ‘rs’ modellen te dichten (wel iets andere verhoudingen maar idee is hetzelfde).
Ik zou het wel durven ipv een Duitser.
Nu nog als sportwagon en dan begin ik met sparen.
Wat is het ook een lekkerding, in het zwart met rode remklauwen aub…
Mooie auto. Directe concurrent van de BMW 340 als je het mij vraagt. Zou alleen nooit een Alfa durven kopen…
@duderuud: Denk dat je een 340 echt alleen van de achterkant zal zien dan. Hij is wel mooier!
@fmgarcia: Valt wel mee denk ik. De 0-100 sprint is alvast hetzelfde (4.9 sec). Bovendien kent de Giulia geen begrenzer op 250. Op de bochtige weg kun je het met de BMW zeker vergeten.
@Ilquadrifoglio: Denk dat de bmw ook wel aardig de bocht om gaat. Wat me eerder verbaasd is dat je onder de 5 seconde de 100 passeert een grote 4 deurs sedan. Met maar 280pk. Awd helpt daar ontzettend mee, maar eerst zien dan geloven of het echt zo rap is.
@fmgarcia: Dit komt simpelweg door de combinatie van een potente motor (MultiAir), goede bak (8 traps) en een relatief laag gewicht.

Ik denk dat deze Giulia het de BMW (ondanks meer vermogen) zeer moeilijk kan maken op bochtige wegen. Het grote verschil is dat de Giulia vanaf ‘blanco’ is ontwikkeld om juist hierin te excelleren (Quadrifoglio). Het grote verschil is al te merken aan het gat tussen de Quadrifoglio en de M3.
@Ilquadrifoglio: Het is natuurlijk weer een stapje verder. Vind het alleen super indrukwekkend dat je de vorige generatie M amg etc de baas bent met “maar” 280 pk. Neem de e39 m5. 400 pk en een halve seconde trager naar de 100km. Die auto heeft mij oa autofiel gemaak. Ongelofelijk dat een potentiele leasetopper, want zo noem ik het maar even. De boel zoek rijdt!
Wow die diffuser is echt lekker! Dit is een auto voor ons liefhebbers. Dit of een Jaguar XE-s.
@fmgarcia: Moeilijke keuze! De XE is er met 240 pk. Ook niet weinig, maar deze Alfa biedt wel iets meer. De Jag zal ook een stuk duurder zijn. Maar desalniettemin zijn het beide heerlijke auto’s.
@berlinetta: Zit nog een keer die interieurfoto’s te bekijken. Doe mij deze mini Ferrari maar!! Heb toevallig laatst tijdje in die xe-s gescheurd. Moet zeggen dat het echt top is. Denk ook die 40 pk na een tijdje wel welkom zijn. Maarja alles went natuurlijk al heb je 510.
@fmgarcia: Het interieur van de XE valt mij ook een beetje tegen. Het is fraai, maar wel een beetje saai. Alfa heeft dat inderdaad iets beter voor elkaar.

En inderdaad, alles went. 240 of 280 pk. Maar meer moet je ook niet per se willen. Deze auto’s zijn ook erg leuk om bochten mee te nemen en dat gaat nooit vervelen.
Op dit moment een van de mooiste wagens in zijn klasse (zeker de QF). En het is een Alfa, wat moet je nog meer hebben?
@leaper035t: abbo op de ANWB!

Grapje natuurlijk! Ik prefereer ‘m boven de Duitse concurrenten
Lekker hoor zo op deze grijze donderdag, wat kleur en tegenwicht tegen alle Eco trut modellen.

Zoek eens op wat een C klasse met 280pk kost, dan is deze Giulia een koopje. Gelukkig dat ze in Stuttgart wel door hebben dat in dit segment een estate een must is. De aantallen voor de 156 en 159 kwamen pas het los met de SW, maar onze markt is inmiddels zo klein.
Blijft een mooie auto. In elke vorm
Prachtige auto! Zo een dik (nogal extreem) uiterlijk, maar dan toch een kleine 280pk. Het gat was ook goed opgevuld als deze +- 350pk had…
@Rhyo: Eens! Wacht maar op de superveloce over een jaar. QV krijgt dan update naar 530 en er komt een nieuwe instapdiesel met 120 pk. Dan gaat alfa pas knallen. Nu nog even aftasten voor de gewone consument.
Yes!
Prachtig zeg. Nou hopen dat het ook wol verkopen, zodat we nog lang kunnen genieten van de nieuwe designs van alfa.

Veel van de wat oudere modellen konden mij nooit zo bekoren, maar hiervoor laat ik de gemiddelde Duitser graag staan :))
Wat een pracht!
Doe mij maar een leuke bmw voor dit geld, deze vind ik niet heel bijzonder (wordt zenuwachtig).
Bmw is ook niet heel bijzonder ofzo maar ik heb er toch een beter (en betrouwbaarder) gevoel bij.

Laat ik nu maar een verstopplek gaan zoeken…
Veruit de mooiste versie, wat een topkleurtje ook! Op de een of andere manier heb ik het vaker was met de vorige 3er ook zo 335i > m3 (qua looks dan)
@bouwvakkert:

Dat zijn van die auto’s waarvan je denkt: “Ik zie er wat aan t.o.v. het reguliere model, maar ik weet niet precies wat ‘m zo dik maakt”.
De M’s, RS’en en AMG’s zijn te extreem geworden.
@jack_abarth: Juist, dit bedoelde ik.
Eindelijk weer een Alfa met grote A die enigszins gezien zal worden, maakt me blij.
Bella macchina!
schitterende auto, maar hij lijkt wel echt bizar veel op een f30, vooral van de zijkant gezien
Heerlijke wagen zeg. Alleen die awd, hoeft van mij niet en is met zulke vermogens ook nog niet nodig. Tenzij het systeem vooral achterwielaangedreven georiënteerd is en alleen de voorwielen erbij pakt als het echt nodig is.
Ja maar, ja maar; een automaat, vierwielaandrijving en een turbo-motor! Dat was toch verboden onder de echte autoliefhebbers?! Een soort belichaming van Satan?! De echte autoliefhebber plegen toch liever zelfmoord dan dat ze in zo’n gare grafbak moeten rijden?!

Maar goed, best een nette kar. Wat dit nu precies de heilige uitverkorene maakt zie ik niet direct, maar het ziet er allemaal minstens zo verzorgd uit als een Skoda Octavia.
@Rob: jij snapt het helemaal. Als leaseslet is iets anders goed dus automaat, vierwiel, en zelfs turbo geoorloofd. Zolang je maar wat anders hebt dan zo’n grijze bak (terwijl 3/4 van de personen hier een grijze bak rijd durf ik te wedden).
Toch wel jammer dat de normale benzine Giulia’s niet met handbak te krijgen zijn. Eerlijk vind ik een automaat helemaal niet bij alfa passen.
Die diesel maakt grote kans de 159 op te volgen. Heb laatst effe lekker een stukkie gestuurd met de 180pk diesel met handbak en die reed echt top! Dus met sportonderstel en nog wat extra pk’s zal het helemaal wel snaarstrak sturen!
Helemaal mooi. Hebben!
Ik vind het echt een fantastische auto. Zou zeker mijn keus zijn in dit segment.

Het enige wat ik wel jammer vind, is de standaard Q4-aandrijving. Maakt hem onnodig zwaar en duurder. Verder heb ik er echt niks op aan te merken. De prijs is niet mals, maar de concurrenten zijn zeker duurder.
Mooi man, die OPC kleur en velgen!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).