• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

LOL: Lamborghini verkoopt 96 (!) procent meer auto’s

Auteur: RubenPriest, gepost 4 juli 2019 om 08:31 – 64 Reacties

LOL: Lamborghini verkoopt 96 (!) procent meer auto


Met dank aan Enzo Knol en consorten.

We vinden het als autoliefhebbers maar vreemd dat merken als Lamborghini, Aston Martin en Ferrari overwegen een SUV in het gamma op te nemen. Terwijl de twee laatstgenoemde merken nog geen model klaar voor de verkoop hebben, is Lamborghini met de Urus al een tijdje onderweg.

Het feit dat Lamborghini onderdeel is van de Volkswagen Groep heeft ze een voorsprong gegeven. Ze waren het eerste supercar merk die een SUV op de markt brachten met supercar-waardige prestaties. Die unieke factor zie je terug in de verkopen. Het merk dat eerst afhankelijk was van exclusieve modellen als de Huracán en Aventador heeft nu een waar volumemodel in handen met de Urus.

Het komt de exclusiviteit niet bepaald ten goede, maar dat zal Automobili Lamborghini S.p.A waarschijnlijk een worst zijn. In de eerste zes maanden van dit jaar verkocht het Italiaanse merk 96 procent (!) meer auto’s in vergelijking met dezelfde periode, een jaar geleden. Lamborghini leverde wereldwijd 4.553 auto’s af. Om deze belachelijke stijging in perspectief te zetten: de verkopen over de eerste zes maanden van 2019 zijn meer dan Lamborghini destijds in heel 2017 verkocht.

Van die 4.553 auto’s ging het in 2.693 gevallen om de Urus. Van de Huracán werden 1.211 exemplaren geleverd en van de Aventador 649 stuks. Ondanks het feit dat de twee laatstgenoemde modellen al jaren op de markt zijn weet Lamborghini het gamma vers te houden. In het geval van de Huracán in vorm van de Performante (Spyder) en de EVO. Met de Aventador is de SVJ het meest recente model.

De meeste verkopen werden geboekt in de Verenigde Staten, China, het Verenigd Koninkrijk, Japan en Duitsland. De populariteit in de Amerika’s nam extreem toe met een stijging van 128 procent in verkopen (1.543 stuks). Ook EMEA (Europa, Midden-Oosten, Afrika) tonen een mooie stijging van 67 procent (1.826 stuks).

Fotocredit: Enzo Knol via Instagram

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, aventador, huracan, Lamborghini, urus

Vorig bericht: « Populariteit importeren van occasions daalt
Volgend bericht: Officieel: deze hete Supra gaat in productie! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Volvo_440_turbo zegt

    4 juli 2019 om 08:48

    En zo komt de droom van het verlengstuk van menig ego dichterbij…

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      4 juli 2019 om 08:52

      @Volvo_440_turbo: ooit was de 440 Turbo ook ’t verlengstuk van menig ego. ?

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        4 juli 2019 om 08:56

        @drdre1: dat was eigenlijk een gevolg van omstandigheden, ik kon geen goede 480 turbo meer vinden na de crash en stootte per toeval op een hele nette phase 2 440 turbo, ik had mijn kelder toch vol motoronderdelen, dus why not? Ondertussen wel die hobby moeten opgeven en beginnen dieselen. En zeg nu zelf, wie van ons mannen heeft geen ego?

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          4 juli 2019 om 08:58

          @Volvo_440_turbo: helemaal gelijk. Mijn verlengstuk is een Focus uit 2005. Ik kom geen groter verlengstuk betalen. ?

          Login om te reageren
          • Volvo_440_turbo zegt

            4 juli 2019 om 09:03

            @drdre1: Ik neem aan een ST natuurlijk ;)

            Login om te reageren
            • drdre1 zegt

              4 juli 2019 om 21:02

              @Volvo_440_turbo: neehnnn….?… De portemonnee kwam niet verder dan de Futura uitvoering! ? ?

              Login om te reageren
        • jpoers zegt

          4 juli 2019 om 09:20

          @Volvo_440_turbo: Haha, ik ken het gevoel ik “kreeg” een 440, met 2.0turbo renaultblok van mijn opa. Heerlijke wagen, ruim 200 over dr Duitse wegen. Helaas afscheid van moeten nemen door autokanker mrt flinke uitzaaiing naar de wielkasten en dorpels wel een aantal jaar het leven kunnen verlengen door dr plaatsing van een kunst-achteras. :)

          Login om te reageren
          • Volvo_440_turbo zegt

            4 juli 2019 om 09:36

            @jpoers: Inderdaad, ze roestten wel serieus… Ik heb zo eens een 460 turbo echt gekregen van mijn technieker, was een phase 1 en nogal een rammelkar, daar prutste ik de turbodruk van naar omhoog en dan ging ik dikke BMW’s mee pesten,tot dat de begrenzer alles toesloeg, meestal na een tiental seconden, maar was meestal net genoeg voor mijn pestgedrag :D Btw, het was een Renault 1.7 blok getuned door Porsche tot 160 pk, en dan door Volvo zelf teruggebracht tot 120pk, zat dus wel wat rek op het blok…

            Login om te reageren
  2. silverscope zegt

    4 juli 2019 om 08:55

    Wat is toch die wereldwijde fascinatie voor SUV’s. Dat op zich is al fascinerend.

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      4 juli 2019 om 08:57

      @silverscope: omdat alle 40+ers graag hoog zitten, en een makkelijke instap hebben…

      Login om te reageren
      • z4coupe30si zegt

        4 juli 2019 om 08:59

        @spykerboy: en slechtziend worden…

        Login om te reageren
      • tttijn zegt

        4 juli 2019 om 08:59

        @spykerboy: ik zeker niet. #wegmetdesuv

        Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        4 juli 2019 om 09:01

        @spykerboy: klopt + dat het een statussymbool was en voor sommige mensen nog steeds is, net zoals de eerste mobiele telefoons, je was arrogant al je zo eentje had maar op den duur werd het de normaalste zaak van de wereld.

        Login om te reageren
      • itiswhatitis zegt

        4 juli 2019 om 09:13

        @spykerboy: comfortabeler, stiller, 3500kg trekgewicht en lekker neer kunnen kijken op de plebs…

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          4 juli 2019 om 10:04

          @itiswhatitis: Neer kunnen kijken terwijl je slechts 10 cm hoger zit.

          Login om te reageren
          • itiswhatitis zegt

            4 juli 2019 om 10:16

            @berlinetta: ik heb het over een suv niet over een crossover

            Login om te reageren
        • O plaat zegt

          4 juli 2019 om 11:16

          @itiswhatitis:
          trek gewicht van 3500kg, hoeveel SUVs halen dat? Een paar Amerikanen die je op één hand kan tellen?
          Mijn T3 met 55pk heeft meer toegestaan trekgewicht dan een GLC of XC90.
          Zo comfortabel als een Sklasse of 7serie zijn ze ook niet. Enkel dus wagens voor droevige figuren om te tonen dat ze hebben.

          Login om te reageren
          • spykerboy zegt

            4 juli 2019 om 16:43

            @shiva: Mitsubishi Pajero’s, om maar ff snel 1 te verzinnen kan dat easy…

            Login om te reageren
          • itiswhatitis zegt

            4 juli 2019 om 18:47

            @shiva: een s klasse kan imo niet tippen aan het comfort van bijvoorbeeld een Range Rover l

            Login om te reageren
        • peug206 zegt

          4 juli 2019 om 20:20

          @itiswhatitis: trekgewicht van 3500kg? Heb je een vrachtwagenrijbewijs?

          Login om te reageren
          • itiswhatitis zegt

            4 juli 2019 om 22:19

            @peug206: bij 3500kg volstaat een BE rijbewijs

            Login om te reageren
            • dutchneon zegt

              5 juli 2019 om 14:38

              @itiswhatitis: ?? ik kan je vertellen 3500kg is niks, want meeste aanhangers die dat mogen hebben wegen zelf al meer als 800kg. Alle ecte 4×4’s dus niet de XC90 of X5 maar Range Rover, G-klasse, Landcruiser, Pajero dat werk kun je met gemak 5ton achter hangen… dat heb ik al uitgebreid getest ;)

              Login om te reageren
      • sirprize zegt

        4 juli 2019 om 11:42

        @spykerboy: maak daar eens gauw 50 plus van. Van al mijn vrienden en kennissen in mijn leeftijd rijden er 2 SUV, een in een Dacia Duster dus die is sowieso gediskwalificeerd, en de ander in een Skoda Kodiaq RS en die wordt gedoogd.

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          4 juli 2019 om 16:44

          @sirprize: Als ik bij mij in de wijk kijk met al die “jonge ouders” die rijden allemaal stuk voor stuks crossovers en SUV’s…. M’n overbuurman blijft altijd jaloers kijken naar onze pajero als ie uit zijn foutlander stapt :P

          Login om te reageren
    • reactief zegt

      4 juli 2019 om 09:13

      @silverscope: Wat is het toch met die haat tegens SUV’s onder autoliefhebbers? Tegen een bepaald autotype zijn is ook wel een beetje sneu nietwaar?

      Ik bekijk het liever gewoon per auto. Zo vind ik kijkend naar VW de T-Roc leuker en mooier dan een Polo. Een Tiguan daarentegen heb ik niets mee, dan liever een Golf.

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        4 juli 2019 om 09:16

        @reactief: precies dit. Vind SUV’s een stuk leuker dan de zoveelste MPV, groot deel van sedans etc. Een Touareg ziet er toch een stuk beter uit dan een Passat om maar wat te zeggen. Daarnaast vinden we ook allemaal Range Rovers dik en die hebben alleen hun bestaansrecht wegens dit segment, sterker nog, ze hebben het uitgevonden.

        In de US zie je alleen maar SUV’s rijden, liever dat dan die Franse en Italiaanse koekblikken waarmee de Europese wegen overspoeld zijn.

        Login om te reageren
        • O plaat zegt

          4 juli 2019 om 11:20

          @str8six:
          in de US zie je meer sedans dan hier vind ik net. En ja ik zou een passat boven een touareg verkiezen. En ja de echte Range Rovers (dus niet die handtas die ze velar noemen) die hebben een bestaansrecht door hun off-road prestaties en trekkracht. Iets wat bij zo wat alle SUVs ontbreekt. Ik vind het poser bakken.

          Login om te reageren
          • str8six zegt

            4 juli 2019 om 11:34

            @shiva: mag je vinden. Het enige wat ik zeg is dat ik de haat niet zo snap.

            Login om te reageren
        • seicilindri zegt

          5 juli 2019 om 05:39

          @str8six: italiaans koekblikken waar de Europese wegen mee overspoeld zijn ?? De laatste 10 jaar nog wel eens op Europeese wegen gekeken ?

          Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        4 juli 2019 om 16:45

        @reactief: ik rijd ontelbaar x liever een SUV dan een station of MPV… ik snap het ook nooit zo, crossovers daar integen….

        Login om te reageren
        • Jochen zegt

          4 juli 2019 om 17:18

          @spykerboy: hier nog zo een. Gewoon 2.000 kilo staal en AWD. Een SUV associeer ik met stoer willen doen en het niet kunnen zijn, maar wel proberen (like me). Bij een station of MPV overwint de hond en/of het gezin de keuze om de auto, nog iets droeviger dus.

          Login om te reageren
          • jarnobakker zegt

            4 juli 2019 om 18:03

            @jochen: mwah , ik heb een MPV met 250 pk in parelmoer wit met 18″ velgen. Ik vind mijzelf niet echt sneu hoor. Ieder zijn ding

            Login om te reageren
            • Jochen zegt

              5 juli 2019 om 09:39

              @jarnobakker: 18”? 4 thuiskomertjes onder je mpv ?
              Kom op, de lol begint echt pas vanaf 20” en 300pk.

              Login om te reageren
          • drdre1 zegt

            4 juli 2019 om 21:05

            @jochen: heb je geliked bij deze. ??

            Login om te reageren
      • HzR zegt

        4 juli 2019 om 19:13

        @reactief: omdat het gewoon net niks is. Minder ruimte dan een MPV, kan niet echt het terrein in, groot en zwaar voor meer verbruik. Een echte terreinwagen kan ik wel waarderen, maar een SUV is van alles net niks.

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          4 juli 2019 om 22:51

          @hzr: of van alles precies genoeg.
          Hoog genoeg voor instappen en overzicht, terreinwaardig genoeg voor de drempels, ruim genoeg en dan ook nog dat beetje extra ‘stoere’ uitstraling.

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 juli 2019 om 16:07

      @silverscope: het is een logisch gevolg op de wereldwijde fascinatie voor verkeersdrempels.
      Eerst klagen de burgers bij de gemeente dat er in de wijk zoveel te snel gereden wordt, gemeente legt drempels om de snelheid er uit te halen, burgers kopen SUVs zodat ze comfortabeler en sneller over de drempels kunnen rijden.

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        4 juli 2019 om 21:06

        @mashell: dat is net zo logisch als zeggen dat mensen tegenwoordig meer in tanks met rupsbanden rijden omdat de gemeentes teveel rotondes hebben neergelegd. ?

        Login om te reageren
  3. harrie zegt

    4 juli 2019 om 09:07

    Die lachen zich rot, de Audi met verreweg de hoogste marge.

    Login om te reageren
  4. granlusso zegt

    4 juli 2019 om 09:11

    Waarom is het toch altijd ‘vreemd’ dat dit soort merken SUV’s bouwen? Als we nou eens realiseren dat alles wat wij ‘normaal’ vinden, door onszelf verzonnen is, dat relativeert je leven een stuk meer. En hoef je je niet meer zo bezig te houden met online gal spuwen over dingen die voor een ander (lees: de kassa van Lamborghini en consorten) wel van belang zijn.

    Login om te reageren
    • pielemuis zegt

      4 juli 2019 om 09:52

      @granlusso: ja maar je vergeet dat iedereen uniek is, en allemaal winnaars zijn

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        4 juli 2019 om 11:16

        @pielemuis: ik heb net even op youtube gekeken naar deze Enzo Knol; ik zal een jaar of 20 te oud zijn, maar ik begrijp (nog) niet dat deze gast een winnaar kan zijn.

        Login om te reageren
        • pielemuis zegt

          4 juli 2019 om 11:22

          @gregorius: zijn content is niet voor ons bedoelt, wij zijn niet zijn doelgroep.

          Maar die jongen krijgt het wel voor elkaar om iedere dag een vlog te uploaden waar gemiddeld een half miljoen kids naar kijken. Een gemiddeld TV programma met een hele productie erachter is er jaloers op. Niet te vergeten dat Enzo het vrijwel iedere dag doet.

          Ik zou het niet voor elkaar kunnen krijgen om uberhaubt 10 minuten interessante content bij elkaar te krijgen in een week. Laat staan iedere dag, al voor 1500+ video’s lang.

          Login om te reageren
          • pielemuis zegt

            4 juli 2019 om 11:28

            @pielemuis: zo iemand heeft dus een heel publiek van honderdduizenden kids verzamelt , waar die weer een bussiness model (merchandise, sponsor deals) omheen heeft gebouwd.

            Z’n content is niet voor ons bedoelt. Maar stiekem is het absoluut een winnaar. Waar BN’ers via een heel netwerk, door je strot worden gedrukt. Is iemand als Enzo Knol wel self-made.

            Login om te reageren
      • vaakbenjetebang zegt

        4 juli 2019 om 14:12

        @pielemuis: [img]https://img.discogs.com/x0JFmNjci9wIc-M7ivt8LF7tEd0=/fit-in/600×600/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-3055500-1469273552-5421.jpeg.jpg[/img]

        Login om te reageren
        • pielemuis zegt

          4 juli 2019 om 15:19

          @vaakbenjetebang: doet niet.

          Login om te reageren
  5. reactief zegt

    4 juli 2019 om 09:16

    De verkopen van de Huracan en Aventador zakken dus wel in… Hopelijk verdienen ze er genoeg knaken mee dat er weer een tof model ontwikkeld kan worden.

    Ik snap trouwens niet dat hij populair is. Vind hem echt afzichtelijk. Elk ander model op dit platform is ‘mooier’.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      4 juli 2019 om 09:58

      @reactief: beiden lopen op de laatste benen. Ik verwacht op kort termijn een vervanger van de Aventador.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        4 juli 2019 om 10:07

        @dutchdriftking: Ik hoop het. Ben nooit fan geweest van de Aventador, de Huracan trouwens ook niet helemaal. Vond de Gallardo en Murcielago toffer.

        Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          4 juli 2019 om 12:33

          @reactief: De Huracan is mij ook te veel een rapper bak. De Murcielago (met name als SV) is nog altijd mijn droom Lamborghini. De Huracan als standaard bolide gaaf maar niet mijn ding (veel liever een R8) maar als oranje Performante op die gouden BBS veelspaak wielen wel weer heel gaaf.

          Login om te reageren
          • reactief zegt

            4 juli 2019 om 13:07

            @dutchdriftking: Ja, Murcie blijft mooi. Mijn droom Lambo is echter nog een stapje ouder. Een Diablo 6.0 VT zonder spoiler. En het liefst dan ook zonder de achterbumper. Dat ziet er echt heel tof uit vind ik, zoals bij deze:

            https://www.autoblog.gr/wp-content/gallery/2017/2000-lamborghini-diablo-gtr/2000_Lamborghini_Diablo_GTR_07.jpg

            Maar dus niet met spoiler en verder uitgevoerd als standaard 6.0.

            Login om te reageren
            • amphiby zegt

              4 juli 2019 om 14:06

              @reactief: +1, alleen je plaatje is een gtr zo te zien. Uitgeklopte wielkasten etc.
              Stiekem vind ik de originele achterbumper ook gewoon mooi. Voor mij mag het ook lekker de 5.7 zijn hoor. En dan in het geel graag! ?

              Login om te reageren
              • reactief zegt

                4 juli 2019 om 14:32

                @amphiby: Ja klopt. Het is niet gemakkelijk om een plaatje van zo’n achterbumper op een normale VT te vinden. Verder vind ik zo’n GTR veel te veel van het goede. Maar de flink omhoog lopende achterkant met de twee dikke pijpen eronder vind ik zelf altijd ontzettend vet ogen.

                Zelf vind ik de 5.7 iets minder fraai. Die oogt net wat minder clean. Maar alles is relatief natuurlijk, ik zou er absoluut geen nee tegen zeggen.

            • Dutchdriftking zegt

              4 juli 2019 om 17:43

              @reactief: Gaaf ding, kijk deze maar, https://www.youtube.com/watch?v=SW_TvyYntDY deze uitvoering, kleur alles. Droomwagen. Zelfs de zwarte wielen staan goed, en dat gebeurd niet vaak!

              Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            4 juli 2019 om 13:35

            @dutchdriftking: Hee! Ging jij niet een korte tijd terug naar Peru? Hoe was het daar? En hoe is de autocultuur?

            Login om te reageren
            • Dutchdriftking zegt

              4 juli 2019 om 17:53

              @viezefreddyw: Ja klopt, ik ben er 4 weken geweest, in april en mei. Autocultuur is idioot. Ik heb een paar foto’s op Autojunk gezet van een schitterende Fiat in de hoofdstad : https://www.autojunk.nl/2019/04/fiat-850-238350. Verder is de auto echt een gebruiksvoorwerp, men doet er alles mee. Iedereen is taxichauffeur, reisgids, Alpacaherder, slager en boer. Het meest idiote waren de ‘liefhebbers’ welke roestbakken rondom in de deuken (geen kleine, de deuren konden niet meer open) aan het wassen en poetsen waren. Hoezo dan! Verder veel flikkerende lampjes, dit gebruikt men ook als kentekenverlichting, dus de kentekens zijn niet te lezen. Neon, veel audio, en de meest idiote vorm van claxon. Met name de Tuk-tuk’s waren flink versierd, hadden meer kilowatt aan audio dan aan motorvermogen, en wanneer men toetert (en dat doet men de hele dag) dan denk je dat het een sirene van de politie is.

              Het verkeer is ronduit chaos, zoals in eigenlijk ieder derdewereldland. Dat de doorstroming beter is bij gebruik van regels, daar denkt men niet aan. De enige regel die men hanteert is dat de grote van het voertuig de voorrang bepaald. Voetgangers moeten rennen, fietsen kennen ze niet. Tuk-tuk’s moeten iedere auto voorrang geven, de auto’s zijn weer bang voor bussen, deze slaan gewoon af zonder te kijken. De vrachtwagens zijn traag, maar remmen nooit. Kortom, een gave belevenis, en ons geregelde landje is zo gek nog niet :)

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                5 juli 2019 om 07:27

                @dutchdriftking: Haha dat klinkt erg goed! Dat moet een leuke vakantie geweest zijn.

    • emping zegt

      4 juli 2019 om 10:12

      @reactief: ik vind hem wel erg gaaf en mooi, zeker in het geel. Ieder zijn ding.

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        4 juli 2019 om 11:57

        @emping: Klopt, ieder zijn ding. Gelukkig wel. Anders zou het ook maar saai worden.

        Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    4 juli 2019 om 09:58

    Tja, ik zou als ik in dit segment zou shoppen voor de Q8 gaan. Maar begrijpelijk is het wel. Gelukkig zal ik nooit shoppen in dit segment, maar naast de supercar gewoon iets praktisch Duits zetten.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      4 juli 2019 om 10:48

      @dutchdriftking: Q8 is een SUV, Urus een SSUV. Toch net iets anders.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        4 juli 2019 om 12:33

        @emping: Binnenkort komt de RSQ8. Zal exact de zelfde aandrijflijn hebben.

        Login om te reageren
      • lotuselises2 zegt

        4 juli 2019 om 13:39

        @emping: zou me niks verbazen als ze onderhuids 50% van de onderdelen delen

        Login om te reageren
  7. agnelli zegt

    4 juli 2019 om 21:50

    De laatste echte Lamborghini mi de Diablo, als Ferrucio ziet wat er van zijn merk geworden; de wel bekende draai in het graf.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North