• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

LOMA Performance Corvette C6.BlackforceOne

Auteur: Wouter, gepost 25 november 2009 om 09:13 – 60 Reacties

Afbeelding LOMA Performance Corvette C6.BlackforceOneAfbeelding LOMA Performance Corvette C6.BlackforceOneAfbeelding LOMA Performance Corvette C6.BlackforceOneAfbeelding LOMA Performance Corvette C6.BlackforceOneAfbeelding LOMA Performance Corvette C6.BlackforceOneAfbeelding LOMA Performance Corvette C6.BlackforceOneAfbeelding LOMA Performance Corvette C6.BlackforceOneAfbeelding LOMA Performance Corvette C6.BlackforceOne

LOMA Performance Corvette C6.BlackforceOne
De Corvette van Obama.

LOMA Performance heeft zich laten inspireren door het Amerikaanse regeringsvliegtuig: de Air Force One Boeing 747. Het vliegtuig thema komt vooral terug in de kleuren: de C6.BlackforceOne is beschikbaar in drie matte kleuren: Stealth mat zwart, Eurofighter mat grijs en White Storm mat wit. Verder heeft LOMA de Corvette C6 een stuk dikker gemaakt door het toevoegen van carbon spatbordverbreders, totaal wordt de C6 10 cm breder. Carbon is ook gebruikt voor een voorspoilerlip en de diffuser met geïntegreerde LED achteruitrijlampen. Om de wielkastjes lekker te vullen monteert LOMA voor velgen in de maat 10 x 19 en achter in de maat 12 x 20-inch. De OZ Racing Ultraleggera HLT velgen krijgen Michelin Sport Cup bandjes (275/30R19 en 335/25R20).

Gelukkig is het niet alleen maar show, voor een aangepaste “go” is ook gezorgd. Sterker nog: de motorische aanpassingen zijn vrij heftig. Door de bi-turbo conversie is het vermogen van de V8 gestegen naar maar liefst 794 pk, waarvan er 675 aan de wielen overblijven. Daarmee haalt de C6.BlackforceOne 330 km/u en sprint naar de 100 in 3,4 seconden. Dat lijken nog conservatieve schattingen, de 620 pk sterke Corvette ZR1 komt namelijk tot ongeveer dezelfde waarden. Als je er perse één moet hebben: de prijzen beginnen bij 190.000 euro (exclusief belastingen) en LOMA is voornemens er niet meer dan 25 te bouwen.

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette water
    Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, mat, tuning

Vorig bericht: « Eerste plaatje Brabus SLS
Volgend bericht: En? Hoe vervoer jij je stier? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Relief zegt

    25 november 2009 om 09:15

    Ik zie meer een straaljager dan een 747 in deze auto…

    Login om te reageren
    • TheAwesomeBart zegt

      2 januari 2010 om 17:53

      @Relief: Helemaal mee eens.

      Login om te reageren
  2. bakkerst zegt

    25 november 2009 om 09:16

    hallo ontbijt, welkom terug op aarde..

    bweuk, fauter dan faut, doet me denken aan die sjonnie corvette van een poosje terug op autojunk..

    Login om te reageren
    • Duub_ zegt

      25 november 2009 om 21:47

      @bakkerst:
      Jua fOUt is het wel :)

      Login om te reageren
  3. Henk zegt

    25 november 2009 om 09:16

    Helaas, ik vind het een behoorlijke mislukking. Zonder al het plastic issie zoveel mooier…

    Performance upgrade is niks mis mee uiteraard;)

    Login om te reageren
  4. Itsme38 zegt

    25 november 2009 om 09:18

    VOlgens mij moet je ervan maken: ‘sprint in 3.4 seconden naar de honderd…’

    Maar wel gave bak, op sommige punten wel wat over the top.

    Login om te reageren
  5. Vanquish zegt

    25 november 2009 om 09:19

    De Corvette is een van de weinige auto’s die dit alles kan hebben volgens mij, ook deze vind ik niet lelijk.

    Login om te reageren
  6. Bart_V zegt

    25 november 2009 om 09:20

    De afwerking ziet er niet uit dan de bodykit (foto 2)
    De bodykit zelf valt nog wel mee en a.u.b. in het zwart

    Login om te reageren
  7. Merry zegt

    25 november 2009 om 09:21

    wat???bear force one???

    Login om te reageren
  8. Alwood zegt

    25 november 2009 om 09:25

    wooow, in de 100 naar 3,4 seconden. lijpe sjit ouwe ;)

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    25 november 2009 om 09:26

    Hier een foto waar de auto vervaardigd wordt…

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      25 november 2009 om 13:37

      @Rick dos:

      Wat een zielige opmerking weer.

      Als je dit niet mooi vindt ben je het predicaat autoliefhebber niet waard.

      Dan ben je gewoon merkengeil.

      PS Ben je ook zo over je senseo, en ga je dan op koffieblog de dolce gusto ervan beschuldigen dat het cremalaagje chemisch is?

      Login om te reageren
  10. Steiger zegt

    25 november 2009 om 09:27

    “conversatieve”? Betekent dit dat je er goed mee in gesprek kan gaan, of had hier “conservatieve” moeten staan?

    Login om te reageren
  11. Rick dos zegt

    25 november 2009 om 09:27

    In dezelfde fabriek maken ze ook zulke krukjes…

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      25 november 2009 om 09:36

      @Rick dos:
      goedemorgen, beetje bij de les blijven,de tekst zegt dat het om egte karbon faiber gaat.

      Login om te reageren
      • Rick dos zegt

        25 november 2009 om 09:46

        @Laue:

        Goedemorgen,

        Dat ZEGGEN ze, maar wij weten wel beter. Het is net de overheid…

        Ennuh…eCHte en carbon fiber. Wel bij de les blijven, hè? ;)

        Login om te reageren
        • Laue zegt

          25 november 2009 om 10:04

          @Rick dos:

          lijkt me stug dat een tunert een klant voorschotelt met nep carbon. ja ik weet heus wel hoe je het schrijft ;) mijn engelse taal/gramatica is helaas beter dan mn nederlansch.

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            25 november 2009 om 11:38

            @Laue: Bedoel je foto1 ? Dat is een fototechniek die ‘HDR’ heet. Is uiteraard achteraf wel gephotoshopt, maar meeste HDR foto’s zien er zo uit.

            Login om te reageren
  12. Laue zegt

    25 november 2009 om 09:29

    Lekker dik, dat wel :) feateau is mooi gemaakt, jammer van de gefotosoepte achtergrond.

    Login om te reageren
  13. HDM zegt

    25 november 2009 om 09:31

    @Steiger: tis nader over een te komen :P In overleg kan het worden bepaald x)

    Login om te reageren
  14. MaKKie1989 zegt

    25 november 2009 om 09:32

    heel nice misschien een mooie wallpaper van deze auto? vooral die eerste fotos zo mooi!

    Login om te reageren
  15. clijde zegt

    25 november 2009 om 09:50

    Deze body kit is fouter dan fout! Ik neem aan dat er wel mooiere exemplaren voor bij komen/kwamen dan dit gedrocht.

    Login om te reageren
  16. XRI6 zegt

    25 november 2009 om 09:51

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  17. kuyl zegt

    25 november 2009 om 09:53

    De verbrede spatborden van de Z06 en ZR1 vind ik het mooist dit vind ik gewoon overdreven. Bi-turbo is leuk maar doe mij maar volledig Katech getuned NA blok, heeft toch net wat meer vind ik.
    Movìt remmetjes zijn trouwens wel vetjes, die gasgten leveren ook de keramische remmen voor koenigsegg. Deze remmen schijnen ook veel beter te zijn dan de Brembo keramische. Die zou ik wel op de corvette willen hebben.

    Login om te reageren
  18. Bennyb zegt

    25 november 2009 om 10:08

    Niet echt mijn ding, maar die foto is wel fantastisch…

    Login om te reageren
  19. John zegt

    25 november 2009 om 10:12

    LOMA = LMAO ??

    Login om te reageren
  20. Fout zegt

    25 november 2009 om 10:20

    Hallo kroket! De Z06 en ZR1 zijn al fantastisch maar deze (in het zwart) is echt modder vet!!

    Login om te reageren
  21. Rob USA zegt

    25 november 2009 om 10:40

    @rick Dos:Aahhhhh, zit de hele fam Dos op zulke gele krukjes in de huiskamer. Ja, dat heb je als je al je geld op moet sparen om eens je droomauto (Poorsche 911 GT 3)te kunnen kopen. Tip: Koop gewoon een Corvette ZR1, dan kan je wel gewoon lekker leven met een echte leren bank en comfort seats. En je kickt ook nog eens alle Poorsches asses! :)

    Login om te reageren
  22. Rob USA zegt

    25 november 2009 om 10:41

    OT: Zonder spoilers al indrukwekkend genoeg! Motorupgrade altijd doen!

    Login om te reageren
  23. Sciurida zegt

    25 november 2009 om 10:51

    Ehh air force one dus… Hoe precies? Volgens mij een goedkoop marketingtrucje: I’m driving in a car based on the presidents plane, i’m so American… Zucht zo makkelijk

    Login om te reageren
  24. Kevski-Style zegt

    25 november 2009 om 11:05

    Ben ik de enige die een aantal dingen leest die niet kloppen? Er bestaat geen versnellingsbak in een auto die zoveel vermogen opvreet. Ze zijn hier uitgegaan van een rekensommetje. De 675 op de achterwielen zullen wel kloppen. Ze zijn uitgegaan va 19% vanuit de standaard versie. Alleen moet je dat nooit in procenten doen, maar gewoon naar het aanta PK kijken. In dit geval kost de bak zo tussen de 50 en 75PK aan vermogen voordat het bij de achterwielen is. 725-750pk lijkt me dan ook meer op zijn plek….

    Login om te reageren
  25. jurrian zegt

    25 november 2009 om 11:31

    Wanneer gaan die tuner nou eens begrijpen dat opzet body kits er niet uit zien. wie gaat er nou zo’n dure auto kopen om er dan zo’n goedkope bodykit op te zetten. Die velgen kan je ook bij de kwik fit halen, kan je het gelijk daar bij houden.

    Login om te reageren
  26. Timmie zegt

    25 november 2009 om 11:38

    Tuning is vuile imago-oorlog…

    Login om te reageren
  27. Sciurida zegt

    25 november 2009 om 11:56

    Ok ik heb de plaatjes even goed bekijken, die grijsblauwe lak is LELIJK zeg bah bah en nog eens bah!

    Login om te reageren
  28. Bob EU zegt

    25 november 2009 om 12:26

    @ Rob USA,

    doe je Amerikaanse bril is af, je comments beginnen te vervelen.

    Login om te reageren
  29. BmwMPower zegt

    25 november 2009 om 12:55

    Zo ongelofelijk hardcore!
    Love it!

    Login om te reageren
  30. C6_R zegt

    25 november 2009 om 13:05

    Jakkie! Een bodykit vind ik tot daar aan toe, maar hou het een beetje subtiel en zorg dat het passend is bij de rest van de auto. Nu zijn auto en aanplakbodykit niet 1 geheel. Zelfde gevoel heb ik bij de SL65+ blackseries…

    Login om te reageren
  31. MacReady zegt

    25 november 2009 om 13:15

    @ Kevski-Style:

    Reken blijft een vak apart. 675 aan de wielen van een originele 794 aan de krukas betekent een verlies van welgeteld 14,99% en niet 19 zoals jij suggereert. En zo rond de 15% aandrijfverliezen is helemaal niet ongewoon bij een achterwielaandrijver.

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      25 november 2009 om 13:32

      @MacReady:

      My bad wat rekenen betreft. Het probleem is dat je Wheel Hp weet bij een bank, en niet motorvermogen. Dat wordt doorberekend.Ik ben dus uitgegaan van de 675, omdat dat een werkelijke waarde is.Als je dat uitrekend zit je wel op 19%. Het is alleen verkeerd om gedacht, dus wat jij zegt klopt.
      Maar iedereen moet eens ophouden met percentage rekenen met versnellingsbakken. Heel simpel conclusie. Als een bak standaard is en je laat er meer vermogen op los, waarom zou de weerstand dan met het motorvermogen meegroeien????

      Login om te reageren
  32. tibor zegt

    25 november 2009 om 13:23

    Vindt de zr1 mooier maar deze is iniedergeval nog altijd beter dan een plat geslagen keve..uhh ik bedoel ”porsche”
    http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://repairpal.com/images/managed/content_images/blog%2520images/vw-porsche-merger.jpg&imgrefurl=http://repairpal.com/What-does-a-Porsche-Volkswagen-merger-look-like&usg=__r_FTKvzvrR_JSu8DXR4pNsC_c9M=&h=203&w=548&sz=71&hl=nl&start=10&um=1&tbnid=rxR3c6d00K-uvM:&tbnh=49&tbnw=133&prev=/images%3Fq%3Dporsche%2Bbeetle%26hl%3Dnl%26sa%3DG%26um%3D1

    Login om te reageren
  33. frans zegt

    25 november 2009 om 13:34

    Hm, ik dacht dat ik hier een comment had gemaakt over de utter ugliness van de eerste foto uit de gallery. Weinig informatief natuurlijk, misschien dat-ie daarom verdwenen is. Hoe dan ook, getuigt mijns inziens van weinig professionaliteit, zo’n totaal overdone HDR-plaatje. Alsof er een kleuter aan’t werk is geweest. Photoshop zojuist ontdekt. Wat een mogelijkheden!

    ..om ze dan zó te benutten.

    Login om te reageren
  34. Benjamin1 zegt

    25 november 2009 om 13:38

    PS, iemand een linkje naar een wallpaper van die eerste foto?

    in 1920×1080 of 1280×800 graag.

    Login om te reageren
  35. Carmaster zegt

    25 november 2009 om 13:42

    Eeeuhh….
    BLACKForceOne?
    Obama?

    Beetje dubbelzinnig jongens….

    OT: Ben het eens met C6R. De kit ziet er te ‘aangeplakt’uit. De achterste hoeken vd wielkasten hadden glad gemoeten ipv die lelijke vents erin.
    En die onderlip is ook afchuwelijk. Maar het idee van een matte verbrede ‘Vette met ronde wielkasten. Joah dat spreekt mij wel aan…

    Login om te reageren
  36. MacReady zegt

    25 november 2009 om 13:43

    @Kevski-Style
    Dat een weerstand meegroeit, is een natuurkundige wetmatigheid. Het is een kracht, geen vast getal. Overigens zijn er zat rollenbanken die een redelijke benadering kunnen geven van de daadwerkelijke verliezen, door bij uitrollen de weerstand aan de wielen te meten. De verliezen zijn vaak wel afhankelijk van de gekozen versnelling (niet elke as in de versnellingsbak heeft gelijjke verliezen), maar dat is een andere discussie.

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      25 november 2009 om 13:54

      @MacReady:

      Tuurlijk groeit de weerstand mee, maar niet gelijkmatig. Je kan niet simpel zeggen dat een weerstand hetzelfde percentage is naarmate het motorvermogen groeit. In de praktijk komt het erop neer dat als je daat soort dingen gaat testen, en je houdt de versnellingsbak gelijk dat er misschien 5 pk extra nodig is bij een verdubbeling van het vermogen om een bak te laten ronddraaien. Simpel gezegd door de extra wrijving die gecreeerd wordt.
      BTW: Daarom worden metingen ook altijd gedaan in de 4de versnelling. Die versnelling heeft in de meeste gevallen een 1:1 verhouding. Op die manier hoeft er alleen rekening te worden gehouden met de FD….

      Login om te reageren
  37. RickB zegt

    25 november 2009 om 14:16

    Racisitisch he!
    Net als blanke vla en joden koeken!

    Login om te reageren
  38. Matthis zegt

    25 november 2009 om 16:48

    Doet me denken aan need for speed dit

    Login om te reageren
  39. MacReady zegt

    25 november 2009 om 17:28

    @ Kevski-Style

    Aandrijfverliezen zijn vrijwel lineair, net als rolweerstand. Luchtweerstand niet, die is exponentieel.
    Overigens worden metingen niet altijd in de 4de versnelling gedaan. Één en ander is afhankelijk van de overbreningsverhouding inderdaad (er zijn ook auto’s die de grootste benadering van 1:1 in een andere versnelling hebben), evt. begrenzers, evt. beperkingen van de rollenbank t.a.v. max snelheden (niet alle rollenbanken vinden snelheden van +260km/u fijn), etc.

    Login om te reageren
    • Kevski-Style zegt

      25 november 2009 om 20:30

      @MacReady:

      Zijn er maar vrij weinig iig. Meeste hebben dat in de 4de versneling iig.
      Allemaal leuk en aardig, maar ho verklaar je dan dat bij verschillende motorblokken+ versnellingsbakken de weerstanden niet lineair meegroeien op een geremde bank????

      Login om te reageren
  40. Rob USA zegt

    25 november 2009 om 17:53

    @Bob eu haha: Het is geen kwestie van een bril afdoen het is een lifestyle ! USA-cars/motor/bike/clothing/thinking.

    Login om te reageren
    • Sharp zegt

      25 november 2009 om 18:08

      @Rob USA:

      Het is een lifestyle en dan in Nederland wonen.Waar, volgens jou, niks goeds aan is.

      Best wel triest. Niet?

      Login om te reageren
  41. corvettez06 zegt

    25 november 2009 om 17:54

    stelletje zeikerds, kan er niets meer van maken .

    Login om te reageren
  42. Cantago zegt

    25 november 2009 om 21:12

    Ziet er leuk uit, maar beetje veel vermogen en de prestaties staan nou niet echt in verhouding… En dat witte?? Nee, niet voor mij;)

    Login om te reageren
  43. Rob USA zegt

    26 november 2009 om 09:27

    @Sharp:Ik heb nooit gezegd dat er aan NL niks goed is maar het wagenpark is diep en diep triest/saai/burgelijk/bang om buiten de gebaande paden te kiezen. De (auto)belastingen/rechtspraak/regering/het weer/betutteling/ruimte is ook wel erg K*T maar voor de rest vind ik het wel prima.
    Wat “triest” betreft:Nee,de NL lifestyle van F.Bauers en VW Golf/gazelle fietsen is spannend ?
    Je hoeft niet ergens te wonen om het te kunnen beleven.
    Anders zouden alle Communisten/Moslims alleen maar in het oostblok/middenoosten mogen wonen volgens jou.Open your eyes.

    Login om te reageren
  44. MichaelvdBroek zegt

    26 november 2009 om 12:50

    ahh dit is dan weer minder!
    vooral die kleur, ziet er niet uit :(
    wel een mooie wagen vanzichzelf:)!

    Login om te reageren
  45. Headhunterz zegt

    26 november 2009 om 12:57

    DAMN! Wat een dikke bak zeg! WOEHOE! :D

    Login om te reageren
  46. Benz.. zegt

    26 november 2009 om 17:41

    @Rick dos: Doe niet zo beledigend richting Amerika joh!..

    Dat land is al half failliet… ;)

    @BOB EU: Pff.. gelijk heb je!

    Login om te reageren
  47. Rob USA zegt

    26 november 2009 om 20:37

    @Benz:USA half failliet = MB half failliet! :)
    Pak jij lekker Bob EU in zijn ster.

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      27 november 2009 om 09:12

      @Rob USA:
      Met andere woorden: je maakt de Nederlandse samenleving nu alleen maar belachelijk. Ga ik nou niet over de USA doen, want dan ben ik te lang bezig. Aanpassen en accepteren kan ook mét een lifestyle van over de grote plas. Maar dat gaat er bij jou niet in.. En dat “poorsche” is de meest flauwe uitlokking ooit. Alles beter dan die plastice amerikaanse zooi!

      Login om te reageren
  48. Benz.. zegt

    27 november 2009 om 07:17

    @Rob USA: Het GAAT al bar slecht met de US, terwijl Mercedes nog steeds (in deze tijden van crisis) goede zaken doet..

    Pak jij maar lekker een ander fanjochie van achter.. ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North