• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lorinser smijt tuningmeuk op de Infiniti FX30d

Auteur: ricardo, gepost 8 november 2011 om 14:50 – 15 Reacties

Infinniti FX30d

Een Infiniti met een pittige dieselmotor én wat onvervalste tuningmeuk er op en aan. Gefeliciteerd, luxemerk van Nissan, je hoort nu officieel bij de gevestigde orde. Maar zijn deze ingrepen van Lorinser ook een vooruitgang?

Lorinser had het blijkbaar even gehad met die eeuwige Mercedes-meuk en heeft zowaar een infiniti in de werkplaats gehad. Voor de luxueuze SUV uit Japan is een bodykit bedacht die bestaat uit een nieuwe voorbumper met de onvermijdelijke LED’jes als dagrijverlichting. Ook de achterbumper is nieuw, te zien aan het stuk imitatie-diffuser met 2X2 sierpijpen in de hoeken. De standaard zijskirts werden evenzogoed weggebonjourd en vervangen door iets grotere exemplaren.

Het setje glimwielen zijn ook van Lorinser afkomstig en krijgt wat ons betreft het predicaat PC Hooft-veilig mee. Maar dan zijn jetsers als snel, als ze 22-inch groot zijn. Overigens komt dit opsmuk-setje voorlopig alleen in Rusland op de markt. Bij meer interesse zullen ze het ook in andere landen aanbieden.

Onder de motorkap wordt niets gewijzigd aan de dieseltor. De bij Renault afkomstige 3.0 V6 met 238 pk en 550 Nm aan koppel blijft dus ongewijzigd, net als de 0-naar-100-sprinttijd van 8,3 tellen. Prijzen houdt Lorinser nog even voor zich, maar die zullen ongetwijfeld op aanvraag te verkrijgen zijn.

Ook interessant!

  • Lorinser GLS is minder fout dan het origineel
  • Video - stoer doen met driften gaat fout
  • Lorinser CLA 35
    Lorinser CLA 35 AMG maakt 45 bijna overbodig
  • Fabrieksnieuwe Lorinser G-Klasse pickup is goedkoper dan GLA 250

Nieuwste artikelen

  • Autonoom blijft een droom
  • Dieven al vooraf in de kraag gevat
  • Waarom rijdt deze kerstboom met 315 per uur door de straten?
  • Zo loods jij je auto door deze ijskoude kerst!
FacebookTweetPinLinkedIn

Infiniti, lorinser, tuning

Vorig bericht: « Clarkson’s Powered Up DVD: Ferrari FF vs Ferrari 458
Volgend bericht: Suzuki Regina, wat ben je lelijk van dichtbij »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    8 november 2011 om 15:05

    Ehhhmmm nee bedankt!

    Login om te reageren
  2. dawwg zegt

    8 november 2011 om 15:09

    Ehh, 2x 2 uitlaten, een nepdiffuser, een dikke spoiler, maar geen chippie ? Zijn die V6 3.0 diesels van Renault dan nog niet te chippen ofzo ?

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      8 november 2011 om 15:14

      @dawwg: Jup, een chippie doet doet soms wonderen, en het is bij de FX30d ook al eens gedaan:
      http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/29/infiniti-fx30ds

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        8 november 2011 om 19:13

        @ricardo: Mooi, 280pk en 600NM (of 650NM, andere tunert) lijkt er meer op ;)

        Login om te reageren
  3. Megakix zegt

    8 november 2011 om 15:47

    …en het merk heeft in 3 jaren al 130 auto’s in Nederland verkocht…hoer-A !

    Login om te reageren
    • reality2030 zegt

      8 november 2011 om 17:41

      @Megakix: Alles wat nieuwe is eng voor ons en zijn er heel weining die echt goeds wil proeven…

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        8 november 2011 om 23:32

        @reality2030: beetje een diepverloren VoC-mentaliteit van de Nederlanders…maar wel gebaseerd op zeeuwsche zuinigheid…en dat ligt ons ook ! :lol:

        Login om te reageren
  4. euro95 zegt

    8 november 2011 om 16:01

    Opzichzelfstaand een interessante auto, beetje gek die spoiler op die spoiler?

    Login om te reageren
  5. jdmfan zegt

    8 november 2011 om 16:55

    Doe mij dan maar gelijk de FX50S

    Login om te reageren
  6. masterstig zegt

    8 november 2011 om 18:08

    Deze Infinity heeft helemaal geen tuning nodig, dus doe dat dan ook niet! :D

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      8 november 2011 om 18:08

      @masterstig: *Infiniti

      Login om te reageren
  7. CapsLock zegt

    8 november 2011 om 20:09

    Het stuk klopt niet helemaal. Ja, de basis van de V6 dCi is van Renault afkomstig, maar het blok verschilt van de V6 dCi’s die Renault en Nissan gebruiken.
    In een Renault/Nissan heeft het blok namelijk 245pk/450Nm. In de Infiniti modellen is dit 238pk en 550Nm, doordat er e.e.a. is veranderd aan het inlaattraject, koppen en turbo setup.
    In dat licht bezien is het dus wel degelijk een Infiniti-eigen motor.

    Login om te reageren
    • CapsLock zegt

      8 november 2011 om 20:16

      @CapsLock: Overigens zit er nog wel enig potentieel in dit blok. Tijdens testruns haalde het blok namelijk 320pk/620Nm, maar dat is omwille van de uitstoot-eisen logischerwijs lager uitgevallen ;)

      Login om te reageren
  8. Tonnie zegt

    8 november 2011 om 20:59

    Ziet er wel dik uit hoor! Ik zou me ere niet in schamen.

    Login om te reageren
  9. pier zegt

    8 november 2011 om 22:29

    Doe mij maar gewoon die Vettel edition. Die achterkant is gewoon niet fraai van deze!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North