• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lorinser waagt zich aan de Lexus LS460

Auteur: RubenBaeten, gepost 15 juni 2009 om 23:09 – 31 Reacties

Afbeelding Lorinser waagt zich aan de Lexus LS460Afbeelding Lorinser waagt zich aan de Lexus LS460Afbeelding Lorinser waagt zich aan de Lexus LS460Afbeelding Lorinser waagt zich aan de Lexus LS460Afbeelding Lorinser waagt zich aan de Lexus LS460Afbeelding Lorinser waagt zich aan de Lexus LS460Afbeelding Lorinser waagt zich aan de Lexus LS460

Lorinser Lexus LS460

Lorinser, Mercedes-tuner bij uitstek, is wel een beetje klaar met de sterren uit Stuttgart en probeert eens een Japanse luxemobiel onder handen te nemen. De Lexus LS460 is de aangewezen kandidaat. Een beetje onwennig, maar, zoals ze zelf zeggen, nog niet zo erg als “het eten van Spätzle of Maultaschen met stokjes”.

De Duitsers zijn voorzichtig te werk gegaan, want ze hebben de Lexus vooral voorzien van wat aerodynamisch plastic en bieden je de keuze uit een aantal affengeile Felgen. Bumpers, sideskirts en een leuke spoiler achterop ontbreken allemaal niet, en ook de uitlaatsierstukken zijn aangepakt. De motor bleef standaard en levert dus nog steeds 381 pk, goed om de LS in 5,7 seconden naar de 100 te helpen. Niets mis mee.

Volgens Lorinser kunnen we binnenkort meer Lexus-lekkers van ze verwachten. Wij zeggen, kijk eens goed naar de concurrenten en doe je best!

The Swabian samurai

Sportservice Lorinser tunes the Lexus flagship LS460

Eating “Spätzle” or “Maultaschen” with chopsticks? Unthinkable! The Swabian art of tuning, on the other hand, suits Japanese car building perfectly, as the latest design from Sportservice Lorinser proves. For the first time the designers, who normally make extravagant tailor-made clothing for Mercedes vehicles, ventured to work on an Asian. The Lexus LS460 is a dynamic vehicle – after all, this five-metre flagship has a floor area equivalent to six Tatami mats and thereby as much as an average Japanese room. Thanks to a refined aerodynamic package from Sportservice Lorinser, the elegant bodywork exudes confidence. The front apron with the spoiler gives the countenance elegant corners and edges and together with the round fog lights makes it a face in the crowd. On the sides the LS460 shows its muscles thanks to the Lorinser side sills: with dynamic verve they go directly back into the door joint.

The expressive rear is as far from insignificant thinking as the Lorinser company headquarters are from Fujiyama. All the components however, show the bold harmonic understanding of the designer. Emphasis is placed on the one hand on the decent Lorinser rear wing on the boot lid, and on the other hand the hot-blooded rear apron. This does not just accommodate an arched air inlet with a sporty race grill, but also two characteristic double exhaust end tips, which sparkle aggressively in the sun. And the heavy cavalry at the other end of the exhaust unit is ready to go at any time. The V8 has 381 horsepower (280 kW) at its command, which catapults the car from 0 to 100 in 5.7 seconds. All in all it’s a harmonious recipe, which receives its crowning jewel in the form of the attractive light-alloy wheels from Lorinser. More creations should soon follow Lorinser’s first Lexus menu. At the on-site restaurant Mille Miglia, however, guests need not worry about having to eat “Spätzle” with chopsticks in the future.

www.lorinser.com

Ook interessant!

  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt
  • Lexus ES rijtest
    Lexus ES (2022) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Lexus, lorinser, ls, tuning

Vorig bericht: « Video: Mensen aanhouden is leuker in België en Rusland
Volgend bericht: Designer ontwerpt BMW’s R8 concurrent »

Lees Interacties

Reacties

  1. W115 zegt

    15 juni 2009 om 23:11

    Sorry maar uh, Lexus zal nooit een sportief imago krijgen, in ieder geval niet zoals BMW of Mercedes

    Login om te reageren
  2. Ferdinand1 zegt

    15 juni 2009 om 23:12

    Dit was niet echt nodig volgens mij… Als je het doet, doe het dan goed, en kijk idd beter naar de concurrentie.

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    15 juni 2009 om 23:14

    LOL @ Swabian samurai!

    Login om te reageren
  4. Scorso zegt

    15 juni 2009 om 23:17

    Schoenmaker, blijf bij je leest!

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    15 juni 2009 om 23:19

    Ik zou bijna zeggen, een logische overstap. De LS is qua design toch driekwart Mercedes… :roll:

    Login om te reageren
  6. Timmie zegt

    15 juni 2009 om 23:21

    Aan Lorinser: blijf nu toch eens van die mooie limousines af!

    Login om te reageren
  7. circlestorm69 zegt

    15 juni 2009 om 23:21

    De Mercedes tuner had blijkbaar nog wat SLR velgen over.
    Staat natuurlijk niet onder een Lexus.
    De rest is wel ok.

    Login om te reageren
  8. Jonas zegt

    15 juni 2009 om 23:31

    Een sportief image gaat lexus dan misschien niet krijgen maar das ook omdat 99% van de europese bevolking niet weet hoe een lexus rijdt. Anders zouden ze daar wel anders over denken :). Qua design staan ze inderdaad nog mijlenver achter de Duitsers

    Maar driekwart Mercedes kan ik er toch niet vinden…

    Goedja extra plastic op een wagen zal mij nooit echt kunnen bekoren.

    Login om te reageren
  9. arjens zegt

    15 juni 2009 om 23:33

    Het is misschien geen auto van Duitse makerlij. Maar ik vind het geen lelijke auto en met deze minimale aanpasssingen staat er toch een mooie auto. Dat ik dat nog eens over een Japanse auto zou gaan zeggen. Tijden veranderen.

    Login om te reageren
  10. Esprit_de_Flandre zegt

    15 juni 2009 om 23:41

    Overbodig. De LS is sowieso al een prachtige auto. Ik zou hem verkiezen boven een BMW of Merc. Maar ik ben waarschijnlijk een van de weinigen.

    Login om te reageren
  11. WizardOfOss zegt

    15 juni 2009 om 23:45

    Standaard al mooier dan een S-klasse, en ook nog eens veel smaakvoller aangepast dan de Lorinser-benzen.

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    15 juni 2009 om 23:58

    @ Jonas; Niet? Als ik een LS zie moet ik altijd aan de MB W140 denken… :|

    Login om te reageren
  13. FarmerFORCE zegt

    16 juni 2009 om 00:00

    Dit zijn pas velgjes voor onder een Lexus LS:
    Photobucket

    Login om te reageren
  14. DRU zegt

    16 juni 2009 om 00:02

    Zo, die SLR-look velgen zijn hier echt misplaatst als een malle alien.

    Login om te reageren
  15. FarmerFORCE zegt

    16 juni 2009 om 00:03

    foto is vorig jaar in de zomer in moskou genomen aan een casino. Er stond ook nog een mercedes slr, mercedes cl500, AM Vanquish, mercedes S65 amg, 2x G55 en 2 bentley’s (en een BMW 1200 RT)

    Login om te reageren
  16. E10 zegt

    16 juni 2009 om 00:16

    Wordt een beetje een sportieve hyundai, jammer wel leuk geprobeerd!

    Login om te reageren
  17. Mtyn zegt

    16 juni 2009 om 00:53

    Ik vind hem wel mooi, het heeft wel iets. Ze hebben hem de velgen van de Tesla S gegeven! ;) Dat lijkt op de bovenste foto in ieder geval zo, dat vond ik bij de Tesla er al erg goed uit zien.

    Login om te reageren
  18. Prisma zegt

    16 juni 2009 om 01:34

    Kvind het niet echt geslaagt, de originele versie is mooier.

    @E10 hoe kan je nu nen Hyundai vergelijken met nen Lexus. Net vandaag stond de Tuscon van Hyundai voor me en het viel me toch op hoe slecht de afwerking is aan de onderkant van de deuren. Op sommige plaatsen zat er een verschil op van 1CM Ten opzichte van het chassie.

    Login om te reageren
  19. Savipe zegt

    16 juni 2009 om 04:17

    Vind dit soort uitlaten dus echt walgelijk, wat is er mis met 2 uitlaten naast elkaar?

    Login om te reageren
  20. Pixed zegt

    16 juni 2009 om 08:12

    Man man, wat zijn we weer allemaal kenners… Is het dan zo moeilijk om een topic links te laten liggen als je er geen zinnig woord over kan zeggen?

    OT: Het werd tijd dat een Europese tuner zich ging mengen met dit luxe-merk. Ik had in het verleden ooit de vraag gesteld aan Brabus waarom zij bv. Lexus niet zouden aanpakken, ze hadden immers ook Startech uit de grond gestampt, en ik kreeg het on-officieel antwoord dat dit in Duitsland niet in goede aarde zou vallen met de geschiedenis (WO) in gedachten.
    Begrijpe wie het kan…

    Login om te reageren
  21. Nanning zegt

    16 juni 2009 om 08:32

    Prachtige, stijlvolle tuning van Lorinser! Zo heb je een hele dikke auto die je NIET op elke straathoek tegenkomt! Velgen kunnen best bij zo’n ingetogen ontwerp.

    @FarmerFORCE: wat doen die foute aftermarket VW Bora velgen onder zo’n stijlvolle Lexus?

    Login om te reageren
  22. FarmerFORCE zegt

    16 juni 2009 om 09:10

    @nanning: geen idee, zoals gezegd, t was in Moskou…

    Login om te reageren
  23. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    16 juni 2009 om 10:33

    Mooi, vrij subtiel gehouden met heeeeerlijke velgen!

    Login om te reageren
  24. jdm zegt

    16 juni 2009 om 10:51

    Liever een Lexus dan een kamper mercedes taxi

    Login om te reageren
  25. BenjaminvL zegt

    16 juni 2009 om 11:02

    @jdm
    Of een turken bmw, haha

    Login om te reageren
  26. BmwMPower zegt

    16 juni 2009 om 11:34

    Ik heb dikkere LS460’igs gezien die allemaal veel mooier waren omgebouwd.

    En over het sportieve Lexus gesproken, de IS-F is anders behoorlijk sportief, de LF-A ook en wie weet de opvolger van de IS-F…

    Login om te reageren
  27. Scorso zegt

    16 juni 2009 om 13:00

    De laatste Lexussen trekken toch véél meer op BMW dan op Mercedes??
    Of ben ik diegene die nu zo scheel kijkt?

    Login om te reageren
  28. Jonas zegt

    16 juni 2009 om 13:27

    @ citrofiel

    Een W140? Een balk op wielen kan ik niet gaan vergelijken met de LS :p. Maar goed over zulke dingen kan je toch niet gaan discussieren. Naar mijn mening hebben Japaners altijd al een compleet verschillende lijn gehad t.o.v. de Duitsers.

    Gr

    Login om te reageren
  29. NLBUURMAN zegt

    16 juni 2009 om 14:51

    ziet er prachtig uit! ik vind die velgen eigenlijk wel mooi er bij passen :)

    Login om te reageren
  30. BananaFlip zegt

    16 juni 2009 om 15:03

    Ziet er netjes uit.
    Het is vooral slim dat ze niet meteen over-the-top grote planken en turbo’s gaan monteren, zo lekker subtiel is er helemaal niks mis mee.
    Gewoon rustig beginnen, he jongens.

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    16 juni 2009 om 23:44

    @ Jonas; Dat is nu net het probleem: In de LS zie ik net zo’n balk op wielen! Maar goed, inderdaad is een discussie daarover niet echt mogelijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North