• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus Elise S

Auteur: autoblogger, gepost 7 juni 2006 om 18:09 – 25 Reacties

Lotus Elise S


Lotus zal op de Londen Motorshow (18 juli) de nieuwe Lotus Elise S lanceren, vanaf augustus is de wagen in Nederland beschikbaar vanaf EUR 47.288, – incl. BPM/BTW. De sprint van 0 tot 100 km p/u kost 6,3 seconden.

Lotus gebruikt technologie van de 1.8-liter 136pk Toyota motor, en bereikt daarmee een topsnelheid van boven de 200 km per uur. Het maximum motorvermogen van 136 pk (100 kW) komt vrij bij een toerental van 6.200 en het maximum koppel 172 Nm is beschikbaar bij 4.200 tpm.

Eigenschap van een Lotus is natuurlijk het lage gewicht, de Elise S weegt slechts 860 kg. Daarmee is de Lotus niet alleen één van de lichtste sportwagens ter wereld, maar ook één van de lichtste auto’s ter wereld!

Doe mij maar deze Lotus Elise, in plaats van het bekende Mazda Mx-5 alternatief. Dat zegt Van der Kooi Sportscars, die de wagen importeert, natuurlijk ook. De Lotus is overigens sneller en je hebt minder afschrijvingskosten;)

Zie hieronder meer images (via eurocarblog).
Lotus Elise S
Lotus Elise S
Lotus Elise S

Ook interessant!

  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Deze Lotus Elise occasion heeft een doorsnee topmotor
  • Lotus Final Edition
    Briljante Lotussen vieren het einde der tijden
  • Lotus E-9R
    Lotus E9-R is nog níet de nieuwe Elise

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, elise, Lichtgewicht, Lotus

Vorig bericht: « Woenspots: make my day!
Volgend bericht: Presentatie Koenigsegg CCX op Ascari Race Resort »

Lees Interacties

Reacties

  1. Type-R zegt

    7 juni 2006 om 18:41

    Wat een geweldige wagens zijn dat ook, je ziet ze veel te weinig rijden!

    Login om te reageren
  2. Reiner zegt

    7 juni 2006 om 19:11

    Slecht voor je rug

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    7 juni 2006 om 19:13

    een mx-5 heeft nog steeds een duidelijk lagere prijs dan de Elise….. dus da’s een klein beetje appels en peren. Maar laat ik een paar alternatieven voorstellen. Zeg me maar eens of je de Elise kiest ipv de Z4 (in de goedkoopste uitvoering) of de SLK (ditto) of de nieuwe Opel GT of een Audi TT cabrio met 150pk…… dan is voor mij de keuze niet moeilijk en staat er een Elise!

    Login om te reageren
  4. Wouter zegt

    7 juni 2006 om 19:18

    Hmmm, zou die duur zijn in de lease? :-)

    Login om te reageren
  5. christoff zegt

    7 juni 2006 om 19:23

    hij zou wel wat meer PK’s mee krijgen. mijne audi A3 2.0tdi 136PK haal ik al 209 km/h

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    7 juni 2006 om 19:26

    en daar laat het koppel zich zien christoff, vermogen van diesel en benzine kan je eigenlijk niet vergelijken…

    Login om te reageren
  7. db zegt

    7 juni 2006 om 19:28

    @ Woody: ditto betekend in het lattijn ” ik spreek ” dus of wel moet het “idem” zijn (hetzelfde/dezelfde) ofwel “idem ditto” ( ik zeg hetzelfde), weer een hersensel erbij :P en volgens mij is de Z4 de beste aankoop wat betreft de prijs voor een roadster met de luxe van BMW en volgens mij heeft de traagste (of minst snelle ) Z4 meer dan 136pk dus ik zou voor de BMW gaan.
    de elise is wel een mooie wagen moet ik zeggen

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    7 juni 2006 om 19:32

    @db, dank voor de tip. Weten is één en toepassen is iets anders.

    Dit isoverigens ook van toepassing op mensen die BMW geweldig vinden. Ook al weten ze dat een auto (de Z4) minder goed rijdt……. iets anders kiezen dan een BMW zit er niet in.. ;-)

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    7 juni 2006 om 19:40

    er zijn ook versies met 192 pk en met 218 pk te krijgen…… ten opzichte van het gewicht moet dat eigenlijk wel genoeg zijn………

    @wouter ik denk dat de toeslag voor banden en de benzinekosten al reden genoeg zijn om op een onacceptabel tarief (incl. brandstof te komen). Toch gek, want afschrijven doen ze nauwelijks…….

    Login om te reageren
  10. Rob zegt

    7 juni 2006 om 19:53

    Jongens, jongens, pk’s zijn niet zaligmakend! Het is in een elise helemaal niet leuk om 200+ te rijden, met zo’n auto moet je de kleine wegen met veel bochten opzoeken dat is pas fun!

    Login om te reageren
  11. luwek zegt

    7 juni 2006 om 19:58

    jaah idd…de versnellings bak is ook afgestemt op snel acceleren en niet op hoge snelheden halen

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    7 juni 2006 om 20:00

    @Rob: daar heb je helemaal gelijk in!

    Afgelopen weekend nog even gespeeld met de cabrio, samen met een Caterham(of iets vergelijkbaars). Die auto is veel sneller dan de mijne, maar het was toch wel ff leuk om er “voor te gaan zitten” en ff door te trappen. Voor hem zal het minder uitdagend geweest zijn denk ik, want iemand volgen is een stuk makkelijker en hij was ook duidelijk sneller…. Maar met het dak open in het zonnetje op een bochtig weggetje in een prachtige omgeving was ik ook bij 60km/u wel blij….

    Login om te reageren
  13. Koen zegt

    7 juni 2006 om 21:08

    Kortom:

    Elise S:
    – Hoog specifiek vermogen
    – Mooi
    – Duur

    Elise S = meer een sportwagen en zal eerder de mensen aantrekken, die het niet zo hebben om ruimte, comfort en luxe… Z4 = een auto die dit allemaal biedt, alleen is hij niet zo snel als de Elise. Maar toch ik vind de Z4 en de Elise een klein beetje lijken op appels en peren…

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    7 juni 2006 om 22:06

    @koen: dat is idd wel een beetje zo, maar beide zijn het auto’s voor erbij (voor de meeste mensen) en dan is de ruimte en het comfort al veel minder belangrijk. Wil je met je auto op vakantie dan is de Elise gelijk uitgeschakeld, maar wil je echt lol hebben op een Trackday dan wil je echt niet opgescheept zitten met een goedkope uitvoering van de Z4……..

    Login om te reageren
  15. Ruben zegt

    7 juni 2006 om 22:18

    Een basic versie van een auto die bedoeld is om sportief te rijden zou er voor mij nooit in zitten. Sta je straks met je Z4 2.0 naast een 3.0, dan denk je had ik toch maar even doorgespaard. En een BMW zonder zes-in-lijn is het sowieso net niet.

    Zo’n Elise S daarentegen… Exclusief, snel en veel lol, zou absoluut mijn keuze zijn voor dit geld!

    Maar feit blijft, voor veel minder koop je toch die MX-5 en ben je ook blij. :-)

    Login om te reageren
  16. silasse zegt

    7 juni 2006 om 22:22

    dit is geen wagen voor alledaags gebruik.
    maar als ik moet kiezen zou ik de z4 pakken
    al vind ik het een heel lelijke wagen

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    7 juni 2006 om 22:23

    mx-5 vs autoblogger ehm…..2-0? ;-)

    Login om te reageren
  18. w0o0dy zegt

    7 juni 2006 om 22:30

    iedereen die een Elise heeft gereden zal naar een dagje gummen op het circuit de Elise kiezen. De auto is ook wel geschikt voor dagelijks gebruik, maar je moet niets mee willen nemen, want dat is echt een drama.
    Is de nieuwe Opel GT al leverbaar? Die heeft 260pk aan boord maar kost minder dan 40.000 euro……. als je dan toch een sportwagen voor dagelijks gebruik zoekt…….. wat doet dat ding in de lease?

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    7 juni 2006 om 23:05

    @Wouter: klein beetje off-topic, maar nav de opmerking over leasen… een mx-5 of toch maar een z4 leasen?
    http://www.badongo.com/file/823317

    Login om te reageren
  20. JeffreyG zegt

    7 juni 2006 om 23:25

    zo goedkoop en toch zo zeldzaam
    ik weet watvoor auto er in mijn garage komt te staan :cool:

    Login om te reageren
  21. Mark zegt

    7 juni 2006 om 23:51

    Z4 = veilig
    Elise = stijl en lef

    Login om te reageren
  22. Mpower zegt

    8 juni 2006 om 14:19

    Elise kan je niet verglijken met een Z4 en ook niet met een MX-5. Elise is gebouwd voor het bochtenwerk waar de andere 2 auto’s alleen maar van kunnen dromen. Voor het dagelijk gebruik heb ik wel het liefts een Z4, mja dat lijkt me logisch.

    Login om te reageren
  23. JeffreyG zegt

    8 juni 2006 om 14:30

    een Elise is een auto voor de fun (die niet al te duur is)
    hij is namelijk niet bepaald comfortabel (check het interieur)
    de Z4 is een luxe cabrio en de MX-5 de betaalbare
    persoonlijk ga ik toch voor de Elise, omdat ik het niet zo op de Z4 heb en de MX-5 te klein voor me is :P

    Login om te reageren
  24. Peter zegt

    3 juli 2006 om 09:05

    De Elise is een sportwagen, Z4 en MX-5 zijn vervoermiddelen… in het beste geval een leuke cabrio, maar zeker geen sportwagen, kan het weten, heb al met allemaal gereden, maar ik verkoop mijn Elise enkel voor een andere Lotus… try it, taste it, believe it…!

    Login om te reageren
  25. Elin zegt

    25 oktober 2007 om 22:13

    Mijn persoonlijke favoriet! Heerlijk sportief op zn wieletjes.. Sexy! :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North