• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus Evija versus hobbelig paadje: 0-1

Auteur: Loek, gepost 24 mei 2024 om 16:42 – 16 Reacties

Het gebeurt niet vaak dat je getuige bent van een lullige supercar-faal, maar het is gelukt: met een Lotus Evija!

Dit weekend is het tijd voor het Concorso d’Eleganza: Villa d’Este. Waar de regio rondom het Comomeer helemaal volstroomt met de meest exotische auto’s. Je kunt er je ogen uitkijken. Vandaar dat onze eigen hoofdredacteur @michaelras momenteel aldaar aanwezig is. En je kunt een aardige hall of fame compileren van de foto’s die we krijgen in de Autoblog-groepsapp.

Ken jij deze exoot nog? Via Autoblog Spots

Lotus Evija

Ook is er een Lotus Evija aanwezig, de 2.000 pk sterke elektrische hypercar van het herboren Britse merk. Met de welbekende supercar-concessies: weinig zicht naar buiten, enorm brede koets en natuurlijk zo laag bij de weg liggend dat elk hobbeltje een uitdaging is.

Schade

En dat moet dan een typisch Italiaans dorpspaadje uit. Waar het ‘asfalt’ een soort vergane lappendeken is. Het soort terrein waar je voorzichtig moet zijn. Michael dacht even de Lotus Evija te filmen terwijl deze uit het paadje probeert te kruipen. Het gaat nét goed! Tot het niet goed gaat.

De auto blijft namelijk hangen achter een ijzeren stang waarmee het hek dichtvalt. Deze wipt zo het kenteken van zijn houder en het akelige geluid van metaal dat over metaal schraapt als gevolg. Goed, het is niet een schade waar een auto total loss aan gaat, maar vervelend is het wel.

Die moet dus nog even opgelapt worden voordat deze zijn shine kan pakken op het concours.

Ook interessant!

  • Autoblog Spot van de Week: Lotus Evija
  • Lotus Evija X: sneller dan de recordhouder op de Nürburgring
  • Video: Lotus Eletre op Nederlands kenteken
  • Lotus gaat Porsche achterna met dealernetwerk in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Evija, Lotus, schade

Vorig bericht: « Is Tesla zijn ambitie kwijt?
Volgend bericht: Hyundai N supercar is ware achtbaan: tóch in productie? »

Lees Interacties

Reacties

  1. tortuga zegt

    24 mei 2024 om 16:47

    Wordt die al geleverd dan? Of is dit een fabrieksmodel? Wel erg als je dit zo moet meemaken.

    Login om te reageren
    • banderas zegt

      24 mei 2024 om 16:58

      Dit is een Evija van Lotus zelf, voor testritten/events e.d.

      Login om te reageren
    • michaelras zegt

      24 mei 2024 om 17:02

      Ja ik krijg op dit moment slachtofferhulp

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        24 mei 2024 om 21:19

        Gelukkig! Maakte me echt zorgen om jou!

        Login om te reageren
  2. lekkerlinksrijden zegt

    24 mei 2024 om 16:56

    Dus totaal overbodig ding, op de openbare weg heb je er geen drol aan en op het circuit is alles binnen een half uur oververhit ( dat denk ik dan )

    Login om te reageren
  3. p993 zegt

    24 mei 2024 om 18:09

    Daar sta je dan met je tweeduizend peekaas.
    Serieus; een hoogteregeling zal wel teveel massa zijn voor Lotus.

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      24 mei 2024 om 22:25

      Het is en blijft een Brit he? De kans dat het erop zit is groot. De kans dat het nu al kapot is bijna even groot.

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      25 mei 2024 om 16:33

      Tja, snap ‘k ook weinig van. Dat ding ligt wel erg laag en dan zonder lift-vering. Al is het de vraag of lift aan de voorzijde het schrapen van de achterkant had voorkomen :-)

      Login om te reageren
  4. Petrovski zegt

    24 mei 2024 om 21:08

    Die rode Maserati (?) vind ik eigenlijk interessanter. Is daar nog meer beeld van?

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      24 mei 2024 om 21:49

      @Petrovski: de link naar die foto’s op Autoblog Spots staat eronder :)

      Login om te reageren
  5. racenderechter zegt

    24 mei 2024 om 21:50

    Ik zou de 1-1 wel eens willen zien.

    Login om te reageren
    • michaelras zegt

      24 mei 2024 om 22:12

      ik denk dat vannacht een Lotus medewerker met een slijptol een stukje ijzer gaat weghalen in Cernobbio…

      Login om te reageren
      • degrotemuis zegt

        25 mei 2024 om 11:03

        Of morgen achteruit eruit rijden, de auto is er ook vooruit in gekomen toch?

        Login om te reageren
  6. petroldrinker zegt

    25 mei 2024 om 09:57

    Blijf die Evija een schitterend model vinden, maar totaal niet interessant kwa auto door de aandrijving

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      25 mei 2024 om 17:54

      @petroldrinker: Haha ja hoor 2000pk,vast niet interessant om te rijden

      Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        26 mei 2024 om 14:30

        @fanboy ik ga liever rijden in een elke ICE auto waar nog wat beleving uitkomt in de vorm van geluid, schakelen etc dan in zo een steriel ding rijden (ik noem hem steriel omdat ik dat van elke EV vind, te saai voor woorden, en waan me altijd in een ziekenhuis in zo een onding) snel accelereren is 10x leuk in een rechte lijn om te proberen dan heb ik dat wel weer gezien, voor een leuke rij ervaring is meer nodig dan puur en alleen veel PK’s

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North