• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus Evora GTE Road Car Concept: 420 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 augustus 2011 om 18:35 – 28 Reacties

Lotus Evora GTE conceptdinges


In den beginne was er de Evora. En Lotus zag dat het goed was, dus kwam er een race-variant. Van deze Evora-racer is nu een afgeleide voor de straat gemaakt, vernoemd naar de klasse waarin zijn racebroer deelneemt: maak kennis met de Lotus Evora GTE Road Car Concept, die op Pebble Beach zijn debuut maakt.

In het midden van de Evora ligt een V6-blok dat 420 paarden op de krukas los laat. Evenveel als een M3 of een R8, maar dan met twee cilinders minder. Weten we nog meer? De achterwielen worden aangedreven middels een sequentiële AMT-versnellingsbak. OM een beetje aan de weg te kunnen kleven liggen hier Pirelli P-Zero Corsa’s onder.

Om het onafgeveerde gewicht te drukken belooft Lotus bovendien ultra-lichtgewicht gesmede lichtmetalo’s met een centrale wielmoer. Om hier aan toe te voegen: “this is a serious race car that makes for a very serious road car.” Aha, doe er eens snel het woordje ‘concept’ afhalen dan!

Ook interessant!

  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Deze nieuwe Lotus werd pas na 7 jaar (!) verkocht
  • Radford Lotus Type 62-2
    Radford Lotus Type 62-2 heeft 600 pk (op 1.000 kg!)
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, evora, Lotus, pebble-beach

Vorig bericht: « Rijtest en video: Citroën DS3 eHdi vs Alfa Romeo MiTo
Volgend bericht: Europa gaat ESP, PSM en ASC verbieden »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    15 augustus 2011 om 18:38

    erg mooi concept, vooral de voorkant.. in het midden lijkt hij een beetje ondervoed..

    Login om te reageren
  2. SimonMc zegt

    15 augustus 2011 om 18:49

    Now we’re talking.

    Login om te reageren
    • PeugeotGTI zegt

      16 augustus 2011 om 10:13

      @SimonMc:
      Indeed!
      Hier zat eigenlijk iedereen op te wachten.

      Login om te reageren
  3. dilopa zegt

    15 augustus 2011 om 18:51

    Deze ‘foto’ is maar om iets te laten zien..
    De uiteindelijke versie zal op het salon van Frankfurt voorgesteld worden..

    Er komen binnen de 2jaar nog andere versie’s van de Evora.
    Prachtige auto trouwens!

    Login om te reageren
  4. luc2000 zegt

    15 augustus 2011 om 19:28

    Op hun eigen site staat nog een foto van een rode versie, die ik eerlijk gezegd meteen al een stuk mooier vind: http://www.lotuscars.com/news/en/pebblebeach2011

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      15 augustus 2011 om 19:56

      @luc2000: Ziet er inderdaad een stuk beter uit.

      Login om te reageren
    • MarkieS zegt

      15 augustus 2011 om 20:34

      Login om te reageren
  5. norge zegt

    15 augustus 2011 om 19:44

    Past hier 195 cm in? zoja ,perfecte prachtbak.Zo niet :(

    Login om te reageren
  6. xilver zegt

    15 augustus 2011 om 19:56

    Mooie wagen, stuk beter dan de standaarduitvoering.

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    15 augustus 2011 om 20:10

    kom op Lotus .. sluit af met die oudbollige meuk ..
    en trap die nieuwe modellen op de markt ..

    niet dat ik er dan 1 koop hoor ..

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      15 augustus 2011 om 20:14

      @lincoln: zeg wil je wel even op je woorden letten :(

      Login om te reageren
    • luc2000 zegt

      15 augustus 2011 om 20:27

      @lincoln: Ik heb tot een maand of 4 geleden autoblog gevolgd; ga nu weer eens rustig beginnen met berichten lezen, maar was jij niet geband, of zoiets? Kan me iig herinneren dat je opeens geen comments meer plaatste waar ik het niet mee eens was.

      Login om te reageren
    • StijnB zegt

      16 augustus 2011 om 10:10

      @lincoln:
      Klopt zijn niet meer dan zoethoudertjes omdat we nog (te lang) op hun beloofde modellenoffensief moeten wachten. Triest wel dat de te zware Evora nood heeft aan veel pk’s, het gedachtengoed van Lotus gaat verloren…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        16 augustus 2011 om 14:25

        @StijnB:

        dat onder de 1000 kg zitten gaat niet meer lukken tegenwoordig ..
        next step .. een Lambo killer ..

        toch leuk dat een bedrijf daar serieus geld in pompt ..

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          16 augustus 2011 om 15:52

          @lincoln:
          Mogelijk niet, alhoewel dat voor Lambo-geld heus wel mogelijk zou zijn. Maar zwaarder wegen dan je concurrenten is als Lotus not done, het is alsof catwalkmodellen plots meer dan de gemiddelde vrouw gaan wegen.
          Waarom nog een krachtpatser erbij, er zijn er al zoveel op de markt (met flink wat ervaring op zak). Door je net de profileren als (relatief) goedkoop lichtgewicht alternatief heb je een unieke positie…

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            16 augustus 2011 om 16:04

            @StijnB:

            aan hun motoren gamma is idd te zien dat ze niet echt een Lambo-killer willen gaan worden ..
            denk ook dat Lotus jouw insteek gaat handhaven ..

            maar ik vind de nieuwe line-up zo allejezus mooi ..
            dat ik gewoon wil/geloof/hoop dat ze elke concurrent een poepie laten ruiken ..

            Login om te reageren
  8. jobh zegt

    15 augustus 2011 om 20:52

    Zet maar voor de deur. Ik vind hem echt ziek

    Login om te reageren
  9. MarkieS zegt

    15 augustus 2011 om 20:54

    Ben jij soms degene die zijn eigen woorden “Meer geïnteresseerd in de techniek dan in het uiterlijk van auto’s” direct na registratie al twee keer heeft geloochenstraft?
    BTW Lincoln, het is oubollig, wat je een zorg zal zijn, maar gelijk heb je.

    Login om te reageren
    • luc2000 zegt

      15 augustus 2011 om 21:04

      @MarkieS: Hmm, ik maak geen vrienden op mijn eerste dag.
      Dat ik meer geïnteresseerd ben in techniek betekent toch niet dat ik niks mooi vind? Zoek maar niet te veel achter mijn vorige bericht, misschien was het inderdaad een beetje overgereageerd. Misschien komt het omdat Lotus mijn favoriete merk is ;)

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      15 augustus 2011 om 21:27

      @MarkieS: qua oubollig heb je gelijk. Het is alleen wel logenstraffen…of verloochenen :)

      Login om te reageren
      • PeugeotGTI zegt

        16 augustus 2011 om 10:19

        @sir_smokalot:
        +1 voor de educatieve waarde van uw post.
        Niet afkraken of uitlachen, maar bijbrengen.
        Hulde!

        Login om te reageren
  10. MarkieS zegt

    15 augustus 2011 om 20:55

    bovenstaand @luc2000

    Login om te reageren
  11. ericc zegt

    15 augustus 2011 om 21:09

    Zal ook minder wegen dan een R8 of M3. Dus ook een pak sneller op circuit. Bouwen dat ding, of heeft er iemand dat al gezegd?

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      15 augustus 2011 om 21:58

      @ericc: hoeft niet direct he… hangt af van koppel en dergelijke en daar heeft met name de R8 er wel veel van. en ophanging, tractie spelen ook een rol.

      OT: gaaf! niet denken maar doen?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        15 augustus 2011 om 22:34

        @NLBUURMAN: de Evora S met 345pk kan de 420pk R8 al aardig bijbenen.. dus met 420pk aan boord maakt die Evora GTE waarschijnlijk gehakt van de de R8 op het circuit.

        En het is niet eens alleen het lagere gewicht (R8 heeft een betere pk/ton verhouding) of de rechtuitsnelheid.. puur op remmen en handling dus.

        Login om te reageren
  12. mightymike zegt

    16 augustus 2011 om 09:26

    Eindelijke iets anders dan die kartende doodskist elise zeg, echt sport auto’s

    Login om te reageren
  13. Modus zegt

    16 augustus 2011 om 18:29

    Ik vind het zo’n onsamenhangend ding qua design. Het is net of ze een standaard dikke en brede auto in de middensectie smaller hebben gemaakt, ipv een een ‘normale’ auto breder en dikker.

    En een Elise vind ik dus wèl geslaagd.

    Login om te reageren
  14. luc2000 zegt

    18 augustus 2011 om 20:19

    Meer foto’s: http://www.autoblog.com/2011/08/18/lotus-unveils-evora-gte-road-car-concept-at-the-jet-center/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North