• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus Evora S en cabriolet

Auteur: Wouter, gepost 6 augustus 2008 om 17:16 – 23 Reacties

Lotus Evora
De Evora rijdt nog niet eens rond en nu al heeft Lotus de komst van andere varianten bevestigd.

Zo is tijdens het ontwerp van de Evora al rekening gehouden met een open variant. Toch mogen we even geduld hebben, want pas in 2011 komt de Evora convertibel eventueel op de markt. Het platform van de Evora is overigens flexibel genoeg om nog meer varianten te ondersteunen. Ook een Esprit opvolger met V8 zou worden gebaseerd op het onderstel van de Evora.

Op kortere termijn volgt er een Evora S, die geen 280 pk maar 320 pk zal krijgen. Wil je nog meer vermogen, wacht dan tot Lotus de supercharged Evora uitbrengt. De 3.5 V6 van Toyota kan zonder probleem met een supercharger worden uitgerust, waarmee het vermogen op 400 pk komt. De Evora SC wordt daarmee een ware 911 Turbo concurrent met een 0-100 tijd in minder dan 4 seconden. (via autocar.co.uk)

Ook interessant!

  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Deze nieuwe Lotus werd pas na 7 jaar (!) verkocht
  • Marktplaats Lotus
    Deze oude Lotus op Marktplaats heeft bijna geen kilometers
  • Radford Lotus Type 62-2
    Radford Lotus Type 62-2 heeft 600 pk (op 1.000 kg!)

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

esprit, evora, Lotus

Vorig bericht: « Nieuwe Opel Astra al in Nederland
Volgend bericht: Vrouwen kunnen geen lekke band wisselen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ollie zegt

    6 augustus 2008 om 17:20

    Convertible ;)

    Login om te reageren
  2. slk zegt

    6 augustus 2008 om 17:23

    Zeer geslaagde auto.Een beetje comfort is niet weg.Heb gisteren meegereden met een elise s1 op het cirquit.Wat een auto.Alleen op het einde van de dag had ik wel een houten achterwerk.

    Login om te reageren
  3. DJD zegt

    6 augustus 2008 om 17:26

    400 pk!! Dat wordt best een heet scheurijzer dan…

    Login om te reageren
  4. Klassiekerrally zegt

    6 augustus 2008 om 17:27

    Love it!

    @ slk: ik vond een Elise tot nu toe nog best comfy, vergeleken met een Donkervoort ;)

    Login om te reageren
  5. Useless zegt

    6 augustus 2008 om 17:36

    Spellingscontrole: de komt van andere varianten bevestigd.
    moet zijn: de komSt ;)
    –edit: dank u, is inmiddels gefixt!–

    /ontopic: mooie auto. Lijnen staan me erg aan!

    Login om te reageren
  6. mark zegt

    6 augustus 2008 om 17:52

    En lotus kennende zal hij vast ook nog eens beter sturen dan een 911 Turbo, wat trouwens ook een superauto is.

    Login om te reageren
  7. BMW liefhebber zegt

    6 augustus 2008 om 18:05

    Blijft wel een Lotus uiteraard, Engels en dus bouwkwaliteit niet top. Doe mij dan maar een 911 Turbo, dan heb je ook gelijk die quattro aandrijving erbij.

    Login om te reageren
  8. Carrera R zegt

    6 augustus 2008 om 18:09

    quattro aandrijving is voor mietjes :)

    verder kan je natuurlijk ook gewoon de evora die nu uitkomt kopen en er een supercharger laten opzetten door een tuner.. :)

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    6 augustus 2008 om 18:12

    Toe maar, toe maar. Gaat dit Lotus weer succesvoller maken? Ik hoop het.

    Login om te reageren
  10. bleegh zegt

    6 augustus 2008 om 18:20

    een lotus cabrio? Lotus moet het toch hebben van de handling, die cabriokap zal de stijfheid niet ten goede komen. laat staan het extra gewicht? wtf…

    Login om te reageren
  11. Niemand zegt

    6 augustus 2008 om 18:29

    Mooie auto, maar waarom 2+2 het is al moeilijk genoeg om in een Lotus voorin te gaan zitten, laat staan achterin en de beenruimte. Alleen maar extra gewicht lijkt me wat niemand ooit kan gebruiken..

    Login om te reageren
  12. trommelt zegt

    6 augustus 2008 om 18:46

    Prachtige wagen ! Gefeliciteerd aan de Vlaamse ontwerper !
    Daar kunnen jullie kezen wat van leren…

    Login om te reageren
  13. SimonMc zegt

    6 augustus 2008 om 18:48

    Heb vandaag gelezen dat het design is gedaan door de Belg Steven Crijns.

    Login om te reageren
  14. bram zegt

    6 augustus 2008 om 19:49

    prachtige auto, kan het niet anders zeggen!

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    6 augustus 2008 om 20:16

    Zeg, maar is die SC nu ook officieel of is dat slechts een van jouw voorspellingen, wouter? Aangezien hij in de titel niet staat…

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    6 augustus 2008 om 20:30

    Hm. AW maakt het niet gemakkelijker. Die zegt dat de S de SC is en dat de 320 pk versie, ehm, geen naam heeft? :?

    Ah, en jullie zelfvermelde bron zegt ook dat de 320pk slechts een andere versie is, en dat de supercharged versie de S is, en niet de SC. Dus, wouter, waar heb je dat vandaan?

    Login om te reageren
  17. tom zegt

    6 augustus 2008 om 21:32

    lijkt me een domme zet van lotus, meteen zeggen dat er x varianten uitkomen zal mensen aanzetten hun aankoop uit te stellen, wat slecht is voor de zaken. mensen kunnen nu bewust w8 op een sterkere variant of cabrio.

    Login om te reageren
  18. Wouter zegt

    6 augustus 2008 om 21:59

    @Citrofiel: Elise met supercharger heet SC, Elise met iets meer pk’s heet S. Dat leek me logischer dan dat een van de versies geen naam kreeg.

    Login om te reageren
  19. Timmie zegt

    6 augustus 2008 om 22:10

    Is het wel slim om meteen te vermelden dat (en wanneer) er een S-variant komt?

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    6 augustus 2008 om 23:31

    @ wouter; Mij eerlijk gezegd ook, maar in je bron stond het niet… Nou ja, dan heeft Autoblog het maar als enige goed!

    Login om te reageren
  21. Nick zegt

    7 augustus 2008 om 00:52

    @bleegh: Ja, dat is normaal gesproken een enorm probleem t.o.v. auto’s met een dak.

    Met bij Lotus kunnen ze dat opvangen zonder de stijfheid erg te beïnvloeden.
    Geen idee hoe ze het voor elkaar krijgen, maar dat framewerk is in ieder geval wel een knap staaltje ingenieurswerk.

    Login om te reageren
  22. Junkreader zegt

    7 augustus 2008 om 01:13

    Nick, klim maar eens over de “treeplank” en je hebt je antwoord….
    liefst met gesloten dakje… :-P

    Login om te reageren
  23. Eric zegt

    7 augustus 2008 om 09:52

    Bij Elise is de S een instapversie. De Elise R heeft meer PK’s zonder supercharger en de SC is een R met supercharger.
    Bij de Evora kan je gerust een Rotrex supercharger monteren. Als je naar de site gaat van de firma of het filmpje op autojunk van de Driftkoning naar Denemarken , zie je dat er met een Elise/Exige veel mogelijkheden zijn.
    Sommige gooien de Toyotamotor eruit en planten er een Honda V-tec in van de S2000. Met een Rotrex geeft dit 330pk voor de Elise/Exige.
    Van de Evora zou ook een targa versie mogen komen! Zodra hij bij de Antwerpse dealer staat ga ik informatie halen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North