• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus gaat Tesla achterna met eigen snellader

Auteur: RubenPriest, gepost 28 november 2023 om 11:02 – 9 Reacties

Lotus gaat Tesla achterna met eigen snellaadnetwerk

De Tesla Supercharger van Lotus in vorm van een snellaadnetwerk.

Je kunt als autofabrikant je hoop vestigen op aanbieders van snelladers (Fastned, Shell Recharge), je aansluiten in een verenigde aanpak (IONITY) of zelf een snellaadnetwerk beginnen (Tesla Supercharger). Lotus kiest voor dat laatste. Hebben we weer een nieuwe kandidaat om te testen met de Autoblog Snellaadtest!

Lotus snellader

Met toekomstbestendige snelladers komt Lotus meteen keihard binnen. Het merk zegt eigen snelladers te hebben ontwikkeld met een DC snellaadcapaciteit van 450 kW. Zo snel kunnen de elektrische auto’s die nu op de markt zijn nog niet laden. Daarnaast kunnen tot vier EV’s tegelijkertijd opladen bij zo’n snellader van Lotus.

Lotus snellader

Het merk zegt het zelf getest te hebben met de Eletre R. Deze zou in 5 minuten 142 kilometer range erbij kunnen laden met de paal van Lotus. Van 10 tot 80 procent laden is in 20 minuten gedaan. Dit hoeft overigens niet specifiek bij de lader van het merk. Bij een andere 350 kW lader moet je hetzelfde resultaat kunnen boeken. In theorie.

De eerste snelladers van Lotus staan in thuisland China. Pun intended. Volgend jaar zijn we in Europa aan de beurt. Vanaf het tweede kwartaal van 2024 rolt Lotus zijn eigen snelladers uit in ons continent en in het Midden-Oosten.

Exacte locaties en wat snelladen bij Lotus in Europa moet gaan kosten is nog niet bekendgemaakt. Het is in elk geval een nieuw verdienmodel voor het van oorsprong Britse automerk. Naast elektrische auto’s gaat Lotus nu ook stroom verkopen.

Lotus snellader

Het betekent bovendien een nieuwe concurrent voor Fastned, Shell, Tesla, IONITY, Total Energies en noem ze maar op. Dat kun je eigenlijk alleen maar toejuichen. Naast een betere laadinfstractuur kan het ook voor concurrerende prijzen zorgen. Eens kijken hoe interessant Lotus zichzelf in de markt gaat zetten op dit gebied, ik ben benieuwd!

Ook interessant!

  • Tesla gaat je laadpalen van derden aanraden
    Tesla gaat je laadpalen van derden aanraden
  • Lotus gaat Porsche achterna met dealernetwerk in Nederland
  • Deze kleurtjes op de Tesla Model Y worden flink duurder
    Tesla gaat auto's dumpen. Tot wel 7.500 korting!
  • Nee maar: Tesla gaat reclame maken

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Lotus, snelladen, snelladers

Vorig bericht: « Gespot – Audi TT RS met een lekker zomers kleurtje
Volgend bericht: Zoveel heeft Verstappen voor zijn team verdiend »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    28 november 2023 om 11:09

    Ik rij nog niet elektrisch. Betekent dit weer een extra laadpas in de portemonee of extra app op je telefoon, of kun je inmiddels net als bij een tankstation gewoon met je bankpas laden?

    Login om te reageren
    • RutgerK zegt

      28 november 2023 om 22:57

      Wel weer een abonnementje nodig voor een betere prijs. Ik zag recent een EV test waar er reclame werd gemaakt voor Shell rechargers en de ‘enorm handige app’. Hrt was heelmkort in beeld maar er atond toch heel duidelijk een prijs van 72 cent per kWh. Schandalige prijsverschillen.
      Het wordt tojd dat de EU de markt opengooiit en verplicht dat betaling met een betaalpas mogelijk is. In Noorwegen is dat laatste al wet.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 november 2023 om 06:40

      De meeste laadpassen doen het gewoon overal. Andere betaal mogelijkheden zie je streeds meer, ik zag in Duitsland al een Fastned met een pinpas lezer voor contactloos betalen. Die apps zijn handig voor mensen die veel geduld hebben en aan hun telefoon vastgeplakt zitten.

      Login om te reageren
  2. banderas zegt

    28 november 2023 om 11:43

    Bij veel kan dat inderdaad gewoon.

    Login om te reageren
  3. Joris24 zegt

    28 november 2023 om 11:50

    Niet gek dat een chinees merk hun eerste technieken in China gaat testen en uitrollen. Ik heb weinig meer met het moderne lotus. Niet omdat het elektrisch is/wordt, maar het is gewoon de zoveelste chinese eenheidsworst zonder USP geworden. Zelfde met MG of polestar. Leuk om wat te kiezen te hebben, maar vlees noch vis al dit spul. En ik ben heel benieuwd naar de vraag van Edge; kun je nu ook gewoon met je bankpas je e-auto opladen ondertussen? Of moet dat via tokens / telefoon / andere pajes?

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      28 november 2023 om 13:58

      De eletre kun je niet een eenheidsworst noemen.

      Login om te reageren
  4. Jozo zegt

    28 november 2023 om 12:55

    Is dat een powerwall op de 1e afbeelding?

    Login om te reageren
  5. rutgerg zegt

    28 november 2023 om 18:46

    Logisch. Zo kunnen ze nog wat centjes verdienen. Van die 3 Eletres die in Europa verkocht worden moeten ze t niet hebben.

    Zegt een chinees wel Lotus of wordt dat Rotus… grapje he…

    Login om te reageren
    • maotje zegt

      29 november 2023 om 06:57

      Is gewoon investeren in de toekomst. Alle modellen na de emira worden tenslotte elektrisch. Kun je toch beter vooruitlopend zorgen dat je daar aandacht voor hebt gehad?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North