• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus krijgt Ferrari-designer

Auteur: Alwood, gepost 15 december 2009 om 22:44 – 21 Reacties

KIEKEBOE!

Lotus Design boert goed. Niet alleen ontwerpen ze de Lotussen, de design afdeling van de Britse sportwagenfabrikant tekent ook auto’s voor andere fabrikanten. Een beetje net zoals Lotus Engineering ook technieken ontwikkelt voor iedereen met interesse en geld. Misschien dat ze zelfs wel je koffiezetter willen tekenen. Nu hebben ze Donato Coco aangetrokken om de afdeling te leiden. Donato wie? Nou de man die aan de wieg stond van bijvoorbeeld de piepjonge Ferrari 458 Italia.

Verder heeft Donato Coco ook aan de 599XX gewerkt bij Ferrari, en heeft hij een flinke invloed op Citroën’s in de jaren ’90 en begin 21e eeuw gehad. Coco gaat 4 januari aan de slag. Hij krijgt daarmee meteen de leiding over al het design binnen Lotus. Ze hebben al de Evora, een in mijn ogen erg mooie auto. De vraag is nu of Donato Coco nog zijn zegje kan doen over het design van een nieuwe Elise. Ook de nieuwe Esprit krijgt wellicht wat Italiaanse flair mee. Huiswerk voor de kerstvakantie is natuurlijk een leuk stickerpakket voor de nieuwe F1 auto ontwerpen. Dan is het komend seizoen ook weer leuk om daar naar te kijken.

Ook interessant!

  • De Ferrari F40 van Gerhard Berger
    Video - Ferrari F40 krijgt een grondige poetsbeurt
  • Een EV met een Formule 1-livery: mag dat?
  • Ferrari 812 Superfast krijgt Poolse interieurbehandeling
  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

donato-coco, Ferrari, Lotus

Vorig bericht: « Video: Subaru Impreza gesloopt door motorcrosser
Volgend bericht: Begin je dag goed met een BMW M5-impressie (F10) »

Lees Interacties

Reacties

  1. JPM zegt

    15 december 2009 om 22:47

    En wat is de reden dat hij weg wil bij Ferrari? Is daar iets over bekend?

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    15 december 2009 om 22:51

    Hehe, ik begrijp wel waarom Lotus hem wilde. Z’n portfolio is niet niks. De 430 Scuderia, California, 458 Italia en 599 XX zijn zeker niet de minste auto’s!

    Login om te reageren
  3. G. de Groot zegt

    15 december 2009 om 22:51

    En de nieuwswaarde is dat de ontwerper van de 458 in tegenstelling tot wat algemeen verondersteld wordt wél beschikt over ogen?

    Login om te reageren
  4. JDM__Wotevajjjj zegt

    15 december 2009 om 22:52

    Die 458 is egt über-mooi en gigantisch snel..
    kben op dit moment er een filmpje over aan het maken

    Login om te reageren
  5. Vanquish zegt

    15 december 2009 om 22:55

    Dat maakt me nieuwsgierig naar een nieuwe Lotus!

    Login om te reageren
  6. olivier zegt

    15 december 2009 om 22:58

    Als ik me niet vergis heeft Lotus Cars totaal niets met Lotus F1 te maken.

    Login om te reageren
    • Lustigson zegt

      16 december 2009 om 08:49

      @olivier
      “Als ik me niet vergis heeft Lotus Cars totaal niets met Lotus F1 te maken.”
      De enige link is dat Proton, eigenaar van Lotus Car, ook (mede-)eigenaar is van Lotus F1 Racing. Beide hebben in elk geval niets te maken met het oude Team Lotus.

      Login om te reageren
  7. jzaero zegt

    15 december 2009 om 23:11

    Ben vooral benieuwd naar de nieuwe Esprit!

    Login om te reageren
  8. Neluz zegt

    15 december 2009 om 23:15

    Benieuwd of die zijn “kunsten” weet te behouden. :P

    Login om te reageren
  9. fant zegt

    15 december 2009 om 23:45

    [fanboy] _O_ LOTUS _O_ [/fanboy]
    echt een briljant merk :) Als die 458 italia-gast zich maar niet met de lampen van Lotus gaat bemoeien…

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    16 december 2009 om 01:03

    “een flinke invloed op Citroën’s in de jaren ‘90 en begin 21e eeuw”

    Let’s be honest: Dat spreekt dan weer niet bepaald voor hem…

    Login om te reageren
  11. paulusrx7 zegt

    16 december 2009 om 08:03

    het zijn wel kneiter lelijke auto’s die hij ontworpen heeft zeker als je kijkt naar wat die dingen kosten

    Login om te reageren
  12. VonStroke zegt

    16 december 2009 om 08:33

    Zijn kunsten zijn nogal overroepen, geen enkele van ‘zijn’ auto’s zal de geschiedenis ingaan als tijdloos.

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      16 december 2009 om 09:00

      @VonStroke:

      ik ben niet bekend met zijn volledige portfolio, maar ik begin te vrezen dat je gelijk hebt..
      dat gezegd hebbende, welke auto’s van de afgelopen tien jaar zijn er wél tijdloos dan?

      Redactie, onderzoekje doen? de meest tijdloze auto-ontwerpen van de afgelopen 10 jaar, ik meld me bij dezen aan voor de jury..

      Login om te reageren
  13. Björn zegt

    16 december 2009 om 08:50

    @ Olivier:

    Klopt het Lotus F1 Team dat volgend jaar in de F1 deelneemt heeft niets met Lotus Cars te maken. Lotus F1 staat ook wel bekend als Malaysia F1. Het is in Maleise handen.

    Login om te reageren
  14. Merry zegt

    16 december 2009 om 09:36

    Maar het is wel de bedoeling dat Lotus Cars en Lotus F1 samen gaan en met elkaar werken.
    Iets in die hoek, want ze moesten naar elkaar groeien aldus de F1 team baas.

    Login om te reageren
  15. co-driver zegt

    16 december 2009 om 09:58

    Net zoals vele Belgische Lotus fan’s hoop ik dat de nieuwe Lotus wagens niet zo duur worden als de bakskes dat die mannen tot op heden ontworpen hebben !

    Login om te reageren
  16. FVC zegt

    16 december 2009 om 10:52

    Dany Bahar, de nieuwe CEO van Lotus komt (ook) van Ferrari (ex marketing mannetje) én is getrouwd met de dochter van de grote baas van Petronas (hoofdsponsor Lotus F1 Racing – banden met Proton – eigenaar Lotus). Moet ik tekeningetjes maken? :)

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      16 december 2009 om 11:38

      @FVC:

      doe maar even, ik denk dat het zou helpen het e.e.a. duidelijk te maken.. ;)

      complottheorietje op het spoor?

      Login om te reageren
  17. Vincenzo zegt

    16 december 2009 om 12:10

    ja man dan doen die sukkels van spijker het veel beter.
    Of die andere NL lul die Ferrari verkracht met z’n wannabee ontwerpen. Ja kunnen jullie echt beter hoor!!

    Login om te reageren
  18. tvrspeedsix zegt

    16 december 2009 om 14:36

    nu alleen nog ff iemand die TVR weer een nieuw leven in kan blazen, en dan is iedereen weer happy!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North